Întrebare fară răspuns

Tarifele Orange si calitatea retelei

Fie ca discutam despre prepay sau abonament, aveti idee de la ce tarif a abonamentului / sau optiunii prepay se poate discuta la Orange despre resurse 4G? Dar despre resurse 5G? Oricat am fi de entuziasti, se pare ca Orange nu ofera servicii 4G pentru toate alternativele de incarcare prepay posibil si abonament.
Unele zvonuri ar spune ca pe abonament resursele sunt asigurate la 4G, insa la prepay optiunile sub 5€ nu sunt oferite cu suport 4G. 5G-ul într-un astfel de context personal mi se pare un miraj, o investitie momentan muuuult prea taxata. Dar vorbind despre reteaua numarul 1 a romanilor orice se accepta cu aplaudaci in linia intai.
Asadar daca in amalgamul informational al site-ului retelei nr.1 gasiti cu subiect si predicat explicat ca sub 5€ achitati nu beneficiezi de resurse 4G .... as dori sa aflu detalii. Deocamdata se descrie ca "ai minute si/sau internet" dar fara a specifica 3G, 4G sau 5G. La resursele pentru 5G sunt si mai multi abonati dezamagiti de tariful pentru acces la redurse 5G. Totul ar fi mai bine daca ar exista TRANSPARENTA din partea Orange.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

La optiunile PrePay ai acces la 4G de la 5 euro in sus. La abonamente ai la toate, pretul difera in functie de ce oferta are fiecare. Accesul la 5G e doar pentru abonamente momentan si incepe de la planul Smart 15 in sus.

Mai e important de mentionat ca la PrePay daca ti se dezactiveaza optiunea sau nu incarci cu cea de minim 5 euro, nu vei avea acces la 4G, ci numai 2G/3G. :)

Eu cred că e loc să fie mai jos abonamentele 5g mai jos, chiar la 7-8 euro, cu nelimitat, iar la prepay, ar trebui să existe 5g tot pe la aceeași bani. În rest, cred că sunt corecte tarifele la prepay.

Ar trebui să fie acces la 4G și 5G general la abonament și la prepay ca să poate testa omul tehnologia, așa condiționat, poate nu am nevoie sa dau X euro/lună.

Sunt de acord cu voi. Ideea era ca daca la anonamente se mai mentioneaza caracterul resurselor 2G/3G/4G sau 5G, la prepay nici urma OFICIALA de o specificatie in acest sens. Si nu ar fi chiar o problema daca reteaua nr. 1 nu ti-ar flutura sub nas "activeaza o optiune si beneficiezi automat de VoLTE sau VoWIFI", inclusiv intr-un topic recent. Dar testand serviciile operatorului no.1 descoper ca din curcubeu nu mai exista Orange.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

1. Daca tot vorbim de reteaua numarul 1 cu acoperire 4G in 100% mediu urban (conform statisticilor furnizate chiar de operator), accesul la infrastructura 4G ar trebuie sa fie by defalut in cazul oricarui abonament / optiune prepay care include si un pachet de date. Evident ca trebuie indeplinite conditiile tehnice: dispozitiv, acoperire, SIM.

2. Despre 5G discutam in momentul in care o sa avem un cadrul legal + o acoperire reala de 100% macar in orasele resedinta de judet. Ca fapt divers si din punctul meu de vedere, orice abonament / optiune prepay cu valori de minim 10 euro ar trebui sa aiba acces la infrastructura 5G. Fie pe un pachet de date limitat su nelimitat.

Da, nu prea am inteles chestia asta. Nu suporta momentan infrastructura 5G un numar foarte mare de utilizatori? Sau de ce chestia asta exclusivista cu abonamentele de min 15 euro ca sa beneficiezi de 5G? Inteleg ca infrastructura e noua si probabil costa foarte mult, dar sa limitezi accesul doar pentru abonati mi se pare discriminatoriu. Incarcarile lunare ale utilizatorilor de prepaid nu sunt bune? Nu sunt tot bani in contul Orange?

Asta e o chestie pe care n-am inteles-o si probabil ca n-o s-o inteleg niciodata. Cu ce iti e mai prejos un utilizator de prepaid fata de un abonat? Nu sunt amandoi o sursa de venit pentru Orange? Faptul ca pe unul il tii legat cu un contract, il face brusc mai valoros pentru tine ca si companie?
Revin din nou la ce ziceam si cu alte ocazii: am impresia ca Orange nu isi focuseaza atentia pe ceea ce conteaza intr-adevar: multumirea clientului. Si recurge la tot felul de chestii din astea de "marketing" ca sa atraga abonati, in loc sa se concentreze sa aiba toti clientii multumiti (sau macar o parte cat mai mare dintre ei). Indiferent ca sunt abonati sau utilizatori de cartele prepaid. Pentru ca, la urma urmei, ambii nu sunt altceva decat surse de venit. Sunt banuti in contul Orange. Si atunci chiar nu inteleg de ce sunt tratati diferit unii fata de altii. Sau, ma rog, inteleg, dar consider ca nu e cea mai buna strategie. Pe de alta parte, daca ar oferi aceleasi beneficii, probabil ca nu si-ar mai face nimeni abonament. Ceea ce pentru mine unul ar fi perfect. Pentru ca nu iau telefoane la abonament, nu vad de ce trebuie sa-mi fac abonament ca sa iau un telefon in rate, si nu-mi place sa fiu legat de o bucata de hartie. Imi place sa platesc pentru ceea ce folosesc, si imi place ca serviciile mele sa fie calitative, astfel incat sa justifice pretul cerut. Iar in momentul asta, mai e inca de lucru la 4G. Plus ca inca sunt zone unde nu exista acoperire deloc! Asa ca 5G-ul pentru mine personal e undeva la coada listei.

Asa a fost absolut de fiecare data, in momentul in care pe piata a fost lasat un serviciu nou:
1. Prima data a fost disponibil doar cu abonament nou sau repozitionare + upgrade de abonament actual si la preturi de neam prost, dar impachetat ca oferta speciala de lansare. Eventual doar pe telefoane de la +3000 lei si achizitionate doar de la ei. Pe principiul prostim acum cat de mult putem sa ne asiguram un venit garantat pentru 24 de luni.
Si inevitabil se activau propagandistii ca "Mama, m-ați dat pe spate" sau "Orange aduce inovatia pe acest segment"
2. Dupa ce si-au facut planul la pescuit, au oferit serviciul in standard pentru toti abonatii care migrau catre noua grila de abonamente si la preturi ceva mai realiste. Tot pe principiul prostim acum cat de mult putem sa ne asiguram un venit garantat pentru 24 de luni;
3. Dupa care si-au adus aminte ca au si utilizatori prepay;

@arsradu: corect cele sesizate, dar "deranjul" mai mare este ca nici macar la 4G nu exista libertate. La prepaid fara optiuni active de minim 5€ nu pupi 4G. În anul lui 20-21 nu e ok. Iar bani nu stiu cat are asa de mult Orange (si nici nu ma intereseaza), dar atat timp cat calitatea materialului uman e in scadere, iar restricțiile la anumite opțiuni sunt în creștere de la o lună la alta... pentru mine spune multe despre așa numita rețea numărul 1. Și nu de bine. Vom trăi și vom mai vedea multe.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Și totusi... tot nu am gasit TRANSPARENȚA așteptată: descrierea în oferta Orange a tipului de resurse, respectiv restricții aplicate. La multe dintre ele afli pe propia piele ulterior că nu ai acces la anumite servicii doar pentru că nu ai ales o opțiune cu 1,2,3..10€ în plus la un anumit abonament / opțiune prepay. Este chiar așa de greu să descrii serviciile la care NU AI ACCES decat pentru o anumită sumă achitată???? Se pare că da.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

O fi ingropat pe undeva prin T&C. Dar da, in caz ca nu e, ar trebui mentionat si lucrul asta cand iti activezi o optiune de X euro credit. Si cu toate ca e o chestie stiuta intre utilizatorii prepaid, sunt de acord ca trebuie sa fie cat se poate de vizibila in momentul in care iti activezi o optiune. Pentru ca poate afecta foarte mult calitatea serviciilor.
Ah, si apropos de optiuni, de ce nu exista acces la 4G fara activarea unei optiuni?! Nu ma plang, pentru ca e mult mai convenabil sa-ti activezi o optiune lunara cu internet inclus decat sa fii taxat la fiecare MB transferat. Dar eram doar curios de ce.

@arsradu: pentru că în rețeaua numărul 1 are loc și acces doar cel care cotizează o sumă minimă impusă. Similar cu "grămada" de bonificații în minute sau date mobile la care si acces doar pentru un minim de 5€+. Pentru restul ... ușa-n nas. Nu perioadă limitată, nu resurse diminuate. Totul sau nimic, că e monopol comunist, nu piață capitalistă.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

TRANSPARENTA si reteaua numarul 1 din Romania sunt expresii care nu se vor intersecta si nu se vor suprapune niciodata. Transparenta, respect, corectitudine si reteaua numarul 1 din Romania sunt cuvinte nu au ce cauta in aceeasi fraza constructiva.

Cand a dat reteaua numarul 1 dovada de transparenta si respect fata de vaca de muls?
1 - Tocmai au disparut din grila de programe niste canale tv extrem de interesante. Ai vazut pe undeva un comunicat in acest sens, precum si masurile compensatorii? In asemnea situatii fie reduci pretul abonamentului, fie inlocuiesti acele canale cu alte canale de aceeasi nisa, fie oferi posibilitatea rezilierii fara penalitati;
2 - Daca nu racneam eu pe aici, nu se stia exact cofiguratia hardware a conservei TV GO Box. Cu toata acestea, astazi 02.01.2021, pe pagina produsului nu apar acele informatii;
3 - In momentul de fata reteaua numarul 1 vine un produs / serviciu care, in mod oficial nu exista si care nu este reglementat de legislatia nationala: 5G. Daca ai probleme cui te adresezi si in baza carui cadrul legal este analizata plangerea ta?
4 - Medoda pumnului in gura si a spalatului elegant pe maini: De cate ori @Orange Assistant, @DanielaH si @MihaelaC au oferit raspunsuri gen "Daca nu este un produs achizitionat de la noi, nu putem garanta functionalitatea lui" la probleme semnalate de diversi utilizatori?

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!