Întrebare fară răspuns

Apel international dublat

Buna ziua,

In desfasuratorul facturii imi apar aceste doua apeluri suprapuse, din acelasi moment. In primul rand, apelurile nu s-au realizat si mult mai putin in acelasi moment. Numarul de destinatie e cred din South Sudan si mi se pare iarasi ciudata durata convorbiri mai lungi 1:55:59.
Nu stiu daca cuiva i s-a intamplat si daca ma poate ajuta cineva. Este o frauda? Vreun fel de ˝bot˝ sau o incarcare nejustificata de la Orange?

Multumesc anticipat.

Răspunsuri

Eu nu am mai auzit de așa ceva, cu siguranță nu Orange e responsabil. Eu cred că ar trebui sa faci o sesizare in care sa explici situația, prin mail la serviciul.clienti@orange.ro, poate chiar sa te adresezi poliției.

Salut Ipop,da este o frauda telefonica. Nu sunati niciodata inapoi fiindca veti fi taxati foarte mult. Pe viitor nu raspundeti si nu sunati inapoi. Adaugati numarul in blacklist.
Atentionati-i si pe cei care au acces la telefonul vostru,copii,sotie etc. Din pacate,vei ramane bun de plata de aceasta data.

Poate ai vreo aplicație necunoscută instalată care a efectuat apeluri internaționale, fără a avea acces în mod direct.

Salutare! Din păcate, nici eu nu am mai văzut sau auzit așa ceva și nu poate fi vorba decât de vreo fraudă. Ia legătura cu reprezentanții Orange și sunt convins că o să găsiți împreună o soluție amiabilă. Succes!

Vezi ca este posibil sa ai ceva aplicatii suspecte in telefon, aplicatii care s-au instalat cu sau fara voia ta si care apeleaza sau trimit SMS-uri catre numere internationale si / sau numere cu suprataxa.

Descarca din magazinul de aplicatii o solutie de securitate consacrata si scaneaza TOT ce ai in telefon. Daca totusi aplicatia nu gaseste nimic, pentru un plus de siguranta recomand un hard reset din telefon, cu mentiunea ca ultima solutie duce la pierderea tuturor datelor daca nu exista un backup.

Salut @Ipop39,
‏‏‎ ‎
Ne poti spune ce model de telefon ai?
Ai apelat tu acel numar?
Il regasesti in istoricul apelurilor pe acea data?
‏‏‎ ‎
Pentru mine initial pare o eroare pe factura de accea am nevoie de mai multe detalii din partea ta.

Apare pe factura destul de ciudat. Si eu as crede ca este tot o eroare de facturare. Mi-e greu sa cred ca o aplicatie a initiat 2 apeluri in acelasi timp catre acelasi numar de telefon, dar ca timp a durat diferit. Poate ne lamureste cineva avizat.

O explicație pentru efectuarea a două apeluri către același număr în același timp ar putea fi reținerea unuia dintre ele în așteptare (posibil chiar din greșeală). Mie mi se întâmplă acest lucru destul de frecvent când o sun pe mama. Ea, din greșeală mă pune în hold, iar eu apelez încă o dată, dar uit să închid primul apel.

 

@Ipop39, te așteptăm cu mai multe detalii.

 

 

 

La varianta asta nu m-am gandit, pentru ca eu nu las apelurile in asteptare. Decat sa stau in asteptare, prefer sa inchid apelul si sa initiez altul.

In primul rand multumesc pentru raspunsurile si timpul acordat.
Incerc sa va explic situatia. Linia de telefon este a bunicii mele, de aceea nu pot sa va specific acum marca/ modelul de telefon, pe care incerc sa o ajut de la distanta. Isi aduce aminte de ziua respectiva si spune ca nu a primit nici un apel in ziua aceea. Posterior o ruda s-a uitat in telefon si nu apar aceste apeluri in lista.
Am vorbit cu serviciul de atentie a clientiilor Orange si mi s-au dat raspunsuri incoerente, in parerea mea.

Orange :˝Multumesc frumos pentru timpul acordat, am discutat cu colega mea si mi-a mentionat ca nu ar fi vorba despre un apel dublat sau in acelasi timp, apelurile apar in acelasi minut dar au secunde diferite, iar in aceste cazuri poate fi vorba despre doua apeluri in acelasi timp, timp in care unul din apeluri este pus pe "hold" (in asteptare). Sa imi spuneti daca in telefon va apare acest apel sau daca recunoastei numarul.¨ - I-am raspuns ca nu recunosc si nu imi apare, si ca nu se poate face hold ca sa realizezi un alt apel la acelasi numar... la care imi zice
Orange: ¨Inteleg. Insa in baza de date apare ca s-a efectuat, ma gandesc ca ati fost apelata de acest numar si ati raspuns si apelul a fost cu taxa inversa¨
Si acum eu am mai multe intrebari

  • apelurile apar in detalii convorbiri in factura, unde apar doar apelurile realizate.
  • nu poti pune pe HOLD un apel, daca NU primesti altul, nu? (Am incercat de pe telefonul meu si nu se poate pune pe HOLD ca sa formezi alt numar.
  • de ce de la Orange nu stiu exact daca sunt doua apeluri primite sau realizate

Profit de ocazie ca sa va intreb daca se poate si cum as putea recupera registrul de apeluri de la distanta (remote control tool sau simila) daca ar fi fost sterse.

Inca o data va multumesc pentru ajutor.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!