Întrebare fară răspuns

Orange Romania si Cursul De Referinta

Sau din seria cum sa-ti oferim cu o mana si sa-ti luam inapoi cu ambele......

Intentionam sa plasez o comanda in magazinul online Orange si sa profit astfel de reducere de 19% oferita prin programul Hot Summer https://comunitate.orange.ro/questions/2385410-programul-orange-hot-summer-2020 dublata de faptul ca in momentul de fata detin si un voucher ce ofera o extrareducere de 10%. In total o reducere teoretica de 29% ceea ce nu e rau.

Urmez procedura standard, ales produs -> pus in cos -> adaugat voucher -> actualizat cos -> plasare comanda efectiva si..... hopa, ochiul meu obseva mentionat minuscul Curs de Referinta 1 EUR = 4,9161 RON.

Cum in ultimii ani nu am trait in pestera, sub o piatra, intru pe site-ul BNR si vad cursul valutar 1 EUR = 4.8430. Retineti faptul ca Orange flutura drapelul ca in cazul preturilor in EURO acestea sunt raportate la cursul BNR din ziua emiterii facturii.

In cazul meu, la o valoare factura de 276 euro, doar din diferenta de curs valutar Orange a adaugat discret cca 34 Lei la pretul final al produsului si asta pe langa faptul ca produsele din magazinul online au preturi peste medie.

Poate foarte multa lume vede o diferenta nesemnificativa, dar, daca privim lucrurile in ansamblu, faceti si voi un calcul al profitului obtinut de Orange (din plata abonamentelor si a reincarcarilor prepay efectuate lunar precum si comenzile efectuate in magazinul online) doar prin aceasta magarie, a umflarii cursului de referinta.

Acest topic vine in completarea acestui topic https://comunitate.orange.ro/questions/2395720-christmas-july in care discutam despre falsele reduceri din cadrul campaniilor promotionale de tip "Black Friday" si despre acest Hot Summer pentru prosti!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Din data de 20 ianuarie 2020, Orange România foloseste un nou curs de schimb valutar de referinţă pentru procesele de vânzare şi facturare, respectiv valoarea rezultată ca media cursurilor de vânzare EUR/RON publicate pe site-urile băncilor BRD, Banca Transilvania și ING Bank în ziua lucrătoare anterioară zilei emiterii facturii, la ora 15:00.

Pe pagina https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/ la sfarsit se gaseste si un calculator si se poate verifica/ vedea cursul valutar utilizat la o anumita data.

Cred ca de la începutul anului se lucreaza cu alt curs decât bnr.. Parca am vazut ceva si in comunitate acum ceva timp..

Am găsit.. topic deschis de Răzvan..
https://comunitate.orange.ro/questions/2231103-modelul-telekom-romania-orange-implementeaza-cursul-valutar-preferential
Si info.. https://www.orange.ro/help/cum-se-calculeaza-cursul-valut...

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Modul acesta infect de stabilire a preturilor ma duce cu gandul la inceputul anilor '90 si la bisnitarii care faceau planton in perimetrul hotelurilor si marcaj om-la-om in cazul turistilor straini care intentionau sa schimbe valuta in lei romanesti. Intre acei bisnitari si Orange Romania nu este nici cea mai mica diferenta. Puteau la fel de bine sa puna din prima 1 EUR = 10 lei si nu ne mai pierdeam in zecimale.

In cazul abonamentelor, pe langa faptul ca pretul este exprimat in euro, facturarea se face la cursul de referinta din data emiterii facturii si nu la cursul de referinta la momentul semnarii contractului.

Faptul ca pretul produselor in online-ul Orange este cu mult peste media din piata este un aspect, faptul ca te trag in piept pana si cotatia cursului valutar este tiganie curata, iar faptul ca vin si ne scot ochii cu reduceri extraodinare prin campanii de tip Hot Summer este cel mai abject mod de business posibil.

Chestia asta cu cursul valutar nu e o noutate si uneori mi se pare aiurea ca se regaseste in contractele de vanzare-cumparare pentru imobile, unde diferenta de cateva zecimale se simte bine de tot

La Orange azi e 4.9161, la Vodafone 4.9104, iar la Telekom 4.93. Din cate am vazut eu doar la Digi e cursul BNR, la Vodafone si Telekom sunt mai jos variantele de calcul.

Cursul Euro valabil pentru luna în curs este media cursurilor valutare de vânzare a primelor cinci bănci sistemice din România din ultima zi de joi a lunii trecute (pentru facturarea bunurilor achiziționate și a avansului bunurilor achiziționate cu plata în rate), respectiv din a doua zi lucrătoare anterioară datei emiterii facturii (pentru serviciile și ratele bunurilor achiziționate). Aceste cursuri pot fi regăsite și pe paginile de internet ale băncilor menționate. https://www.vodafone.ro/myvodafone/curs-valutar/index.htm

Cursul de schimb care va fi folosit pentru calculul facturii tale începând cu data de 15 Aprilie 2019 este cursul publicat de către Ing Bank România pentru persoane juridice

In comunitate a fost discutata schimbarea cursului valutar la momentul schimbarii pozitiei Orange aici https://comunitate.orange.ro/questions/2231103-modelul-telekom-romania-orange-implementeaza-cursul-valutar-preferential

Exceptand cursul Euro care este facut dupa placul fiecarei firme de telefonie, eu am o alta dilema. De ce din suma de 306 Euro, scazandu-se reducerea de 102 Euro se ajunge la 276 Euro???

Probabil nu se vede tot calculul.. :D
Am facut si eu o simulare.. nu prea pare sa lipseasca ceva.. si, diferenta se mentine si la suma in lei..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Pe langa faptul ca are tarife maximale, sa mai ai si un curs din care sa ai profit? Eu v-am mai spus ca Orange a stricat etica bussinessului cu mult inainte.
Eu cred ca plata o face prin IFN-ul de OM. De aici pretul in lei la cursul acesta, intrucat e un curs de vanzare al bancii.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@Miha Z Daca tot au curs valutar de bisnita la coltul strazii, de ce nu ar avea si propriile formule matematice?

Lucrurile sunt extrem de clare: Din punct de vedere al multinationalelor, Romania este o tara bananiera si, prin urmare, suntem tratati in mod corespunzator. Adica Romania este tara in care multinationalele fac absolut tot ceea ce in tari precum Germania, Franta, UK, Austria, Elvetia nu pot face datorita legislatiei din statele respective si amenzilor uriase aplicate. Prin urmare vin si refuleaza la noi.

Poate apare un angajat Orange sa ne explice dupa ce formula matematica 306 - 102 = 276.

@Vrajitoarea Faptul ca atat Vodafone, cat si Telekom au adoptat tactica de bisnitar aflat la coltul starii spune totusi ceva despre adevarata "concurenta" de la noi si despre acordurile tacite dintre furnizorii de servicii. In Romania "concurenta" nu face altceva decat sa se protejeze reciproc, iar singurul care are de suferit este clientul final.

Traim in republica bananiera Romania si ne comportam ca atare!

@FaraUnID eu consider ca statul ar trebui sa se implice si sa stabileasca un singur curs de referinta pe care sa-l foloseasca toate firmele. Ca nu ok aceasta practica a lor. Poate intr-o zi are chef o firma sa puna cursul 1 Euro - 6 Ron si noi vom fi nevoiti sa platim, ca doar avem contract incheiat cu ei si nu-l putem incalca. :(

Mie mi-a sarit in ochi diferenta mai mare de ~ 70 Euro- 350 Ron care ti-au pus in plus si nu acea diferenta "nesemnificativa" de care vorbeai de 34 Ron. Pana la urma sunt niste bani care se aduna si din pacate din cauza cursurilor preferentiale, nu avem ce face si ajungem sa-i platim.

Eu inca astept un angajat Orange sa-mi explice de ce si dupa ce formula 306 - 102 = 276.

Aceeasi practica de bisnitari o intanlim in magazinul online, in cazul produselor care nu sunt momentan pe stoc sau care nu mai revin pe stoc. Paginile aferente produselor respective sunt indexate in Google, pentru a prosti consumatorul sa efectueze click pe rezultatele de cautare si de a atrage trafic in mod artificial pe site. O combinatie discreta dar ilegala intre Clickbait + Black hat SEO face trafic nejustificat pe site.

In acest fel se merge pe principiul ca daca tot l-ai prostit pe fraier sa efectueze click si l-ai adus pe site, poate fraierul plaseaza si o comanda.

Această practică am sesizat-o cu ceva timp in urma atat catre ANOPC cat si către ANCOM iar ei au spus că stiu despre ce este vorba, ca urmaresc de cave timp aceste practici si ca vor face o investigație in acest sens. Si tot acele institutii mi-au confirmat faptul că aceste practici reprezinta o metodă de concurență neloială.

Aceeasi poveste si cu reclamele minicnoase din Adwords: Clickbait + Black hat SEO

Nu cumparati, nu solicitați, nu apelați la nimic de la nici un operator de tv, telefon, din Romania, niciodată .
Absolut niciodată si sub nici un motiv .
Telefoane se cumpără de la magazinele dedicate consacrate din tara si, sau, străinătate, valuta se cumpără si se vinde de la casele de schimb valutar.
Niciodată de la banci si nici din altă parte .
Închide ca mine toate canalele de comunicare cu operatorul si vei trăi liniștit o mie de ani in pace.

@Noah In principiu rezonez cu afirmatiile tale. Inclusiv eu am spus de N ori ca preturile practicate de Orange Romania sunt peste media preturilor din piata si despre modelul de buzinez implementat de Orange, in Romania. Dar, vezi tu...... fix aici este problema - Modul de abordare "inchide toate canalele de comunicare cu operatorul" nu reprezinta o solutie daca nu este dublata si de actiune imediata.

Aici gresim noi, romanii (marea majoritate), cel mai mult: La mentalitate si la atitudine. Noi, ca si natiune am avut mereu atitudine de slugi, de milogi, de capre si inclusiv in scoala am fost invatati faptul ca (,) "capul plecat sabia nu-l taie".

Prin acest mod de abordare "inchide canalele de comunicare" si "capul plecat sabia nu-l taie" nu facem decat sa incurajam aceste practici. Eu fac pariu cu oricare din voi ca Orange Franta sau Orange UK, nu isi trateaza clientii asa cum o face Orange Romania. Pentru ca acolo exista legi, legi simple care se si aplica.

Uite inca o simulare de achizitie, efectuata astazi, in magazinul online:

  • Valoare produs 315 lei
  • Reduceri aplicate 301 lei
  • Total plata 315 - 301 = 283 lei

Absolut corect!

@Orange Aveti angajati recrutati din randul celor care au luat 1,25 la BAC si asta in conditiile in care 1 punct este oferit din oficiu?

P.S. - Inca mai astept o explicatie referitoare la formulele matematice de calcul pentru facturile emise de aplicatia dedicata magaznului online. Conform carui criteriu 315 - 301 = 283 si 306 - 102 = 276

Eu le am închis pentru ca am văzut de mult ca nu am ce obține avantajos nimic de la operator .
Nici nu îți dai seama, dar am avut cu toți de a face in timp.
Orange e mai nou acum, pentru ca am avut peripluri prin rosii si magenta între timp, cativa ani, dar am mai fost la Orange mai demult .
Au servicii bune, si ii laud, dar comercial e prea scump să cumperi produse de la operator .
Recunosc însă ca tehnic sunt peste ceilalți trei la telefonie
Si la deranjamente se mișcă bine, aici sunt la egalitate cu orădeanul pe partea de tv si net fix, ambele au tehnic excelent .
O combinație de vis ar fi telefonie de la portocalii, net fix de la orădenii albaștri, si tv de asemenea .
Dar visăm frumos .

@FaraUnID, ne-ar ajuta mult dacă ne-ai putea spune exact ce produse ai adăugat în coșul, ca să putem verifica exact. Postează, te rog, și un screenshot al coșului.

Tot ce insemana produs din categoria "Obiecte Conectate" si care se afla in mizeria aia de Hot Summer. In cos este aplicata automat "reducerea" hot summer la care mai aplic eu un voucher de 10%. La ablout, fiecare produs afiseaza diferente de pret.

Alt exemplu:

  • Valoare produs 1434 lei
  • Reduceri aplicate 571 lei
  • Total plata 1434 - 571 = 1291 lei

Daca eu plasez acum o comanda si atasez factura unei plangeri penale, pentru practici inselatoare, cam se intampla?

Cel mai onest lucru in acest caz ai fi inchiderea magazinului online, iar persoanele care se ocupa de el sa fie trimise dupa seminte, undeva la Polul Nord, pe jos!

@FaraUnId, voi încerca să răspund punctual:

 

1.Legat de cursul valutar, informația completă se regăsește aici https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/, așa cum a fost menționat și în răspunsurile de mai sus. @Vrăjitoarea: mulțumim!

 

2.Legat de sumarul calculului din coșul de cumpărături, fiecare linie reprezintă următoarele:

 

  • Pe factura de servicii”:  în acest câmp apare valoarea abonamentului, în cazul în care comanda este însoțită de activarea unui abonament
  • Valoare produse fără rate”: reprezintă valoarea de plată a produselor fără rate, adăugate în coș, cu aplicarea reducerilor (fără vouchere și fără puncte)
  • Reduceri totale”: reprezintă valoarea totală a discounturilor, voucherelor și punctelor Orange Thank You, aplicate diferit în funcție de produsul cumpărat. În mod general, ordinea în care se aplică discount-urile asupra unui produs este: valoarea produsului/ produselordiscount/ discounturi (in cazul nostru HotSummer) – voucher (acesta poate varia în funcție de condițiile de aplicare) – punctele Orange Thank You (dacă există sau dacă se aplică tipului de tranzacție ales)
  • Total de plata acum”: reprezintă suma finală de plată, dupa aplicarea reducerilor si a voucherelor

 

Pentru a răspunde punctual pe exemple, așa cum am menționat, avem nevoie de screenshot cu produsele adăugate în coș. 

Am făcut și noi o simulare de achiziție de obiecte conectate și punem un screenshot, cu tot cu coș, ca să fie mai clar.

 

M-am gandit si eu o perioada la diferenta si apoi am uitat, dar, am facut o simulare astazi si nu am inteles de ce rezultatul final nu e cel care ar trebui, din punctul meu de vedere.. intr-un final am priceput, cu greu, dar, nah.. cosul te pacaleste..
Din punctul meu de vedere, pentru a evita alte confuzii de acest gen, pe viitor, ar trebui facuta o schimbare.. una dintre acestea 2..
1. Valoare produse fara rate sa fie valoarea totala, inainte de a se scadea hot summer..
SAU
2. Reducerea sa nu mai fie totala, atat timp cat suma de deasupra este deja redusa.. pentru ca primul lucru pe care il face fiecare este sa calculeze suma finala, in functie de aceste sume care apar in cos si, la prima vedere, pare ca NU DA ce trebuie.. si, cand omul deja e nervos ca i se pare ca este pacalit, este greu sa-i explici ca, de fapt, cosul e in regula..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

De fapt ORO aplică reducerea la prețul fără tva și apoi adună 19%. Reducerea este mai mică în primul caz, decât dacă ar face-o la final, când s-ar scădea o sumă mai mare.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Trebuie facut un sistem mai pe intelesul clientului, pentru a nu mai lasa loc de interpretari. Dupa ceva meditatie am dedus ca la FaraUnId suma totala de 276 reprezinta valoarea rezultata dupa reducerea de 10% aplicata la 306 care inseamna produsul deja redus initial. :(

@Miha, eu cred ca la FaraUnID nu vedem tot, cum se vede la pozele puse de mine și cred ca, de fapt, este aceeași problema.. in cos este scrisa suma totala a produsului, insa după ce se scade procentul hot summer si reducerea este scrisa totală adica hot summer adunat cu punctele oty.. de aici și confuzia.. dar, in stânga, la prețul produsului se vede exact de la ce preț se pornește..
@Razvan, nu cred ca are importanta la ce suma se acorda reducerea, cu sau fără tva, pretul final este același..
De exemplu
100 - 20% = 80 + tva = 95.2
100 + tva = 119 - 20% = 95.2
Sau
85.5 - 22% = 66.69 + tva = 79.37
85.5 + tva = 101,75 - 22% = 79.37

Este același lucru.. nu difera daca se aplica reducerea inainte sau după adăugarea tva-ului..
Procentual nu este același lucru daca dai reducere 20% din 100 cu a da 20% din 119, dar, daca vorbim de cu si fara tva, la final da acelasi lucru, pentru ca si tva-ul il aplici la sume diferite.. Daca aplici reducerea la suma mai mica atunci si tva-ul va fi mai mic pentru ca si el este aplicat la suma mai mica.. idem si daca aplici reudcerea la suma mai mare, tva-ul a fost și el aplicat la o suma mai mare.. de aceea la final prețul este identic, indiferent ce aplici mai întâi, reducerea sau tva-ul..

La simularea facuta de mine, daca te uiti doar la poza cosului, clar 81 - 42 nu fac 56.. dar, 98 cat este de fapt produsul, preț care se vede în cealaltă poza, minus 42, da 56..

Pentru a se evita astfel de discuții, prețul total al produselor ar trebui sa fie cel fara vreo reducere aplicata deja.. sa se vadă clar.. in cazul meu, corect era sa scrie pret produse fara rate 98, nu 81..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Lucrul daca e amestecat.... da mai bine cu un... blat (sa zicem). Mai ales la o vanzare offline, astfel de poezii aranjate in acest fel pot sa lase impresia clientului ca a fost favorizat cu reducere la reducere ceea ce nu se face de obicei. Sunt ingredientele asa-numitului ambalaj de "imbrobodire".... daca ma intelegeti. Deci nu are rost sa mai despicam firul eticii in acest bussiness.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!