Întrebare fară răspuns

PSD2 - Noutăți la plata cu cardul și accesarea aplicației Orange Money

Începând cu data de 14 septembrie 2019 au devenit aplicabile prevederile Regulamentului Delegat (UE) 2018/389 (numit în cele ce urmează Regulamentul) de completare a Directivei Serviciilor de Plată (UE) 2015/2366 .

 

O prevedere importantă a Regulamentului o reprezintă necesitatea aplicării Autentificării Stricte a Clienților (SCA) în cazul accesării aplicațiilor de tip mobile banking, Internet banking, precum și în cazul autorizării plăților electronice la distanță.

 

Aplicarea SCA presupune utilizarea unei combinații de doi factori de identificare a clientului. Aceștia trebuie să facă parte din categorii de identificare diferite, astfel încât prin combinarea lor, iar în cazul plăților, a sumei plății și datele beneficiarului, se va obține un cod unic care permite autentificarea în aplicație sau autorizarea unei plăți la un standard înalt de siguranță.

 

În acest moment sunt definite 3 categorii de factori de identificare:

1. CUNOSTINTA de exemplu un cod PIN sau o parolă;
2. POSESIA de exemplu un telefon mobil sau un token de autorizare;
3. BIOMETRIA de exemplu identificarea prin amprentă sau identificarea facială.

 

Altfel spus, vei face plăți mai sigure și va crește securitatea utilizării instrumentelor de plată electronice, de tip card sau a aplicațiilor de tipul mobile banking, precum Orange Money sau Internet banking.

 

Cum va arăta experienţa ta de plată?

Întrucât aplicația mobilă Orange Money folosește deja două elemente din categorii diferite, atât autentificarea în aplicație, cât și autorizarea plăților rămân neschimbate și se fac în continuare prin introducerea codului PIN sau prin identificarea biometrică.

 

PIN-ul tău aferent aplicației Orange Money

Ceea ce se schimbă, pentru a aduce complexitate codului PIN al aplicației, este dimensiunea acestuia, adica va fi compus din 6 cifre, în loc de 4. De asemenea, vei observa că, dupa validarea datelor și înainte de semnarea tranzacției, îți va apărea o căsuță de dialog cu rezumatul operațiunii și cu opțiunea de a merge mai departe sau de a anula operațiunea.

 

Resetarea PIN-ului aferent aplicației mobile Orange Money poate fi acum realizată direct din aplicație prin intermediul opțiunii “Ai uitat codul PIN”. Nu mai este nevoie să suni la numărul 300.

În plus, nu va mai fi nevoie să te reloghezi după fiecare trimitere a aplicației în fundalul telefonului, având la dispoziție un interval de 5 minute în care vei rămâne logat.

 

Această nouă funcționalitate te va ajuta, de exemplu, în situatia în care vrei să inițiezi un transfer de bani și datele beneficiarului trebuie copiate din alt ecran al telefonului tău. În cazul acesta nu va mai fi nevoie să tastezi codul PIN sau să te autentifici biometric de fiecare dată când te muti de pe o aplicație pe cealaltă.

 

Plățile pe Internet cu cardul tău Orange Money

În curând, plățile cu cardul, efectuate pe internet, se vor autoriza direct din noua versiune a aplicației Orange Money, înlocuind codul 3D Secure primit prin SMS.

 

Plăți mai sigure cu cardul tău fizic Orange Money la POS

Conform Regulamentului, poți face în continuare tranzacții contactless cu cardul fizic fără PIN, în limita a 100 lei.

 

Documentația PSD2

Conform reglementărilor PSD2 în vigoare, Orange Money oferă acces organizațiilor autorizate AISP, PISP și/sau PIISP la o platformă de test dedicată, dezvoltată în linie cu standardele impuse de Berlin Group API.

 

Documentatia completa PSD2 https://www.orange.ro/money/psd2/documentatie/

Sursa - https://www.orange.ro/money/psd2/

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Acum am citit și eu link-ul din mesajul pe care l-am primit. Sunt câteva noutăți binevenite, mai ales faptul ca atunci când accesezi aplicația din background nu mai trebuie reintrodus codul PIN. Asta era un lucru tare enervant.

Majoritatea bancilor care au aplicatii mobile, la efectuarea platilor nu iti mai trimit obisnuitul SMS ca si cod 3D Secure ci autorizarea se face din aplicatie. Varianta SMS a ramas la cei care nu au instalata aplicatia mobila. Pana la urma fiecare o priveste cum vrea: o problema de comoditate pentru client sau o reducere a cheltuielilor cu SMS-urile pentru emitentul cardului in cauza.
Later edit: Plateste cu telefonul la POS si nu mai ai nevoie de PIN, indiferent de suma. Deci nici macar PIN-ul nu e cazul sa-l mai tii minte....

Salut tuturor!

@FaraUnId mulțumim pentru noutăți. Aceste modificări vor avea loc de mâine, 24 septembrie, când va fi lansată noua versiune a aplicaţiei mobile Orange Money. Acesta va fi disponibilă pe Google Play şi în zilele imediat următoare în Apple Store.

 

@FLo_1 ne poți spune, te rog, unde ai găsit informația aceasta? "Plateste cu telefonul la POS si nu mai ai nevoie de PIN, indiferent de suma."

În pagina dedicată este menționat că "poți face în continuare tranzacții contactless cu cardul fizic fără PIN, în limita a 100 lei."

 

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

Ascary, asta și făceam, dar era un pas în plus, și când te apuci sa plătești 6 facturi și 2 rate la banca, chiar devine enervant sa tot pui amprenta. Eu zic ca e un lucru bun, simplifica utilizarea aplicației.

Asa este Mihaela,la plata cu telefonul indiferent de suma nu este nevoie de PIN...deobicei raman vanzatoarele cu gura cascata cand se face plata fara introducere PIN in POS :)))
La plata cu cardul fizic e nevoie de PIN
____________________
Da TheSpecialList,e un lucru OK.

Faptul că apar noutăți, nu poate decât să ne bucure! Cu ocazia asta, poate nu mai dă nici aplicația rateuri câte o jumătate de zi sau chiar o zi întreagă!

@FLo_1 și @Ascary da, așa este, acum mi-am dat seama, este vorba despre plata cu telefonul, unde nu este nevoie de PIN, iar în cazul în care se face plata la POS cu ajutorul cardului fizic, este nevoie de PIN pentru tranzacții mai mari de 100 ron :)

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

@Razvan ai reușit să faci update? Este totul în regulă?

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

Buna seara! Aplicatia mi se pare utila, usor de folosit, fara laguri daca ai semnal, folosesc aplicatia destul de des si sunt multumit!

Am făcut și eu upgrade la aplicație, însă întâmpin 2 probleme:
1. Nu înțeleg de ce trebuie sa activez locația, care este relevanta pt securitate?
2. Acum nu îmi cer cod sau amprenta deloc. Am setat un pin de 6 cifre inițial, dar acum de câte ori accesez aplicația, nu este nevoie de nicio autentificate, chiar dacă am sters-o din background. Practic, singura bariera în a accesa aplicația este codul de blocare al telefonului.

The Special list,mie imi cere amprenta la deschiderea aplicatiei (dupa upgrade).
Vezi daca ai activat autentificarea (si) prin amprenta.
Nu iti cere amprenta-PIN daca ai redeschis aplicatia in timp de 5 minute de la accesarea anterioara.
_________________________
Si inainte de upgrade singura bariera la plata cu telefonul era doar deblocarea telefonului (amprenta,cod etc)

Înainte de upgrade, după deblocarea telefonului îmi cerea amprenta și sa întru în aplicație. Acum nu îmi cere nimic, nici cod, nici amprenta, deși ambele, teoretic sunt active.

Nu stiu ce sa zic,mie imi cere amprenta. Fiindca aplicatia nu permite screeshot,am facut poza cu tableta si am pus-o in atasament:

Da, treaba asta mi-a apărut prima data după ce am făcut upgrade și am activat conectare cu amprenta, în rest nu mai apare, decât dacă restartez telefonul.

@The Special List: Aspectele privind securitatea (codul de securitate, amprenta sau model) pentru aplicatiile de plata se solicita implicit. Concret: daca optiunea de securitate nu a fost configurata, la pornirea aplicatiei de plata este solicitata configurarea ei. Daca optiunea de securitate a fost configurata si activa pe telefon, atunci nici aplicatia de plata nu o mai solicita la pornirea acesteia.
________________
@Mihaela: Scuze de delay. Mersi @Ascary. La acel aspect ma refeream, adica plata la POS cu telefonul. Bineinteles, la utilizarea cardului fizic, peste 100 lei se cere PIN.

@The Special List, am expus situația ta colegilor noștri de la Orange Money și am primit un răspuns care sperăm să-ți fie de ajutor.

 

Referitor la activarea locației, aceasta nu este obligatorie, ci doar starea telefonului. Iată și explicația pentru care este important să avem acces la starea telefonului:

”În scopul îmbunătățirii securității aplicației mobile, Orange Money va avea acces la informații despre dispozitivul dumneavoastră precum identificatorul dispozitivului, tipul de sistem de operare, identificatorul tastaturii, identificatorul ecranului home, limba folosită, tipul de criptare, informații legate de SIM, rețeaua în care vă aflați, conexiunea WIFI pe care o folosiți, conexiunea bluetooth pe care o folosiți, modalitatea de securizare a accesului la telefon (PIN, face ID, amprentă) și, în cazurile în care este aplicabil, nivelul de complexitate a codului PIN configurat pe telefon și o eventuală nefinalizare cu succes a unei autentificări face ID (codurile PIN, face ID si amprentele nu sunt niciodată accesate sau păstrate).”

 

Legat de autentificare, în acest moment aplicația nu mai cere parola timp de 5 minute de la logare. Explicația este că astfel clienții au timp să navigheze între ecrane (de exemplu dacă trebuie să copieze un IBAN). Nu este compromisă siguranța contului deoarece la procesarea unei tranzacții ți se va cere întotdeauna autentificarea cu parolă/ amprentă.

Între timp, la mine s-a rezolvat problema, după un update din AppGalery, de la Huawei. Acum îmi cere amprenta la logare în aplicație, dar după ma lasă să navighez între ecrane fără probleme, ceea ce e bine.

Gata,a mers. :)
Tot da acea eroare de final precum ca s-a inregistrat o eroare dar ulterior transfeful il face.Va rog sa escaladati acest aspect departamentului Orange Money.

Pentru siguranță prefer sa folosesc amprenta/codul PIN.

hincuvictor
hincuvictor

hincuvictor

User level
Nivel
0
85 / 100
puncte
Custom field 2
hincuvictor

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!