Întrebare fară răspuns

Orange Romania si Cursul De Referinta

Sau din seria cum sa-ti oferim cu o mana si sa-ti luam inapoi cu ambele......

Intentionam sa plasez o comanda in magazinul online Orange si sa profit astfel de reducere de 19% oferita prin programul Hot Summer https://comunitate.orange.ro/questions/2385410-programul-orange-hot-summer-2020 dublata de faptul ca in momentul de fata detin si un voucher ce ofera o extrareducere de 10%. In total o reducere teoretica de 29% ceea ce nu e rau.

Urmez procedura standard, ales produs -> pus in cos -> adaugat voucher -> actualizat cos -> plasare comanda efectiva si..... hopa, ochiul meu obseva mentionat minuscul Curs de Referinta 1 EUR = 4,9161 RON.

Cum in ultimii ani nu am trait in pestera, sub o piatra, intru pe site-ul BNR si vad cursul valutar 1 EUR = 4.8430. Retineti faptul ca Orange flutura drapelul ca in cazul preturilor in EURO acestea sunt raportate la cursul BNR din ziua emiterii facturii.

In cazul meu, la o valoare factura de 276 euro, doar din diferenta de curs valutar Orange a adaugat discret cca 34 Lei la pretul final al produsului si asta pe langa faptul ca produsele din magazinul online au preturi peste medie.

Poate foarte multa lume vede o diferenta nesemnificativa, dar, daca privim lucrurile in ansamblu, faceti si voi un calcul al profitului obtinut de Orange (din plata abonamentelor si a reincarcarilor prepay efectuate lunar precum si comenzile efectuate in magazinul online) doar prin aceasta magarie, a umflarii cursului de referinta.

Acest topic vine in completarea acestui topic https://comunitate.orange.ro/questions/2395720-christmas-july in care discutam despre falsele reduceri din cadrul campaniilor promotionale de tip "Black Friday" si despre acest Hot Summer pentru prosti!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 2 din 2

@Noah In principiu rezonez cu afirmatiile tale. Inclusiv eu am spus de N ori ca preturile practicate de Orange Romania sunt peste media preturilor din piata si despre modelul de buzinez implementat de Orange, in Romania. Dar, vezi tu...... fix aici este problema - Modul de abordare "inchide toate canalele de comunicare cu operatorul" nu reprezinta o solutie daca nu este dublata si de actiune imediata.

Aici gresim noi, romanii (marea majoritate), cel mai mult: La mentalitate si la atitudine. Noi, ca si natiune am avut mereu atitudine de slugi, de milogi, de capre si inclusiv in scoala am fost invatati faptul ca (,) "capul plecat sabia nu-l taie".

Prin acest mod de abordare "inchide canalele de comunicare" si "capul plecat sabia nu-l taie" nu facem decat sa incurajam aceste practici. Eu fac pariu cu oricare din voi ca Orange Franta sau Orange UK, nu isi trateaza clientii asa cum o face Orange Romania. Pentru ca acolo exista legi, legi simple care se si aplica.

Uite inca o simulare de achizitie, efectuata astazi, in magazinul online:

  • Valoare produs 315 lei
  • Reduceri aplicate 301 lei
  • Total plata 315 - 301 = 283 lei

Absolut corect!

@Orange Aveti angajati recrutati din randul celor care au luat 1,25 la BAC si asta in conditiile in care 1 punct este oferit din oficiu?

P.S. - Inca mai astept o explicatie referitoare la formulele matematice de calcul pentru facturile emise de aplicatia dedicata magaznului online. Conform carui criteriu 315 - 301 = 283 si 306 - 102 = 276

Eu le am închis pentru ca am văzut de mult ca nu am ce obține avantajos nimic de la operator .
Nici nu îți dai seama, dar am avut cu toți de a face in timp.
Orange e mai nou acum, pentru ca am avut peripluri prin rosii si magenta între timp, cativa ani, dar am mai fost la Orange mai demult .
Au servicii bune, si ii laud, dar comercial e prea scump să cumperi produse de la operator .
Recunosc însă ca tehnic sunt peste ceilalți trei la telefonie
Si la deranjamente se mișcă bine, aici sunt la egalitate cu orădeanul pe partea de tv si net fix, ambele au tehnic excelent .
O combinație de vis ar fi telefonie de la portocalii, net fix de la orădenii albaștri, si tv de asemenea .
Dar visăm frumos .

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2616 / 5000
puncte
Custom field 2

@FaraUnID, ne-ar ajuta mult dacă ne-ai putea spune exact ce produse ai adăugat în coșul, ca să putem verifica exact. Postează, te rog, și un screenshot al coșului.

Tot ce insemana produs din categoria "Obiecte Conectate" si care se afla in mizeria aia de Hot Summer. In cos este aplicata automat "reducerea" hot summer la care mai aplic eu un voucher de 10%. La ablout, fiecare produs afiseaza diferente de pret.

Alt exemplu:

  • Valoare produs 1434 lei
  • Reduceri aplicate 571 lei
  • Total plata 1434 - 571 = 1291 lei

Daca eu plasez acum o comanda si atasez factura unei plangeri penale, pentru practici inselatoare, cam se intampla?

Cel mai onest lucru in acest caz ai fi inchiderea magazinului online, iar persoanele care se ocupa de el sa fie trimise dupa seminte, undeva la Polul Nord, pe jos!

@FaraUnId, voi încerca să răspund punctual:

 

1.Legat de cursul valutar, informația completă se regăsește aici https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/, așa cum a fost menționat și în răspunsurile de mai sus. @Vrăjitoarea: mulțumim!

 

2.Legat de sumarul calculului din coșul de cumpărături, fiecare linie reprezintă următoarele:

 

  • Pe factura de servicii”:  în acest câmp apare valoarea abonamentului, în cazul în care comanda este însoțită de activarea unui abonament
  • Valoare produse fără rate”: reprezintă valoarea de plată a produselor fără rate, adăugate în coș, cu aplicarea reducerilor (fără vouchere și fără puncte)
  • Reduceri totale”: reprezintă valoarea totală a discounturilor, voucherelor și punctelor Orange Thank You, aplicate diferit în funcție de produsul cumpărat. În mod general, ordinea în care se aplică discount-urile asupra unui produs este: valoarea produsului/ produselordiscount/ discounturi (in cazul nostru HotSummer) – voucher (acesta poate varia în funcție de condițiile de aplicare) – punctele Orange Thank You (dacă există sau dacă se aplică tipului de tranzacție ales)
  • Total de plata acum”: reprezintă suma finală de plată, dupa aplicarea reducerilor si a voucherelor

 

Pentru a răspunde punctual pe exemple, așa cum am menționat, avem nevoie de screenshot cu produsele adăugate în coș. 

Am făcut și noi o simulare de achiziție de obiecte conectate și punem un screenshot, cu tot cu coș, ca să fie mai clar.

 

M-am gandit si eu o perioada la diferenta si apoi am uitat, dar, am facut o simulare astazi si nu am inteles de ce rezultatul final nu e cel care ar trebui, din punctul meu de vedere.. intr-un final am priceput, cu greu, dar, nah.. cosul te pacaleste..
Din punctul meu de vedere, pentru a evita alte confuzii de acest gen, pe viitor, ar trebui facuta o schimbare.. una dintre acestea 2..
1. Valoare produse fara rate sa fie valoarea totala, inainte de a se scadea hot summer..
SAU
2. Reducerea sa nu mai fie totala, atat timp cat suma de deasupra este deja redusa.. pentru ca primul lucru pe care il face fiecare este sa calculeze suma finala, in functie de aceste sume care apar in cos si, la prima vedere, pare ca NU DA ce trebuie.. si, cand omul deja e nervos ca i se pare ca este pacalit, este greu sa-i explici ca, de fapt, cosul e in regula..

De fapt ORO aplică reducerea la prețul fără tva și apoi adună 19%. Reducerea este mai mică în primul caz, decât dacă ar face-o la final, când s-ar scădea o sumă mai mare.

Trebuie facut un sistem mai pe intelesul clientului, pentru a nu mai lasa loc de interpretari. Dupa ceva meditatie am dedus ca la FaraUnId suma totala de 276 reprezinta valoarea rezultata dupa reducerea de 10% aplicata la 306 care inseamna produsul deja redus initial. :(

@Miha, eu cred ca la FaraUnID nu vedem tot, cum se vede la pozele puse de mine și cred ca, de fapt, este aceeași problema.. in cos este scrisa suma totala a produsului, insa după ce se scade procentul hot summer si reducerea este scrisa totală adica hot summer adunat cu punctele oty.. de aici și confuzia.. dar, in stânga, la prețul produsului se vede exact de la ce preț se pornește..
@Razvan, nu cred ca are importanta la ce suma se acorda reducerea, cu sau fără tva, pretul final este același..
De exemplu
100 - 20% = 80 + tva = 95.2
100 + tva = 119 - 20% = 95.2
Sau
85.5 - 22% = 66.69 + tva = 79.37
85.5 + tva = 101,75 - 22% = 79.37

Este același lucru.. nu difera daca se aplica reducerea inainte sau după adăugarea tva-ului..
Procentual nu este același lucru daca dai reducere 20% din 100 cu a da 20% din 119, dar, daca vorbim de cu si fara tva, la final da acelasi lucru, pentru ca si tva-ul il aplici la sume diferite.. Daca aplici reducerea la suma mai mica atunci si tva-ul va fi mai mic pentru ca si el este aplicat la suma mai mica.. idem si daca aplici reudcerea la suma mai mare, tva-ul a fost și el aplicat la o suma mai mare.. de aceea la final prețul este identic, indiferent ce aplici mai întâi, reducerea sau tva-ul..

La simularea facuta de mine, daca te uiti doar la poza cosului, clar 81 - 42 nu fac 56.. dar, 98 cat este de fapt produsul, preț care se vede în cealaltă poza, minus 42, da 56..

Pentru a se evita astfel de discuții, prețul total al produselor ar trebui sa fie cel fara vreo reducere aplicata deja.. sa se vadă clar.. in cazul meu, corect era sa scrie pret produse fara rate 98, nu 81..

Lucrul daca e amestecat.... da mai bine cu un... blat (sa zicem). Mai ales la o vanzare offline, astfel de poezii aranjate in acest fel pot sa lase impresia clientului ca a fost favorizat cu reducere la reducere ceea ce nu se face de obicei. Sunt ingredientele asa-numitului ambalaj de "imbrobodire".... daca ma intelegeti. Deci nu are rost sa mai despicam firul eticii in acest bussiness.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!