Întrebare fară răspuns

Eurostat: Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la competenţele digitale

În ultimele luni, mulți tineri (cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani) au fost nevoiți să urmeze cursuri online, deoarece măsurile de blocare asociate pandemiei COVID-19 au împiedicat școlile, universitățile sau alte instituții profesionale și de formare profesională să efectueze predarea față în față. În aceste condiții, ne putem întreba dacă tinerii au abilitățile digitale necesare pentru a accesa aceste servicii online?

 

Potrivit Eurostat, în 2019, patru din cinci tineri (80%) cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani în Uniunea Europeană (UE) aveau abilități digitale de bază sau peste acestea. Cifra este cu 24 de puncte procentuale (pp) mai mare decât ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani (56%).

 

Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la acest capitol, doar 56% dintre ei având competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

 

În contrast, în Croaţia ponderea tinerilor care au competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază este de 97%, în Estonia, Lituania şi Olanda este de 93% iar în Grecia de 92%.

 

Adunarea Generală a ONU din noiembrie 2014 a decis ca la 15 iulie să fie marcată Ziua mondiala a competenţelor tinerilor. În prezent, în lume sunt 1,2 miliarde de tineri cu vârste între 15 şi 24 de ani, însemnând 16 procente din populaţia globală.

 

Sursa - https://financialintelligence.ro/eurostat-tinerii-din-rom...

 

E bine ca ne batem cu pumnii in piept, racnim din toti plamanii si fluturam drapelul cu cel mai rapid internet, cea mai buna retea, cea mai mare acoperire, cele mai multe acreditari, cele mai...., cea mai....

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Mda.. din păcate, din ce observ, interesul este din ce în ce mai mare pentru site-uri de socializare și selfie-uri.. mai puțin interesează sa stii lucruri, sa fii bun în ce faci..
Un fel de "daca nu esti pe.. nu existi"..
Nu contest, cu siguranță sunt si mulți care ar vrea, dar, n-au acces.. iar cei care au acces, n-au interes..

Rezultatele ni le merităm. Pe noi românii ne interesează sa ne putem juca online, sa avem FB, să avem cat mai multe vizualizari, postări și aprecieri, dar ajungem în gimnaziu si nu stim sa trimitem un email, nu stim să adăugăm un atașament, iar unii nici macar nu au adresă de email. De utilizare aplicatii OFFICE e si mai jale: mari studenti tremură din textilă la un "examen online" din word sau excel. De restul aplicatiilor nu detaliez că mi se face sufletul amar.

Competenţele digitale se dobandesc avand acces la acest "digital" si dublat de profesori "digitalizati" capabili sa indrume elevul. Ori in momentul in care scolile din mediul rural au WC-ul in fundull curtii, sursa de apa este o fantana cu un izvor dubios iar locurile profesorilor sunt tinute de suplinitori scarbiti si plictisiti, nu trebuie sa ne surprinda locul in clasament.

Sistemul de invatamant de la noi a ramas inghetat undeva prin anii '90, iar 9 din 10 profesori sunt complet depasiti de tehnologie si de tot ceea ce presupune era digitala.

Noi, platitorii de taxe si impozite, suportam salariile unor astfel de profesori total depasiti, cu mentalitate comunista si in a caror viziune elevul nu merita mai mult de nota 8. Acest aspect l-am trait pe propria piele, in scoala generala cu un profesor de limba romana care avea urmatoarea mentalitate: "D-zeu merita nota 10 pentru El le stie pe toate, profesorul merita nota 9, iar elevul de 8 in jos" Ce motivatie poate avea elevul unui astfel de profesor, care elev indiferent de cat de pregatit este stie ca nu poate obtine mai mult de nota 8?

Sistemul de invatamant de la noi inca pregateste in draci elevi in meserii care in maxim 10 - 15 ani nu vor mai exista sau vor avea cautare extrem de mica.

In rest.... cel mai rapid internet, cea mai buna retea, cea mai mare acoperire, cele mai multe acreditari, dar cu WC-ul in fundul curtii si lectii la lumina lumanarii sau a lampii cu petrol!

@FaraUnID: cum ai învățat primele noțiuni de windows sau office? Cu siguranță autodidact nu cu un profesor. Notiuni de utilizare WORD sau EXCEL sigur nu le-ai invatat cu un profesor. Cu siguranță nu folosesti un EXCEL pentru editare tabele doar pentru ca are niste patrate (cell) editabile. Si la fel de sigur ca primul cont de email nu ti la-ai facut cu un profesor, ci singur. La fel de singur te-ai descurcat si la primul atasament trimis.
Cei de 10-15ani inca nici nu viseaza la asa ceva.
Si poti concepe studenti in 2020 cărora le tremură textila la un test/ examen online despre cunostinte de word/excel?? Despre alte aplicatii nu mai amintesc de jenă.
Dar atat timp cat nu vom invata sa ne servim nu vom primi o "mancare" gata mestecata.

Evident ca singur, tocmai din motivele expuse adineauri, cu mentiunea ca pe mine ma pasioneaza aceste aspecte. Din acest motiv m-am ambitionat si l-am invatat singur, pentru ca in V - VIII profesorul de romana avea mentalitatea de "elevul maxim nota 8" iar profesorul de matematica la absolut toate orele de curs mirosea a alcool si nu de putine ori atipea la catedra.

Sistemul de invatamant din afara monitorizeaza elevul inca din primii ani de scoala, observa inclinatiile acestuia astfel incat să-l îndrume și să-i ghideze pașii in directia respectiva.

Daca eu, in anii '90, aveam acces la resursele la care au acces tinerii din ziua de astazi, cu siguranta mesajele mele aici erau postate de pe IP de Germania, Austria, UK, Elvetia poate chiar SUA.

Din cand in cand mai citesc (anti-plisctiseala) diverse tutorial online despre initiere in programare web, si in absolut toate gasesc celebra linie de cod: <?phpecho 'Salut, acesta este primul meu script PHP';?> si in viziunea celor care au intocmit acele cursuri asta inseamna programare web.

Sunt tare curios cum o mai duc profesorii mei din generala: Oare ala in viziunea caruia noi, elevii, nu meritam mai mult de 8, tot la periferia orasului sta? Tot intr-o garsoniera infecta confort 7? O fi avand datorii la intertinere? La inceputul lunii ingroasa randurile la cozile de la farmacie pentru medicamente compensate?

Ala de mate, o fi trecut pe la dezalcoolizare? O fi bagat nevasta-sa divort? O fi ajuns boschetar? Traieste din ajutor social? Manaca la cantina primariei, din mila statului si din donatii?

de acord cu toate cele spuse de voi ... si inca ceva

  • telefoanele smart android sau IOS au ''devorat" windowsul ca sistem de operare si desktopul si laptopul ca utilizare imobila si asta este un lucru rau , generatia Touchscreen adica 2010-2020 nu are habar de windows doar poate sa "bage" muzica sau sa vada un film, nu mai vorbim de operare sau bootwindows sau instalare programe
  • in general marea majoritate dintre noi( :) ) care ne pricepem la windows suntem auto-didacti din perioada 98/XP/VISTA(eu cel putin)( in facultate la inceputul anilor 90" nu am pus mana decat pe un CIP /Felix)

Din păcate, așa este. Copiii din zilele noastre petrec mult timp pe telefoane, tablete, laptopuri, dar știu doar rețele de socializare și jocuri. Mulți nu știu să folosească programe de creare documente, fișiere video sau audio, platforme e-learning, etc. E adevărat că există și unii care provin din medii defavorizate, care nu prea au avut/au contact cu tehnologia, dar aceia sunt mai puțini.

Eu cred că exagerați puțin. Este drept că nu toți copii au acces la tehnologie în aceeași măsură (în special cei care provin și trăiesc în medii defavorizate) și astfel nu au aceleași competențe digitale.
Dar fetița mea (clasa a V-a) a învățat la școală (sub îndrumarea unui profesor :)) la Informatică, sau cum s-o numi acea materie, multe lucruri și pe multe le-a descoperit singură urmare a celor pe care le-a învățat la clasă. Ce este drept și orele online desfășurate în timpul pandemiei au avut un aport în acest sens.
Mi se pare că învățământul românesc începe să evolueze cât de cât. De exemplu, probele de la mate nu mai sunt cele de pe vremea noastră din Gheba :). Acum apar probleme în care trebuie să interpreteze date din tabele, să spună cu cât a crescut/scăzut pe baza unor grafice, să estimeze câștiguri/pierderi și astea la vârste destul de mici (copii mei sunt în clasa a III-a și a VI-a). Bineînțeles că sunt și probele de genul celor pe care le rezolvam noi, dar mi se pare că cele pe care le au ei sunt uneori mai practice și de actualitate.
Materia nu mai este atât de „comunistă” precum zic unii. Cel puțin în școala în care învață copiii mei (nu una de top sau de fițe, una normală din cartierul Pantelimon) în fiecare clasă au table inteligente și profesorii le folosesc în mod activ și interactiv. În cazul în care vă gândiți că le iau de pe Google și e simplu așa, totuși mie mi se pare o muncă și să găsești materialele pe care să le prezinți a doua zi copiilor.
Dar sunt de acord că există încă materii inutile, că se cere unui copil să fie la fel de bun atât pe partea umanistă cât și pe partea reală și că încă mai sunt multe de perfectat la sistemul de învățământ din România. Și mai cred că părinții ar trebui să se implice în educația copiilor, nu doar să considere că dacă îi trimit la școală profesorul trebuie să facă totul, că doar este plătit din banii publici

@svetalex Cunosti cazurile de lucrari de BAC sau Capacitate notate in prima faza cu 2 sau 4 iar dupa contestatie lucrarea a fost notata cu 8 sau 10? Care ar fi explicatia: Profesori slab pregatiti, scarbiti si platiti din bani publici?

In aceste cazuri profesorii care initial au notat acele lucrari cu 2 sau 4 mai profeseaza? Mai sunt platiti din bani publici, din taxele si impozitele pe care subsemnatul le varsa lunar la bugetul de stat? Daca da, cam gros soriciul!

Daca tu ai copil premiant, de nota 10, iar la BAC sau Capacitate lucrarile lui sunt corectare de astfel de profesori? Daca al tau copil are nesansa ca in liceu sau facultate sa aiba la catedra genul de profesor cu mentalitate de "la mine elevul nu merita mai mult de 8" ?

@FaraUnID profesorii care corectează lucrările sunt oameni, nu roboți :). Nu zic că este normal, dar nici nu poți să cataloghezi acel om ca fiind incompetent că după ce a corectat 100 de lucrări a greșit la una. Tocmai pentru asta există contestațiile.
Oare noi, care nu suntem plătiți din banii publici nu greșim cu nimic la job-urile noastre?

Eu am generalizat, ceea ce nu este corect, ai dreptate. Sunt și destule cazuri de copii deștepți, cu competențe digitale dezvoltate. Și la profesori e valabil și cred că sunt unii foarte bine pregătiți, iar alții mai puțin pregătiți. Că mai sunt și greșeli, asta e o certitudine. Observ că sunt multe persoane care consideră că profesorii sunt slab pregătiți, că e nu știu cum, etc. Trebuie să înțelegem că și sistemul educațional e parte din țara asta și nu poate fi prea mult diferit de cum este restul societății. Și mai e o chestie, pe care eu n-o pricep: pe ei cine i-o fi pregătit?
Plus că educația nu poate fi măsurată în bani! Sigur, probabil că o să fiu contrazis, dar asta este.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!