Întrebare fară răspuns

Apel WiFi - Conditii pentru functionare, indiferent de operator sau telefon

Întrucât sunt mai multe topicuri deschise pe aceasta tema, vreau să lămuresc clar aspectul a ceea ce vor mulți dintre utilizatori de apel Wi-Fi: condiții de funcționare, compatibilitate, cauze de nefuncționare.
Mai întâi să pornim povestea de la surse clare, pe care Orange ni le oferă: https://www.orange.ro/servicii/apel-wifi/
Așadar asigurați-vă înainte de toate că aveți un telefon compatibil cu opțiunea de voce "apel Wi-Fi" și că aceasta este activă. (vezi foto). Ulterior, întrucât este o opțiune care este pusă la dispoziție de către Operatorul de telefonie mobilă, asigurați-vă că indepliniți aceste conditii esențiale:

  • Să ai o conexiune Wi-Fi, cu acces la internet și activă pe telefon
  • Să ai un abonament sau o opțiune PrePay activă care îți oferă acces la serviciul 4G
  • Să ai o cartelă SIM 4G, pe care o poți obține gratuit din orice Orange shop (și nu numai).
  • .
    Sunt necesare setări (configurări) speciale ale telefonului pentru serviciul Apel Wi-Fi?
    Răspuns: Nici vorbă. Doar te conectezi la o rețea wireless și activezi din setările telefonului funcția de apel Wi-Fi. Este nevoie să faci acest lucru doar la prima utilizare a serviciului, apoi la fiecare conectare pe un hotspot wireless, apelurile tale vor fi efectuate și primite peste conexiunea Wi-Fi.

    • Bine de știut: Accesul la serviciul Apel Wi-Fi este gratuit. Apelul efectuat prin Wi-Fi va consuma din minutele incluse în abonamentul tău sau în opțiunea PrePay. Dacă ai consumat resursele din abonament sau din opțiune, tariful este cel standard pentru apeluri de voce, corespunzător planului tău tarifar. De asemenea, nu contează rețeaua de wireless sau modelul de router la care vă conectați pentru a avea acces la internet Wi-Fi.
    • _____________________
      Revenind la condițiile esențiale amintite anterior, atenție la următoarele aspecte:

      • Dacă SIM-ul este mai vechi și nu suportă ”apel 4G”, atunci nici ”apelul Wi-Fi” nu va fi activat (funcțional);
      • Dacă abonamentul nu are resurse 4G sau contul de PREPAY nu are o opțiune activă cu resurse 4G (exemplu: un PREPAY aflat în perioada de grație, sau abonament fără resurse 4G), atunci funcția de apel Wi-Fi NU se va putea activa, indiferent de condițiile locale de SIM și configurări telefon.
      • Telefonul să fie conectat la o rețea wireless. Funcția de ”Apel Wi-Fi” fără ca telefonul să fie conectat la o rețea wireless nu va putea fi funcțională.
      • ”Restart” la telefon este necesar doar în cazul în care funcțiile SIM-ului pentru conexiune 4G nu au fost înregistrate. Altfel, orice restart nu va rezolva problema imposibilității efectuării unui apel Wi-Fi.
      • .
        Pentru a clarifica și aspectul privind resursele consumate la efectuarea unui apel Wi-Fi, este bine de știut faptul ca un apel Wi-Fi poate fi configurat: 1. fie folosind apelarea prin Wi-Fi pusă la dispoziție de operatorul de telefonie mobilă; sau 2. folosind un serviciu VoIP pentru a apela prin Wi-Fi. Mai multe detalii privitoare la configurări și diferențe între cele două posibilități de apelare găsiți aici: https://support.google.com/phoneapp/answer/2811843
        .
        Dacă veți considera necesare și alte completări vă rog să veniți cu idei / propuneri / sugestii.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Foarte util topicul, multumim, Flo!!! Pana sa vad topicul cu problema apelului wifi pe Huawei p30 Pro, nici nu imi batusem capul cu asta, nu ma interesase subiectul. Acum am facut cum ai zis tu, adica am bagat modul Avion si functionez exclusiv pe wifi, inclusiv pt apeluri, asa consum si mai putina baterie, pt ca telefonul nu-si mai cauta mereu semnalul GSM, la serviciu fiind extrem de slab, fiind o cladire f ecranata.

@delfinas: Mă bucur să știu că a fost util acest topic și te-a ajutat. Atât doar să ai grijă: lipsa de resurse 4G te face să zici ”adio” apelului Wi-Fi (dacă ai abonament nu cred că vor fi probleme, dar la un prepay în perioadă de grație ”nema” apel Wi-Fi)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!