Întrebare cu răspuns(uri)

Performanta oribila a internetului fix cu un router 4G B310s-22

Am un abonament de internet fix intr-o zona in care 4G este singura varianta. Cu semnalul Orange stau binisor, iar daca fac un speed test de pe mobil pe date mobile am in medie 35 mbps download in imediata apropiere a routerului 4G de la Orange (un Huawei B310s-22).
Daca fac acelasi test prin WiFi imi merge cu 3-4 mbps download. Nici pe YouTube nu pot privi un videoclip oarecare fara intreruperi multiple.
Repornirea routerului nu m-a ajutat.
Am fost intr-un Orange Store (nu Shop!) si acolo mi-au zis ca vor reinitializa ceva din sistem, insa nu stiu daca si ce au facut mai exact, cert este ca o luna mai tarziu problema persista).

Stiti sa fie vreo problema cu acest model de router sau o fi o problema punctuala cu aparatul meu sau cartela SIM din el? Refuz sa cred ca e de la antena (am vazut un thread in comunitate in acest sens) avand in vedere ca semnalul este decent si daca privesc pe geam vad antenele in linie dreapta in fata casei. Ma gandeam sa discut prin chat cu un consultant, poate se poate verifica in sistem. Alternativ, sa merg cu aparatul sau cartela spre a fi schimbate intr-un Orange shop. Am zis totusi sa intreb in comunitate intai, ca poate e ceva mai general. Va multumesc anticipat pentru sprijin :)

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Te sfătuiesc, dacă ai posibilitatea să îl schimbi cu Huawei B 525, care este mult mai bun și este 4g plus. Probabil că B 310 rămâne blocat în banda 20, care poate fi superaglomerată. Referitor la B 525,

văd că nu mai este în stocul Magazinului Online, dar e super. Uite ce viteze prind eu în rural cu el....

https://forum.softpedia.com/topic/1109358-home-net-4g/page__st__90

Sau

https://forum.softpedia.com/topic/914834-viteza-internetului-orange-teste-de-vitez-etc/page__st__2934

Succes!

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată și doar dacă ești autentificat)

Nu (0)

Da (2)

100%

2 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Salut! Cea mai sigura varianta este sa suni la 300 sau sa apelezi din chat-ul Djingo sau de pe softpedia un consultant, sau pe mail, serviciu.clienti@orange.com . Pare o problema a dispozitivului, probabil va merge după o resetare a lui...

Poate este o problemă cu routerul tau mobil. Ai incercat sa faci un test de viteza conectat prin cablu de rețea? Telefonul tău știe CA, ce conexiune pe 4G ai în locația ta? Pune un screenshot cu parametrii de rețea.

Este o problema generala foarte des intanlita cu aceste terminale custom, parca sunt oarecum limitate in mod intentionat din firmware-ul customizat pentru operator.

Am mai spus-o pe aici de cateva ori, in trecut am detinut si eu telefoane HTC rebranduite de Orange in SPV si se miscau de parca aveau frana de mana tarasa comparativ cu acelasi model dar cu frimware original direct de la HTC.

De fapt, in momentul de fata chiar detin un Huawei E5573B Airbox si desi in teorie in aria de acoperire 4G ar trebui sa prind 150 Mbps download si 50 Mbps upload vitezele reale pe care le ating sunt undeva la maximum jumatatea acelor valori, iar in unele momente parca sunt pe conexiune 3G de prima generatie.

Sa ne intelegem: Nu sunt absurd si nu ma astept sa prind 150 Mbps pe muchie.... dar nici la viteze 3G nu ma asteptam. Si asta in conditiile in care cu telefonul mobil - tot Huawei dar cu firmware original si achizitionat din Altex - ating 150Mbps fara probleme.

Cei din Store au recomandat o reconfigurare sau reinitializare a profilului de date, care in unele cazuri poate avea rezultate pozitive. Acum nu stim daca au efectuat acele modificari pe profilul tau de date/

@trixen, ca să nu mai fie nicio urmă de îndoială în privința routerului, schimbă cartele între ele, pune simul din telefon în router și cel din router în telefon și efectuează din nou teste viteze. În acest fel poți să evaluezi problema, dacă este de tip hardware sau din profilul de date de pe sim.

Sa nu fie vreo limitare "uitata" pe sim-ul din router. In mod normal modemul routerului e mai puternic decat cel din telefon dar nu-i o regula. Eu pe router am mereu o viteza inferioara celei de pe telefon insa asta se intampla probabil celorlalte conexiuni care sunt pe router. As merge pe varianta ca totusi routerul are o problema. Am doua routere identice iar la teste unul merge mai bine iar celalalt mai slab,ambele pe acelasi sim. Cred ca solutia oferita de Razvan e cea mai buna,daca iti permite sa bagi simul routerului in telefon. Daca nu,decupeaz-o sau foloseste un adaptor.

Am ruterul Huawei B 310, care este destul de stabil. Dacă ai pe telefon semnal ok, ar trebui să fie și mai bun pe acel ruter. Ce pot să zic? Mută-l în mai multe locuri din casă și poate vezi vreo îmbunătățire! Sunt unul care folosesc de peste 12 ani astfel de dispozitive și aparatul respectiv este ok. Mai am și un Huawei B 525 ( de fapt 2). Verifică
și cu simul telefonului în ruter. Eventual, fă-i și o resetare cu un ac. Succes!

Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
Am fost la casa, m-am mai jucat cu routerul:

  • am resetat routerul la setarile din fabrica
  • am validat semnalul (4/5 sau 5/5 intotdeauna); am verificat antena externa si am testat cu si fara aceasta
  • am testat atat pe wifi cat si prin cablu
  • am incercat sa fixez routerul pe 4G (in loc de auto 2/3/4g)
  • Rezultatele au fost foarte slabe: indiferent ce am facut, rezultatele erau de genul 8 mbps download si 15-16 upload. Initial am crezut ca variaza si in functie de device-ul de pe care testam (am testat de pe 3 laptopuri), insa in cele din urma am ajuns la concluzia ca nu variaza.
    Am luat legatura cu un consultant prin chat si am fost sfatuit sa trimit un mail cu rezultatul testului netograf facut prin cablu. Am facut acest lucru si va voi tine la curent si aici.
    Jucandu-ma cu toate cele, presupun ca routerul/modemul este de vina. Abonamentul vine cu 4G+, in vreme ce modemul stie doar 4G conform specificatiilor producatorului. Voi incerca sa il schimb cu unul mai bun, care sa mearga mai bine. Nu vreau avioane, nu sunt absurd, insa la 8mbps clar nu merita banii pe care ii dau - in contextul in care pe telefon merge MULT mai bine. Perioada contractuala mai am pana in iunie, dar nu am de gand sa prelungesc daca nu se rezolva problema asta si nu am de gand nici sa accept o prelungire a abonamentului ca baza a inlocuirii modemului. Daca Orange il inlocuieste (modemul, SIMul sau orice, atata timp cat problema se rezolva) atunci abonamentul va continua, insa altfel ma gandesc serios ca nu am nevoie de el.

Mergi cu el intr-un Orangeshop si fa si acolo cateva teste. Poate va fi necesara reactivarea routerului pentru noua locatie dar tinand cont ca e doar pentru test nu ar trebui sa platesti actualizarea zonei. Daca si in magazin merge la fel de prost,adica cu diferente mari cere inlocuirea lui.

Eu am B 310 de vreo cativa ani si merge multumitor. Diferenta intre el si telefon la viteza este de cativa Mbs in favoarea telefonului,insa este un router de anduranta,stand in priza cu anii. E adevarat nu am o viteza extraordinara in zona ,70-80 Mbs insa cat este din retea cam tot atat duce si el.Foarte rar mi se intampla sa se blocheze,poate odata sau de doua ori pe an.Poate B310s sa aiba ceva probleme...

@trixen, pe telefon și semnal 4G sau 4G+? Fiind un router care nu știe CA este posibil să fi conectat doar în B20, în acest caz cam atât merge la Orange, în zonele cu un grad de încărcare al rețelei mare.

Repet, dacă ai posibilitate, verifică-l dacă e ok sau schimbă-l cu un B 525, care este cu mult peste. Eu le am pe ambele și știu ce vorbesc! Baftă!

Salutare,
Va multumesc pentru rabdare. Am discutat la tehnic si se pare ca limitarea este din aparat. Nu e stricat, doar ca... atata poate :)
Merg sa il schimb cu un 525 si sper sa rezolv problema. Nu mi-a fost ceruta prelungirea abonamentului, asa ca sunt ok pentru moment. Daca nu mai revin in 2-3 zile inseamna ca merge decent si problema s-a rezolvat.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si idei!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!