Întrebare fară răspuns

Despre resuscitarea topicurilor moarte si mesajele duplicat

@DanielaH, @MihaelaC Sa discutam despre trend-ul resuscitarii topicurilor moarte, mesajele duplicat din 3 - 4 cuvinte si despre cum sa ajungi in topuri fara sa spui nimic.

1. PREAMBUL
Am observat de ceva timp un fenomen destul de bizar in Comunitate. Acest fenomen se manifesta in mod special in zilele de week-end si/sau in zilele in care activitatea este extrem de scazuta si nu exista subiecte noi de discutie aka plictiseala maxima in comunitate.

2. INGREDIENTE:

  • Avem unul sau mai multe topicuri deschise in urma cu cca 12 luni sau chiar mai vechi. Topicuri vechi, topicuri moarte, topicuri pfrafuite si uitate prin periferiile platformei.
  • Avem unul sau mai multi utilizatori care, de regula ofera raspunsuri din 3 - 4 cuvinte, si care se plictisesc ingrozitor in zilele in care activitatea este ceva mai redusa.

Aceeasi utilizatori au oferit deja raspunsuri repetitive din 3 - 4 cuvinte, in urma cu cca 12 luni pe topicurile respective, fara sa spuna nimic.

3. DESCRIEREA FENOMENULUI:
Aceeasi utilizatori au oferit deja raspunsuri repetitive din 3 - 4 cuvinte, in urma cu cca 12 luni pe topicurile respective si care in zilele actuale se plictiseca ingrozitor, incep sa resusciteze topicurile moarte cu aceleasi mesaje repetitive din 3 - 4 cuvinte doar de dragul de deranja contorul si pentru ca simt nevoia sa-si vada numele in topicuri.

Exemplu Concret: Topicul acesta https://comunitate.orange.ro/questions/2085620-cumparat-telefoane-accesorii-wish-aliexpress deschis cu 12 luni in urma, topic pe care un utilizator postase deja 3 mesaja in urma cu un an:

  • Postare 1: "Da, am cumpărat multe lucruri de pe Wish și mi se par prețuri ok."
  • Postare 2: "La mărunțișuri sunt ok, dar în rest, nu prezintă încredere."
  • Postare 3: "Nu știu dacă e problemă cu timpul, dar cu garanția poate fi o mare problemă în cazul gadget-urilor."

Astazi, 23.08.2020, la un an distanta, acealsi utilizator vine si ne spune: "Accesorii am mai luat și eu, dar nu m-aș încumeta la telefoane sau alte lucruri la care îți trebuie și garanție!" fara sa spuna practic nimic nou si fara sa adauge plus valoare sau informatii factuale.

Nu ma deranjeaza cand un utilizator nou inregistrat se exprima pe un topic vechi de cand istoria. Dar ma repet, discutam despre un utilizatori aflati in comunitate inca de la inceput. Acelasi utilizatori a ajuns in toupri fix prin aceasta metoda si a raspunsurilor de tipul: "Interesat" , "Extrem de interesant" , "Aoleo asta nu e bine" , "Bine ca n-o folosesc"

Singurele motive pentru care sunt dezgropate topicurile deschise in urma cu mai bine de 1 an este acela de a deranja contorul, de a acumula puncte si de urca sau te mentine in topuri in mod artifical.

@DanielaH, @MihaelaC Vreau sa stiu care este parearea voastra - fara limbaj de esenta tare - in legatura cu acest fenoment? De ce este tolerat?

De asemnea vreau sa stiu care sunt prevederile regulamentului intern referitor la acest fenomane si daca aceste prevederi se si aplica? Sau, ma rog de ce "principiile comunitatii" se aplica preferential si disporpotionat?

Intreb retoric pentru ca stiu ca nimic nu se va rezolva absolut nimic. Aceste aspecte au semnalate de N ori pe mai multe topicuri, fara efecte vizibile.

Disclaimer - Orice fapte, intamplari, locuri si asemanari cu personaje din cadrul comunitatii NU este pur intamplatoare.

Răspunsuri

Pagina 2 din 2

@mihai_13: Oricat am dori sa fim de rigurosi, editarea topicului (atat ca titlu cat si continut) in acest moment se poate face doar de catre Orange. Poate pe viitor se va schimba ceva in acest sens, dar deocamdata cred ca este si o masura de a nu schimba "subiectul" dupa ce primesti o multitudine de raspunsuri pe topic. Asta este.... Comunitatea Orange este si va ramane un spatiu deschis TOTUROR, indiferent de orele de scolarizare sau dexteritate la scris ale fiecaruia. Nu va fi un criteriu de departajare si nu va fi nici unul de excludere. Trebuie sa ne intelegem reciproc si sa ne acceptam, pentru ca nu putem fi toti la fel. Totusi ar fi bine sa nu lasam dezordinea si haosul sa stapaneasca acest mediu.

Unele greseli gramaticale pot fi scuzabile si pot beneficia de circumstante: tastat in viteza, autocorect, tastaura setata pe limba engleza, problema cu tastaura daca esti de pe PC / laptop. Evident ca in momentul in care avem "fati" , "sami" , "lam" .... e grele!

Si daca tot suntem la acest capitol, uitati un exemplu de mesaj care poate fi inclus in categoria <<Sa fie bine ca sa nu fie rau>> , mesaj postat pe topicul acesta https://comunitate.orange.ro/questions/2427741-cumpar-telefon-rate-18-luni-vechime

"..... ai posibiltatea de a cumpăra în rate de la un magazin terț telefonul, în rate (cu cardul în rate fără dobândă) sau în rate făcute în magazin ....." - CE E ALEA ?!?!?! Adica in afara de rate, in rate, cadrul de rate si rate in magazin, nu am inteles absolut nimic!

Din punctul meu de vedere acel mesaj merita SOLUTIA sau chiar SOLUTIA ORANGE plus ca trebuie batut in platina cu litere de diamant si oferit ca subiect de analiza pe text la BAC!

Salut tuturor. 

Scopul comunității este să ajutăm, să răspundem la întrebări despre produsele și serviciile Orange și să dezbatem subiecte despre tehnologie în general. Așa cum am menționat și în Principiile Comunității cu care toți dintre voi ați fost de acord în momentul în care ați deschis contul de membru, aici dezbatem idei și situații, nu persoane. 

Acest topic nu își are locul aici, deja s-a transformat în dezbatere de răspunsuri și mod de exprimare, fără a fi nimic constructiv. Însă îl vom lua ca pe un feedback pentru a îmbunătăți experiența membrilor. Iar pentru acest lucru avem nevoie și de ajutorul vostru. Și aici ma refer la opțiunea care este menționată și în Principii - Raportarea de conținut. Sunt momente în care nici eu, nici Daniela nu putem reacționa imediat sau în câteva ore, așa cum se întâmpla noaptea sau în timpul zilelor de weekend. În aceste situații, prin raportare de conținut ne puteți ajuta să observăm cât mai rapid și să acționăm când este cazul, în funcție de situație prin modificări și contactarea persoanelor (@mihai_13 aici este și situația sesizată de tine, când observi, poți raporta conținutul. Pentru a nu altera esența subiectului, autorul topicului nu mai poate edita titlul și descrierea după ce primește răspunsuri).

 

Topicurile vechi și care nu mai sunt de actualitate sunt închise, însa cele de actualitate nu sunt închise tocmai pentru ca membrii noi să poată comenta în situația în care au trecut printr-o altă experiență sau au încercat sugestiile menționate și nu au ajuns la o soluție și tot au nevoie de ajutor.

Sunt și situații în care un topic vechi este "redeschis" printr-o nouă dezbatere, ceea ce este în regulă. Dacă sunt răspunsuri repetitive care nu aduc informație suplimentară atunci le ștergem și când observați astfel de situații puteți raporta și verificăm.

 

Multe dintre mesajele de "3-4 cuvinte" au fost șterse dacă nu aduceau plus valoare sau nu ajutau topicul respectiv. Însa pe topicurile de informare, cele care prezinta secțiuni preluate din articole sau pe topicurile de socializare unde fiecare își exprimă părerea despre subiect am lasat chiar și unele răspunsuri mai scurte, fiind vorba despre exprimarea unei opinii cu privire la o anume știre și nu discutăm neapărat de a aduce valoare.

 

Apreciem punctul tuturor de vedere, de aceea am și deschis această comunitate, pe lânga ajutorul oferit, schimbăm idei și dezbatem subiecte despre tehnologie, despre produsele și serviciile Orange. Vă rugăm în continuare să dezbatem idei și să nu aducem jigniri altor membri. În situația descrisă pe acest topic ce ne ajută este opțiunea de raportare de conținut și analizăm posibilitatea de a crește numărul minim de caractere pentru raspunsuri. Vă vom ține la curent cu această inițiativă.

Vă doresc o zi frumoasă și liniștită.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!