Întrebare fară răspuns

Sugestie diversificare produse în Magazinul Online Orange

Salut! Ma gândeam, dacă tot stam acasă zilele/lunile acestea, mai mult decât de obicei, ar fi o idee sa găsim în magazinul online ceva gadgeturi mai consistente de genul boxe portabile de mari dimensiuni, o gama mai larga de retroproiectoare, ecrane/pânze de protecție, console de jocuri (dar sa fie și produse pe stoc), ș.a.m.d
Cum vi se pare? Ați achiziționa astfel de produse?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Dacă îmi vor fi necesare sigura ca da, dar, depinde și la ce preturi vor fi.. ca fiecare compara în funcție de buzunarul propriu și, dacă același lucru are preturi prea diferite.. :D

Eu as fi cumparat o consola de joc, dar erau cam putine modele. Aveam de ales intre Nintendo si PlayStation. Pana sa ma decid, am ales un telefon si l-am facut cadou. :))

Aceste aspecte le-am mentionat personal inca de anul trecut, de prin luna August (sau ceva de genul) si le-am tot repetat de cate ori am avut ocazia. Am sugerat si faptul ca punctele OTY sa poata fi utilizate si sa aiba aceeasi valoare (x2 sau x3) in cazul achzitiilor la fidelizare altele decat telefoane: console, TV, laptop.

De asemena am propus ca acel bonus acumulat prin programul Orange Phone Credit sa poate fi utilizat in tot magazinul online si doar pentru achizitie de telefon.

De fiecare data s-a raspuns cu "Multumim pentru interes si pentru sugestii. Acestea au fost trimise colegilor nostrii din departamentele de specialitate" si totul a ramas in faza aceasta.

Dupa ce m-am tot repetat pe aceasta tema si am vazut ca nu se intampla nimic, mi-am adus aminte ca la noi, in Romania, exista Altex, Flanco, Domo, eMag.....

Ma gandesc ca ar fi benefic pentru clienti dar cred ca si pentru Orange ca sa permita achizitionarea de gadgeturi in magazinul online cu rate pe factura nu doar cu carduri agreate. De asemenea sa se scoata limitarile acelea de 1000 de euro in cazul tabletelor si laptopurilor peste aceasta sumă.
Acum există posibilitatea de a semna electronic contractul de rate.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Da, de ce nu. Ideal ar fi preturile să fie competitive și asemănătoare cu celelalte magazine din retail. Degeaba ai o gamă mare de produse, dacă sunt mai scumpe cu 100 euro față de competitori, vezi cazul Huawei P30 pro.

Tocmai aici este problema cu magazinul online Orange - oferta slabuta cu preturi peste media din piata.

Slabuta oferta pe parte de console, slabuta spre inexistenta oferta de ultraportabile 2-in-1, inexistenta oferta pe parte de software (sisteme de operare, antivirus, suite office), limitata pe parte de echipamente smart home si automatizari, in momentul de fata in magazinul online Orange modele de televizoare aflate in stoc se pot numara pe degetele de la o mana si lista poate continua.

Experienta personala: Am beneficiat in trecut de un voucher in valoare de 30% pe magazinul online Orange, si cum in ultimii ani telefoanele le-am achizitionat din alte aursa pusesem ochii pe un HDD extern de 1TB. Cum voucher-ul meu s-a suprapus cu perioada promotiilor BlackFriday si a sarbatorilor de iarna, mi-am spus ca acum este momentul.

Cu toate promotiile aferente + voucher-ul meu de 30% aplicat, pretul acelui HDD in magazinul online Orange era mai mare decat pretul aceluiasi HDD (marca model, culare, capacitate de stocare, viteza de transfer, etc) vandut la momentul respectiv de catre Altex.

Si acum vin si intreb: In conditiile date, de ce sa cumpar din magazinul Online Orange, cand am Altex, Flanco, Domo, eMag ?!?!?!? Cu ce ma atrage pe mine ca si consumator magazinul online Orange?

Da, preturile sunt o mare problema în magazinul Orange. Dacă ar scădea la nivelul marilor retailerii, sau pe aproape, ar fi nemaipomenit.

Posibilitatea achizitionarii in rate pe factura atrage cei mai multi clienti. Fac rate la Orange de cand ma stiu.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

E o idee buna cea a achizițiilor online, mai ales in aceasta perioada. Cu cât avem mai multe modele, cu atât mai bine. Chiar dacă nu cumpărăm, avem cu ce ne clăti ochii sau putem face recomandări altora.

Sincer m-aș bucura să fie măcar suficiente opțiuni la accesoriile telefoanelor care sunt in stoc, și să se îmbunătățească sau refacă stocul cu terminale care se cer pe piata.

Salutare, am citit parerile tuturor celor care au raspuns, problema ridicata de toti este pretul ridicat al produselor, lipsa unor game sau produse, facilitatea cumpararii cu voucher sau cu puncte de fidelizare.
Acum vin si spun asa credeti ca Orange ar putea sa concureze cu marii retaileri de profil sau cu mega magazinele online in aceasta politica comerciala???
Raspunsul meu este nu si va dau si argumentele mele:

  • compania trebuie sa aloce personal care sa se ocupe de gestionarea produselor, de service, de retur ceea ce inseamna ca nu isi permit angajarea si remunerarea unui astfel de angajati.
  • -compania presupune sa inchrieze spatii si sa gestioneze stocuri de produse mult mai mari ceea ce se pare ca nu ii intereseaza;
    -concurenta cu celelalte compania de profil nu o intereseaza pe motivul ca ma bine vinzi putin la cel mai mare pret posibil si tot castigi decat sa faci investiile de mai sus;

    Cred ca a te bate cu cei care sunt in piata acum pe pozitii superioare de vazari, de clienti, de promotii este greu chiar si pentru o companie ca Orange, din pacate acest lucru cred ca trebuia iniatiat imediat dupa criza din 2008-2009 cand acest lucru era cel mai usor de implementat.

Mi-ar place să poți găsi în Magazinul online ceva boxe portabile de mai mari dimensiuni. Sigur și alte produse, ca să aibă și omul o gamă variată din care să aleagă.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Salut @The Special List,
‏‏‎ ‎
Scenariul tau l-as putea lua in considerare daca aceste produse ar fi mai ieftine cu 20% decat pe emag, altex, cel.ro, flanco, etc.
Daca nu as avea o reducere pe care sa o simt la portofel nu as cumpara aceste produse pentru ca sunt liber sa aleg pretul cel mai mic.
In acelas timp stau si ma gandesc ca oferta de telefoane e foarte saraca, se promoveaza brand-uri si modele care nu sunt cautate doar pentru ca exista parteneriate.
Inainte de a ne gandi la alte produse ar trebui sa ne gandim de ce nu avem si mai multe modele de telefoane.

@costasgl Costurile cu un magazin online sunt infinit mai mici comparativ cu un magazin fizic.

1. Compania trebuie sa aloce personal care sa se ocupe de gestionarea produselor, de service, de retur ceea ce inseamna ca nu isi permit angajarea si remunerarea unui astfel de angajati.

  • La Orange partea de service garantie / postgarantie este un serviciu externalizat, de regula catre unitatile service ale producatorilor. Cat timp produsul de afla in garantie, il trimit direct la service-ul producatorului.
  • Servicul de transport produse este externalizat catre o firma de curierat. Daca firma de curierat nu poate face fata, apelezi la serviciile alte firme concurente.
  • 2. Compania presupune sa inchrieze spatii si sa gestioneze stocuri de produse mult mai mari ceea ce se pare ca nu ii intereseaza;

    • Cum am mentionat la inceput costurile cu un magazin online sunt mult mai mici decat in cazul unui magazin fizic. Spre deosebire de un magazin fizic unde produsul trebuie sa existe pe stoc si la stand-ul de prezentare, in online nici macar nu trebuie sa detii stocuri fizice. In momentul in care primesti o comanda de produs, acea comanda poate fi redirectionata catre producator sau distribuitorul autorizat, iar produsul pleaca direct de acolo la clientul final. La nivel mondial foarte multe magazine online functioneaza pe acest principul, al internediarului si nu detin stocuri fizice.

    3. Concurenta cu celelalte compania de profil nu o intereseaza pe motivul ca ma bine vinzi putin la cel mai mare pret posibil si tot castigi decat sa faci investiile de mai sus;

    • Usor, usor genul acesta de model de business va ingropa magazinul online din simplul fapt ca exista concurenta. Spre exemplu in magazinul online Orange am intanlit de N produs reconditionat vandut aproximativ cu acelasi pret pe care il avea produsul nou aflat in oferta la Altex.

    In aceeasi suma de bani tu ce preferi: Acelasi produs reconditionat si depsre care nu ai nici un istoric si absolut nici un fel infomatie sau produsul nou sigilat?

@FaraUnID, Afirmatie FALSA - "La Orange partea de service garantie / postgarantie este un serviciu externalizat, de regula catre unitatile service ale producatorilor. Cat timp produsul de afla in garantie, il trimit direct la service-ul producatorului.
‏‏‎ ‎
Orange are un service pentru telefoane si gadget-uri vandute de ei. Se trimite un telefon in service-ul producatorului sau la partenari doar atunci cand nu poate fi reparat de ei. Mai multe detalii gasesti aici: https://www.orange.ro/orange-service/

@rafa.bloger In trecut am trimis un telefon achizitionat de la ei si aflat in garantie in service iar la revenirea din service, pe stampila aplicata pe certificatul de garantie scria ceva de genul Cima Service SRL sau un nume asemanator cu acesta. Ideea este ca pe certificatul de garantie nu aparea stampila Orange. Adica un service tert si de care eu nu auzisem pana la momentul respectiv.

Si culmea ca era un telefon sub brand Orange, iar problema pentru care l-am trimis in service a fost una relativ minora care se putea rezolva si in Orange Shop daca acolo existau proceduri si macar 1 omulet mai dezghetat care sa inteleaga fenomenul si care stia aplice acele proceduri.

@FaraUnID, inteleg cazul tau pentru ca si mie la Internity(partener telekom) mi-a fost "reparat" telefonul de o firma care era service auto :))), am reclamat si apoi reparatia fost facuta pe bune.
Ai fost intr-un magazin Orange sau partener Orange?

Singura problema pe care am avut-o la un dispozitiv de la Orange, a fost un router wireless, pe care mi l-au reparat in service. Nu știam că au externalizat serviciul ăsta, pot doar sa sper că au parteneri care chiar se pricep și nu fac munca de mântuială.

Al meu a fost achizitionat din Orange Shop-ul din localitate si tot acolo a fost predat pentru a fi trimis in service.

In alta ordine de idei, daca majoritatea service-urilor auto de la noi flutura steagul "multi marca" de ce nu ar repara si un telefon mobil...... Adica toata treaba este luata ad litteram.

Despre garanție în termen sau reparație contracost sunt de părere că ar trebui sa fie responsabil producătorul și nu comerciantul.
Producătorii mari și de bună-credință și care se respecta Gen Huawei , Allview , Xiaomi ( nu iPhone , Samsung ) repara telefoanele in urma solicitării tale prin aplicațiile gen Huawei Cares , Allview#SelfCare etc .
Eu am beneficiat de servicii directe prin aceste aplicații și am fost uimit cum un producător mult mai puțin pupat de calitatea nemțească sa discute și să îți preia telefonul de la poarta și să te sune a doua zi să îți spună că au reparat in garanție sau contracost dispozitivul...minunat ..l-am primit în 4 zile...la Allview la fel...la Samsung groaznic...nu prinzi linie niciodată, prin mail niciodată , prin aplicații niciodată...tre să ai pile la Orange sa te ajute ei să îl faci mai repede

Revin cu sugestia : fidelizarea e bună dar termenul contractual pentru asta e mare...adică 2 ani pentru a beneficia de ea...eu zic sa se scadă aceasta perioadă fiindcă early upgrade nu e o soluție bună.

Si Apple se prezintă bine la acest capitol. La o baterie dusa cam 50% mi-au schimbat telefonul vechi cu unul nou in loc sa-mi inlocuiasca bateria.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Mă bucur pentru tine...un obicei prost când trimiți telefonul in service pentru reparație este să îți șteargă memoria telefonul complet , eventual îți fac și update la ultima versiune de soft...dar probabil e doar pentru protectia datelor cu caracter personal..eu renunț foarte greu la un telefon in care am salvate zeci de parole

"Producătorii mari și de bună-credință și care se respecta gen Allview"

Eu zic sa stingem lumina, sa scoatem serverul din priza si fiecare sa-si vada de viata lui.

Nici noi nu trimitem zilnic telefoane la reparat dar când se întâmplă te aștepți să fii tratat că un viitor client nu că unul vechi de care te poți lipsi sau un fost client

Am inteles ce zici @Mădălin. In opinia mea clientul trebuie respectat mereu, nu doar cand obtii beneficii din interactiunea cu el. Daca revine in magazin trebuie facut tot posibilul pentru a-i oferi sfaturile si ajutorul de care are nevoie.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!