Întrebare fară răspuns

Deblocare port 25

Recent am instalat Fibra de la Orange si are portul 25 blocat. Cum se poate debloca? Am nevoie neaparat pentru mail / home office.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Credeam ca mai ai un router dupa cel al Orange-ului. Daca este singurul, atunci pentru deblocare trebuie sa discuti cu cei de la "serv. clienti". Problema nu cred ca e neaparat localizata la router.

Cu riscul sa nu te ajute, este portul 25 singura varianta? Daca iti hostezi serverul de mail probabil ca da (desi nu te ajuta un IP care se poate schimba oricand), dar daca doar consumi serviciile unui astfel de sever atunci s-ar putea sa nu fie musai sa ai portul deblocat. Marea majoritate a furnizorilor de servicii ofera porturi alternative pentru SMTP, insa ofera si acces prin IMAP.
Uite, daca ar fi sa luam ca exemplu GMail:
Outgoing Mail (SMTP) Server
smtp.gmail.com
Requires SSL: Yes
Requires TLS: Yes (if available)
Requires Authentication: Yes
Port for SSL: 465
Port for TLS/STARTTLS: 587

Office 365:
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: TLS or STARTTLS

Yahoo:
Server Address: smtp.mail.yahoo.com
Port Number: 465 (With SSL)
Alternative Port Number: 587 (With TLS)
Authentication: Required

Cum ziceam, s-ar putea sa nu te ajute direct, dar s-ar putea sa iti dea idei despre ce se poate face.
Nu stiu daca Orange blocheaza portul 25, stiu ca RDS o face si pentru deblocare trebuia sa fac o solicitare catre ei. In orice caz, blocarea portului 25 este destul de des intalnita ca un mijloc usor de implementat si destul de eficient (la inceput, cel putin) pentru a limita mesajele email de tip spam trimise de malware.
Sincer, cred ca sunt cativa ani de zile de cand am avut nevoie ultima oara sa folosesc portul 25 - practic de cand am renuntat la a avea un server de mail "in camara" si am inceput sa folosesc servere si servicii cloud.

Trebuie să discuți problema la Serviciul clienți sau să cauți soluții alternative, cum ți-a spus și colegul Trixen!
Succes!

Multumesc pentru raspunsuri, fiind un server de mail de companie cu peste o mie de conturi doar pentru mine nu o sa se faca artificii. Daca nu gasesc solutie prin serviciul clienti va trebui sa renunt la serviciu. La RDS din cate vad se face deblocare printr-o simpla solicitare.

Stai putin ca nu inteleg:
1. Daca administrezi un server de mail pentru o companie, aproape sigur discutam de un abonament de business. In acest caz ai un reprezentant din partea Orange cu care poti discuta punctual orice problema.
2. Daca doar incerci sa te conectezi la un server de mail insa, vorbeste cu administratorul IT. Acesta ar trebui sa aiba toate informatiile necesare pentru a NU folosi portul 25. Problema cu portul 25 e destul de comuna. In plus, in mod implicit, comunicatia pe portul 25 nu este criptata si oricine intercepteaza traficul il poate citi in clar. Daca administratorul nu are o varianta.... sa va recomand o solutie de mail sau un administrator de retea? :)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!