Întrebare fară răspuns

Abonament prelungit de Orange, desi mi s-a confirmat terminarea lui.

Buna ziua

In ianuarie 2018 am incehiat un contract de abonament cu Orange Romania, valabil pe 2 ani, abonamentul expirând pe 25 ianuarie 2020.
In jur de 20 ianuarie 2020 am avut o discuție telefonică cu un reprezentant orange la care i-am transmis ca numai doresc prelungirea abonamentului. Nu o sa va plictisesc cu detaliile conversației, pe care am considerat-o personal destul de agasantă si agresivă, concluzia, intr-un final am agreat că in termen de 10 zile cererea mea va fi integistrata după care numărul va fi trecut la numărul pre-pay.
După mai bine de 30 de zile, mai exact pe 26 Februarie, Orange confirmă trecerea numărului de la abonament la pre-pay (vedeti atașament), totul perfect, dar nu întocmai, pe 27 Martie Orange eliberează o nouă factură de abonament, iar pe 27 Aprilie una nouă, total peste 500 Ron.
Deși in ultimele luni le-am scris in nenumerate rânduri, ei continuă sa-mi trimită facturi, îmi scapă ceva? Astfel de lucruri chiar se întâmplă?
Menționez că am avut abonament Orange mai mult de 10 ani și numeroase alte tipuri de abonamente, niciodată nu am fost tratat intr-o astfel de manieră.
Ce credeți că e de făcut? Sincer nu vreau să apelez la judecată, dar chiar mă simt nevoit!

Mulțumesc anticipat,
Zsolt

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Răspunsuri

Ai făcut cerere cu număr de înregistrare la ei? De regulă, așa e cel mai bine.
Sau poate mai aveai ceva restanțe!
Acum ești pe prepay sau pe abonament?

Ai solicitat rezilierea contractului la finalul perioadei contractuale, am înțeles. Ce scrie pe factura de 500 de lei? La ei nu se mai percep taxe de reziliere anticipată, bine nu este cazul tău. Tare ciudată problema ta. Pune și un o poza cu factura, fără datele tale personale.

Ciudata situatia relatata de tine. Din imagine se vede ca ultima factura emisa trebuia sa fie in 27 Martie. Ai achitat-o pe aceea? Daca nu ai achitat-o e posibil ca in Aprilie sa-ti fi trimis si cu penalizari de intarziere.

Pentru reziliere trebuie trimisă cererea cu 30 de zile înainte, deci, daca tu ai vorbit în ianuarie și ti-au confirmat, și la o luna, în februarie, a fost închis, in martie nu trebuia sa mai fie nicio factura.. poate doar pentru cei 5 € încărcați pe cartela prepay.. pentru ca abonamentul se facturează în avans, dupa se facturează costurile suplimentare.. deci în februarie când s-a inchis trebuia sa se emită o factura doar pentru costurile suplimentare.
Foarte ciudat.. este posibil sa fi avut costuri suplimentare? Doar asa înțeleg existenta facturilor din februarie si martie.. in aprilie nici vorba.. Mai ai alte abonamente?.. Ți se factureaza încărcare prepay sau îți încarci tu cartela altfel?..

Haideti sa o luam cronologic.
1. Abonamentul meu expira pe 25 Ianuarie.
2. Pe 20 ianuarie am negociat incetarea lui.
3. La 27 Ianuarie s-a emis ultima factura.
4. Nu am reusit sa platesc la timp ultimele facturi, Decembrie si Ianuarie, eram fara loc de muncă, total aproximativ 600 de lei.
5. Pe 26 Feb. orange imi confirma incetarea contractuală și trecerea la Pre-pay.
6. Pe 27 Februarie mai emite o factura de -7 lei.
7. Pe data de 7 Martie platesc toate la zi, cele 2 facturi restante.
8. Pe data de 27 Marte imi mai emit o factura de 326 de lei (atasament).
9. Pe 28 Martie le scriu, la 3 zile dupa din nou, nici un răspuns.
10. Pe data de 27 Aprilie imi emit urmatoarea factura ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
11. In nici una din facturile din Martie sau Aprilie nu am avut cost suplimentar.
12. Am incercat sa le scriu si pe chat, raspunsul lor, pana nu achit cele 2 facturi restante nu au ce sa facă.
13. In nici una din facturi (din feb pana in aprilie nu se menționează trecerea numarului de la abonament la pre-pay)

14. Nu văd altă soluție decât să înaintez actele sa-i dau în judecată.
Voi ce părere aveți.

Mulțumesc anticipat pentru răbdarea și răspunsurile acordate.

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Factura din 27 Aprilie, scrie clar, abonament orange Me 43. Fără nici o precizare că se va trece numărul la pre-pay.

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Ca, din moment ce ai confirmarea ca s-a trecut la prepay, facturile din martie și aprilie nu mai trebuiau emise.. In factură vad ca scrie preț abonament.. si, inteleg ca ai un singur număr de telefon?!..
Dupa cum arata e ca și cum ai fi trecut la abonament și îți facturează o luna și prorata, la martie și apoi abonament pe aprilie..
Eu zic sa-ti aduni toate discuțiile, mesajele si facturile și sa pregătești un mail detaliat la serviciul clienti.. cu toată situația.. succes!
P.S. Ar trebui sa modifici factura atașată, sa acoperi numărul de telefon..

Am primit intr-un final un răspuns coeerent din partea orange, chiar la subiect, asta după ce am discutat cu 5 operatori diferiti.
Concluzie, orange România are DREPTUL să îți anuleze cererea de reziliere fără a da răspuns sau notificare dacă ai sume restante, adică: dacă ai 2 bani restanță orange îți anulează cererea nu îți da nici o sesizare in privinta asta, și îți prelungește automat abonamentul la care ai făcut deja o cerere de reziliere.
Soluția, după ultima plată se reface cererea de rezilierea, dacă nu te alegi cu abuzul de față!

Va mulțumesc tuturor pentru implicare, am discutat cu un avocat și se pare că se poate ataca, și se poate obține și despăgubire.

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Rugaminte, imi poate trimite cineva va rog un contract tip orange?
Nu am contractul la îndemână. (Contractul l-am incheiat pe 2 ani in 2018)
Încerc sa identific dacă e o clauza de anulare a cererii de reziliere fără notificare)

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Toate contractele cadru + termeni si conditii + politici de confidentialitate sunt disponibile in mod gratuit pe site-ul Orange, la adresa https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#termeniutilizare

Acestea difera in functie de momentul in care a fost semnat contractul de furnizare servicii.

@Zsolt nu stiu ce sa zic de explicatia lor... Parerea mea este ca ar fi trebuit sa te anunte in momentul in care ai achitat restantele ca cererea de reziliere trebuie refacuta. Apoi pe luna Martie tu figurezi ca si cum ai fi facut o noua prelungire, ca ti s-a pus si prorata. In cazul tau ar fi fost o prelungire tacita a abonamentului, adica continuarea la acelasi pret cu aceleasi beneficii.

Nu știu ce sa mai zic, in condițiile in care cand am discutat cu ei rezilierea, tipul a insistat prelungirea contractului, iar eu din start i-am spus că nu ma interesează, si parea foarte iritat, irelevant in acest moment.
Am verificat contractul, nu scrie nicăieri că pot anula o cerere de reziliere fără notificare și automat prelungire a contractului.
Ce as putea face in situația de față? ANPC? Judecată?

Zsolt
Zsolt

Zsolt

User level
Nivel
0
52 / 100
puncte
Custom field 2
Zsolt

Nicio firma de telefonie nu e incantata cand clientii solicita rezilierea. Dar asta nu le da dreptul de a face prelungiri fara acordul clientului. Eu zic sa mai incerci sa discuti inca odata cu ei, sa le prezinti toate informatiile si faptul ca ai recitit si contractul si poate se rezolva amiabil.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!