Întrebare cu răspuns(uri)

Cum testam telefoane, cum se procedeaza?

Cum testăm telefoane mobile orange?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Te referi la cele cumparate de la Orange sau la cele cu brand Orange (care sunt din cate stiu produse de terti si brand-uite de Orange)?

In orice caz, ceea ce trebuie testat la un telefon, in momentul in care il primesti porneste de la exterior (hardware) si merge spre interior (software).

La partea de hardware, vezi daca produsul prezinta lovituri. Daca e un telefon cu display tactil (smartphone) vezi daca ecranul e ok, nu e spart, nu are probleme la imbinari (spre exemplu sa nu fie dezlipit), si daca display-ul reactioneaza corect la atingere. Daca are probleme, iti recomand sa-l returnezi.

Tot la partea de hardware, iti recomand sa verifici:
1. difuzoarele. Vezi daca sunetul e suficient de tare cat sa auzi telefonul intr-un mediu aglomerat (asta depinde si de soneria aleasa). Fa un apel si vezi daca se aude suficient de tare in apeluri. Nu vrei sa fii cel care isi da telefonul pe speaker la metrou ca sa auda ce vorbeste la telefon. :)
2. receptia semnalului. Si asta depinde de retea, de zona de acoperire, dar si de soft.
3. bateria si incarcarea. Asta n-o s-o poti verifica pe moment, dar iti recomand sa fii atent si la asta.

Pe partea de software, e mai complicat pentru ca depinde de sistemul de operare si de felul in care il folosesti. Oricum, daca e un bug de soft, aia se poate remedia cu un update. Pe cand daca e o problema fizica, se remediaza mai greu.

La partea de software in general, ceea ce testez eu personal sunt urmatoarele chestii:
1. fluiditatea softului.
Cu alte cuvinte sa nu se miste cu "hopuri" cand intri in aplicatii de baza, gen contacte, calendar, dialer, setari etc.
2. viteza de conectare/browsing.
Asta depinde evident si de retea (carrier sau WiFi) si de acoperire.
3. camera.
Vezi daca are lag viewfinder-ul. Cum verifici asta? Misti telefonul un pic mai rapid stanga-dreapta si vezi daca imaginea se updateaza in timp real. Daca are lag, nu e ok, pentru ca se poate sa-ti iasa poze miscate. Nu prea am mai vazut telefoane care sa aiba lag in viewfinder, sau cel putin nu lag mare, dar mai sunt, si daca iti iei telefonul pentru camera, cred ca o sa vrei sa testezi si partea asta.

In principiu, ceea ce verifici la un telefon este ceea ce te intereseaza sa functioneze perfect, sau motivul pentru care l-ai luat. :) Daca l-ai luat sa faci poze, vei verifica primordial camera. Daca l-ai luat pentru youtube/filme, verifici conectivitatea la internet si fluiditatea softului.

Ca idee generala nu-ti recomand sa-ti iei telefonul in functie de specificatii. Pentru ca, pe langa acele specificatii hardware, softul joaca un rol major in functionarea acelui telefon. Un soft foarte bine optimizat poate sa ofere o experienta mult mai buna pe un hardware nu neaparat foarte "potent" pe hartie (vezi telefoanele de la Apple de exemplu).
Asa ca, ceea ce-ti recomand eu e sa te duci, daca ai posibilitatea, sa vezi acel telefon intr-un showroom. Sa poti sa-l tii in mana, sa il testezi pe loc, sa poti sa-ti faci o idee mai buna si mai "reala" de cat de bun e telefonul ala pentru tine. Specificatiile tehnice sunt bune, dar in experienta mea e bine sa le tii cu caracter orientativ, mai degraba decat ca motiv de cumparare pentru un produs. :)

Sper ca ti-a fost util acest mesaj, chiar daca a fost un pic cam lung. :)

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (2)

100%

2 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Salut, Mihaisanta, și bun venit în Comunitatea Orange!!
Dacă te referi la programul Smart Tester, te poți abona la newsletterul campaniei și vei fi anunțat prin e-mail de fiecare dată când va începe o campanie nouă (https://www.orange.ro/help/smart-tester/#.modal-newsletter).
Mai multe detalii aici https://www.orange.ro/help/smart-tester/.

Te referi la cele cumparate de la Orange sau la cele cu brand Orange (care sunt din cate stiu produse de terti si brand-uite de Orange)?

In orice caz, ceea ce trebuie testat la un telefon, in momentul in care il primesti porneste de la exterior (hardware) si merge spre interior (software).

La partea de hardware, vezi daca produsul prezinta lovituri. Daca e un telefon cu display tactil (smartphone) vezi daca ecranul e ok, nu e spart, nu are probleme la imbinari (spre exemplu sa nu fie dezlipit), si daca display-ul reactioneaza corect la atingere. Daca are probleme, iti recomand sa-l returnezi.

Tot la partea de hardware, iti recomand sa verifici:
1. difuzoarele. Vezi daca sunetul e suficient de tare cat sa auzi telefonul intr-un mediu aglomerat (asta depinde si de soneria aleasa). Fa un apel si vezi daca se aude suficient de tare in apeluri. Nu vrei sa fii cel care isi da telefonul pe speaker la metrou ca sa auda ce vorbeste la telefon. :)
2. receptia semnalului. Si asta depinde de retea, de zona de acoperire, dar si de soft.
3. bateria si incarcarea. Asta n-o s-o poti verifica pe moment, dar iti recomand sa fii atent si la asta.

Pe partea de software, e mai complicat pentru ca depinde de sistemul de operare si de felul in care il folosesti. Oricum, daca e un bug de soft, aia se poate remedia cu un update. Pe cand daca e o problema fizica, se remediaza mai greu.

La partea de software in general, ceea ce testez eu personal sunt urmatoarele chestii:
1. fluiditatea softului.
Cu alte cuvinte sa nu se miste cu "hopuri" cand intri in aplicatii de baza, gen contacte, calendar, dialer, setari etc.
2. viteza de conectare/browsing.
Asta depinde evident si de retea (carrier sau WiFi) si de acoperire.
3. camera.
Vezi daca are lag viewfinder-ul. Cum verifici asta? Misti telefonul un pic mai rapid stanga-dreapta si vezi daca imaginea se updateaza in timp real. Daca are lag, nu e ok, pentru ca se poate sa-ti iasa poze miscate. Nu prea am mai vazut telefoane care sa aiba lag in viewfinder, sau cel putin nu lag mare, dar mai sunt, si daca iti iei telefonul pentru camera, cred ca o sa vrei sa testezi si partea asta.

In principiu, ceea ce verifici la un telefon este ceea ce te intereseaza sa functioneze perfect, sau motivul pentru care l-ai luat. :) Daca l-ai luat sa faci poze, vei verifica primordial camera. Daca l-ai luat pentru youtube/filme, verifici conectivitatea la internet si fluiditatea softului.

Ca idee generala nu-ti recomand sa-ti iei telefonul in functie de specificatii. Pentru ca, pe langa acele specificatii hardware, softul joaca un rol major in functionarea acelui telefon. Un soft foarte bine optimizat poate sa ofere o experienta mult mai buna pe un hardware nu neaparat foarte "potent" pe hartie (vezi telefoanele de la Apple de exemplu).
Asa ca, ceea ce-ti recomand eu e sa te duci, daca ai posibilitatea, sa vezi acel telefon intr-un showroom. Sa poti sa-l tii in mana, sa il testezi pe loc, sa poti sa-ti faci o idee mai buna si mai "reala" de cat de bun e telefonul ala pentru tine. Specificatiile tehnice sunt bune, dar in experienta mea e bine sa le tii cu caracter orientativ, mai degraba decat ca motiv de cumparare pentru un produs. :)

Sper ca ti-a fost util acest mesaj, chiar daca a fost un pic cam lung. :)

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Daca te referi la programul lor sa stii ca si eu m-am inscris de foarte multe ori dar nu am fost contactata prin email, deci prin urmare daca nu esti contactata nu intri la testare.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!