Întrebare cu răspuns(uri)

Probleme primire MMS

Cei care aveti iPhone (eventual si prepaid, cu toate ca nu stiu daca asta face vreo diferenta), puteti sa-mi confirmati va rog daca voi puteti trimite/primi MMS-uri? Eu nu pot sa primesc (presupun ca nici sa trimit), iar setarile de MMS par sa fie absente din sectiunea Cellular. Am setari de date si cam atat. Lipsesc cele de MMS.

De asemenea, link-ul catre pagina de Album MMS (ceea ce se primeste cand nu ai setarile facute), nu redirectioneaza corect. Iar cand in sfarsit merge, nu afiseaza nimic in album. Pagina e accesata de pe iPhone direct, deci s-ar putea sa aiba si asta un efect (avand in vedere browserul Safari).

De asemenea, sugestie pentru Orange: adaugati va rog posibilitatea de trimitere manuala a setarilor, indiferent de terminal. De oriunde am incercat sa trimit acele setari (*100# si serviciul Orange Help https://www.orange.ro/setari-telefoane/) am primit un mesaj de genul: ai un iPhone, telefonul tau are deja setarile de MMS implicite. Well, in cazul asta, se pare ca nu le are. Sau nu le mai are. Si multumita Apple nici nu se poate adauga manual APN-ul pentru MMS. Singura optiune e de "resetare", ceea ce nu face altceva decat sa-mi dea din nou aceleasi setari incomplete.

Aveti vreo idee/solutie?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Salut! Este la fel, însă la o Căutare avansată pe google am găsit câteva articole și ei spun așa:

Nu poți trimite/primi MMS dacă ești conectat prin rețea wifi, ciudat știu, dar se pare ca iPhone nu știe sa ruteze informația prin wi-fi - date mobile (așa cum este pe android) este o limitare de iOS. asta poate fi motivul pentru care ai fost notificat prin sms de faptul ca ai primit un mms, dacă in acel moment erai pe wi-fi. ( sau datele mobile oprite) MMS nu are posibilitatea sa aștepte rețeaua mobila.

Ca și in cazului unui sms când îl trimiți către un utilizator cu telfon închis/ in afara ariei de rețea - termenul de reincercare este de 72ore.

Concluzia este ca nu este un bug de rețea, este un serviciu antic mms, cu limitările lui.

Edit; cumva face sens având in vedere ca acest serviciu este de pe vremea GPRS, când atunci nici nu aveai wi-fi pe telefon și nici posibilitatea sa opresti datele mobile, telefoanele de pe vremea serviciului nu erau Smart și nu foloseau date mobile și in fundal.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (1)

Da (3)

75%

3 membri au votat cu DA

1 membri au votat cu NU

75% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

iPhone-ul tau e luat de la Orange? Intreb asta fiindca ma gandesc ca poate cele de la Orange au OS-ul customizat in care sa includa si setarile MMS.
Si totusi se mai folosesc astfel de mesaje acum cand exista Whatsapp si FB? :)

Opțiune sau credit?
Nu ca ar rezolva problema cu setările, dar, mms-urile nefiind resurse incluse în opțiuni, ar putea fi un motiv pentru care nu poti trimite, daca este situația ta.. am întrebat pentru cazul in care, poate nu te-ai gândit la asta..

Nu, telefonul nu e luat de la Orange. :) Plus ca nu stiu daca Orange (mai) customizeaza iOS-ul... Se poate sa gresesc totusi. Ciudat e ca datele sunt configurate deja, si sunt perfect ok. Doar MMS-ul pare sa lipseasca. Si da, e si el util din cand in cand. :))

Jay, pe credit. :) Dar momentan nu pot primi (nu se deschid pe telefon, primesc link in schimb, care link....nu merge nici el). Deci pana la trimitere, avem intai o problema la primirea de MMS-uri. :))

Setarile vin in mod normal de la operator si nu de la producator. Orange trimite de obicei cele 3 APNuri: net, mms si ims. De exemplu, "net" este pt acces internet, iar "ims" este pt serviciile de voce specifice 4G si nu toti operatorii le asigura.
Amatorismele despre "abonament", ba nu "prepaid" "optiune", ba nu ca musai "credit" sunt povesti fara legatura cu setarile necesare serviciilor respective.
@arsradu: deci manual nu se poate adauga APN-ul de mms? Atunci e inutil sa-ti trimit setarile.
Post edit: si nu poti schimba modelul de telefon? Ai trimis setarile de aici? https://www.orange.ro/setari-telefoane/#/
Cel putin sa primesti mesajul cu setarile. Cu instalarea e alta etapa.

Flo, aia e, ca nu primesti nimic cand incerci sa trimiti pe telefon. Odata ce ai introdus nr de tel, modelul de tel e detectat si iti da din start acel mesaj cu "ai deja setarile..." etc etc etc.

De-aia ziceam ca ar fi fost bine daca aveai optiunea de override. Sa ai ceva de genul: "trimite oricum". Dar nu ai.
Si da, manual nu stiu sa se poata face (eu unul n-am aflat cum, si aparent nici Google nu stie cum). Nu stiu daca s-a putut face vreodata, dar daca s-a putut, cred ca era intr-o versiune antica de iOS (gen iOS 5, 6..). Iti dai seama ca daca puteam sa le fac manual (cum e pe Android, unde poti sa adaugi tu un nou APN), pana acum problema era rezolvata. Ca setarile le am, nu aia e problema. Problema e ca nu le pot adauga pe telefon. :)

Salutare,

Pentru a putea primi/trimite mms nu mai este necesară configurarea de APN MMS, acestea vin automat prin update-ul de operator însă asigura-te ca din setări - mesaje, ai bifata opțiunea de MMS.

La mulți ani! Când ai timp sa imi spui dacă a funcționat, la mine a funcționat.

Pai...poate ca nu mai e necesara. Dar daca nu le ai (cum e cazul la mine), nu ar fi buna o optiune de trimitere manuala? :) Eventual una care sa si functioneze, si nu doar sa te informeze ca totul (ar trebui) sa fie ok?

Optiunea la care te referi este bifata deja. Cu toate astea, setarile de MMS in sectiunea Cellular (imi amintesc ca acolo erau parca) lipsesc cu desavarsire. Si din cauza asta, nici serviciul nu functioneaza corespunzator.

Esti pe prepaid? Daca da, poti te rog frumos sa atasezi un screenshot din Settings -> Cellular -> cellular data network?

Sunt pe abonament cu eSim activ, pe eSim observ ca nici nu mai apare posibilitatea sa modifici apn-ul la internet, pe sim fizic apărea. însă de funcționat funcționează. Încearcă o resetare la setările de rețea.

Edit: apare mai jos, la line in use însă doar cu apn net.

Cand am scris mesajul initial, dadusem deja resetare din Settings -> Cellular -> Cellular Data Network. Nicio schimbare, cel mai probabil pentru ca nu face altceva decat sa-mi puna la loc niste setari incomplete. Nu am decat Cellular Data APN (net) si Personal Hotspot APN (net). Nimic legat de MMS.

Cu toate astea, am incercat mai devreme o resetare a setarilor de retea (Reset Network Settings) din Settings -> General -> Reset -> Reset Network Settings. Din pacate, acelasi rezultat.

Buuun, daca tie iti merge, inseamna fie ca problema e doar la prepaid, fie e doar intr-o anumita versiune de iOS, sau doar pentru anumite modele de iPhone (in cazul asta un iPhone 7).

Daca te rog frumos, te poti uita la tine in Settings -> About -> Carrier sa-mi spui ce versiune iti apare? La mine zice "Orange Romania 45.0". Poate e un bug pe undeva.

Salut! Este la fel, însă la o Căutare avansată pe google am găsit câteva articole și ei spun așa:

Nu poți trimite/primi MMS dacă ești conectat prin rețea wifi, ciudat știu, dar se pare ca iPhone nu știe sa ruteze informația prin wi-fi - date mobile (așa cum este pe android) este o limitare de iOS. asta poate fi motivul pentru care ai fost notificat prin sms de faptul ca ai primit un mms, dacă in acel moment erai pe wi-fi. ( sau datele mobile oprite) MMS nu are posibilitatea sa aștepte rețeaua mobila.

Ca și in cazului unui sms când îl trimiți către un utilizator cu telfon închis/ in afara ariei de rețea - termenul de reincercare este de 72ore.

Concluzia este ca nu este un bug de rețea, este un serviciu antic mms, cu limitările lui.

Edit; cumva face sens având in vedere ca acest serviciu este de pe vremea GPRS, când atunci nici nu aveai wi-fi pe telefon și nici posibilitatea sa opresti datele mobile, telefoanele de pe vremea serviciului nu erau Smart și nu foloseau date mobile și in fundal.

Nu știu ce sa zic dacă mai poate fi îmbunătățit fiind un serviciu cu foarte multe limitări, atât in dimensiunea fișierului cât și despre redimensionarea calității imaginii.

Când exista zeci de servicii care fac asta, iMessage nativ din iPhone de restul aplicațiilor de socializare nici nu are sens sa le enumăr ca le știm cu toții.

Idrone, ai dreptate. Problema era intr-adevar WiFi-ul pornit. Cu toate astea, ceea ce mi se pare fascinant e ca de pe Android poti trimite linistit MMS-uri cu conexiunea WiFi pornita (atata timp cat si datele mobile sunt pornite, ceea ce are sens). Pe iPhone, aparent nu poti sa primesti (si probabil nici sa trimiti) daca ai WiFi activat, indiferent daca ai sau nu datele mobile activate. Azi am invatat ceva nou. :D

Din punctul meu de vedere, problema e clarificata. Ramane de rezolvat doar problema de redirect, care aparent se intampla indiferent de tipul de conexiune (4G/WiFi).

Multumesc frumos tuturor pentru implicare, si multumesc frumos @Idrone pentru solutie.

Update: aparent problema e doar la primirea de MMS-uri, nu si la trimitere. Se pot trimite MMS-uri fara nicio problema si de pe iOS, cu WiFi-ul pornit. Si acelasi lucru se intampla si pe Android, la primire, in aceleasi conditii. Adica nu merge cu WiFi-ul pornit.

De asemenea, pe ambele platforme, cand dai click pe link-ul din mesajul catre Albumul MMS, esti redirectionat initial pe o pagina cu "your connection is not fully secure". Aparent SSL-ul folosit e antic si de demult.

Ai o optiune in Advanced -> "Proceed to mms-album.orange ro (unsafe)" dar judecand dupa mesajul de pe pagina respectiva, nu vei mai putea accesa pagina asta pe viitor. Asa ca eu zic ca e nevoie de un upgrade pe partea asta. :)

De asemenea, dupa logare (presupunand ca ai ales sa mergi mai departe), ajungi din nou pe aceeasi pagina cu "too many redirects".

Screenshot-urile sunt atasate mai jos, daca vrea cineva sa repare chestia asta (ceea ce, atata timp cat e inca un serviciu oferit si taxat, dupa parerea mea, foarte mult de catre Orange, eu zic ca ar fi cazul sa functioneze impecabil).

Avand in vedere ca trimiterea merge perfect cu WiFi-ul pornit, mai este oare vorba de o problema de routare? Sau este in continuare o problema de operator? Nu sunt atat trimiterea cat si primirea routate prin acelasi punct? De ce trimiterea se face cu succes dar primirea nu?

Și eu am întâmpinat problema aceasta cu MMS-urile pe iPhone și după mulți nervi și multe încercări am descoperit că nu poți trimite sau primi MMS-uri ( cel puțin în Orange ) pe iPhone decât dacă ești pe date mobile .

Cu trimisul eu n-am avut probleme. Se trimit atata timp cat ai SI datele mobile activate (indiferent daca netul e sau nu pe date mobile in momentul ala). Cu primitul in schimb, da, am avut probleme. Si n-am primit niciun raspuns in sensul asta. De asemenea, inca n-am primit niciun raspuns la problemele de accesare a albumului MMS descrise mai sus.

@Daniela, ai idee daca se ocupa cineva de problemele astea?

@arsradu, înțelesesem din comentariul tău că situația cu primirea de MMS-uri a fost clarificată. Îmi cer scuze dacă am înțeles greșit.
În continuare sunt probleme cu accesarea link-ului de album? Despre acest link este vorba https://mms-album.orange.ro/vasportal/index.action?
Pentru vizualizare în My Orange este necesar ca numărul pe care primești MMS-urile să fie declarat ca număr principal în contul online. Așa este și în cazul tău?

Hello Daniela! :)

Ca solutie temporara (workaround), poti sa treci pe date mobile si primirea de MMS va functiona ok. Problema e doar atunci cand ai si wifi-ul pornit.

Dar sunt cateva probleme cu abordarea asta:
1. n-ai de unde sa stii cand cineva iti trimite MMS (decat daca te anunta in prealabil).
2. nu e deloc intuitiv.
3. ma indoiesc profund ca asa trebuie sa functioneze in conditiile in care trimiterea se poate face fara probleme in aceleasi conditii de test (adica cu WiFi-ul pornit). Daca este o problema de routare, nu ar trebui sa se manifeste si la trimitere si la primire? Asta era dilema mea. Si aici ramasesem cu discutia. :)

Cat despre link-ul din mesaj si problemele de redirectionare, momentan nu mai am credit cu care sa testez. :) Si nici mesajele mai vechi. So...daca vreti sa ma sponsorizati, ma ofer sa va ajut cu niste teste, cu toate ca asta ar trebui sa fie treaba testerilor dedicati ai Orange. Adica...nu ma deranjeaza, dar nici nu e treaba mea sa testez chestiile astea.:))

Link-ul se poate sa fi fost ala. Nu mai stiu. Am incercat acum si link-ul pe care l-ai pus tu si am avut aceeasi eroare de SSL, dupa care ajung aici:

https://www.orange.ro/accounts/auth?response_type=code&am...

Acuma nu cred ca mai am niciun album foto cu care sa testez chestia asta (stiu ca parca se sterg dupa 30 de zile...?). Dar aceeasi problema am avut-o si cand aveam album foto activ. Deci...se prea poate ca link-ul sa fi fost acelasi.

De asemenea, am avut aceeasi problema pe ambele platforme (Android si iOS) pe ambele numere de telefon, deci nu cred ca are vreo relevanta numarul de telefon principal de pe cont. Unul dintre ele e cu siguranta cel principal. :))
Plus ca, mai e o chestie. Daca tu vrei sa-i trimiti cuiva un MMS, nu stii ce numar are el setat ca default. Si nici n-ar trebui sa conteze. Atata timp cat ambele numere sunt pe cont, nu vad de ce ar conta care dintre ele e principal si care nu. Plus ca, din nou, tu ca sender nici n-ai de unde sa stii chestiile astea.

@arsradu, am vorbit și cu colegii mei de la tehnic despre această situație. Serviciul MMS funcționează prin date mobile, iar atunci când sunt pornite atât Wi-Fi cât și datele mobile, telefonul va comuta scurt pe date mobile în fundal pentru a putea primi/ trimite MMS-ul. Colegii au testat și ei acum cu un iPhone și s-a primit MMS-ul, deci este posibil fie o problemă cu dispozitivul tău. Recomandarea lor este să verifici să nu fie pornită funcția “Mod consum redus” și eventual să faci și o resetare a telefonului.

 

Pentru problema cu redirect, așa cum spuneam, este necesar ca numărul pe care primești MMS să fie declarat ca număr principal în contul online; dacă nu este, atunci apare problema la albumul MMS cu “too many redirects”. În albumul MMS logarea se face cu contul My Orange, daca dai click să te loghezi cu numărul de telefon, dacă numărul nu are asociat un cont online, atunci îți apare eroarea respectivă.

Ook... Momentan nu am cum sa retestez. Ultima data cand am incercat chestia asta, nu mergea primirea. Ceea ce spui tu este corect. Asa ar trebui sa functioneze. Doar ca nu si asa functiona in momentul in care am deschis topicul asta. Si aparent nu sunt singurul.
Ma indoiesc ca e o problema cu device-ul meu, pentru ca aceeasi problema se manifesta pe ambele device-uri, in aceleasi conditii de test. Deci, daca a fost reparata problema intre timp, foarte bine. Dar sunt destul de sigur ca nu era de device, ci de server/setup. Din pacate, nu pot sa confirm ca acum functioneaza.

La problema de redirect, sunt cateva chestii care nu mi se par ok:
1. logarea trebuie sa se faca obligatoriu cu numarul de telefon? In pagina de logare scrie foarte clar: Email, numar de telefon sau username. Nu specifica niciunde ca trebuie sa fie numarul de telefon.
Eu ma loghez in My Orange cu adresa de email. Mai e ceva ce trebuie facut din My Orange pentru ca numarul de telefon sa fie "principal"? Pentru ca, dupa cum ziceam mai sus, am doua numere pe cont. Unul dintre ele este cu siguranta principal. Si nu a mers cu niciunul.
2. nu scrie niciunde ca trebuie sa te loghezi cu numarul de telefon ca sa functioneze logarea in albumul MMS, cu atat mai mult cu cat logarea se face pe contul My Orange! :)) Again, nu e intuitiv absolut deloc. Si ma indoiesc ca toata lumea stie ca trebuie sa se logheze cu numar de telefon. De ce nu functioneaza si cand te loghezi cu email, atata timp cat numarul care a primit acel MMS este deja pe cont?

Update: logarea cu numarul de telefon la mine nu functioneaza. Nu stiu, functioneaza la cineva?

Logarea se poate face, așa cum ai spus și tu, cu e-mail, număr de telefon sau username. Nu, nu este obligatorie logarea cu număr de telefon. Ideea este ca acel număr să fie declarat ca număr principal (primar) în contul My Orange. Acest lucru se face accesând contul în secțiunea "date personale" și introducând numărul în câmpul "date de contact/ număr de telefon".
Dacă vrei să folsești albumul MMS pe 2 numere, atunci sunt necesare 2 conturi online separate pe care să ai setate ca numere primare cele 2 numere.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!