Întrebare fară răspuns

Producătorii de gadgeturi obligați să seteze o parolă unică pentru fiecare dispozitiv

Guvernul Marii Britanii negociază cu grupurile de consumatori și experți din industria IT, căutând modalități de a impune producătorilor prin lege o conduită responsabilă, privind dispozitivele comercializate.

 

Una dintre propunerile discutate este impunerea unei durate minime de timp, în care producătorii dispozitivelor sunt obligați să furnizeze actualizări de securitate. Scopul este descurajarea producătorilor care, din economie sau din dorința de a livra cât mai devreme produsul nou creat, neglijează etape esențiale de testare hardware și software.

 

O altă propunere discutată este obligarea producătorilor să renunțe la practica setării unei parole standard pe dispozitivele comercializate. În schimb, aceștia vor trebui să seteze o parolă unic generată pentru fiecare dispozitiv comercializat, aceasta apărând inscripționată pe ambalajul produsului.

 

Noile reguli prevăd și penalități financiare pentru producătorii care nu prevăd o parolă unică pe fiecare dispozitiv. De asemenea, instanțele judecătorești ar putea dispune oprirea de la vânzare, confiscarea sau distrugerea produselor neconforme, respectiv rechemarea forțată a celor deja ajunse la consumatori.

 

Totodată, resetarea dispozitivelor la o „setare universală de fabrică” nu va mai putea include și o parolă predefinită, aceasta trebuind generată sau setată manual de utilizator în timpul procesului de configurare.

 

Deși inițiativa nu a fost preluată oficial și de autoritățile UE, este plauzibil ca astfel de reguli să fie discutate și impuse și pentru restul țărilor europene, în viitorul nu prea îndepărtat.

 

Sursa - https://www.go4it.ro/content/networking/producatorii-de-g...

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Chiar daca aspectul cu parola il mai intalnesti, cel cu actualizarile device-ului cam rar. Dar poate se vor mai gandi si ei la noi cei de rand.

Ideea in sine este buna pentru persoanele mai putin tehnice, doar ca tot aceste persoane vor avea dificultati in momentul in care apar ceva probleme iar cei de la Help Desk vor recomanda sec, resetarea dispozitivului sau revenirea la setarile din fabrica.

Este asemeni oricarei depanari: decat sa repari cautand cauza unui defect, mai bine RESET si o iei de la zero fara efort. Comoditatea de a o lua din faza initiala e preferata oricarei provocări de a descoperi si elimina un defect.

Are părți bune și părți rele acest aspect. Dacă se va implementa vreodată și la noi, ne notăm parolele într-o agendă și vedem. Partea bună este că nu le ținem prea mult!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!