Întrebare cu răspuns(uri)

Nelămurire la factura

Buna ziua
In 16/12/2019 mama in varsta de 81de ani a mers cu o vecina pentru a contracta serviciile Orange TV. Intreband vanzatorul de servicii Orange din Tg Neamt daca exista vreo oferta pentru a trece pe abonament voce, dansul i-a facut o oferta spnandu-i ca va avea de plata in jur 62-63 lei (se poate comproba cu martor si cu inregistrarea care s-a facut in timpul contractarii serviciilor), asta insemnand abonament de 7€ cu TVA inclus pentru abonament voce si 6€ cu TVA inclus, abonament de ptr TV. Surpriza ne-a venit ieri cand la factura se face calculul TVA asupra celor 13€ care au deja TVA inclus, adica 83,42 lei. In cazul de fata mama (cu o pensie de 704 lei) vrea sa rezilieze abonamentul de telefon si sa revina pe cartela prepay. Mentionez ca s-au contractat doar serviciile nu si achizitionare de telefon. Ce trebuie sa faca ea inaceasta situatie? Multumesc

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

@helen67, mulțumim pentru detalii.

Din ce observ, factura are valoarea de 83.12 ron, dar ai de plătit doar 41.58 ron pentru că ai un sold de -41.54 ron (posibil să fi făcut o plata în avans?) Cititorul de cod de bare citește valoarea facturii, nu balanța contului. Deci este OK dacă plătești 41.58 ron.

 

În ceea ce privește perioada de facturare, dacă spui că serviciile au fost activate în data de 28.12, iar data ta de facturare este 19 (factura fiind emisă pe 20), înseamnă că pe această primă factură sunt 2 perioade de plată:

28.12.2019 - 18.01.2020 (prorata din abonament până la data de facturare)

19.01.2020 - 18.02.2020 (abonamentul pe luna în curs)

Începând cu următoarea factură vei avea de plătit doar o singură perioadă și anume luna în curs.

 

P.S. am editat imaginea atașată de tine ta și am blurat numărul facturii; apreciem dacă vei proceda și tu așa pe viitor, ascunzând date personale sau confidențiale

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (1)

100%

1 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Procedura standard de reziliere, cu notificarea operatorului cu cel putin 30 de zile inainte. In principiu rezilierea presupune plata contravalorii lunilor ramase din contract pentru ca mai mult ca sigur ai beneficiat de ceva "oferta speciala" trecuta in contract. Acea "oferta speciala" te face sa platesti restul lunilor de abonament.

Acuma.... daca acel abonament de voce este parte intergrata dintr-un pachet se servicii care include si abonament TV desfacerea contractului va intrerupe automat si serviciul de televiziune.

In prima faza poti face o reclamatie asupra situatiei create si sa astepti sa te contacteze ei pentru clarificare problemei. Daca nu ajungeti la un numitor comun, poti solicita reziliearea anticipata.

Asta a fost prima factura? Poate cuprinde si o porțiune din luna anterioară. Te-ai uitat pe ce perioada este? Ca idee, prima factura este de obicei putin mai mare, pentru ca este pentru perioada de o luna si cateva zile, depinde la cat timp s-a emis factura după ce a semnat contractul.
De la încheierea unui abonament trec câteva zile până la emiterea facturii, urmând ca factura sa cuprindă cele câteva zile în care ai beneficiat de servicii si luna următoare. Poate valoarea este totusi cea pe care o stii si diferenta este pentru cele câteva zile.

Oricum, nu este încă un TVA.
Dacă adaugi TVA la 62-63 lei, iti da aproximativ 75 lei, nu 83.

@teacher_ Ce spui tu este valabi pentru oferta de abonament standard, fara nimic in plus. Daca la momentul inceherii acelui contract ai beneficiat de ceva favoruri din partea operatorului, ca de exemplu:

  • 3 luni reducere 100% la taxa de abonament;
  • 2 euro reducere lunara la taxa de abonament in primele 24 de luni;
  • dublarea unitatilor internationale;
  • extra bonus internet lunar;
  • etc;

Se considera oferta personalizata sau oferta speciala care te obliga sa pastrezi abnamentul o perioada minima de xx luni. Daca rezilieri inainte de termen, vei plati restul lunilor ramase din contract.

Daca vorbim de servicul Orange TV, mai mult ca sigur proprietarul a beneficiat de instalare si activare gratuita daca a ales perioada contractuala 24 de luni, la care se adauga oferirea in custodie sau chirie cu 100% reducere a echipamentului.

Acesta mici favoruri te obliga sa pastrezi abonamentul pe toata perioada minima contractulala, in caz contrar vei plati restul lunilor ramase din contract.

In fisierele atasate sunt informatii despre contract, promo1 se aplica la abonamentul TV, promo 2 pentru telefon cu 10 giga de net. Mama nu foloseste internet. Iar promo 3 este o reducere de 45 lei de trecere la contract.Nu i-au dat sim nou. Probabil daca s-ar descurca sa sune la 300 si sa reuseasca sa vorbeasca cu un asistent ar fi mai usor, dar ea nu stie nici sa reapeleze un apel pierdut, iar eu nu sunt langa ea. Va multumesc.

Dacă i-a venit un pic mai mult, poate fi pentru că în prima lună serviciile se plătesc pentru o lună și un pic. De exemplu: dacă eu m-am abonat în data de 10 și sunt facturat în data de 15, voi primi factura luna luna viitoare, după data de 15, pentru o lună (din 15 până în 14) plus acele zile din 10 până în 15. De luna următoare se reglează și vine cât ți s-a spus. De fiecare dată când ești nou abonat este așa! Verifică pe datele de facturare dacă este așa. Succes!

Depune notificare de reziliere în Orange Shop, cu număr de înregistrare. Conform legislației în vigoare, operatorul nu poate factura servicii în avans de care clientul nu beneficiază. Odată depusă notificarea de reziliere, vei avea de plată numărul de zile facturate de data începerii noului ciclu de facturare și data rezilierii, taxa de activare (20 euro), taxa de instalare (20 euro) și chiria la receiver (1 euro/lună). Per total, pe lângă taxele de abonament pe serviciile utilizate, vei mai plăti suplimentar aproximativ 43 euro, sume care se regăsesc ca bonus din partea Orange. Succes!

Asta am inteles, ca abonamentul de voce este 7€ si cel de tv este 6€. Întrebam ce spune factura ca si perioada de facturare. Pentru ca prima factura de obicei cuprinde o lună și ceva. Respectiv, zilele in care a beneficiat de servicii până la emiterea facturii si o lună următoare datei de facturare. Asta trebuie sa verificați pentru a vedea dacă este ok factura sau nu. Dacă asta este singurul motiv pentru care se doreste rezilierea. Din pozele postate nu se vede ce anume s-a facturat.

@helen67, te rugăm să te uiți pe factură și să ne spui din ce dată au început să fie facturate serviciile Orange TV și care este data ta de facturare. Te așteptăm cu mai multe detalii ca să te putem ajuta cu răspunsuri. Mulțumim!

Buna, facand un calcul relativ simplu, as zice ca ti s-a facturat o luna si cam 10 zile, nu doar o luna. Asa cum zice si Jay mai sus, 13 eur plus TVA inseamna cam 75 de lei, nu 83. De altfel daca in 16 decembrie a facut contractul si in 28 ianuarie s-a facturat, cu siguranta s-a facturat mai mult de o luna, pentru ca nu cred ca a durat 2 saptamani sa devina serviciul operational. Verifica factura bine sau, daca vrei, pune o poza aici si ne uitam si noi pe ea.

Buna ziua,
In primul rand va multumesc pentru raspunsurile anterioare.
Revin cu prima parte a facturii in fisierul atasat.
Contractul s-a efectuat in data de 16 decembrie, instalarea antenei si a echipamentului aferent s-au facut in data de 28 decembrie.Conform facturii, vecina mamei s-a dus sa plateasca totalul de 41,58lei dar operatoarea i-a spus ca lectorul de cod de bare ii citeste 83,12lei si trebuie sa achite aceasta suma. De aici nu mai inteleg care-i situatia. Va multumesc

Ase este! Ai doar 41,58..Deși nu vad perioada exactă in ce ai pozat, factura cred ca este pe mai mult de o luna, daca asta este prima pe care a primit-o, pentru ca nu poate fi doar pentru 19.01-18.02, lipseste perioada de la instalare până pe 18.01... De la următoarea factura ar trebui să vină valoarea pe care o stii.. Acum, ai mai puțin de platit, pentru ca, asa bănuiesc eu, a avut pe cartela ceva credit.. Si, daca a trecut la abonament, suma respectiva s-a scăzut din valoarea acestei facturi..

Multumesc pentru raspuns.
Nu-mi ramane decat sa astept raspunsul la sesizara facuta si viitoarea factura unde ar trebui sa gasesc toate informatiile necesare.
Cred ca ar fi fost corect ca cei responsabili cu emiterea facturii sa editeze mai multe informatii ajutatoare pentru intelegerea facturii ( in cazul in care sunt doua perioade facturate) pentru a nu ajunge in situatii asemanatoare.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!