Întrebare cu răspuns(uri)

Practici ascunse ale unor site-uri cu plată

Vi s-a intamplat sa aveti neplaceri pe unele site-uri cu plată? Sa vi se activeze o optiune chiar daca voi nu ati cerut-o? Sa vi se retraga bani din cont fara ca voi sa fi efectuat vreo solicitare? Dupa perioada de incercare sa vi se activeze automat "full membership" si sa platiti pentru asta? Unde ati intampinat astfel de situatii, pe site-urile de filme, jocuri, muzica?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Eu m-am lovit de vreo doua ori de astfel de situatii. Tin minte ca una era pe un site de muzica care cerea plata prin SMS a unui calup de muzica pe care incercai sa o downloadezi. Dupa ce am platit prin SMS,am descarcat fisierul cu muzica si am uitat de site-ul respectiv. Urmatoarea luna m-am trezit ca mi se downloada automat doua joculete pentru telefon si cand mi-a venit factura abonamentului,aveam la plati suplimentare 3 euro. Mi-am dat seama de unde vine plata fiindca stiam de luna precedenta cat platisem.A trebuit sa trimi un SMS la acelasi numar unde comandasem muzica si sa ma dezabonez.
A doua situatie a fost un pic mai grava fiindca suma a fost mai mare. Am platit 1 euro pentru descarcarea unui film.Activarea era free trial adica 1 euro pentru un singur film. Peste 3 zile m-am trezit ca mi-au fost retrasi din cont 30 de euro. Primul lucru la care m-am gandit a fost ca mi s-a spart contul si mi s-au furat datele si am vrut sa sun la banca sa-mi blocheze cardul,apoi mi-am adus aminte ca platisem cu 3 zile inainte 1 euro pentru un film. Am intrat pe site-ul respectiv si am constatat cu uimire ca acum eram membru full cu acces la toate filmele si muzica de pe site. Am cautat in "Termeni si conditii" si am vazut ca dupa expirarea perioadei de incercare daca nu ma dezabonam deveneam automat membru si plateam luna de luna 30 de euro. Bineinteles nu m-am dezabonat imediat ci am descarcat muzica si am vizionat filme insa cand s-a apropiat data cand sa platesc din nou mi-am dezactivat contul.
Aveti grija deci la unele site-uri care nu specifica acest aspect,adica trialul expira insa ti se deschide un abonament pe care nu l-ai solicitat. De atunci citesc cel putin de doua ori "Termenii si conditiile" site-urilor inainte sa fac vreo plata,fie ea si trial. :)

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (4)

100%

4 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Miha Z, tu ai întâmpinat astfel de situații? Sau ai auzit de la cineva?
Povestește-ne, te rog, și experiența ta. Mulțumim!

@DanielaH eu sunt mai sceptica si nu folosesc astfel de servicii. Prefer sa cumpar un joc sau film din magazin, decat sa cumpar online, tocmai din cauza acestor practici. Dar pagubit a fost varul meu, un impatimit al jocurilor online si de atunci s-a mai potolit.

Buna Miha,

Nu a fost cazul pentru că întotdeauna citesc atent termenii si condițiile de plată sau testare al unui produs, dar cunosc si eu cazuri, motivul principal find neatenția.

Eu am pățit pe Xbox, am plătit trei luni în plus (din cauza mea, uitasem să opresc subscripția).
Nu am primit nicio notificare din partea Microsoft (sau poate am primit și nu am văzut-o eu, poate a ajuns în Junk mail, le șterg fără să mă uit în folder, o greșeală din partea mea, de acum o să verific și acest folder) iar eu uitasem complet.
L-am văzut în desfășurătorul băncii și l-am oprit.
Recunosc că am fost "bolovan" :)))

Nu am patit asta, dar si eu sunt cu ochii in 7, de obicei, insa mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa primesc mail-uri de genul asta, desi eu n-am cumparat nimic si nu am ce date sa actualizez.. Voi ce stiti despre asta?

@Ascary, n-ar trebui.. eu nu-mi aduc aminte.. poate sa aiba adresa de mail cine stie cum si de unde.. dar, in niciun caz nu am dat datele vreunui card sau mai stiu eu ce date care sa necesite actualizare.. si, nu este prima data cand primesc mail-ul asta.. cred ca este a 3-a oara.. in ultimul an, sa zicem.. acelasi mail..
Dar si eu asa ce m-am grabit sa le dau datele..

Jay, intotdeauna cand primesti mail-uri de genul asta, in special daca sunt de pe site-uri de pe care fie nu ai cont, fie nu ai cumparat niciodata, uita-te la adresa de mail a celui care trimite acel mail. In cazul asta, pare ca e trimis de Amazon.com, dar daca te uiti la adresa, o sa vezi ca n-are nicio treaba cu amazon-ul. E doar "numele" trecut ca Amazon, adresa de mail e departe de a fi oficiala.

In cazul asta, e clar un mail de scam.

Un mail oficial de la amazon, ar fi aratat ceva in genul asta:
receipts [@] amazon.com

Nu stiu daca exista un astfel de mail, dar ideea e asa:
1. nu trebuie sa fie un mail de forma RegeleArthur79@ ceva random....
2. domeniul (partea de dupa @) trebuie sa fie cel oficial. In cazul asta, "@amazon.com". Nu "amz.com". Amz si Amazon, nu sunt deloc acelasi lucru, cu toate ca seamana.

Ca sa raspund la intrebare, nu, n-am avut niciodata probleme cu platile online. Dar, de obicei sunt foarte atent de unde cumpar, incerc sa evit site-uri cu preturi suspect de mici (pentru ca sansele sunt foarte mari sa fie scam) si...cand e un site nou de pe care n-am mai cumparat niciodata, ma uit la review-uri.

Cel mai simplu, dai un search pe google: "[site-ul tau] review'. Sau "opinii".

Trustpilot.com e un site bun pentru chestii de genul asta, unde oamenii isi publica opiniile cu privire la diverse site-uri.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Sunt de acord cu @arsradu. Cel mai bine e sa cauți review-uri înainte de a achiziționa ceva de pe un site despre care nu ai referințe.
Personal, nu am pățit niciodată pt ca sunt atent la detalii, nu inrolez carduri aiurea, citesc "termenii și condițiile", citesc review uri, și cumpăr numai atunci când sunt sigur de site și de produse.
Uneori mai intru pe site-uri mai obscure pt ca pur și simplu am nevoie de acolo de ceva sau respectivul site e un pas în rezolvarea unei probleme și dacă e musai sa las o adresa de mail sau sa ma loghez cu una, spre exemplu, prefer sa îmi fac una care expira în 24 de ore.

Eu primesc lunar mailuri de la NOtino, Dekathlon, Deihmann, sau alte denumiri foarte apropiate de cele oficiale. Chiar daca dau dezabonare, luna viitoare primesc de la Sefora (nu Sephora cum ar fi normal..). Echiar amuzant să citesc aceste denumiri. Îmi pare rău pentru cei care le pica in plasă. Ce a scris @arsradu e perfect adevărat, trebuie avut grija la adresa de la care vine mailul.

Atenție la dezabonare, dacă va cere adresa de mail, aparent pt confirmarea dezabonarii, renunțați și trimiteți mailul direct în Spam, altfel, veți fi bombardați cu zeci de alte reclame dubioase.

Da, sunt pățit, am dat cardul fratelui pentru acces în scribd pentru 1-2 luni. A făcut cerere de dezabonare și a mers în continuare câteva luni. Am observat acest lucru, când m-am uitat cu atenție pe extrasele bancare.

Mai ma uit prin Termenii si conditiile acestor tip de siteuri si toate,dar chiar toate se exenoreaxa de vreo vina daca clientul nu a citit aceste conditii. Niste nemernici din punctul meu de vedere constienti fiind ca asa mai ciugulesc niste bani de la clientii de buna credinta. Ar trebui sa scrie pe prima pagina cand activezi un trial cu plata pentru o zi si sa spuna clar si raspicat ca dupa perioada de incercare trialul se transforma in abonament. Pe bune acum,cine are rabdare sa citeasca toata polologhia din "Termeni si conditii" ? Platim si gata. Firmele serioase cum e Netflix sau Spotify de ce nu fac acest lucru? Fiindca respecta potentialul client. Ceilalti fura pur si simplu.
__________________
Am vrut sa-ti dau like Razvan la postarea de mai sus dar m-am gandit ca se poate interpreta altfel :))

Eu am avut trial pe Scribd, si am anulat subscrierea inainte sa faca prima taxare. Personal n-am avut probleme. Dar...in special daca sunt site-uri pe care nu m-am mai subscris niciodata, nu dau direct datele de card. Prefer sa folosesc PayPal. :)
In felul asta, ei nu au acces la datele de card, iar mie imi e mai usor sa administrez subscrierea.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Paypal-ul e ok pentru anumite plati,e mai sigur. Totusi un site din acesta nu poate cere o plata prin Paypal chiar daca nu are datele cardului tinand cont ca si in spatele Paypal-ului e un card? Paypal-ul cere autorizare permanenta la orice plata? Eu am platit prin Paypal abonamentele de IPTV fiindca furnizorul nu accepta decat aceasta forma de plata.

Nu, la subscrieri nu trebuie sa autorizezi de fiecare data. O faci o singura data. :)

Dar ce voiam sa spun e ca poti oricand sa inchizi acea subscriere de pe partea PayPal. Asta in caz ca n-o poti face de pe site-ul pe care te-ai subscris. Ceea ce de obicei se poate face foarte usor.
Si nu prea ai cum sa nu stii ca ai subscriere la PayPal pentru ca iti trimit mail in fiecare luna cu factura. Deci, in caz ca ai uitat, asta e o metoda foarte buna sa-ti reaminteasca. :))

Deci daca de pe partea vanzatorului nu poti sau nu vor sa te desubscrie din diverse motive, poti foarte frumos sa te duci sa inchizi plata recurenta de pe partea Paypal. :) Sau amandoua. Poti sa ceri desubscriere de la vanzator, si pentru orice eventualitate, sa inchizi si plata recurenta de pe partea PayPal.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Merci frumos arsradu,bine de stiut tot ce ai scris despre Paypal.Pe viitor am sa incerc sa folosesc mai mult Paypal-ul decat cardul.

Nu mi s-a întâmplat și sper să nici nu mi se întâmple niciodată. Mulțumesc de atenționare!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

@Arsradu, asa este, am observat ca e o ciudățenie la adresa de mail si am setat mailul ca spam...
În plus, acum câteva luni, pentru ca am văzut că se poate, jucându-ma intr-o zi prin setările aplicatiei de banking, am blocat plățile pe net :))).. Deși, la plati pe net primesc un cod pe sms ca sa pot confirma si efectua plata.. dar, nu poti fi niciodată prea precaut :D

Eu am gasit o asemanare la hotii din compania orange si anume: intr-o buna zi ma trezesc cu programele hbo si hbo hd, dar fara sa ma uit pe factura acesti impertineti de la orange m-au incarcat in fiecare luna cu diferite sume de bani. Am solicitat sa-mi restituie banii inapoi, dar nici nu vor sa auda macar. Am solicitat ca din platile incasate necuvenit sa-mi scada din facturi; nimic. Acum mai nou pentru un numar de telefon pe care domnii au spus ca este suspendat, acuma platesc un abonament me 6 orange pentru tv si plus de asta un abonament lunar de 24,04 lei de citeva luni. Asa este jaful de la orange. Am intrebat ce si cum, dar nici un raspuns.

romeo amarandei
romeo amarandei

romeo amarandei

User level
Nivel
1
242 / 750
puncte
Custom field 2
romeo amarandei

Asta este varianta ta Romeo dar am vrea sa stim si raspunsul oficial al Orange privind sesizarea ta. Altfel oricine poate sa aduca acuze dar doar foarte putini pot sa si dovedeasca si ca au dreptate. Oricum nu vad ce legatura are ce spui tu cu tema topicului. Respecta regulile comunității fiindca asa este civilizat.

Raspunsul oficial al celor de la orange nici pina in ziua de astazi nu l-am aflat si probabil ca nu o sa-l aflu vreodata. Pot sa-ti fac poza si sa-ti trimit o factura daca nu ma crezi. Optiunea hbo si hbo hd dupa cum mi-a zis o doamna de la orange este trei euro/ luna dar la mine sint luni cind apare 11 lei si vreo doi banuti altele sint cu 20 de lei si cam asa este treaba. Domnilor de la orange le-am trimis o cerere de reziliere a contractului pe care-l am cu dumnealor si am primit astazi doua mesaje prin care ma informa ca abonamentul meu de voce se inchide in 11.03.2020 iar un altul ca abonamentul meu tv se inchide la aceeasi data deci acesti domni ori doamne nu inteleg ca inchiderea unui contract prevede toate optiunile ce am cu ei, tv.net, voce. Ei nu priceep ori nu vor. Din data de 14.02.2020 tot primesc mesaje ca in citeva zile ma contacteaza cineva dar nici pina in ziua de astazi nu au reusit. Astazi am primit un mesaj prin care isi cer scuze ca nu au putut lua legatura cu mine de parca eram plecat in japonia. Asta este, cine face ca mine la fel sa pateasca.

romeo amarandei
romeo amarandei

romeo amarandei

User level
Nivel
1
242 / 750
puncte
Custom field 2
romeo amarandei

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!