Întrebare cu răspuns(uri)

[Rezolvat] Viteza mica internet prin wi fi

Buna
Am un abonament orange home cu tv si internet de 1000Mbps. Desi platesc aceasta viteza wi fi nu prea functioneaza iar noi stam conectati pe date mobile. Prin wi fi este foarte mica viteza. Ce pot face? Multumesc!

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Multumesc! Am rezolvat cu setarile din router.

Am ales alt canal si am dezactivat economia de energie.

 

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (3)

100%

3 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Samsung S10+

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

mersi,,, atunci chiar este o problema cu modemul sau Orange nu-ti livreaza viteza contractata

  • sa mai faci o proba cu un laptop prin wifi iar daca modemul are mufa pentru cablu internet sa faci o proba si direct prin cablu
  • daca rezultatele sunt la fel trebuie sa te adresezi Orange .

Multumesc foarte mult!

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Din pacate am facut multe sesizari la orange dar nu a venit nimeni sa vada despre ce este vorba. O sa mai incerc

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Nu cumva ai ruter din acela vechi, care nu suportă pe wifi viteze mai mari de 100 Mbps/ 100 Mbps, adică model HG8247H ?
Citește pe aici :
https://comunitate.orange.ro/questions/1993664-echipamente-folosite-serviciile-internet-fix-ftth-gpon
Dacă ai din acela, poți spune că nu ești mulțumită de el și ceri să ți se schimbe cu modelul nou. Așa am avut și eu și acum este ok. Mai nou, au un echipament și mai performant, adică cel de aici:
https://www.orange.ro/love/
De asemenea, există posibilitatea să nu ai fibră în zona ta și să ai rețea FTTB, care îți permite doar viteze de până la 90 Mbps.
Detalii aici:
https://www.orange.ro/help/prin-ce-tehnologie-furnizeaz-o...
Sper ca aceste detalii să te ajute în clarificarea situației și, totodată, uită-te și ce scrie în contract!
Succes!

@Cristina: Bun venit în Comunitate. Dacă abonamentul e de internet mobil (router cu 3G), atunci e o problemă fie de semnal (recepție), fie de router sau configurări aferente routerului. A funcționat întotdeauna la astfel de viteze sau e o problemă recentă?
Revino și cu câteva detalii despre modemul folosit și locația unde îl folosești.

Internetul este fix impreuna cu tv

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Acesta este routerul

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Atunci ia legătura cu cei de la Serviciul clienți și cere-le ajutorul, pentru că ceva nu este în regulă! Acest model de ruter este ok!

Pe el scrie EchoLife HG8247W5
Sa cer schimbarea lui? Cu ce model?
Multumesc!

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Aceasta viteza o am de cand am instalat serviciile adica sfarsitul lunii august

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Routerul fiind pe fibră (nu mobil, cu SIM), singurele probleme (care nu sunt de semnal) pot să fie ori de la configurarea routerului, ori de la echipamentele oferite de Orange: routerul dat sau alte echipamente locale.

Cred că ține tot de ei să rezolve problema, dar trebuie să li se facă și cunoscute toate aceste aspecte. Sincer, eu în aproximativ 3 ani, nu am avut mai deloc probleme, doar că primii doi ani, ruterul era praf pe wifi. L-am schimbat ulterior și merge brici. La momentul acela nu exista ceva mai bun, dar au fost fermi când am cerut schimbarea aparatului, după ce apăruse alt model. Așa că este bine să se discute atent problema și se va găsi cu siguranță o rezolvare!

Multumesc foarte mult!

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Scuze am uitat
Cat tb sa fie viteza prin wi fi la net de 1000?

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

@Cristina: La acel model de router, dacă pe LAN ai putea obține spre 900 Mbps, pe WLAN nu cred ca vei depăși 200-300 Mbps. Dar depinde de cum ți-e norocul, numărul de device-uri conectate, configurare router.

În mod normal, depinde și de ce device-uri sunt folosite! Dacă acestea sunt compatibile cu vitezele mari, pot prinde in jur de 500 Mbps cu acel ruter, din cate stiu eu ( prin wifi). Cel mai bine te pot lămuri ei.

Am Samsung S10+

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

@Cristina3068 Vezi ca in poza urcata de tine sunt vizibile urmatoarele informatii tehnice:

  • adresa MAC a echipamentului
  • numlele retei WiFi
  • parola WiFi NexxV39b
  • nume utilizator logare router
  • parola logare router

Daca nu te deranjeaza aceste aspecte sau daca acele credentiale au fost modificate, atunci este OK.

Sincer eu as fi multumit si cu viteza pe care o vad acolo pe WiFi. Imi ajut cunostintele de ceva vreme cu routerele si m-am imprietenit cu ONT-urile astea de la Huawei pe care Digi, Orange si Telekom le indragesc asa de mult. Pe WiFi ce rezultate ai obtinut tu sunt mai mult decat multumitoare ! (parerea mea)

Ce nu intelege lumea este ca Mbps nu este MB/s (MARKETING pentru toti de la toti operatorii, un articol relevant gasesti aici: https://www.capital.ro/diferenta-intre-mbps-si-mbs-sau-de...). Asadar 1000 Mbps din contract tradus in realitate este= 1000 Mbps = 125 MB/s . Acei 80 Mb/s din screenshot-ul tau pe wifi sunt aproape de 75% din ce iti promite furnizorul, mult peste ce am vazut la modem-uri mai slabe de la Huawei. Incearca si o conexiune pe cablu din router pe speedtest si vezi ce viteza obtii (cred ca va fi aproape de cea pe care o vezi pe router).
Asadar, daca vrei sa ai 125Mb/s iti recomand sa suni la Orange sa te ajute sa treci routerul in mod BRIDGE si sa iesi cu un cablu in alt router de calitate (Cisco, Linksys, Netgear ce vrei tu) si din ala distribui semnal de calitate - desi repet la 80Mb/s pe Wi-fi eu nu m-as plange.

Pe langa cumpararea unui nou router sunt niste chestii de baza pe care fiecare utilizator experimentat le poate face pentru a nu supraincarca departamentul tehnic si anume : setarea frecventei si a canalului pe care emite routerul. Daca stati la bloc, e foarte probabil sa aveti multe alte routere care emit si ele. Din punctul asta de vedere eu recomand:

In browser scrii 192.168.100.1 (sau adresa de pe router)-> in general userul e 'root' si parola 'admin'-> mergi la tab-ul WLAN (ca in poza)-> Advanced settings si te asiguri ca:

  • ai setat la channel Automatic (routerul va cauta cele mai libere canale). Dat fiind ca intr-o cladire fiecare router vine in general in modul automat, nu recomand sa il setezi pe un anumit canal pt ca e posibil ca alte routere sa comute pe canalul tau si te trezesti cu 4 routere pe canalul 5 cand ai libere canalele 1,2,3...11 etc. . Daca stai la casa in camp, poti sa iti setezi tu ce canal vrei si il faci comun cu toate punctele de acces pt a avea o acoperire optima dar aici vorbim de altceva deja. Concluzia: la bloc -> Channel Automatic
  • la banda eu recomand automatic 20/40 Mhz sau alternativ poti seta fie 20Mhz si apoi 40Mhz si sa testezi ce stabilitate si viteza are reteaua dupa noile setaril

Daca vrei sa verifci acoperirea cu semnal prin casa iti recomand un program pt Android (poate e si pe iOS) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netgear... , cu care poti scana puterea semnalului in diferite camere dupa ce te joci cu setarile. Are un tab unde vezi si toate retelele WiFi pe care ti le detecteaza telefonul si iti si sugereaza ce canale ar fi libere (vezi efectiv pe ce canale emit celelalte routere din zona).
Cam astea ar fi setarile de baza sa imbunatatesti WiFi-ul pe ONT-ul tau.

Multumesc! Am rezolvat cu setarile din router.

Am ales alt canal si am dezactivat economia de energie.

 

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Da asa ceva

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Am ales alt canal si am dezactivat economia de energie

Cristina3068
Cristina3068

Cristina3068

User level
Nivel
1
162 / 750
puncte
Custom field 2
Cristina3068

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!