Întrebare fară răspuns

Facebook interzice o tehnica de spalare pe creier

Facebook a trimis o notificare de sistare a activitatii firmei Spinner, din Israel, ce sustine ca poate schimba subconstient comportamentul oamenilor. scrie BBC.

 

Spinner percepe o taxa pentru a “influenta subconstient” tintele prin expunerea lor la mesaje online “deghizate drept continut editorial”. Facebook a interzis companiei Spinner si directorului sa foloseasca Facebook sau Instagram cu orice scop.

 

Ca raspuns, Elliot Shefler, co-fondatorul Spinner, a declarat pentru BBC ca firma va continua sa vanda campanii online si ca refuza sa excluda folosirea Facebook pe viitor.

 

Spinner sustine ca poate “spala pe creier” apropiatii clientilor si-i poate convinge sa renunte la fumat, sa slabeasca, sa ceara in casatorie, sa initieze relatii intime mai des cu partenerii lor si sa ia in considerare posibilitatea de a-si pune implant mamar, printre altele.

 

“Se pare ca Spinner foloseste conturi false si pagini false de Facebook pentru a ‘bombarda strategic’ utilizatorii Facebook cu reclame,” a scris firma de avocatura folosita de Facebook, Perkins Coie, intr-o scrisoare adresata lui Shefler. “Aceste activitati incalca politica de termeni de publicitate Facebook. Facebook va cere sa opriti aceasta activitate imediat.”

Potrivit firmei de avocatura, conturile Spinner au fost dezactivate. Shefler a tinut sa precizeze ca Spinner a cumparat publicitate pe Facebook de mai bine de un an si ca fiecare reclama a fost revizuita si aprobata de reteaua de socializare.

“Abilitatea Spinner de a livra continut utilizatorilor nu e dependenta de un cont sau pagina de retea de socializare. E un concept,” a declarat el.

 

    • CUM FUNCTIONEAZA STRATEGIA SPINNER DE “SPALAT CREIERUL”
    • Initial, compania trimite un link catre telefonul tintei. Cand e deschis link-ul, un mic fisier e pus pe dispozitivul utilizatorului, ce ajuta la identificare si expunerea la articole si alte media create special pentru a influenta comportamentul.

 

Ideea a fost initial pusa pe platforma de finantare Indiegogo, insa a strans doar 192 de lire din suma de 47.800 de lire ceruta.

 

“Nu e un truc tehnic,” a declarat Shefler. “Folosim unelte obisnuite. Trucul e pretul. Cumparam media cu 5 dolari pentru 1.000 de impresii. Vindem media cu 49 de dolari pentru 180 de impresii. E o diferenta mare.”

Nu se stie daca aceasta strategie si functioneaza, in ciuda insistentelor co-fondatorului. Atunci cand Rich Leigh, ce lucreaza in relatii publice, a incercat o astfel de campanie de “spalat creierul” pe propriul dispozitiv, a vazut doar 4 sau 5 exemple de articole specifice pe Facebook dupa ce a activat link-ul.

 

Sursa 1 - https://www.digi-world.tv/stiri/digital-tech/facebook-int...

Sursa 2 - https://www.bbc.com/news/technology-51134738

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Te bulversează numai sa citești știrea aceasta, darămite sa te mai și gândești la implicațiile practice.
Pe de alta parte, nimic nou sub soare. Populația a fost controlata mai mult sau mai puțin din cele mai vechi timpuri, doar ca metodele s-au mai rafinat pe parcurs și au evoluat.

Nici nu stii daca sa iei in serios faptul ca poti fi influentat sa nu mai faci cum consideri tu, sa ai libertatea de a alege sau sa te bufneasca rasul, pentru ce anume este folosita tehnica.. Cu siguranta exista multe tehnici de manipulare si, putem mai mult decat credem, dar, ma intreb, pe cati ii verifica si ii opreste facebook?!..

Creierul uman, in marea majoritate a cazurilor, poate fi manipulat extrem de usor, ca altfel nu ar functiona hipnoza.

De cate ori nu ai intanlit persoane dispunse sa arunce 6000 - 7000 lei pe un telefon al carui pret de productie este de cca 400 euro, doar din simplu fapt ca au marul muscat pe spate. Rugati un astfel de cumparaor sa-si justifice achiztia si in 9 din 10 cazul o sa raspunda ceva de genul:

  • "Pai e iPhone"
  • Si ce are asa de special incat sa merite 7000 lei?
  • "E produs se Apple"
  • Asa, si? Ce e asa e special?
  • "E Apple"
  • Ah, ok am inteles si preferi sa renunti tu in a obtine o motivatie de achizite de la respectivul.

Sau, de cate ori nu ai auzi pe cineva ca a luat o decizie de achizitie bazata strict pe faptul ca acel produs a beneficiat de recenzii bune pe pagina site-ului de unde s-a facut achizitia, fara ca macar acel cumparator sa folosesca un comparator de preturi sau sa citeasca si recenziiile de pe alte site-uri?

Stiati ca in foarte multe cazuri acele recenzii sunt scrise chiar de catre administratorii site-ului doar pentru a scoate in evidenta acel produs si pentru a-l promova in topul celor mai comentate achizitii?

Pai Apple e garantia rezistentei, a fluiditatii in timp. Eu am un iPad Air de vreo 10 ani si merge si acum ca in prima zi cu toate actualizarile la timp. Care tableta mai functioneaza dupa 10 ani ca in prima zi. Un Lenovo si un Samsung luate in aceeasi vreme, primul a dat semne de batranete dupa vreo 2 ani si al doilea dupa 3. Apple in schimb e vesnic tanar, atata doar ca arata ca naiba, geamul crapat in nu stiu cate locuri, carcasa indoita, nah a trecut vitregiile a 10 ani, insa "sufleteste" e in stare excelenta. Asa ca daca vrei sa ai un lucru de calitate vreme indelungata scoti banul din buzunar, daca ai...daca nu, visezi doar ce bine ar fi fost daca ai fi avut si unul, asta in secret evident, fiindca in public o sa spui ca de Apple e doar numele si ca de fapt nu sunt asa grozavi. :)

@Ascary Tu, tocmai ai postat aici https://comunitate.orange.ro/questions/2110385-smart-wifi-orange-vs-telekom faptul ca ai gasit pe poarta un pliant ce face referire la Smart WiFi-ul astora de la Telekom si ca ti-ai comandat unul "doar asa sa vezi cum e" + ca te-ai trezit si cu Norton Security bagat pe gat "doar asa sa sa fie acolo" cu toate ca ai internet nelimitat de la Orange si cat de minunat este acesta.... asta daca tot vorbim de manipulare si de cat usor pot fi manipulate unele persoane.

Multumim de exemplul viu dat si aflat printre, exemplu care nu face altceva decat sa intareasca ideea acestui topic.

You' ve just make my week!

Nu mai am internet nelimitat de la Orange. Am avut pana in septembrie trecut. Acum am Limitat la 160 GB
Ma bucur ca prin postarile mele va mai descretesc fruntile :))

Hmm... nu m-am gandit la asta cu recenziile, dar, nu ma mira..
Eu, de obicei, ma uit pe mai multe site-uri, mai intreb si cunoscuti..
Si, vreau sa cred ca nu e vorba de majoritate ci, mai degraba, ca sunt mai multe stadii, ca unii pot fi manipulati mai usor decat altii.. dar, ca nu e vorba de mojoritate, totusi..

Jay cel mai bine te iei dupa commenturile utilizatorilor indiferent ca e vorba de servicii sau produse. Eu evit reviewurile facute la comanda sau copy-paste-urile interminabile luate de pe internet. Uneori 5 cuvinte ale unui utilizator fac mai mult decat 100 de cuvinte copiate la gramada ca sa dea frumos.

Toți suntem manipulați într-o oarecare măsură, pur și simplu asa funcționează creierul uman, cum a zis și @FaraUnId. Manipularea este baza consumerismului și scopul religiei. Unii o "mușcăm" mai mult, alții mai puțin, de cele mai multe ori fără sa vrem, alteori cu bună știință.
Pur și simplu asa funcționează și asa trebuie sa funcționeze societatea umana.

Ai dreptate, The Special List, asa a functionat dintotdeauna societatea. Adam a fost primul om manipulat, apoi religia a fost cea mai mare forma de manipulare. Acum e consumerismul, politica si...bineinteles religia :) In ceea ce ma priveste, cei care ma cunosc de ani de zile de pe forumurile de specialitate stiu ca am incercat sa ma pastrez neutru. Daca am putut sa fac un bine prezentand o informatie, am facut-o, insa ideea de manipulare a fost departe de mine cu toate ca mi s-a mai intamplat ca fiu acuzat ca denaturez adevarul. Cunosc formatori care fac bani buni din astfel de practici dar pe mine nu m-a tentat acest aspect. Vorba aia, sarac da' cinstit :)

Corect!
Cei mai la moda și "nevinovați" manipulatori din ziua de azi sunt acei trend-setteri, speakeri motivaționali sau demotivationali, ca să nu mai vorbim de o sumedenie de bloggeri și vloggeri.

Draga Ascary, Adam a fost al doilea om manipulat, sa ne amintim de sarpe, totusi.... Nu exista om in viata care sa fie insensibil la tehnicile de manipulare folosite. Cele mai bune companii si campanii nu numai ca iti raspund la o nevoie, dar ITI CREEAZA acea nevoie in asa fel, incat sa poti jura ca toata viata ai avut nevoie de ea

Nu numai Facebook manipulează, ci și mass media! E bine că se iau decizii în acest sens.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!