Întrebare fară răspuns

Este corect ca Orange sa‐ți schimbe contractul doar printr-un simplu sms?

Intreb si eu: Credeti ca este corect ca Orange sa‐ți schimbe contractul valabil intr-unul superior doar printr-un simplu sms și nici să nu iti trimita contractul nou nici fizic și nici electronic? Eu asa am pățit.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Salut!
Cand ai incheiat contractul sau cand ai facut ultima prelungire de contract? Au trecut 24 de luni?
Cand ai primit sms-ul? Ce spune sms-ul ca se schimba si incepand cu ce data?
Poti pune o poza, fara date personale, sa vedem si noi despre ce este vorba?
Ca la ce informatii ai furnizat, nu prea se poate pronunta cineva, daca este ok sau nu.. eu, cel putin, nu..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Am avut un contract pe doi ani, sms -ul l-am primit după ce a trecut primul an. În sms mi s-a transmis ca acel tip de contract nu mai există și ma trece intrt-un altul (mai scump) și pot să accept tacit sau pot rezilia numărul meu. Din pacate sms ul am sters de atunci și nu pot trimite o copie. Pe scurt asta s-a întîmplat, mie mi s -a parut un abuz pentru ca aveam deja un contract inca valabil un an. Acești operatori se pare ca iși permit cam prea mult câteodată fata de clienti.

De cateva luni s-a schimbat, intr-adevar, grila de abonamente, dar, daca asta este singurul motiv, desi cred ca sunt acoperiti de acel sms, nu cred ca este ok sa schimbe, numai in baza acestui motiv.. mi s-ar parea in regula sa fie schimbate abonamentele, in momentul cand expira perioada minima contractuala.. asa, sunt milioane de abonamente care nu mai sunt acum in grila..
Era bine daca incercai sa vorbesti cu serviciul clienti, la primirea sms-ului, sa vezi ce alta varianta iti pot oferi.. poate se gasea o solutie care sa multumeasca ambele parti.. nu stiu daca se mai poate acum, pentru ca nu stiu cand ai primit sms-ul si, daca n-ai raspuns, se considera acord tacit, cum iti scria si acolo..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Dpdv legal sunt protejati si au dreptul sa modifice oricand un abonament daca anunta clientul din timp despre modificare si-i ofera varianta rezilierii fara niciun cost. Daca schimba portofoliul de abonamente vin cu varianta trecerii fie la un plan superior, fie in cazul in care clientul nu este de acord are un anumit termen in care poate renunta la serviciile oferite de acea firma de telefonie. Nu este singura firma care si-a schimbat portofoliul de abonamente, recent si Telekom a facut la fel si a avut acelasi mecanism.

Mie personal mi se pare un abuz acest sms la adresa clientului. Ai contract pe 24 luni renegociem contractul dupa expirare, sau inainte cu 30 de zile sa expire abonamentul. Oare daca ar fi invers situatia, adica mai am 12 luni de contract si iti trimit tie Orange un sms scurt ca renunt la abonament sau platesc doar 4 euro in loc de 8 inca 12 luni cum ar fi? Sau renunt la contract si nu iti mai platesc nici o taxa de reziliere? Pt operatori e posibil. Si inca ceva? De ce sa sune la call center cand orangeul este acela care incalca un contract valabil? Deci opc ancom si nu ai nimic de pierdut. Da orangeul in judecata ca ai de castigat. Si inca ceva din cate stiu eu, atata timp cat nu s-a trimis pe mail, nu s-a semnat un act aditional cu care sunteti de acord ca ati luat la cunostinta acele modificari sms ul este nul.

Daca in sms scrie ca lipsa raspunsului se considera acord, eu asta as fi facut, as fi sunat sa vad ce variante am, sa stiu ce fac mai departe.. si, din cate stiu, nu se mai platesc taxe de reziliere, dar, daca la semnarea unui contract pe 24 de luni ai primit niste beneficii si tu vrei sa reziliezi mai devreme, pe acelea va trebui sa le platesti.. de exemplu, daca ai platit un pret mai mic la un telefon, va trebui sa platesti o diferenta, pe care ti-o va spune Orange..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Vi se pare corecta aceasta modalitate de a mari pretul la un abonament care mai are perioada contractuala 12 luni cu x euro doar ca asa vreau eu ca operator. Asa ne putem trezi si noi dau un exemplu, fac un abonament de 25 de € si iau un telefon la pret redus de la 3500 lei la 1000 lei. Peste 6 luni trimite un sms ca mi se mareste abonamentul la 45€, si daca nu accept sa reziliez contractul. Cine plateste taxa de 2500 lei diferenta reducere telefon? Deci ori accepti marirea, ori tot dai bani la orange. Am 5 abonamente pe numele meu 3 orange 2 vod, niciodata nu am patit asa ceva.

Dacă te notifică și nu faci nimic(trebuie să iei legătura cu ei), e și din nepăsarea ta. Nu mi se pare nici mie în regulă, dar în momentul în care ai ceva și vrei să îți rămână, trebuie să te zbați un pic. Părerea mea!

@Szabolcs, cred ca trebuie sa citești cu mai multa atenție ce am scris.. am dat niște informatii si mi-am spus părerea, ce as fi făcut eu... gasesti undeva ca am spus ca este corect?
Si eu am 4 abonamente la Orange si am dat putin pe un telefon scump, dar n-o sa-mi trăiesc viata gandidu-ma, daca se intampla vreodată nu stiu ce scenariu..
De ce as consuma timp si energie cu sesizari / reclamatii, în loc sa încerc sa rezolv amiabil? Ca rezultatul ar putea fi acelasi..
Dar, asta as face eu, fiecare este liber sa procedeze cum crede..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Draga @Jay, "nu este normal",asa cum spuneai, dar sa ne amintim episodul toamna 2019 cand Orange a facut la fel in grup? Nu are rost, lupul tot o vulpe cu colti estem. Episodul s-a stins... tacit.
Cat priveste motivele fiecaruia, exista solutii si libertate de alegere, indiferent de normalitatea junglei in care ne desfasuram activitatea zilnica. Nu trebuie sa fim forever cu abonament daca nu reprezintă o soluție pentru noi.

@bilodh Ce mai este normal in tara asta si in modelul de business adoptat de corporatisti.

Dpv legal, da, operatorul poate modifica abonamentul in orice moment. Acesta aspect este prevazut contract. Conditia esentiala este aceea de a trimite o notificare clientului cu minim 30 de zile inainte ca modificarea sa intre in vigoare.

Daca tu, ca si client, nu esti se acord cu acea modificare poti renunta la contract fara plata unor despagubiri, poti trece pe prepay, poti solicita o renegociere sau te poti porta numarul.

Ai avut 30 de zile la dispoziție, dacă accepți sau nu noul contract. În plus, puteai să depui și o sesizare la autoritatea competentă și atunci nu mai erau probleme. În acest caz, poate scăpai de majorare.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!