Întrebare fară răspuns

Calitate Conexiune Internet 4G Piatra Neamt

Saru' mana la toata lumea, din nou, in mod special lu' doamna moderator @DanielaH

Deschid acest topic pentru a semnala calitatea conexiunii 4G in orasul de resedinta, pe numele lui Piatra Neamt, chiar intr-o zona centrala a orasului.

 

Ca si solutie de conectare subsemnatul utilizeaza:

  • Huawei Airbox E5573Bs, produs cu firmware Orange si certificat 4G;
  • SIM Prepay compatibil 4G;
  • optiunea Internet Prepay 6;
  • acces la reteaua 4G;

 

@DanielaH Conform informatiilor furnizate de voi:

  • Airbox E5573Bs suporta viteze maxime teoretice de 150 Mbps download / 50 Mbps upload;
  • Optiunea Internet Prepay 6 ofera acces la internet prin 4G cu viteze maxime teoretice 142,2 Mbps download / 47,5 Mbps upload

 

In realitate vitezele pe care le ating in mod constant se pot vizualiza in atasamente, adica undeva in jurul valorii de 7 Mbps. In vremurile bune ating undeva pe la 20 Mbps pe download, dar extrem de rar.

Este adevarat faptul ca acele teste de viteza au fost efectuate indoor, dar asta nu scuza calitatea conexiunii, pentru ca diferentele sunt astronomice. Practic vitezele pe care le ating eu sunt de nivel 3G, dar un 3G de prin anii 2005.

Si ca sa ne intelegem de la bun inceput, inteleg notiunea de "viteza maxima teoretica" si faptul ca acestea au fost atinse in testele de laborator, in conditii ideale. Prin urmare nu ma astept sa am o viteza de acces de fix 140 Mbps, dar nici sa ma dau pe interentul furnizat de reteaua numarul si la viteze medii de 7 Mbps.

 

Testele au fost efectuate de pe un ultraportabil cu sistem de operare Windows 10 cu actualizarile la zi, iar ca browser de internet utilizez Opera, in cea mai recenta versiune.

 

@DanielaH Te rog, sa-mi explici si mie care este motivul pentru care, desi platesc pentru internet 4g si intrunesc cumulativ conditiile necesare conexiunii prin infrastructura 4G am acces in internet la viteze 4G.

Cu multumiri anticipate si sarutari me maini!

 

P.S. - Am incercat sfaturile comunitatii, sfaturi de tipul "modem-ul are router-ul mai bun" dar rezultatele au ramas aceleasi. Am incercat inclusiv comunatrea conexiunii din 4G in 3G si chiar in 2G...... rezultatele nici macar nu merita mentionate pentru ca pur si simplu sunt o jignire la adresa consumatorului.

 

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Dupa "verificare" raspunsul va fi unul in limbaj de esenta tare, ceva de genul:

"Nu sunt semnalate incidente de retea in zona ta si nici si nu avem derulate lucrari in zona. In ultima perioada, in contextul actual, au fost inregistrate valori mari de trafic la nivel natinonal, valori de trafic care au dus la aparitia congestiilor in retea si implict a scaderii vitezelor de acces in internet."

Headshot - Operatia a reusit, pacientul este mort!

În acest moment avem un alt răspuns J

 

 

Colegii noștri te roagă să ne ajuți cu un rezultat al unui test de viteză pe care să-l faci în urmatoarele condiții:

  • testul să fie făcut cu aplicația Netograf (rezultatul să fie exportat din această aplicație pentru că ne oferă și alte informații pe lângă ping și viteze)
  • pictograma nivelului de semnal 4G să indice valoarea maximă în rezultatul exportat
  • cartela SIM să fie într-un telefon mobil compatibil 4G (CAT 16)

@FaraUnID: Cu decenii in urma, Compact (aka trupa rock romaneasca), canta intr-una din piese "Dupa ani si ani ma voi intoarce /
Dupa ani si ani sigur voi veni". Ideea e: luni la rand am "dat din aripi" sa primesc o explicatie argumentata sau sa se ofere o solutie directa pentru transformarea unui semnal 4G la 10m de bloc in 3G langa bloc si la mai putin de 2G spre zero indoor. Rezultatul si urmarile nu le pot descrie, fiind inexistente, iar "apel wifi" nefiind aplicabil.
Asadar, plictisit de bambilici, am transformat "tenisul", sport nobil si etic, intr-un meci de "squash", divertisment pentru unii, dar pentru altii este mai degraba un sport de rezistență.
Până când?.... nu stiu nici eu.
Sper problema ridicată de rine sa-si gaseasca o rezolvare, dar cred ca are bataie luuunga.

@DanielaH Eu mi-am cumpărat acel Airnet sa ma folosesc de el, nu sa stau sa mut SIM-uri dintr-un dispozitiv în altul pentru a vedea care merge mai bine pe net.

In cazul meu, majoritatea traficului de net este efectuat indoor. Stau la bloc, sau după caz în camere de hotel când ma deplasez în interes de serviciu. Prin urmare între pereții de beton este mai complicat sa prind semnal full dpv al numărului de liniuțe.

Chiar și în aceste condiții diferențele uriașe între vitezele promovate de voi și vitezele reale pe care le ating eu nu justifica numărul de liniuțe de semnal în plus sau în minus. În testele sintetice efectuate de terți (ex: producătorii de echipamente) s-au obținut rezultate notabile și cu o liniuta de semnal.

Eu mi-am respectat partea mea de angajament, prin urmare, am rugămintea ca și Orange să-și respecte partea sa de angajament și să-mi ofere acces în internet la vitezele apropiate de vitezele promovate de voi, prin intermediul dispozitivelor customizate și certificate Orange.

P. S. - Bine ca nu ma puneți sa cumpăr un telefon de 6000 lei, sa ma urc pe releul de pe Pietrica, eventual sa țin o antena în brate și sa efectuez un test de viteza!

O noua zi alaturi de reteaua numarul 1...... numarul la creat nervi, draci, fire de par alb si riduri!

Daca ieri aveam viteze de cca 7 Mbps, astazi am viteze de cca 3 Mbps. Pur si simplu superb!

FaraUnID .. eu personal sunt alaturi de tine :) intru suferinta ... eu fata de tine nu am facut nici o plangere (greseala mea) deoarece cred ca nu are sincer sorti de izbanda

  • am sa urmaresc topicul tau sa vad rezultate , pentru inceput am sa postez niste print screen-uri cu "liniute" la portocala indor (in bucatarie mai exact)

urmatoarele printuri sunt pe aplicatia netograf ...

  • pe 3g si pe 4g (fortat 4g only) indor nu reuseste sa duca testul macar :)
  • dupa care test in balcon pe 4g (fortat 4g only ca altfel nu sta)
  • precizes ca la 50m de blocul meu realizez in 4g viteze in download de peste 100mb constant (deci este indicat sa locuiesc in afara blocului :) )
  • noroc ca am telefon cu wifi-call ca altfel nu stiu daca mai eram la portocala ...

Desi Orange ar fi in stare se ma urce pe relee pentru a efectua un test de viteza cu antena in brate, dupa care sa motiveze ca vantul batea din directia gresita si din acest motiv am eu viteze de 7 Mbps.... cu liniutele stau bine, chiar foarte bine, din toate punctele de vedere. Inclusiv in indoor.

  • si un print cu dual sim un abonamet rcsrds - dupa cum se vede indor rcs se simte mai bine in 4g (la linii ma refer ) semnal in 4g
  • locatia mea Municipiul Galati str Traian teste pe Samsung S9
  • wow ... deci sunt mai amarat decat tine :)

Hai ca am "evoluat" de la viteze de 7 Mbps am ajuns la 1,2 Mbps. Mai am putin si revin la vremurile Wap Unlimited, cu viteze de 320 kbps in reteaua 4G numarul 1.

@DanielaH & @MihaelaC aveti ideea ce calitate are streamul de pe TV Box la o viteza de transfer a datelor de 1,2 Mbps? Va spune Mandea: Numarati nu pixelii, numarati macroblocuri pe ecranul TV-ului!

Pur si simplu va doare fix in papucii de noapte! Cat timp fraierul este o vaca de muls si palteste 3 abonamente + 2 reincarcari prepay lunar, din punctul vostru de vedere totul este sub control.

Sunt 5 zile de la deschiderea acestui topic si nu s-a schimbat absolut nimic, ba mai mult situatia a devenit tragi-comica. Noroc ca in locuinta am internet fix de la Telekom.

@DanielaH & @MihaelaC Daca aveam o matusa Tamara angajata pe post de secretar de stat pe la Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) sau un membru al familiei lucra la ANCOM, in cat timp se rezolva acest incident?

@FaraUnId așa cum a menționat Daniela, noi am escaladat situația și colegii au mai cerut informații suplimentare. Deși, după aceleași 5 zile, nu avem testele de viteză pe care colegii te-au rugat să le faci, am înteles și punctul tău de vedere. Astfel că astăzi ei au încercat să te contacteze telefonic, dar nu au reușit, apelul fiind respins. Vor mai încerca și mâine.

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

Hai ce suntem pe drumul cel bun: 0.97 Mbps viteza download! Wap Unlimited, unde esti?

Legat de "colegii nostri" si rugamintile lor:

  • 1. Testul să fie făcut cu aplicația Netograf (rezultatul să fie exportat din această aplicație pentru că ne oferă și alte informații pe lângă ping și viteze)
  • Calculatorul meu si implicit browserul de internet sunt setate sa nu fie prea vorbarete in www cand vine vorba de date de identificare. Prin urmare, acestea, nu scapa prea multe detalii tehnice in internet. Plus ca activitatea mea la internet nu se rezuma doar la Netograf.

    • 2. Pictograma nivelului de semnal 4G să indice valoarea maximă în rezultatul exportat
    • Desi numarul de liniute de semnal este irelevant - urmariti demonstratii ale producatorilor de echipamente, demonstratii in care cu 1 liniuta de semnal se obtin rezultate foarte bune in testele sintetice - exista un mesaj postat in urma cu 4 zile, mesaj in care apar atat pictograma 4G full cat si acumulator incarcat 100% de pe interfata de administrare a acelui Airbox.

      • 3. Cartela SIM să fie într-un telefon mobil compatibil 4G (CAT 16)
      • Lucrul acesta nu se va intampla dintr-un motiv foarte simplu: Am achizitionat acest Airbox sa ma folosesc de el, nu sa stau sa schimb SIM-uri dintr-un dispozitiv in altul. Asta am, asta folosesc: Un produs certificat si brand-uit Orange.

        • 4. Astăzi ei au încercat să te contacteze telefonic, dar nu au reușit, apelul fiind respins. Vor mai încerca și mâine.
        • Nu simt nevoia sa fiu luat ca din gara si aburit la telefon, cu povesti de adormit copii de genul: congestii in retea, vantul batea din directia gresita, ceata, ploaie, presiune atmosferica scazuta, umiditate ridicata, etc. Pentru asa ceva avem Latrina 3, Realitatea, RTV. Vreau sa beneficiez de un serviciu in paramentrii optimi declarati de voi.

          Decat sa sune si sa spuna nimic, mai bine spuneti clar ca sunteti capabili sa va respectati partea voastra de angajament si terminam povestea cu portarea numarului. Nu pot sa-mi bat joc de mine la infinit activand o optiune de 6 euro luna de luna si care sa-mi ofere viteze de acces in internet la valori de 1.2 Mbps.

          In chiar primul mesaj sunt 3 screenshot-uri de pe 3 servicii de speedtest diferite. Valorile obtinute sunt aproximativ aceeasi. Tot ceea ce tinea de mine am facut, va rog sa va respectati partea voastra de angajament.

          !!!!! In atentia persoanei care o sa ma sune maine !!!!!

          • Voi inregistra convorbirea si o voi face publica;
          • Raul Bistrita, Dunarea si Marea Neagra, toate la un loc, nu o sa te poata spala, in urma discutiei noastre;

Dupa 6 zile, tot ce am racnit aici a trebui sa rezum intr-o sesizare trimisa din contul de utilizator, pentru ca traim in Romania, iar multinationalele asa inteleg sa-si respecte clientii.

Si toate acestea pentru a primi un numar de inregistrare: "Sesizarea dumneavoastra a fost inregistrata cu referinta 136871982. Va multumim. Serviciul Clienti Orange"

Probabil dupa alte 6 zile va trebui sa ma deplasez in Orange Shop si sa repet aceeasi poezie si sa efectuez un test de viteaza alaturi de un consultant, pentru a putea demonstra spusele mele!

Intre timp, eu incercand sa prind o galeata de internet la viteza 4G......

Raspunsul dat de reteaua nr 1 cand vine vorba de calitatea conexiunii de internet semnalata de mine:

"In urma solicitarii dumneavoastra am verificat impreuna cu agentii din Departamentul Tehnic situatia prezentata pentru a va putea ajuta in problema pe care o intampinati.

Astfel va informez ca pentru tehnologia 3G, 4G, 5G, sunt mai multe criterii ce pot influenta calitatea internetului mobil.

In sectiunea Informatii legale/Viteza de transfer a datelor de pe site-ul orange.ro veti regasi lista factorilor care in practica influenteaza rezultatele testelor de viteza efectuate de catre clientii nostri. De asemenea si valorile vitezelor maxime de transfer al datelor, cat si pragurile de referinta stabilite pentru evaluarea calitatii internetului mobil pentru fiecare dintre tehnologiile 3G, 4G si 5G.

In continuare situatia se afla in atentia colegilor mei care au incercat sa va apeleze, urmand sa primiti si un raspuns oficial din partea acestora."

Un alt mod de a spune ca "Iarna nu-i ca Vara" sau "Taci si inghite fraiere"

@reteauanr1

  • 1. In sectiunea "Informatii legale/Viteza de transfer a datelor" dispozitivul utilizat de eu este incadrat de voi (conform specificatiilor furnizate) in zona LTE cu viteze maxime estimate de 142,2 Mbps download si 47,5 Mbps upload.

Cum am mentionat in primul mesaj, nu sunt absurd si nu ma astept la ating acele viteze

  • 2. In sectiunea "Informatii legale/Viteza de transfer a datelor" viteza minima garantata pentru tehnologia 4G este de 14,2 Mbsp download si 4,75 Mbsp upload.

Din screen shooturile mele reies viteze medii de 6 Mbps cu un minim de 0,97 Mbps

poate are sa se rezolve .. cine stie cand ...;) eu nici nu mai zic de viteza(in situatia mea) nici macar semnal in 2g nu am , doar 40% din semnal

  • singura solutie ar fi sa monteze o antena noua in zona (solutie pentru mine si pentru tine cred) ceea ce nu se va realiza ...

Raspunsul final dat de reteua nr 1:

“Raportându-ne la valorile vitezelor de trafic în funcție de care se evaluează calitatea serviciului de internet mobil (nu la cele maxime estimate), analizând rezultatele pe care spuneați că le obțineți, dar în contextul utilizării serviciului în interiorul unei clădiri, și comparându-le cu referința de 14.2 Mbps stabilită pentru 4G (valabilă, însă, în condiții care cu greu pot fi respectate în indoor), am constatat că acestea indică o funcționare la parametri normali a serviciului de internet mobil.”

Practic vitezele de 6 Mbps, din punctul lor de vedere, sunt viteze normale pentru 4G. Cred ca si vitezele de 1.2 Mbps si 0.97 Mbps sunt viteze normale pentru tehnologia 4G.

Din punctul meu de vedere acel raspuns trebuia batut in marmura cu litere de platina si adaugat pe HQ-ul Orange Romania, langa sigla lor!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!