Întrebare cu răspuns(uri)

"Face-lift" homepage Comunitate Orange

Dragilor, iubitori de "cosmetică" (sau nu), acest mesaj se vrea mai degrabă o deschidere spre feedback, idei de îmbunătățire a paginii "Comunității". Personal, mi se pare puțin cam... împrăștiată, eu considerându-mă puțin cam cu ”fix-uri” în privința aranjării (nu aranjamentelor :) ). Așa că în imaginea atașată, deși pe alocuri unele pictograme sunt ”înghesuite”, vă propun să analizați și să comentați partea de sus a paginii Comunității Orange:

  • vechi vs. propus
  • cum arată acum si ce este în plus ca informație pe pagină
  • funcții suplimentare de adăugat (dacă este nevoie)
  • idei de îmbunătățire a filtrelor / editării mesajelor
  • ..............................
    O varianta a paginii ”down page”.... curand.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Mulțumim mult pentru sugestii, le analizăm și vom vedea ce putem "aduce la viață". Vă ținem la curent cu dezvoltările viitoare.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (0)

0 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

0% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Salut! Da, ieri a fost trimis primul newsletter al comunității. Cei care v-ați abonat aici, în comunitate, fie la înregistrare, fie în pagina de profil, îl veți primi.
Newsletter-ul este un fel de sumar al activităților desfășurate în comunitate: concursuri dedicate comunității, noi facilități ale platformei de comunitate, topicurile cele mai vizualizate sau comentate, badge-uri noi și alte noutăți :)

:) Multumim @MihaelaC. Este interesant pentru o prima editie acest newsletter al Comunitatii, motiv pentru care sugerez chiar ideea unui format "online" al acestui newsletter (ca se poarta si pe la alte case), astfel incat cei care doresc sa-l acceseze dar nu s-au abonat, sau au aflat tardiv ca exista asa ceva sa poata sa vizualizeze online acest newsletter.
@Ascary: :))) Sunt sigur ca daca acei "4-5-6 membri care posteaza zilnic de pe siteuri de news" au loc si sunt acceptati, la fel si un newsletter al Orange care este LUNAR (nu zilnic) isi va putea avea un loc al sau. ;)

L-am primit pe email și l-am și răsfoit. În mare parte îmi amintesc despre activitățile de aici. Destul de interesant.
Mulțumim frumos!

Astăzi, în urma unui alt episod de ”frământare”, aș vrea să întreb nu doar moderatorii Comunității cât mai ales membrii Comunității de clienți Orange: Ar fi util sau este fără rost posibilitatea de transmitere a unor mesaje scurte unui anumit membru înregistrat în Comunitate, fie sub forma unei ferestre de CHAT, fie sub forma unei liste de mesaje. Bineinteles, daca îl deranjează destinatarul poate bloca ”expeditorul” dacă el consideră că mesajele acestuia nu sunt de importanță. Cel puțin atât timp cât ai o listă de ”Prieteni” pusă la dispoziție pe această platformă, nu văd de ce nu ai putea să te cunoști mai bine cu aceștia, fără a intra sub incidența unui GDPR. Altfel ce fel de prieteni poți sa-ți faci în Comunitatea Orange, dacă suntem cu toții în același ”bazin” și orice ”vibrație a apei” are ecou în tot cuprinsul luciului de apă???
Așadar, dacă adaug un prieten la o listă și el e de acord cu acest fapt, ar fi de preferat să se poată inclusiv comunica ”private” cu acesta. În caz contrar situația este similară clientului care la alimentară ”unge” pe vânzătoare pentru ceea ce vinde, iar vânzătoarea se simte extaziată deși nu are certitudinea că acel client va mai cumpăra vreodată de la ea (din acel magazin).

@Ascary: Poate te dezamagesc, insa am "testat" cele spuse de tine: "Orange daca vrea sa recomande sa isi faca pagina, aici e comunitatea Orange si noi recomandam :) ". Asa cum stiam de la inceput, Comunitatea este a Orange, si Orange "recomanda", nu eu, nu tu, sau alt client, indiferent de nume si rang. Daca nu iti vine sa crezi incearca-ti norocul si-o sa vezi.
Asadar daca e sa discutam "despre Orange si tehnologie", orice alte povesti despre frigidere, masinute (care nu au macar un SIM sau un memory card), sau soare si peisaje, dupa aceasta "departajare", nu au loc in discutiile Comunitatii Orange.
__________________________
Va propun si o alta analiza a "continutului Comunitatii Orange" si a ceea ce ne dorim sa fie "Comunitatea Orange":
Cautati o anumita informatie in bara de cautare a Comunitatii, utilizand 1-2-3 cuvinte cheie. Motorul de cautare va va returna intre primele rezultate <raspunsurile mai noi>, iar cele mai vechi se regasesc spre coada clasamentului. Paradoxal, detaliile si documentarile mai ample sunt in raspunsurile mai vechi, cele mai noi raspunsuri si topicuri fiind doar un continut de "linkuri". In acest context, eu unul ma intreb cat de mult ajuta prin structura si forma un astfel de continut, organizat in acest fel. Este bine structurata in acest fel informatia topicurilor Comunitatii? Argumente pro / contra...

Flo,comunitatea e mai de divertisment asa,este o platforma de interactionare intre clientii Orange,discutii intre baieti si fete :)
Partea serioasa ramane insa in/de domeniul Orange Help :)
________________________
Pui suflet,se vede,tu sa nu fii dezamagit.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

@Ascary: "Pun suflet" în tot ce ating, în caz contrar mă distanțez. Dar mi-a dat de gândit și posibil ca implicarea mai serioasă să o desfășor în alt plan, iar aici, așa cum spuneai, va rămâne doar o întâlnire "între băieți și fete".
__________________________
Vedeam oarecum această platformă ca un HELP interactiv, un ajutor viu, care te ajută pe tine clientul Orange necondiționat, cu mult înaintea unui "suport al Serviciului clienți" și înainte de a știi ce vrei de la el. Adică mai mult decât un simplu "help" structurat ca o enciclopedie pasivă de topicuri, în care să nu știi cum să găsești răspunsul căutat. Însă "inerția schimbării" ne îndeamnă la răbdare, testare, verificare și multă cercetare până la acceptarea unei schimbări. Așadar mă conformez.
"Chipintaci".

Salut! Ca să răspund la câteva nelămuriri care văd că au apărut. Putem spune că este un "Help" interactiv. Însă sunt câteva diferențe notabile între o bază de date de tip FAQ (Help-ul) și o comunitate. Baza de date de tip FAQ este gestionată de companie și poate fi actualizată constant, aceasta fiind destul de restrânsă, limitată. Când vorbim despre o comunitate, care este asemenea unui organism viu, conținutul fiind majoritar generat de membri, nu de companie, actualizarea este extrem de dificilă. De aceea, într-o comunitate, topicurile pot foarte usor să nu mai fie de actualitate după o anumită perioadă de timp și motorul de căutare este nevoie să fie programat diferit.

 

Motorul de căutare din comunitate ține cont de foarte mulți parametri, voi enumera câțiva: conținut titlu și descriere întrebare, conținut răspunsuri, vechime, proximitate termeni, dacă are sau nu soluție, etc. Este adevărat că există și parametrul de vechime pentru că, așa cum am menționat unele topicuri nu mai sunt de actualitate și se ține cont și de acest lucru, printre altele. Dacă luăm câteva exemple vom observa că topicurile nu sunt afișate în ordinea vechimii, de la cele mai noi la cele mai vechi, ci alternează deoarece sunt și alți parametri luați în considerare. Lucrăm constant la definirea și setarea motorului de căutare, deci în timp puteți observa modificări.

 

Pe lângă acest lucru, o mare parte din traficul din comunitate este organic, utilizatorii ajungând pe anumite topicuri direct din motoarele de căutare folosite, precum Google și nu ajung întâi în comunitate și apoi pe topic.

 

Chiar dacă majoritatea conținutul este generat de voi, de membri, verificăm soluțiile marcate pentru a fi corecte și a ajuta cât mai multe persoane.

@MihaelaC: Multumesc pentru clarificările aduse vis-a-vis de ”Serch-ul Comunitații”. Este bine de știut și luat aminte de către cei care comentau ”bine că te-ai trezit să răspunzi într-un topic inactiv de luni de zile”. Parere proprie: Mai bine să comentezi un topic vechi de luni de zile, actualizându-l printr-un răspuns mai nou, decât să comentezi prin aprecieri un topic cu un conțunut de 2-3 link-uri din Comunitate.
____________________________
Uite altă idee de analizat: Nu ar fi mai bine ca un subiect cu un anumit topic să nu existe independent în cazul în care acesta (topicul cu întrebarea conținută) se poate atașa unui topic (temă) existentă și în plină dezbatere (în multe dintre cazuri)? Ar avea un alt curs urmărirea discuției și găsirea unei soluții atunci când teme similare le găsești în ”aceiași pagină a manualului” :) De asemenea, așa cum am mai discutat, dar încă nu este posibil, răspunsurile ar trebui să fie obligatoriu legate de un ”anumit răspuns”, nu în lista așteptării, ca și cum ar avea legătură cu răspunsul anterior oferit pe topic. ....Dar mai vedem în timp.

@MihaelaC: Am observat modificarea facuta in ultima postare pe topic, referitoare la "a nu muta din lista raspunsul SOLUTIE". Mi se pare chiar mai ok la cum apare in cadrul unui topic acest nou aspect al pozitionarii raspunsului ales SOLUTIE.

@FLo_1, ne bucurăm că ai remarcat și că ți se pare utilă această nouă dezvoltare. Mulțumim pentru feedback!

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Prima data eu am crezut ca iar mi s-a busit browserul :)))

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

O alta "dilema" si nu observata de curand. Problema posibil sa fie in ambele tabere: atat de partea platformei prin setarile ei, dar si a device-ului folosit (mai exact a aplicatiei). Păi cum poți reusi performanta de a răspunde in Comunitate "neconectat" sau "a te conecta" ulterior unor raspunsuri deja oferite? Și ma refer la momente de minute... nu la intamplari peste noapte.
Concret, un shotscreen de astazi, ca să fie mai concludent. :)))

"E de la ei" Flo :))) Si eu postez toata ziua si seara ma conectez :)
In fine,nu vad in asta o problema.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

@Ascary: Eh, nu e chiar "problema", dar nu e o functionare corespunzatoare. De parca ai fi "undercover". Interesant era ca se actualiza starea respectiva doar daca schimb browserul sau device-ul de pe care ma loghez in Comunitate, adica trecerea intre telefon pe PC sau invers.

Orice ai încerca să schimbi, oricum ai încerca să provoci schimbarea, atunci când scopul scuză mijloacele și mijlocitorii, locul întrebărilor nu mai există. Așa că schimbarea va veni odată cu subsemnatul, și asta doar pentru că "pun prea mult suflet" vorba unui prieten din Comunitate.
Un filtru la o "informație brută" este inutil și imposibil. Așa că în Comunitate nimic nu se va schimba FUNCȚIONAL, ci doar parțial va fi cosmetizată.
Nu voi putea NICIODATĂ înțelege de ce se preferă topicuri întregi copy/paste de linkuri, multe cu impresii din Comunitate, în locul unui răspuns clar, documentat, oficial, cu imagini la obiect oferite direct de ORANGE prin al său help.
Și întrucât schimbarea face parte din procesul de îmbătrânire și maturizare umană, voi reveni cu răspunsuri în Comunitate atunci când funcționarea, platforma Comunității, regulamentul, povestea "aiurelii cu punctajele" se vor schimba. Altfel rămâne o îndelungă și nesfârșită amăgire, dar și o profundă ocazie de "spălat rufe". Așa ceva nu MAI este pentru mine.
De asemenea, așa cum și Orange a constatat, turma nu duce la nimic constructiv, dar poate fi un punct de plecare în ideile viitoare. Voi rămâne în umbră, dar noul status va fi "idle".Voi mai răspunde doar moderatorilor sau unor membrii din Comunitate în caz de nominalizare (dar nu va fi cazul).
Din partea mea.... end of topic. Motivul: filtrul Comunității e un necesar implicit. Așadar dorința de schimbare propusă în topic nu se va produce.
Era o vreme, nu amu' / Când eu vroiam și alții NU / Dar vine-o vreme, chiar amu' / Când eu mă satur, chiar dacă tu NU.

Uf Flo,tu chiar nu ai inteles nici pana acum scopul comunitatii:))
Acesta acela este de comunicare intre membrii ei,clienti (sau nu ) ai Orange.
Daca din cand in cand mai primim cate un feedback de la Orange acesta este doar asa,un bonus :).
Solutiile le dam noi,membrii comunitatii si doar foarte rar angajatii Orange.
Asta inseamna ca ajutorul dat de tine celorlalti membri ai comunitatii este unul real,de care initiatorii,dar si noi chiar avem nevoie.
Continua-ti activitatea ca si pana acum fiindca e pacat de munca ta de pana acum.
Esti unul din membrii cei mai activi ai comunitatii si eu zic sa nu iti pierzi acest status :)
Cat despre modificarile propuse,acestea sunt un pic mai greu de realizat. Platforma si administrarea ei este in Franta,asa ca pana se intelege ce si cum mai dureaza,dar cred ca se tine cont de solicitari.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Și eu cred că fiecare dintre noi avem dreptul la opinii, indiferent ce cred unii sau alții despre noi, iar dacă se vor produce schimbări sau nu, vom fi aici și le vom observa. Sigur, într-un oarecare orizont de timp, acestea vor veni, dar este bine să rămânem în continuare deschiși la dialog, alături de membrii comunității, încercând să ne aducem propria contribuție!
În concluzie, și eu cred că este bine să rămâi aproape!

@Ascary & @Vio73: Sunteti doi la ale căror păreri m-am raportat de multe ori. Dar așa cum mi-am făcut contul din iunie 2019 și am ”hibernat” aproape o jumătate de an până să ”turez” motoarele, iată că s-a-mplinit ”mandatul” de un an de activitate. Mă voi loga zilnic (sau aproape zilnic), dacă voi avea timp voi mai alcătui tutoriale noi. Dar ”jobul” de ”copy-paste de linkuri” pentru mine se încheie aici. De aceea spun, vă voi urmari, dar nu voi interveni.
Ne ”cunoaștem”, am discutat pe față, și poate cândva (dacă platforma ne va permite) vom discuta și în mod ”privat”. Până atunci, pentru majoritatea membrilor, am fost și voi rămâne un alt ”nickname” trecător.
________________________________________________
Uite un ultim subiect al meu pe topic: De ce nu s-ar putea ”marca” ultimile mesajele necitite? De ce nu ar putea în partea de profil să existe o categorie cu ”mesaje noi apărute”? De ce nu ai putea marca o anumită ALERTĂ pentru o anume categorie de la care să primești mesaje noi apărute?
..... este atât de obositor să intri pe fiecare mesaj doar pentru a te asigura că mesajele de pe topicul respectiv nu te vor lăsa pe dinafară. Dar cu timpul... cine știe....

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!