Întrebare cu răspuns(uri)

Aplicația tik-tok a consumat noaptea 100 Gb (340 euro cost), fără sa fie folosita

Ce se poate face dacă aplicația tik-tok a consumat 100 GB in câteva ore noaptea fără sa fie folosita și inevitabil provocând cost de 340 euro. Nu mi se pare normal ca Orange sa ia banii oamenilor asa, fiind printre puținele rețele fără internet nelimitat. Dacă ii iau, e o înșelătorie cât casa făcută împreună cu acea aplicație. 300 euro dacă pățesc asta 100 de abonați= 30000 euro făcuti asa într.o noapte când clientul doarme, după care ei dimineața îți spun că ai consumat 100GB făcând un trafic NORMAL, serios?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Hai să "spargem" situația în mai multe probleme:

  • costul suplimentar: acesta a fost făcut în mod real, nu doar pe hârtie. Orange nu poate verifica dacă traficul a fost făcut de tine sau de telefon singur. La urma urmei, Orange a furnizat niste servicii și a plătit furnizorii săi pentru asta. Încearcă să iei legătura cu ei pe chat, sa le explici punctual și să îi rogi sa te ajute, dacă pot. Mă îndoiesc sa îți anuleze costul, dar poate sunt de acord să mai "taie" din el sau sa îl eșaloneze pe mai multe luni, mai ales dacă ai istoric de client ok. Nu sunt obligați din punct de vedere legal sa facă acest lucru, iar dacă nu poți dovedi că nu tu ai făcut traficul (ceea ce este aproape imposibil), la suma asta sigur ajungi in instanțe și la executor daca nu o plătești.
  • traficul exagerat: feedback la aplicația TikTok, să știe și alții ce se întâmplă. Din punct de vedere legal nu rezolvi nimic, iar banii oricum nu îi poți recupera de la ei.
  • controlul traficului: activează din telefon pragul de atenționare la consumul de date și pragul de blocare a datelor mobile la depășirea traficului inclus sau atingerea unui nivel de unde nu mai ești dispus să plătești. Folosește doar softul original, nu roota telefonul. Actualizează tot timpul aplicațiile și sistemul de operare. Instalează un antivirus pe telefon. Evita aplicațiile din afara store-ului. Oprește datele mobile atunci când nu ai nevoie de ele. Dacă ai rețea wifi, configureaz-o in telefon și tine wifi activ când ești acolo. Eu, de exemplu, țin atât wifi cât și date mobile active tot timpul, dar când sunt acasă telefonul folosește exclusiv wifi.
  • sugestie pentru Orange: așa cum există cost control în roaming sau la abonamentele de date, introduceți ceva similar la abonamentele de voce: la depășirea unui prag de 10-15 euro cost suplimentar, blocați tot ceea ce nu este inclus ca resursă în abonament și cereți confirmarea prin SMS că utilizatorul dorește restabilirea serviciilor

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (8)

Da (30)

79%

30 membri au votat cu DA

8 membri au votat cu NU

79% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 4 din 5

Sunt abonat de 19 ani in retea si nu am mai patit asa ceva. Am sesizari depuse la Orange, traficul apare inregistrat si imi apare si pe telefon.
+ am facut sesizare la tiktok. Voi activa Cost control si barare date din telefon, asta a fost greseala mea ca nu o aveam. Nu am crezut ca voi depasi vreodata cei 13 GB pe care ii aveam inclusi in abonament.
Mi-as dori ca Orange sa inteleaga ca e vorba de un trafic ce provine dintr-o eroare, bug sau poate aplicatia a facut update pe timpul noptii si ca nu este provenit din utilizarea aplicatiei. Exista fraude si in domeniul acesta si orice se putea intampla insa nu este un trafic normal, provenit din utilizarea aplicatiei ca un user obisnuit.
Protectia clientilor Orange impotriva unor astfel de cazuri trebuie facuta prin existenta serviciului cost control ptr. TOATE abonamentele Orange!
Nu mai discut de faptul ca il aveam activ la un moment dat, insa, dupa numeroasele modificari de tipuri de abonamente, nu il mai aveam activat..acesta a fost motivul ptr. care nu am apucat sa fac barari din tel.
Sa vad daca in era tehnologiei, cand toti furnizorii ofera net national nelimitat..Orange ma va pune sa achit 20 milioane ptr. un trafic neefectuat de catre mine.

Plus, ma gandesc, daca acest cost ar fi fost de..2000 de euro? Fiindca suspendarile se fac manual.
Sper sa se rezolve pozitiv insa mie, acest incident de Craciun mi-a adus palpitatii si dureri de inima.

Daca urmaresti topicul vei vedea ca si altii sunt patiti si poate aceste postari sa fie un semnal de alarma ptr. alti utilizatori.
Sarbatori fericite! Ca ptr. mine nu mai sunt deloc asa...

Orange nu are ce sa facă din moment ce nu discutam de o aplicație dezvoltata și susținută de ei.

Orange ofera servicii de rețea și un pachet de date lunar în funcție de abonamentul ales. Cum și în ce scopuri se utilizează rețeaua este fix problema utilizatorului, care utilizator are obligația sa se asigure ca a înțeles care sunt costurile suplimentare la depășirea resurselor incluse în abonament, înainte de a încheia contractul.

Nu Orange și nici dezvoltatorul te obliga sa instalezi și sa utilizezi acea aplicație.

Daca urmărești cu atenție acest topic, o sa observi ca sunt câteva recomandări marcate ca soluție. Tine cont de ele și împacă-te cu ideea ca nu ești nici prima și nici ultima persoana care plânge pe seama acestei aplicații.

Sunt sute de mii de utilizatori in Romania ai acestei aplicatii. Daca as fi stiut ce rau poate face, o stergeam imediat. Aviz celor care o au instalata.
Stergeti-o!
Fiindca daca patiti ceva de genul asta, nimeni nu te ajuta si esti bun de plata.
Nici nu poti afla cauza, nu stii nimic si am slabe sperante ca cei de la tiktok vor raspunde.
Iar daca o vor face, in mod sigur nu ar recunoaste ca a fost ceva in neregula.
In loc sa cumpar mancare, haine si jucarii copilului, platesc furtul unei aplicatii..fara sa ma poata ajuta cineva, dimpotriva.

Părerea mea rămâne că trebuie activat cost controlului sau măcar setat telefonul să nu mai facă trafic după un anumit număr de GB, dacă instalați aplicații din astea care consumă enorm.

Eu sper ca totusi Orange sa inteleaga situatia colegului nostru. E clar ca nu a fost ceva voit. Nimeni nu vrea sa plateasca 200 de euro pentru o noapte intr-o aplicatie pe care sigur nici nu a folosit-o in noaptea respectiva ci a mers singura dea-n cuculea.Orange nu saraceste pentru 200 de euro dar colegului nostru i-ar afecta serios bugetul. Cred ca si Orange ar trebui sa aiba o masura de avertizare sau chiar oprire a datelor cand acestea depasesc un anumit nivel chiar daca Cost control este dezactivat. Un client trebuie protejat cumva,nu toata lumea stie de Cost control ori ca sunt aplicatii care papa net intr-o veselie.

Orange nu poate sustine si nici nu poate incuraja naivitatea. In cel mai bun caz Orange poate oferi o amanare a plati si o esalonare a sumei respective astfel incat aceasta sa poata fi achitata in 2 - 3- 4 rate lunare.

Cat despre dezvoltator, DACA acesta va alege sa raspunda mesajului tau o va face la modul sec si stereotip, in limbaj de lemn. Ceva de genul:

"Salut .... Ne cerem scuze pentru situatia creata si tinem sa mentionam faptul ca aplicatia noastra poate mentine conexiunea la internet activa, poata rula in background si poate genera costuri supliemntare. Aceste aspecte sunt mentionate in lista de permisiuni pe care Dvs le-ati acceptati in momentul instalarii aplicatiei."

In alta ordine de idei: Cum demostrezi tu ca acel trafic a fost facut de aplicatie in background si ca telefonul nu a fost butonat de catre tine sau de catre un alt membru al familiei?!?!?

270 EUR in 75 minute!
1 EUR la 200 mb, 5 eur 1 GB
54 GB intr-o ora si un sfert este clar ceva in neregula.
Aplicatia are ultimul update in 27 Dec, coincide.
Dar, da, ai dreptate, tiktok nu vor recunoaste ca aplicatia si-a facut posibil updateul noaptea, deconectandu-ma de pe wifi si consumand un volum urias de date iar eu nu pot demonstra asta.
De asta am spus ca nimeni nu te poate ajuta in astfel de situatii. Desi, eu inca mai am sperante :-).
Pe viitor voi fi, clar, mult mai atenta la bararile de date din telefon, la permisiunile acordate si voi (re)activa cost control. Acum este, ptr mine, prea tarziu.

Din partea operatorului, pentru a se evita situațiile de acest gen, sa se oprească datele la cost de 50 euro ca în roaming. Din partea utilizatorului, nu poate decât sa seteze o limita în telefon, gen 90% din traficul inclus, ca aplicația ulterior sa nu mai consume date. Sincer, la câte probleme sunt cu tik-tok dezbătute aici și pe Softpedia, oamenii continua sa o instaleze. Dacă ai un pachet de date cu internet nelimitat, atunci nu ai de ce sa îți mai faci griji.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Posibil si la internet nelimitat sa fie probleme fiindca si la acest tip de net exista o clauza "trafic rezonabil" sau "consum rezonabil". Nu cred ca poti consuma 300GB zilnic la infinit. Sistemul se sesizeaza si anuleaza optiunea intetnet nelimitat.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!