Întrebare fară răspuns

S-a intervenit asupra telefonului in service

Buna, am un abonament telefon, tv, internet. Telefonul este un TCL, este și asigurat. Din întîmplare s-a spart ecranul neintenționat și l-am trimis la Service. Menționez că telefonul funcționa perfect în afara faptului că era spart ecranul. Mi s-a cerut să plătesc franciza 50 euro dar cînd sa ridic telefonul mi se spune că s-au schimbat piese în telefon. Telefonul funcționa perfect înainte de Service, nu era necesar să schimbe nimic. Am refuzat sa ridic telefonul și sorum și am cerut schimbarea telefonului sau excluderea lui din abonament pe motivul că s-a intervenit și la altceva decît înlocuirea ecranului. Ce pot sa fac ?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Daca are asigurare (poate si garantie) sa inteleg ca nu fac obiectul garantiei (asigurarii) defectul constatat? In acest caz trebuia initial sa discuti cu persoana de la service si sa-i soliciti DOAR inlocuirea display-ului, iar in cazul constatarii altor defecte sa fi consultat in prealabil. Posibil sa fie cam tarziu acum pentru reveniri la starea initiala. Daca ti-ai dat acordul, atunci ramane doar plata.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Este posibil ca ecranul sa faca parte dintr-un pachet de schimb si, din acest motiv sa se fi schimbat mai mult de atat? Intreb pentru ca mai exista un subiect/un raspuns in comunitate despre o reparatie in service pentru care s-a schimbat si altceva, tocmai pentru ca asta era procedura/pachetul de schimb.. Tu oricum plateai fransiza pentru ca asa ai asigurarea facuta, cu fransiza, deci nu te afecteaza.. chiar o sa ma uit dupa acel subiect, poate am retinut gresit..
Later Edit: n-am gasit inca acel raspuns, nu mai stiu despre ce telefon era vorba, dar am gasit ceva asemanator, din care reiese ce am spus mai sus.. ca se inlocuieste un pachet/un ansamblu de piese, nu doar ecranul, probabil este valabil pentru mai multe modele... ai info aici https://www.noobz.ro/2018/11/05/am-spart-ecranul-note8-si...

Inclin sa cred ca atata timp cat reparatia este facuta de un service autorizat iar costurile tale sunt fixe indiferent daca schimbi o piesa sau jumatate de telefon, ar trebui sa fie ok. Oricum in mod normal aceste interventii au garantie la randul lor.
Un exemplu am si eu, un Nokia 4.2 cu ecranul spart. Pentru a ii schimba ecranul mi s-a zis ca trebuia sa ii schimb si carcasa de pe spate pentru ca nu se pot separa cele doua. Nu are sens pentru mine, dar probabil tine de procesul de fabricatie si este cunoscut ca acestea sunt metode prin care esti descurajat sa repari si incurajat sa cumperi un telefon nou.

Buna, la fostul meu telefon (un Huawei P10), nu se putea schimba ecranul fara sa schimbi bateria si nu mai stiu ce placa. Veneau din fabrica ca un tot. Te-ai interesat de ce anume s-au schimbat piese in interior? Este posibil sa nu se poata face altfel inlocuirea. Ti-as sugera sa le ceri sa justifice schimbarile de piese in scris (cu tot cu costul aferent fiecarei inlocuiri).
In alta ordine de idei, un echipament poate sa mearga perfect pana in momentul in care cedeaza o piesa uzata. Daca il deschizi si observi uzura, iar experienta iti spune ca in curand va pica, poate e mai bine sa profiti de oportunitate si sa schimbi piesa ca sa preintampini defectiunea. Deci, una peste alta, sugestia mea este sa soliciti explicatii. Daca nu te satisfac, revino in Comunitate si vedem ce te mai sfatuim atunci :-). Ce zici?

Ok, menționez că telefonul este nou, nu avea 2 luni, nu am avut intenția de a-l schimba, dar cred că aveam dreptul să fiu anunțat că nu se poate schimba ecranul fara a înlocui și alte piese. puteam să-l mai trîntesc o data și era rezolvată problema dar telefonul funcționa perfect și am vrut sa fiu cinstit. vorbim de un telefon nou. am cerut să mi se explice detaliat ce s-a intervenit exact la telefon. au luat-o la întors că așa se procedează că se verifica și se schimba. mi-au zis că a fost defecta mufa usb și că a trebuit schimbată, că nu putea să intre în program, vrăjeală se încarcă perfect, puteam descarcă cu cablu de date fara probleme. menționez că am mai folosit telefonul după ce s-a spart ecranul vreo două săptămâni și funcționa perfect. o mare vrăjeală cu usb deci aici m-ai lovit

@Spygly: Depinde care au fost conditiile service-arii. De obicei daca nu specifica clientul, cel din service aduce la starea de functionare orice posibil defect care ar putea produce disfunctionalitati ale aparatului.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

În momentul predării la o unitate Orange s-a specificat dorința mea de a se înlocui doar ecranul. mai mult, agentul a verificat în prealabil funcționarea aparatului și era perfect funcțional, dar se pare că voi fi bun de plată drept urmare mă consider că am fost înșelat. sunt sigur că nu au schimbat nimic la telefon, dar îi vor costa după terminarea contractului. am 4 abonamente pe care nu le voi mai prelungi, pentru un telefon modest au pierdut un client care contribuie cu o suma importanta la aceasta societate avînd în vedere că sînt client vechi, dar se pare că nu se tine cont de treaba asta

Nu inteleg care e pb ta reala... Care e baiul daca ti s-au inlocuit niste piese si ai fost anuntat? Daca se schimbau fara sa ti se spuna asta, era o pb, dar asa nu vad care e buba. Banii ti s-au cerut mai ales pt ecran, iar colegii ti-au explicat ca schimbarea acestuia poate include si inlocuirea unor piese adiacente.

In concluzie, te-a deranjat ca nu ti s-a spus ca ecranul face parte dintr-un ansamblu care se schimba și nu se schimba doar el singur și, pentru ca nu ți s-a spus asta, te consideri înșelat.. Dupa cum ti-au mai spus și alți useri, care au trecut prin situații asemănătoare, nu ești o excepție, și informațiile după net sunt ca nu se schimba doar o piesa ci sunt ansambluri de piese..
Nu vad de ce te consideri bun de plata.. Indiferent ca era posibila schimbarea doar a ecranului sau a fost nevoie de schimbarea unui ansamblu de piese, tu oricum plăteai acea fransiza de 50€, pentru ca ai un contract de asigurare..

Nu pot sa-ti spuna de la inceput tot ce trebuie inlocuit, pt ca nu stiu nici ei. De abia cand l-au desfacut, au constatat tot ce trebuia reparat/inlocuit. Important e ca ti-au spus cand l-ai ridicat de la ei. Daca nu-ti spuneau asta cand ti l-au returnat, abia atunci era o problema. Altfel, nu vad ce e deranjant...

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!