Întrebare fară răspuns

Taxe portare alta retea

Mama mea s-a portat din orange in alta retea. A incheiat abonamentul, a platit ce i s-a spus, insa peste un an si ceva s-a trezit cu scrisoare de la recuperatori de credite. Pana la urma a reiesit ca mai avea de platit o taxa de cartela, ca sa...nu am inteles ce. Despre aceasta taxa angajatul orange nu a spus nimic, ar fi platit-o si pe asta.
Este o practica recurenta la orange, la inchiderea abonamentului, aplicarea de taxe despre care clientii nu afla? Sunt patit si eu, am inchis abonamentul, mi s-a spus ca toate sunt ok si ca sunt la zero cu tot, insa m-am trezit si eu cu scrisoare (asta acum vreo 5 ani). Pot afla cine a fost de vina ca a uitat de acea taxa, si sa fie tras la raspundere. Au o varsta parintii si s-au speriat destul de tare la vederea acelei scrisori. Sau merg la opc, ce pot sa fac?
Va multumesc

Andrei_43
Andrei_43

Andrei_43

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Andrei_43
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Despre "taxa de cartela" nu am auzit. Poate ANCOM sau ANPC sa lamureasca misterul. Dpv legal costurile determinate de portarea numărului sunt suportate de operatorul la care te transferi, acesta are dreptul să apeleze la diverse modalităţi de a-şi recupera costurile respective.

Portarea se poate realiza in orice moment, ori de câte ori doreste clientul si in orice combinatie abonament - abonament, prepay - prepay, prepay - abonament, abonament - prepay.

Transferul la un alt furnizor nu te scuteşte de obligaţiile contractuale pe care le ai faţă de furnizorul de la care ai plecat. Dacă ai datorii la operatorul de telefonie, trebuie să le achiţi. Dacă există o clauză referitoare la rezilierea contractului înainte de termen, va trebui să achiţi penalitatea sau să aştepţi termenul până la care ai încheiat contractul înainte de a porta numărul şi de a schimba furnizorul. Dacă ai cumpărat un telefon la un preţ promoţional va trebui să plăteşti diferenţa sau să rămâi în reţea până la termenul pe care l-ai acceptat când ai primit telefonul.

@Andrei:Bun venit in Comunitate. Dacă nu e vorba de echipamente subvenționate, atunci nu au ce recupera. În esență, deoarece consumatorii nu le pot negocia cu operatorii de servicii la momentul încheierii contractelor, clauzele care impun o taxă de reziliere sunt considerate abuzive.
"Taxa de reziliere cerută de operatorul de telefonie mobilă (indiferent de numele acestuia) la încetarea contractului, din iniţiativa clientului, înainte de termen este considerată abuzivă dat fiind faptul că negocierea acesteia este imposibilă la încheierea contractului cu operatorul de telefonie mobilă. Practic, clientul încheie cu operatorul de telefonie mobilă un contract de adeziune ale cărui clauze sunt prestabilite, în întregime, doar de către una dintre părţi. Cealaltă parte nu are posibilitatea să le discute, ea este liberă să le accepte sau să nu le accepte, dar dacă acceptă, atunci aderă pur şi simplu la contractul prestabilit".
După cum este prevăzut în Legea nr. 193/2000, "o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor". În acest caz, dezechilibrul amintit de lege este dat de faptul că operatorul de telefonie mobilă instituie taxa de reziliere doar pentru consumatori. Altfel spus, operatorul ar trebui să pună şi o taxă pe care să o plătească el clienţilor atunci când rezilierea se produce la iniţiativa sau din vina sa.
Asadar, dacă vrei răzbel și ai timp, te pui pe scris către OPC descrii situația și o prezinți documentat, iar ulterior vei primi sigur un răspuns justificat. Revino în Comunitate cu informații despre stadiul problemei. Baftă.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Multumesc de raspunsuri. Nu a fost situatia de plecat inainte de termen. Abonamentul s-a terminat, iar mama a hotarat ca vrea altundeva, si cam atat. A platit ceva la orange, "suma cuvenita top factoring", dar fara detalii. Domnul Zoltan i-a spus ca a fost vorba de taxa de cartela ce nu a fost platita. Din pacate, eu am aflat de asta dupa fapta consumata.

Andrei_43
Andrei_43

Andrei_43

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Andrei_43

Dpv juridic, o scrisoare nu echivaleaza cu un act de executare sau cu o hotarare judecatoreasca. Top Factoring este firma de recuperari care a preluat acea datorie de la Orange in schimbul unui comision sau a unei sume fixe.

Tot dpv juridic Orange trebuiau sa te anunte (cu preaviz si scrisoare datata + confirmare primire) faptul ca ai restante ramase in cumatum de XX lei si sa-ti ofere terment un termen de plata, in caz contrar suma restanta urmand a fi cesionata catre Top Factoring si eventual inscrierea in preventel.

Incearca sa obtii un unct de verede, in scris de la Orange, in care operatorul sa faca dovada instiintari asupra faptului ca ai fost notificat cu privire situatia expusa. Daca nu pot face dovada, plangere catre ANCOM sau ANPC.

Am inteles. O ultima intrebare, sa plateasca suma catre top factoring, si o recuperez pe urma, sau nu? Ei tit dau telefoane si ameninta cu procese. Parintii au peste 70 de ani. Au undeva evidenta daca au trimis acea notificare? Pot sa sustina ca au trimis.

Andrei_43
Andrei_43

Andrei_43

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Andrei_43

Așa "îmi plac" firmele astea de "recuperare". :)
Întâi să ceară opinia Orange, să nu plătească nimic.
Contractul, dacă a fost respectat, nu au ce să plătească acelei firme.
De obicei, firmele astea se bazează pe frica consumatorilor pentru a își atinge scopul, câteodată fără justificare.

Salut @Andrei,

Scrie un mail în secțiunea contact despre această problemă si discută cu Orange. Poti comunica firmei de recuperare ca te afli in discuții cu Orange si vei revenii tu cu un telefon la ei dupa un răspuns.

@cocolosh Cred ca toata lume este la sentimentul tau. In ultimii ani acesti recuperatori s-au mai calmat pentru ca exista un cardu legal destul de bine pus la punct si care-i vizeaza in mod direct. Inainte erau agresivi, amenintau, hartuiau, sunau pe la prieteni, rude, cunostinte, vecini, la locul de munca, etc.

@Andrei In prima faza contacteaza Orange si spune-le ca nu platesti acea restanta pana nu sa obtii un punct de vedere din partea Orange legat de acea "taxa de cartela" sau cum se numeste ea si ce reprezinta.

De asemena roga-i sa demonstreze si nu doar verbal faptul ca te-au instiintat si ca ti-au dat termen de rezolvare inainte ca datoria sa fie cesionata catre Top Factoring. Aici vorbim de o incalcare a GDPR-ului.

Sau cum spun ei pompos sa incerci "o rezolvare pe cale amiabila" a situatiei. Daca raspunsurile nu te multumesec sau daca simti ca esti luat pe ocolite, depune o plangere catre ANCOM sau ANPC.

@Andrei, s-a clarificat prolema cu taxa de portare? Te așteptăm să revii în Comunitate cu mai multe detalii ce pot fi utile și altor membri. Mulțumim.

Salut. Inca nu. Nu m'a lamurit nici Orange despre ce taxa e vorba. La telefon, anpc au spus ca nu se pot baga, daca a ajuns taxa la recuperator si sa ma adresez instantei. Am insistat cu emailurile la orange, si daca voi primi ceva raspuns o sa vad pe urma ce fac. De la anpc mi s-a sugerat sa platesc taxa ca sa nu creasca iar recuperatorii, cand le' am transmis ca fac cercetari, au facut oferta la taxa (inclusiv in rate). Nu stiu inca ce va fi, suma e mica. Dar inainte de mama, am patit si eu la fel. Atunci am ignorat tot. Acum abordez altfel.

Andrei_43
Andrei_43

Andrei_43

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Andrei_43

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!