Întrebare cu răspuns(uri)

Aplicația tik-tok a consumat noaptea 100 Gb (340 euro cost), fără sa fie folosita

Ce se poate face dacă aplicația tik-tok a consumat 100 GB in câteva ore noaptea fără sa fie folosita și inevitabil provocând cost de 340 euro. Nu mi se pare normal ca Orange sa ia banii oamenilor asa, fiind printre puținele rețele fără internet nelimitat. Dacă ii iau, e o înșelătorie cât casa făcută împreună cu acea aplicație. 300 euro dacă pățesc asta 100 de abonați= 30000 euro făcuti asa într.o noapte când clientul doarme, după care ei dimineața îți spun că ai consumat 100GB făcând un trafic NORMAL, serios?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Hai să "spargem" situația în mai multe probleme:

  • costul suplimentar: acesta a fost făcut în mod real, nu doar pe hârtie. Orange nu poate verifica dacă traficul a fost făcut de tine sau de telefon singur. La urma urmei, Orange a furnizat niste servicii și a plătit furnizorii săi pentru asta. Încearcă să iei legătura cu ei pe chat, sa le explici punctual și să îi rogi sa te ajute, dacă pot. Mă îndoiesc sa îți anuleze costul, dar poate sunt de acord să mai "taie" din el sau sa îl eșaloneze pe mai multe luni, mai ales dacă ai istoric de client ok. Nu sunt obligați din punct de vedere legal sa facă acest lucru, iar dacă nu poți dovedi că nu tu ai făcut traficul (ceea ce este aproape imposibil), la suma asta sigur ajungi in instanțe și la executor daca nu o plătești.
  • traficul exagerat: feedback la aplicația TikTok, să știe și alții ce se întâmplă. Din punct de vedere legal nu rezolvi nimic, iar banii oricum nu îi poți recupera de la ei.
  • controlul traficului: activează din telefon pragul de atenționare la consumul de date și pragul de blocare a datelor mobile la depășirea traficului inclus sau atingerea unui nivel de unde nu mai ești dispus să plătești. Folosește doar softul original, nu roota telefonul. Actualizează tot timpul aplicațiile și sistemul de operare. Instalează un antivirus pe telefon. Evita aplicațiile din afara store-ului. Oprește datele mobile atunci când nu ai nevoie de ele. Dacă ai rețea wifi, configureaz-o in telefon și tine wifi activ când ești acolo. Eu, de exemplu, țin atât wifi cât și date mobile active tot timpul, dar când sunt acasă telefonul folosește exclusiv wifi.
  • sugestie pentru Orange: așa cum există cost control în roaming sau la abonamentele de date, introduceți ceva similar la abonamentele de voce: la depășirea unui prag de 10-15 euro cost suplimentar, blocați tot ceea ce nu este inclus ca resursă în abonament și cereți confirmarea prin SMS că utilizatorul dorește restabilirea serviciilor

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (3)

Da (10)

77%

10 membri au votat cu DA

3 membri au votat cu NU

77% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Din pacate nu am reusit sa aflu cum o aplicatie care a rulat 2 -3 ore in fundal a consumat 120 GB.
Raspunsurile pe acest forum nu m-au ajutat, dimpotriva, au fost acide si agresive si ati dat vina doar pe utilizator. Nu vad rostul sa va mai expun finalul povestii..poate doar sa aveti, voi, ce comenta aici.
Va doresc doar sa nu vi se intample asa ceva! Numai bine!

@Aly7, ne pare rău pentru situația descrisă de tine.
Ar fi totuși util să ne expui și finalul poveștii, dacă povestea are un final fericit :). Comentariile tale ar putea ajuta și alți membri ai Comunității în cazul în care se confruntă cu situații similare.
Mulțumim și te mai așteptăm în Comunitate!

Cunosc destul de bine povestea si este adevarat ca datorită bug urilor acestei aplicații poti ajunge la un consum de date imens. Acum totul depinde ce ai, prepay cu un anumit bonus si ti l soarbe din cronos, sau abonament unde intervine costul suplimentar ca in acest caz
Ca sa fie clar pentru toata lumea, eu unul am întâlnit acest bug si nu l as fi sesizat daca nu aveam instalat pe telefon un meter pentru viteza si internet folosit in ziua/ luna respectiva. Practic aplicația se comporta la modul: redai un clip care are intre 5-15 Mb aplicația descarcă prin retea respectivul clip dupa care se oprea descărcarea, iar dupa mai multe vizionari la anumite video uri se facea ca un fel de buffering ori la inceput ori la mijlocul acestuia, iar de aici începea spectacolul
Din acel moment aplicația TikTok începea ea descarce pe ce prindea (wifi sau date) la viteza maxima a conexiunii telefonului, practic in cazul meu pe date, daca conexiunea era slaba sa zic cel mult 4 Mb/s însă daca aveam acoperire 4G+ cu o viteza buna si semnal puternic ajungea sa descarce si cu 25 mb/s practic sugea toata banda pentru acel buffering de care suferea si asta in mod continuu, daca o lasam asa o ora, o ora descarca aiurea consumând resurse( internet baterie hardware etc.) din senin si la nesfârșit.
De precizat ca acest lucru se intampla pe terminale Samsung chiar si pe flagship uri in schimb pe Iphone uri nu se intampla asta.

Nu mai instalați fraților tot felul de aplicații din astea ciudate și puneți-vă limită la GB!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Eu mi-am activat Planul de consum si pe telefon si pe router. Nu as avea cum sa depasesc traficul nici daca as vrea. O alta masura de siguranta este activarea optiunii Cost control si atunci nu ai cum sa faci trafic suplimentar. Consider ca aceasta optiune ar trebui sa vina activa pe toate abonamentele si apoi utilizatorul eventual sa o dezactiveze daca are nevoie. Astfel i-ar scuti pe abonati de multe neplaceri.

Și eu am cost control pe unele abonamente și limitare la date pe altele.
Alex23, cum ai mai făcut ?

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!