anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Clientul: Brand, marcă sau produs?

FLo1
#StarMember
Cu toții (cred) am auzit povestindu-se prin diverse medii despre termeni precum ”brand”, ”marcă” sau ”produs”. Chiar si aici la ORANGE. Vreau să spun atenției tuturor (chiar si Orange-ului) următorul aspect: <>, <>
Dar să pornim de la o delimitare și disticție mai clară. Conform dexonline am găsit că:
Brand = marcă de produs a unei firme.
Marcă = Semn distinct aplicat pe un obiect, pe un produs, pe un animal etc. pentru a-l deosebi de altele, pentru a-l recunoaște etc.
Produs = Rezultat material al unui proces social sau natural, al unui proces fiziologic, chimic, de creație etc.
- Dacă ne referim la ALȚII (mediu extern): ”Ce este mai important pentru voi?” Brandul produsului? Marca produsului? Produsul propriu-zis? Ce vă face pe voi să vă atașați mai mult de ”ceva”: brandul, marca, produsul sau altceva poate?
- Dacă ne referim la noi ca oameni (mediul intern), știați că și noi (fiecare individ în parte) reprezintă un ”BRAND”? Voi aveți un ”brand PERSONAL”? (Este ceva asemanător unui CV) Voi înșivă știți să vă vindeți? Ce faceți ca să vă puneți în valoare? Dacă răspunsul este NEGATIV, atunci subiectul este închis. Pentru un răspuns AFIRMATIV cu siguranță sunt multe de spus. Dar oare sunteți dispuși să ”dați din casă”?
3 Răspunsuri 3

FLo1
#StarMember
Paradoxal, deși cu definițiile în față, poate le citim dar se pare că nu le înțelegem. Că este vorba de brand, de marcă sau de produs s-ar parea că în majoritatea cazurilor tuturor acestor termeni li se atribuie același sens. De ce? Personal nu înțeleg, dar lipsa comentariilor poate spune multe. De asemena, faptul de a vedea "Clientul" ca o "marfă" s-a lăsat și aceasta fără comentarii. Să fie de aprobare sau de incertitudine? Despre "brand personal" s-ar spune deja că e la categoria "science fiction".... cu dezamăgire constatată, dar e o contribuția a pieței de HR la acest aspect, deoarece atât țara dar și vânzătorul ne vrea proști. Iar dacă e să vorbim despre alte mărfuri, comparative de grădiniță precum subiectivul "calitate" și obiectivul "preț" nu se cunoaște NIMIC din ceea ce ne determină să alegem ceea ce alegem. În schimb avem pretenți și standarde înalte.... dar triste.

FLo1
#StarMember
Paradoxal, absența oricărei păreri la acest topic, pare să confirme multe dintre așteptările pe care nu le pot expune concret pentru că ar fi șterse implicit. Și mai cred unii că această Comunitate are libertate la opinie (nu mă refer la atacuri la persoană). Totuși se pare că incertitudinea duce, chiar cu definiția în față, la a considera sinonime niște noțiuni care sunt clar distincte. Și aceasta pentru că în alegerile noastre nu există decât 2 noțiuni: calitate (un termen subiectiv) și preț (un termen obiectiv). Se pare că ne mulțumește rezultatul comparației acestor două noțiuni și altceva nu mai contează. Mai urmează....

FLo1
#StarMember
Reactiile "internautilor" au fost cele care erau de asteptat. Nimic de comentat ci doar de .... consolat, pentru ca se putea si mai rau. _________________ Pentru tine draga Orange, ca sa stii (ca aveai o oarecare "neclaritate" vis-a-vis de topic) unde vroiam sa ajung, ce semnal de alarma vroiam sa aduc in prim plan, iti transmit doar acest titlu de documentar: The Social Dilemma (2020) https://www.imdb.com/title/tt11464826 Este valabil pentru oricine, oricand si oriunde. Este motivul acestui topic, lansat cu 2 luni inainte de a viziona documentarul, dar care explica cel mai bine cauza pentru care personal m-am simtit "marfa de schimb" si nu "partener de afaceri" in multe relatii contractuale, nu doar din domeniul telecomunicatiilor.