Întrebare cu răspuns(uri)

[Rezolvat] 5G nefunctional pe iphone 12

Salut! Am schimbat abonamentul in Smart 15 cu 5g si am fost si am schimbat si SIM-ul dar 5g-ul tot nu merge pe un iphone 12. Am incercat cartela in alt telefon ce suporta 5g si degeaba. Ce este de facut in aceasta situatie?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Am semnalat și noi situațiile descrise de voi colegilor noștri de la departamentul tehnic și ne-au recomandat un upgrade la ios 14.2. + resetarea configurărilor de rețea. Puteți verifica, vă rog, ce versiune aveți instalată?

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (0)

0 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

0% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Salutare!
Iphone este oricum mai slab la semnal, iar dacă acoperirea este deficitară sau nu este deloc, nu are cum să-ți funcționeze. Verifică mai întâi dacă ai acoperire și apoi poți să-ți faci o părere!

Aceeasi problema semnalata de un alt utilizator pe acest topic https://comunitate.orange.ro/questions/2515836-iphone-12-5g-404 si ma face sa cred ca acest 5G laudat si promovat de Orange nu este altceva decat o gluma de prost gust si fara nicio garantie. Cel putin in momentul de fata.

Din moment ce nu exista un cadrul legal pentru reteaua 5G, nu pot sa inteleg de ce nu intervine ANCOM in aceasta speta! Cum este posibil sa vinzi un produs / serviciu pentru care nu exista reglementari legale, dupa care sa spui clientului ca nu oferi nici un fel de garantie asupra lui?

Salutari! Acum discutat cu diferiti operatori din call center pentru problema si ce pot spune cu siguranta este ca toti mi-au spus ca am acoperire 5G buna unde locuiesc. Pana acum nicio solutie reala. Revin daca rezolv problema.

Cred ca am vorbit cu 6 oameni diferiti de la relatii cu clientii. Vreo 3 m-au pus sa fac diferite setari, toate fara reusita, al patrulea m-a pus sa merg intr-un shop ca baietii de acolo ar stii sa faca setarile necesare pe iphone 12. Ajuns in shop, surpriza, ei nu aveau habar de nimic din treaba asta. A incercat baiatul din shop sa ma treaca pe E-SIM dar si asta a fost tot fara succes. Mai mult a incercat o cartela intr-un telefon expus (iphone 12) si tot nu avea 5g. Toate astea ca ultimii 2 baieti de la relatii cu clientii sa imi spuna ca ei nu pot garanta functionarea 5G daca telefonul nu este achizitionat de la ei, unul dintre ei mi-a si inchis telefonul in nas cand i-am punctat ca este absurd ca am trecut de la telefoane blocate in retea la functii blocate pe alte telefoane. Una peste alta am pierdut 2 zile fara sa reusesc nimic. Cel mai probabil o sa ajung sa ma mut pe alta retea pentru ca am inteles ca la concurenta ar merge. Deci da, 5G la Orange este o mare minciuna. Mi s-a vandut abonament 5G desi am specificat clar ca este pentru un iphone 12...

@Nae.c13 Incearca sa expui aceste aspecte si catre ANCOM! Poate inspectorii ANCOM reusesc sa mai taie din elanul operatorilor de la noi in privinta acoperirii si functionalitatii 5G, la momentul de fata.

Eu inteleg faptul ca neavand un cadru legal si implicit un standard in materie, nu poti garanta functionalitatea unui produs / serviciu, dar nici sa vindem cioara din gard la pret de paun imperial. Daca nu-l pot garanta, de ce vand acel serviciu? Practic tu, ca si client pentru ce platesti, pentru o himera?

Pentru ce fac operatorii de la noi, in momentul de fata, cand vine vorba de 5G, este sa puna un motor de Ferrari pe o Dacie si vand acea Dacia ca fiind un Ferrari autentic.

Salut @Nae.c13,
‏‏‎ ‎
Trebuie sa verifici pe ce frecvente emite Orange 5G in locatia ta si ce frecvente accepta Iphone 12.
Daca exista compatibilitate si tot nu merge, ia legatura cu cei de la Apple.
Te asteptam in comunitate sa ne spui daca ai rezolva problema si cum.

rafa.helper
rafa.helper

rafa.helper

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
rafa.helper

Salut, nici la mine nu functioneaza 5g pe un iphone 12 mini, mi s a spus ca intr un viitor apropiat apple ar trebui sa lanseze un update de soft si astfel va deveni functional 5g, pana atunci nu se poate folosi pe iphone 12 in reteaua 5 g

Dacă pe alte mărci de telefoane funcționează rețeaua 5g, atunci clar e o incompatibilitate între rețeaua 5g și acest model de telefon, în sensul că nu vede anumite frecvențe pe care emite rețeaua 5g de acolo. Dacă zici că ai testat rețeaua și cu alt telefon compatibil 5g și tot nu a funcționat, trebuie să vezi și cu acel telefon cum stă treaba și să nu fie modele aduse cu soft pentru alte țări, care nu sunt compatibile cu frecvențele de la noi ( așa cum spuneam), sau pur și simplu are alte frecvențe.Poți să vorbești și cu cei de la Apple, ca să te asiguri că nu e vreo problemă de la ei. Despre ce oraș este vorba, dacă nu te superi?

Am sunat acum la call center si mi-a spus doamna de acolo ca este cunoscuta problema la tehnic si ca au nenumarate reclamatii. Se pare ca iphone 12 pro max are o problema cu asta si trebuie sa vina un update de la Apple. Se pare ca nu este reteaua lor ci telefonul meu. Ok, voi astepta. Si eu am acelasi abonament Smart 15 si ma intrebam de ce nu apare in meniul telefonului si optiunea 5G. Am inteles de la operatoare ca in zona mea acoperirea 5G este foarte buna si nu ar trebui sa am probleme.
In alta ordine de idei, au fost persoane care m-au sfatuit sa nu activez 5G pentru ca ma voi iradia foarte tare. Avand in vedere ca reteaua e activa si inteleg ca are acoperire foarte buna in zona asta, presupun ca deja sunt cat se poate de iradiat de acest 5G care omoara pasari si aduce sfarsitul lumii si sustine COVID si care l-a bagat pe Dragnea in puscarie, etc etc. Daca activez si eu 5G pe telefon, inafara de viteza la net mai mare, cand vorbesc la telefon, radiatiile emise sunt mai puternice decat la 4G?

Am semnalat și noi situațiile descrise de voi colegilor noștri de la departamentul tehnic și ne-au recomandat un upgrade la ios 14.2. + resetarea configurărilor de rețea. Puteți verifica, vă rog, ce versiune aveți instalată?

Buna DanielaH,

Multumesc mult pentru ajutor. Dupa update-ul la ios 14.2 am optiunea sa selectez 5G. Nu a trebuit sa resetez nicio configurare.
Deci concluzie pentru restul utilizatorilor cu probleme: update la ios 14.2.

Eu am versiunea de os 14.2 si desi am optiunea 5g setata ca activa telefonul contiua sa stea in 4g, de la relatii cu clientii mi s a pus ca e problema de la softul de iphone si va se asteapta un update de soft candva ☺️

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!