Întrebare fară răspuns

Conectarea rețelelor de telefonie mobilă cu sistemul RO-ALERT

Conectarea rețelelor de telefonie mobilă cu sistemul RO-ALERT în vederea transmiterii mesajelor de alertare a populației se va realiza în două sedii ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) din București și Brașov, a anunțat joi Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM). Operatorii vor avea obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura distribuirea în cel mai scurt timp posibil a alertelor către telefoanele mobile aflate în zonele afectate și vor avea maxim 3 minute să trimită și STS un mesaj de confirmare cu privire la transmiterea alertelor.

Autoritatea de reglementare a decis în data de 3 decembrie, în urma consultării cu industria, care vor fi condițiile tehnice referitoare la utilizarea rețelelor publice mobile de comunicații electronice și conectarea acestora cu sistemul RO-ALERT în vederea transmiterii mesajelor de alertare a populației.

Obligaţiile furnizorilor de telefonie mobilă cu privire la conectarea cu Sistemul RO-ALERT

Conectarea între Sistemul RO-ALERT şi reţelele operatorilor se va realiza în două puncte și anume, în cele două sedii ale STS din București şi Brașov. În cazul în care intervin modificări cu privire la amplasamentele în care se realizează conectarea, după primirea unei notificări oficiale din partea STS, furnizorii au obligația ca, în termen de 6 luni, să realizeze conectarea rețelelor proprii cu Sistemul RO-ALERT în noul amplasament.

Conectarea Sistemului RO-ALERT în cele două puncte se realizează la o capacitate de minim 100Mbps. Mai mult, fiecare operator asigură suplimentar o legătură de nivel 2 (Layer 2) cu o capacitate de transfer de date de minim 1Mbps cu fiecare dintre cele două amplasamente ale Sistemului RO-ALERT.

Obligaţiile furnizorilor de telefonie mobilă cu privire la distribuirea mesajelor RO-ALERT

Operatorii au obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura distribuirea în cel mai scurt timp posibil a mesajelor RO-ALERT către telefoanele mobile aflate în zonele afectate.

Distribuirea mesajelor de către furnizori se va realiza prin intermediul elementelor de tip controller, la nivelul tuturor celulelor radio indicate de Sistemul RO-ALERT din cadrul rețelelor proprii în toate tehnologiile disponibile.

Având în vedere că avertizările publice trebuie să ajungă către toți utilizatorii finali aflați în zonele geografice afectate de situații de urgență, în acest sens fiind importantă cunoașterea celulelor radio din zonele afectate care au transmis mesajul RO-ALERT, operatorii vor transmite STS un mesaj de confirmare cu privire la aceste celule în maxim 3 minute de la transmiterea mesajului de alertare.

În situația apariției unor disfuncționalități privind distribuirea mesajelor RO-ALERT, decizia prevede un termen maxim de 8 ore pentru remedierea disfuncționalităților elementelor de tip controller, respectiv un termen maxim de 24 de ore pentru remedierea disfuncționalităților care vizează celulele radio. Operatorii trebuie să aibă un punct dedicat de suport tehnic, operațional non-stop.

Operatorii au obligația de a pune la dispoziția STS, în timp real, date cu privire la starea tuturor celulelor radio din rețelele proprii, luând în considerare capabilitățile celor mai noi tehnologii disponibile în rețea și vor anunța STS în cazul în care vor fi efectuate lucrări de mentenanță care au potențial să afecteze distribuirea mesajelor RO-ALERT, cu cel puțin 24 de ore înainte de demararea acestora.

După adoptare, decizia va fi publicată în Monitorul Oficial, urmând a intra în vigoare la data publicării.

Sursa - https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23534081-cum-vor-conecta-retelele-mobile-sistemul-alert-cum-vor-distribuite-mesajele-alerta-catre-populatie.htm

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

E bine ca se mai reglementează activitatea, altfel în prezent transmiterea mesajelor Ro-alert se face cu mare întârziere, câteodată și după terminarea evenimentului.

De acord. Degeaba vine alerta daca evenimentul s-a incheiat.

Ceva de genul: "Atentie, a fost cutremur."
Super....si eu care voiam sa-mi iau bilet la balcon. :))

Daca este trimis mesajul in cel mai scurt timp este bine venit. In vara fiind pe Transfagarasean ne-am intalnit cu 2 ursi in jurul orei 11, iar mesaj de Alerta am primit seara la ora 20. La acea ora chiar nu-si mai avea rost trimiterea lui.

Este necesar acest serviciu,cu toate sincopele sale acum la inceput.
Benefic ar fi ca si populatia sa poata transmite semnalizari de situatii de urgenta, pericole etc intalnite sau in desfasurare.
Exista desigur septicismul si implacabila neincredere ca informatia ar putea fi falsa, un glumet are chef de sotii.. etc.insa se poate rezolva prin punerea in fata anuntului a unui avertisment: Sursa inca nu a fost verificata si apoi anuntul respectiv.
Astfel respectam vechea vorba..Mai bine sa previi decat sa tragi ponoasele.
Adica chiar gluma proasta si tot te face atent la o reala situatie de urgenta.
Ulterior, glumetul poate plati prin inchiderea numarului de pe care a trimis mesajul, amenda etc.
Mai sunt in Romania si oameni de incredere.
Fac referire la cazul relatat de un coleg de aici care a intalnit Ursi in drumul sau si tocmai seara s-a imprastiat prin Roalert vestea, deci tardiv si dupa ce pericolul a trecut.

Cu stima !

Va rog nu mai fiti carcotasi ;))) adevarul este ca se misca mai greu treburile la noi si mai apar si probleme tehnice dar sa privim partea buna...SE MISCA ;)))

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!