Întrebare fară răspuns

Despre resuscitarea topicurilor moarte si mesajele duplicat

@DanielaH, @MihaelaC Sa discutam despre trend-ul resuscitarii topicurilor moarte, mesajele duplicat din 3 - 4 cuvinte si despre cum sa ajungi in topuri fara sa spui nimic.

1. PREAMBUL
Am observat de ceva timp un fenomen destul de bizar in Comunitate. Acest fenomen se manifesta in mod special in zilele de week-end si/sau in zilele in care activitatea este extrem de scazuta si nu exista subiecte noi de discutie aka plictiseala maxima in comunitate.

2. INGREDIENTE:

  • Avem unul sau mai multe topicuri deschise in urma cu cca 12 luni sau chiar mai vechi. Topicuri vechi, topicuri moarte, topicuri pfrafuite si uitate prin periferiile platformei.
  • Avem unul sau mai multi utilizatori care, de regula ofera raspunsuri din 3 - 4 cuvinte, si care se plictisesc ingrozitor in zilele in care activitatea este ceva mai redusa.

Aceeasi utilizatori au oferit deja raspunsuri repetitive din 3 - 4 cuvinte, in urma cu cca 12 luni pe topicurile respective, fara sa spuna nimic.

3. DESCRIEREA FENOMENULUI:
Aceeasi utilizatori au oferit deja raspunsuri repetitive din 3 - 4 cuvinte, in urma cu cca 12 luni pe topicurile respective si care in zilele actuale se plictiseca ingrozitor, incep sa resusciteze topicurile moarte cu aceleasi mesaje repetitive din 3 - 4 cuvinte doar de dragul de deranja contorul si pentru ca simt nevoia sa-si vada numele in topicuri.

Exemplu Concret: Topicul acesta https://comunitate.orange.ro/questions/2085620-cumparat-telefoane-accesorii-wish-aliexpress deschis cu 12 luni in urma, topic pe care un utilizator postase deja 3 mesaja in urma cu un an:

  • Postare 1: "Da, am cumpărat multe lucruri de pe Wish și mi se par prețuri ok."
  • Postare 2: "La mărunțișuri sunt ok, dar în rest, nu prezintă încredere."
  • Postare 3: "Nu știu dacă e problemă cu timpul, dar cu garanția poate fi o mare problemă în cazul gadget-urilor."

Astazi, 23.08.2020, la un an distanta, acealsi utilizator vine si ne spune: "Accesorii am mai luat și eu, dar nu m-aș încumeta la telefoane sau alte lucruri la care îți trebuie și garanție!" fara sa spuna practic nimic nou si fara sa adauge plus valoare sau informatii factuale.

Nu ma deranjeaza cand un utilizator nou inregistrat se exprima pe un topic vechi de cand istoria. Dar ma repet, discutam despre un utilizatori aflati in comunitate inca de la inceput. Acelasi utilizatori a ajuns in toupri fix prin aceasta metoda si a raspunsurilor de tipul: "Interesat" , "Extrem de interesant" , "Aoleo asta nu e bine" , "Bine ca n-o folosesc"

Singurele motive pentru care sunt dezgropate topicurile deschise in urma cu mai bine de 1 an este acela de a deranja contorul, de a acumula puncte si de urca sau te mentine in topuri in mod artifical.

@DanielaH, @MihaelaC Vreau sa stiu care este parearea voastra - fara limbaj de esenta tare - in legatura cu acest fenoment? De ce este tolerat?

De asemnea vreau sa stiu care sunt prevederile regulamentului intern referitor la acest fenomane si daca aceste prevederi se si aplica? Sau, ma rog de ce "principiile comunitatii" se aplica preferential si disporpotionat?

Intreb retoric pentru ca stiu ca nimic nu se va rezolva absolut nimic. Aceste aspecte au semnalate de N ori pe mai multe topicuri, fara efecte vizibile.

Disclaimer - Orice fapte, intamplari, locuri si asemanari cu personaje din cadrul comunitatii NU este pur intamplatoare.

Răspunsuri

Dacă am greșit cu ceva, îmi cer scuze anticipat!
Și dacă tot ai deschis un topic, toate jignirile la adresa mea nu contează?
Mulțumesc pentru înțelegere și sper să ne vedem fiecare de treburile lui!

@Jay Discutii de genul acesta au avut loc atat in privat unde au fost dublate de printscreen-uri care sa sustina afirmatiile mele, plus ca aceste discutii au abut loc si in mod public, aici, in comunitate, pe foarte multe topicuri.

Rezultatul se poate observa cu ochiul liber.

Ma repet: Care este motivul pentru care simti nevoie sa te repeti fara sa spui nimic, pe un topic deschis in urma cu 1 an de zile?

Lucrurile acestea se intampla frecvent, iar aceste este principalul motiv pentru care ales sa renunt in a mai primi notificari de la anumite topicuri.

Pot sa inteleg si sa accept resuscitarea anumitor topicuri de catre utilizatori nou inregistrati pentru ca acestia sa poate impartasi experientele lor sau daca sunt oferite informatii noi, care se pot proba sau informatii care ar putea ajuta comunitatea.

Ai atins un subiect sensibil. :))
In mare parte iti citesc intrebarile postate ca sunt interesante. Uneori esti mai "acid" in exprimare, dar zici lucrurilor pe nume.
Nu e ok ca sa ne repetam de "n" ori pe un topic, doar pt a aduna niste puncte sau a face cele 10 raspunsuri punctate, sau cate s-or mai puncta acum. Nu cred ca se va rezolva ceva fiindca acest lucru l-am reclamat si noi inca de la inceput.
Oricum eu am ajuns la concluzia ca pentru Orange e bine sa se vada ca este activitate in Comunitate si conteaza mai putin calitatea raspunsurilor.

Exemplu 2 de masaje duplicate, dar impachetate usor altfel venite de la acelasi utilizator!

Topic https://comunitate.orange.ro/questions/2427372-5g-bucuresti-dss1

  • Mesaj 1 - "Probabil că experimentează noi oportunități pe care le au la îndemână prin intermediul spectrului disponibil la acest moment"
  • Mesaj 2 postat la o diferenta de 4 zile - "Cred că se testează momentan mai multe variante, în cadrul spectrului existent"

Later edit - @Miha Z Am observat si eu ca cantitatea (cacofonie intentionata) este mai imporanta decat calitatea.

@Vio73 ai dreptate in privinta jignirilor aduse. Nu a fost frumos limbajul folosit.
Dar cred ca daca s-ar raspunde doar la intrebarile noi aparute, oferind ajutor noilor membri si nu ne-am repeta pe aceleasi topicuri, nu s-ar mai ajunge la "dispute verbale".

Eu am acceptat că am greșit, dar de partea cealaltă am fost acuzat inclusiv că iau bani, am fost făcut cu ouă și cu oțet și nu s-a sesizat mai nimeni, iar eu nu am făcut niciun scandal pe aici. Am înțeles și din partea mea nu o să mai fie nevoie să mi se atragă atenția. Vreau să fim civilizați toți, nu doar o parte! Că e simplu să-l vezi doar pe celălalt. Repet: am înțeles și sper să revenim la sentimente mai bune! Mulțumesc!

@Jay: "Nu pot sa spun ca nu ma așteptam la o discuție de genul asta.. dar, am crezut ca deja a avut loc, în privat."
Nedumerire:

  • Negarea negatiei sau cuvinte in plus? Daca te asteptai... de ce n-ai spus-o mai devreme? De ce te limitezi la atat si nu vii cu exemple in plus, asa cum obisnuiai sa faci.... Argumentat, documentat si profi.
  • "a avut loc in privat"? Se poate in privat si nu stiu si eu? Imi spui tu cum se poate purta o discutie pe acest forum in privat? .....Sau a fost ceva din ciclul <am crezut altceva decat era>. Si la intreaga discutie, argumentare si dovezi culese de @FaraUnID.... aceasta e tot ce se poate comenta???? Mda... din pacate numarul scurt de cuvinte al mesajului nu imi permite sa comentez mai mult.
  • ----------------------------
    @Vio73: De ce ar trebui sa fi "subiectul nr.1"? De ce trebuia sa te simti vizat la acest topic? Stii... de obicei fiecare pasare pe limba ei piere. Tacerea e de aur in multe cazuri. De exemplu acest topic probabil va fi sters cu totul pentru ca nu-si are rostul. Si nu vad ce ar avea Orange in aceasta abordare, adica de unde pana unde ideea ca trebuie sau nu trebuie sa fi critic vis-a-vis de Orange atunci cand expui o parere, o experienta? Suntem pe un forumcu schimburi de pareri, unde respectam parerile celorlalti, deci nu suntem doua tabere "PRO" si "CONTRA" Orange. Iar pe de alta parte chiar nu am inteles acea succesiune de mesaje (din topicul mentionat de @FaraUnID) cand ar fi putut sa fie "all in one". Un mesaj fragmentat nu este ceva constructiv, nu duce la un sfat personal care sa ajute.
    __________________________
    @FaraUnID: Am incercat si eu demersul tau dar fara rost, adica a avut raspuns dar nu unul favorabil pe moment. Atat timp cat regulamentul Comunitatii Orange este facut sa functioneze astfel si astfel de mesaje "voluminoase" sunt permise tocmai datorita celor new entry (care trebuie intelesi), aceasta se va rasfrange si asupra celorlalti. ...cu bune si cu rele. Eu unul mai astept inca o versiune a Comunitatii in care, chiar daca un topic sa-l poti crea din 4-5 cuvinte, un raspuns pe topic sa nu poti expedia fara 50-60 de cuvinte (4-5 randuri). Pe de alta parte cea mai constructiva ar fi ideea de a putea sa raspunzi la un raspuns din topic, nu intr-o coada de raspunsuri, multe fara legatura cu topicul. Dar mai dureaza, asa cum ai mai spus-o in alte topicuri, dar trebuie rabdare cu noi, cu fiecare, cu Orange.
    -----------------------
    Eu atat am avut de zis la acest topic. Orice alt comentariu propriu este inutil si neconstructiv. Nu am nevoie de puncte pentru asta, deci voi citi, dar nu voi mai raspunde.
    ----------------------------
    Re-edit(pt ca nu am nevoie de puncte):
    @Jay: Dupa cum spuneam, admir la tine dorinta de a ajuta, solutiile documentate si justificate, chiar si solutiile oferite, dar cand ai raspunsuri fara linkuri sau nu mai lungi de cateva cuvinte.... parca nu esti tu. Ca intervin atunci cand observ astfel de "solutii oferite" inseamna ca acele raspunsuri nu-ti erau caracteristice tie, fiind date doar pentru audienta. Cat priveste "raportarile de continut" ca solutii doar pentru a discuta cu Daniela sau Mihaela nu imi sta in caracter, indiferent de utilizator si nu fac din aceasta un "sport national". Daca ma gandesc la numarul de utilizatori si la cati care ar apasa "raporteaza continut" trebuie sa li se raspunda, mai bine ma abtin. Ce am de spus spun pentru toti. Daca vreau in privat ceva cu Orange pot sa-i trimit o sesizare pe emailul din contact sau la Djingo. Asta e alta poveste.

E destul de complicat sa-ti expui un punct de vedere si sa castigi respectul cand raspunzi repetitiv din 4 cuvinte.

Un punct de vedere trebuie argumentat cu informatii factuale, din experienta proprie si ce este cel mai impornat trebuie sa duca plus valoare topicului si impicit comunitatii.

Resuscitarea topicurilor deschise in urma cu an sau chiar mai vechi prin raspunsuri duplicate de timpul "Intersant" sau "Extrem de interesant" sau "Moderm-ul are router-ul mai bun" nu fac altceva decat sa induca o stare generala de iritare de genul "Chiar ne insulta inteligenta?" si sa deranjeze contorul.

Din bun simt si din respect pentru cititori, daca te simti depasit de un subiect anume sau infoirmatiile expuse pe topicul respectiv sunt mult prea tehnice pentru nivelul tau, pur si simplu evita! Dar de ce sa faci asta cand poti sa raspunzi cu "Aoleo, asta nu e bine" sau "Bine ca nu folosesc" !?!?!?

Exemplu 3 - Pe absolut toate topicurile unde au fost semnalate diverse probleme de securitate cu anumite aplicatii sa platforme, raspunsul tau clasic a fost "Toata lumea spioneaza" sau "Toti s-a pus pe spionat" sau "Toata lumea spioneaza pe toata lumea".

Cum si ce plus valoare aduc astfel de raspunsuri?

@faraunid, când ai prea mult timp liber, mintea începe să țese multe scenarii nefondate, ca în cazul de față, prin urmare ar fi bine să îți revizuiești propriul comportament și apoi să ai pretenții de la alții. Schimbarea începe cu noi înșine. O zi armonioasă! Bucurați-vă de fiecare secundă din viață și lasă înțepăturile că nu te ajută cu nimic.

@razvan Vezi ca sunt niste topicuri deschise in urma cu mai bine de un 1 an de zile. Daca te plictisesti ingrozitor, poti face echipa cu vio73 si resuscitati-le. Corect, schimbarea incepe cu tineca doar tacerea sau negarea unor lucruri mai mult decat evidente, te face complice!
-------------------------------------------------
@FLo_1 In urma unei discutii de genul acesta in care trageam acelasi semnal de alarma, am fost contactat la un moment dat, in privat, pe adresa de e-mail atasata contului Orange de ata de catre Daniela cat si de catre Mihaela (si cred ca la asta se referea @Jay) si am avut fix aceeasi discutie ca pe acesto topic. La acel moment s-au dat asigurari ca "acei useri au fost atentionati" si ca mesajele lor de vor sterge. Rezultatul este extrem de vizibil, dar fiind faptul ca astazi avem accasi discutie.

La momentul dat, in sprijinul afirmatiilor mele am atasat niste capturi de ecran, pe care am sa le urc si aici. Daca nu apar, inseamna ca libertatea de exprimare devine zero in aceasta comunitate iar parfumarea rahatului devine prioritara!

Acele capturi de ecran sunt realizate pe topicurile pe care le-am urmarit o perioada si la care am renuntat din motivele care se vad in imagini. In mod cert daca luam la puricat toate mesajele cred ca 90% din ele sunt de aceeasi factura!

Cam aceasta este reteta pentru a ajunge in topuri!

@Flo, uite inca o negare a negatiei.. nu pot sa spun ca nu ma asteptam, sa ma intrebi "de sanatate", daca voi spune doar acea fraza..
Pentru ca, de cateva saptamani, tot ai cate ceva sa-mi spui si, eu reactionez si nu prea, ca nah, imi spun ca poate analizez eu prea mult si mi se pare..
In general, analizez mult si bine pana reactionez la o situatie si, cand se intampla sa reactionez, de obicei spun mai putin decat as vrea.. Intotdeauna.. Cum am spus la topicul tau "Tastatura * 3, mai corectezi, mai reformulezi..", tocmai pentru a nu pune paie pe foc..
Asta nu inseamna ca n-am si eu coasta mea de... ^^
Astfel de discutii sunt vechi, comunitatea are un an si ceva, nu cateva luni si, orice as fi spus, s-a mai spus deja, cum spune si Miha..
Lipsa de reactie nu inseamna ca n-am ceva de spus, ci ca, uneori, prefer sa ma abtin..
Cand am spus discutie in privat, m-am referit la butonul de "Raporteaza continutul".
Daca un lucru nu ti se pare in regula, il raportezi.. de obicei primesti raspuns.
Ca nu sunt discutii in timp real, asa e, e de fapt un schimb de mesaje.. dar, pana se vor implementa modificarile care se pot implementa, este si asta un mod de a discuta.. mai mult sau mai putin multumitor.. insa, privat.

@faraunid, deobicei nu comentez activitatea altor useri, însă la tine remarc puzderia de posturi copy paste, de pe alte site-uri, fără a aduce valoare comunității Orange prin topicurile tale. În consecință, nu dau 2 bani pe ce scrii, ca să nu crezi că ești cel mai tare la copiat.

@razvan Pe noi aceste cuvinte ne doare. Atat de tare incat nu pot dormi noaptea.

Uite cum procedeam: Pasteaza tu aia 2 lei ai tai, mai pun eu 2 lei vechi si investe-i in raspunsurile de tipul "Modem-ul are router-ul mai bun", sau in postari precum cele din atasamentele anterioare, adica in postari marca inregistrata vio73!

Este alegerea ta, păstrează banii, cu siguranță ai ceva mai bun de făcut cu ei, decât să îi risipești pe comunitate :D

Și o postare simplă este mai apreciată, decât un calup mare, întreg copiat de la alții. :D

@mihai_13: Oricat am dori sa fim de rigurosi, editarea topicului (atat ca titlu cat si continut) in acest moment se poate face doar de catre Orange. Poate pe viitor se va schimba ceva in acest sens, dar deocamdata cred ca este si o masura de a nu schimba "subiectul" dupa ce primesti o multitudine de raspunsuri pe topic. Asta este.... Comunitatea Orange este si va ramane un spatiu deschis TOTUROR, indiferent de orele de scolarizare sau dexteritate la scris ale fiecaruia. Nu va fi un criteriu de departajare si nu va fi nici unul de excludere. Trebuie sa ne intelegem reciproc si sa ne acceptam, pentru ca nu putem fi toti la fel. Totusi ar fi bine sa nu lasam dezordinea si haosul sa stapaneasca acest mediu.

Unele greseli gramaticale pot fi scuzabile si pot beneficia de circumstante: tastat in viteza, autocorect, tastaura setata pe limba engleza, problema cu tastaura daca esti de pe PC / laptop. Evident ca in momentul in care avem "fati" , "sami" , "lam" .... e grele!

Si daca tot suntem la acest capitol, uitati un exemplu de mesaj care poate fi inclus in categoria <<Sa fie bine ca sa nu fie rau>> , mesaj postat pe topicul acesta https://comunitate.orange.ro/questions/2427741-cumpar-telefon-rate-18-luni-vechime

"..... ai posibiltatea de a cumpăra în rate de la un magazin terț telefonul, în rate (cu cardul în rate fără dobândă) sau în rate făcute în magazin ....." - CE E ALEA ?!?!?! Adica in afara de rate, in rate, cadrul de rate si rate in magazin, nu am inteles absolut nimic!

Din punctul meu de vedere acel mesaj merita SOLUTIA sau chiar SOLUTIA ORANGE plus ca trebuie batut in platina cu litere de diamant si oferit ca subiect de analiza pe text la BAC!

Salut tuturor. 

Scopul comunității este să ajutăm, să răspundem la întrebări despre produsele și serviciile Orange și să dezbatem subiecte despre tehnologie în general. Așa cum am menționat și în Principiile Comunității cu care toți dintre voi ați fost de acord în momentul în care ați deschis contul de membru, aici dezbatem idei și situații, nu persoane. 

Acest topic nu își are locul aici, deja s-a transformat în dezbatere de răspunsuri și mod de exprimare, fără a fi nimic constructiv. Însă îl vom lua ca pe un feedback pentru a îmbunătăți experiența membrilor. Iar pentru acest lucru avem nevoie și de ajutorul vostru. Și aici ma refer la opțiunea care este menționată și în Principii - Raportarea de conținut. Sunt momente în care nici eu, nici Daniela nu putem reacționa imediat sau în câteva ore, așa cum se întâmpla noaptea sau în timpul zilelor de weekend. În aceste situații, prin raportare de conținut ne puteți ajuta să observăm cât mai rapid și să acționăm când este cazul, în funcție de situație prin modificări și contactarea persoanelor (@mihai_13 aici este și situația sesizată de tine, când observi, poți raporta conținutul. Pentru a nu altera esența subiectului, autorul topicului nu mai poate edita titlul și descrierea după ce primește răspunsuri).

 

Topicurile vechi și care nu mai sunt de actualitate sunt închise, însa cele de actualitate nu sunt închise tocmai pentru ca membrii noi să poată comenta în situația în care au trecut printr-o altă experiență sau au încercat sugestiile menționate și nu au ajuns la o soluție și tot au nevoie de ajutor.

Sunt și situații în care un topic vechi este "redeschis" printr-o nouă dezbatere, ceea ce este în regulă. Dacă sunt răspunsuri repetitive care nu aduc informație suplimentară atunci le ștergem și când observați astfel de situații puteți raporta și verificăm.

 

Multe dintre mesajele de "3-4 cuvinte" au fost șterse dacă nu aduceau plus valoare sau nu ajutau topicul respectiv. Însa pe topicurile de informare, cele care prezinta secțiuni preluate din articole sau pe topicurile de socializare unde fiecare își exprimă părerea despre subiect am lasat chiar și unele răspunsuri mai scurte, fiind vorba despre exprimarea unei opinii cu privire la o anume știre și nu discutăm neapărat de a aduce valoare.

 

Apreciem punctul tuturor de vedere, de aceea am și deschis această comunitate, pe lânga ajutorul oferit, schimbăm idei și dezbatem subiecte despre tehnologie, despre produsele și serviciile Orange. Vă rugăm în continuare să dezbatem idei și să nu aducem jigniri altor membri. În situația descrisă pe acest topic ce ne ajută este opțiunea de raportare de conținut și analizăm posibilitatea de a crește numărul minim de caractere pentru raspunsuri. Vă vom ține la curent cu această inițiativă.

Vă doresc o zi frumoasă și liniștită.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!