Întrebare fară răspuns

Ce se intampla daca portarea nu a fost realizata, dar am achizitionat deja telefonul la oferta?

Salutare lume, sunt nou pe forum desi sunt in familia Orange de 3 ani+, nu m-am lovit de "probleme", poate de aceea nu am intrat si pe forum până acum.

Recent am facut cerere de portare a unui abonament Telekom al sotiei in Orange pe numele meu (sa fie toate la un loc) si am achiziționat un S10 fiind in oferta de portare pentru care am platit 560 de Ron .

"Problema" este ca portarea nu a fost acceptata, mi-au spus la RC ca s-a gresit codul de abonat si tebuie sa merg sa completez din nou.

Intrebarea mea este: (din moment ce am luat deja telefonul), ce se intampla daca nu continui cu portarea !?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Salut Daniel si bine ai venit pe comunitate. Probabil trebuie sa returnezi telefonul in caz ca nu se incheie portarea, dar poate dupa ce se rezolva cu acea greseala portarea sa se finalizeze si sa ramai cu telefonul acela frumos :). Adica nu prea poti sa ramai la Telekom si cu telefon subventionat de la Orange :))

Salut, si bine v-am gasit !

Voi merge azi sa rezolv totul, stiu ca voi parea rautacios, sau rău-intentionat, dar sunt doar curios de situatie: daca nu returnez telefonul, ce poate face Orange in sensul asta ?

Avand in vedere ca telefonul a fost obtinut ca urmare a unui contract de portare cu niste beneficii, la un pret foarte mic, si acest contract nu s-a finalizat, probabil vei primi o factura cu diferenta, daca-l pastrezi.. Super pret la portare.. Eu sunt in familia Orange de 19+ si, daca prelungeam cele 4 abonamente il primeam cu aceeasi suma, doar ca de euro :))))...
Cred ca portarea ar fi trebuit facuta pe numele sotiei si apoi un transfer/cesiune catre tine, sa fie toate in grup..
Eu am 4 abonamente pe numele meu, dar pe cel mai recent l-am adus acum 2 ani din alta retea unde era pe numele mamei.. si, portarea asa s-a facut, pe numele ei, dar, s-a trecut imediat pe numele meu.. nu s-a emis nicio factura pe numele ei..
Poate, consultantul cu care ai vorbit, era si el incepator si nu le stia pe toate.. :)

Am inteles, va multumesc tututor pentru răspunsuri.

Oricum nu aveam se gând sa ma complic si voi merge azi sa rezolv, dar eram curios de situație, dat fiind ca e cam o greșeală din partea operatorului.

Telefonul este in Oferta de Portare, de aceea si pretul foarte bun, la fel si la Huawei P30 Pro .

Am convins un prieten sa se porteze la Orange si a luat gratuit un Nova 5T !

Si nova 5T e ok, mai ales daca e si gratis :)..
In privinta situatiei, oricui i se poate intampla sa greseasca.. Eu am facut operatiunile telefonic si pe mail.. si vorbisem pentru un telefon clasic nokia, pentru tatal meu, dar am primit maxcom.. Ce era sa fac? M-a bufnit rasul, m-am gandit ca nici eu nu sunt perfecta, dar ma straduiesc :D, am vorbit cu reprezentantul Orange si mi-a trimis ce trebuia iar curierul a plecat cu telefonul trimis gresit..

Am fost tentat si eu la Nova 5T(dar merg tot pe Samsung dețin inca de la S2 , am sărit doar S3 si S8) , am citit mult despre el si are aproape aceleasi specificații ca P30 Pro , diferentele tin mai mult de aspect , P30 Pro are ecranul curbat si e un pic mai înalt.

Soția are abonament la telekom, cred ca de acolo s-a ivit problema. În teorie, nu prea poți porta un abonament pe numele altcuiva, chiar dacă este în familie, poate merge în practică. Chiar dacă portarea nu se realizează, ramai în continuare cu numărul Orange pe care ai achiziționat un aparat mobil. Succes!

Pentru a se realiza portarea trebuie ca titularul de contract care a fost la Telekom sa-si faca abonament pe numele lui la Orange. Practic pentru a ramane cu acelasi numar de telefon trebuie sa figureze aceeasi persoana in ambele parti. Daca tu esti titular la Orange si ai portat numarul sotiei care era titular la Telekom, ea nu va mai ramane cu numarul avut anterior. La asta se refera faptul ca nu s-a realizat portarea. Sotia ta va ramane cu numarul dat provizoriu de Orange si-si va pierde vechiul numar. Faptul ca ai achizitionat si un mobil la abonament nu complica lucrurile. Daca pe sotia ta n-o deranjeaza schimbarea numarului si pierderea celui vechi, atunci nu e nicio problema.

Partea asta cu "completarea gresita" a unor date a devenit sport national printre operatorii de telecomunicatii din Romania, in momentul in care depui cerere de portare, iar operatorul de la care pleci trebuie sa furnizeze anumite informatii tehnice de identificare catre operatorul la intentionezi sa te portezi.

Eu recomand sa iei legatura cu operatorul de la care vrei sa pleci si sa le aduci in discutie ANCOM-ul si ANPC-ul. Aceste 2 institutii cu siguranta nu vor gresi nicio cifra sau litera in momentul in care vor completa amenda pentru operatorul tau curent.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

@FaraUnID ce legatura are operatorul de la care s-a portat de invoci acele institutii? Nu e ca si cand firma nu a furnizat niste informatii. Cu siguranta clientul a adus pe contul sau un alt numar de la un alt operator, fara a avea asupra lui o factura pentru a se vedea codul de abonat si denumirea titularului. Operatorul Orange a facut abonamentul portand numarul crezand ca si la Telekom a fost tot domnul titular. Atata timp cat pe client nu-l intereseaza pastrarea numarului nu vad care ar fi problema cu nerezolvarea portarii???

Au fost semnalate N cazuri in care un client a depus cere de portare de la operatorul X catre operatorul Y iar operatorul curent a "gresit" - a se citi si ghilimele - sau mai bine spus a furnizat informatii eronate dar impachetate ca "din greseala" in momentul in care a trebui sa-si dea acordul in privinta portarii.

Procedural operatorul Y (ala la care vrei sa te portezi) inregistreaza si introduce cererea de portare in sistem. In acel moment , operatorul X (adica operatorul al carui client esti) trebuie sa-i puna la dispozitite operatorului Y (adica operatorul la care vrei sa te portezi) cateva date tehnice de identificare pentru ca numarul de telefon sa poata fi alocat (portat) catre nou operator.

Daca operatorul tau completeaza gresit 1 cifra sau 1 litera in sistem, portarea nu se poate realiza din motive evidente. Aceasta practica de tergiversare a procesului de portare mergand pe principiul "ca poate se razgandeste fraierul si renunta" a fost amendata in trecut si de ANPC si de catre ANCOM, iar cei de la Telekom sunt campioni nationali la acest sport olimpic.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Din cate stiu operatiunea e mai simpla decat zici. Practic clientul nu trebuie sa depuna nicio cerere la operatorul de la care se porteaza. Cand i-a expirat contractul se poate duce la concurenta si cere un abonament cu portare de la alt operator. Daca la al doilea operator se merge pe incredere si nu se cere niciun act doveditor al provenientei numarului portat se intampla astfel de greseli. Indicat este sa se ceara o factura, pentru ca se poate gresi la portare si daca clientul declara ca numarul este abonament si de fapt este cartela PrePay.

Cunosc și eu un caz care așteaptă de peste două luni să fie portat, la un alt operator și a luat și telefon. Tot îi întreabă și degeaba!

În cazul de față, problema este de titular, nu ai cum sa portezi un abonament de pe numele tău pe numele altcuiva, este logic treaba, ar însemna ca și altul să porteze alt număr, deși nu ii aparține, etc.

@DanielMVoicu, te așteptăm să revii și să ne povestești cum s-a rezolvat.
Iar dacă răspunsurile primite de la ceilalți membti ai Comunității te-au ajutat, marchează-l pe cel mai bun ca soluție.
Mulțumim!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!