Întrebare cu răspuns(uri)

Sa renunt la serviciile Orange Love?!

Buna seara! am citit cateva pareri lasate de fiecare insa cum cele pozitive erau mai multe (desi nu sunt convis ca ar fi si reale) m-am gandit sa scriu poate are cineva o solutie: am renuntat la serviciile digi de net si cablu in favoarea orange (si incep sa regret raaau). La digi aveam un net de 300Mbps iar la orange am luat de 1000Mb (woow). la instalare (acum 6,7 zile) testat cu speedtest wifi pe canalul de 5G aveam 630Mbps iar azi testat cu acelasi dispozitiv, aceeasi aplicatie aveam valori intre 44 si 124Mbps! Am facut asta pt ca simteam ca merge greu net-ul. La digi testarea la cei 300Mbps se situa intre 45 si 80Mbps (procentual statea muuult mai bine digi) Vreau sa va spun de la bun inceput ca nu tin cu absolut nimeni, probabil ca daca voi renunta la orange voi alege alt furnizor si nu digi dar chiar aveam asteptari ceva mai mari.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Trebuie să iei legătura cu ei și să le explici situația. Probleme pot apărea la oricare. Eu, de exemplu, am de aproape 2 ani cablu de la Orange și nu am avut niciodată probleme, iar cu Digi, mai înainte, am avut destule probleme. Deci nu mai gândi negativ și încearcă să rezolvi problema. Succes!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (1)

Da (3)

75%

3 membri au votat cu DA

1 membri au votat cu NU

75% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Eu zic intai sa iei legatura cu cineva de la Orange (300 sau chat Djingo, oricare dintre ele e foarte ok) si sa vezi daca nu se poate remedia situatia.

Acuma, nu stiu despre ce oras vorbim, dar din cate stiu eu, Orange, pentru majoritatea localitatilor, foloseste infrastructura Telekom-ului. Daca aia nu e la inaltime, nici serviciile tale nu vor fi. De asemenea, daca de Digi nu ai fost multumit, si intrucat Orange foloseste reteaua Telekom-ului pentru fibra, ma gandesc ca nici sa te duci la Telekom nu te-ar ajuta, pentru ca e aceeasi retea. :)) UPC nu-ti recomand (nici nu stiu daca au fibra oricum).

Ceea ce ti-as recomanda totusi, ar fi sa dai un telefon la relatii clienti si vezi ca poate sunt probleme temporare si se lucreaza la solutionarea lor. Pana sa iei o decizie finala, eu zic ca mai sunt cativa pasi de facut. :) Si comunicarea este primul si poate cel mai important dintre ele.

Depune o sesizare la Orange, probabil un reglaj fin în rețeaua Telekom se va finaliza cu un succes. Poți sa ne spui și locația? Bafta!

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Trebuie să iei legătura cu ei și să le explici situația. Probleme pot apărea la oricare. Eu, de exemplu, am de aproape 2 ani cablu de la Orange și nu am avut niciodată probleme, iar cu Digi, mai înainte, am avut destule probleme. Deci nu mai gândi negativ și încearcă să rezolvi problema. Succes!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

În momentul acesta cei de la Digi sunt lideri pe partea de net fix, să fim realiști.
Eu nu aș fi renunțat acum, aș fi așteptat să vină Orange cu rețeaua proprie (care sper să fie mult mai bună decât infrastructura Telekom).
Contactează Orange și vezi ce poți face, ai puțină răbdare.
Să ne spui cum s-a rezolvat.
Succes!

Oferta Orange Love este atractivă prin acel bonus oferit, care poate fi utilizat la achiziționarea unui telefon mobil foarte bun. Avantaje și dezavantaje, fiecare alege ce ii convine.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

M-am gandit sa imi impartasesc si eu experienta:

- in ceea ce priveste testele de viteza pe wifi am avut tot timpul rezultate mixte. E drept, acasa am doua retele (una in 2.4GHz si una in 5GHz) cu acelasi nume, iar uneori dispozitivele trec pe 2.4GHz si nu revin. Mi s-a intamplat sa imi ramana atat telefoanele cat si laptopurile "agatate" pe reteaua in 2.4, chiar cand eram langa router si abia la un ciclu mod avion/mod normal sa isi revina. Nu stiu daca e si cazul tau, insa eventual da-ti un restart si la dispozitivul cu care testezi atunci cand ai viteza atat de scazuta.

- cand faci un test de latime de banda vei avea rezultate mult diferite in functie de serverul destinatie. Exemplu concret: pe Digi aveam aproape 1Gbps la servere din zona mea, insa daca ieseam din tara aveam pana si 10-15 Mbps pentru Munich, vreo 50-60Mbps pentru Frankfurt si uneori ~200Mbps pentru Londra. Deja nu mai suna asa bine, nu? :)

- pentru a putea folosi rezultatele, iti recomand aplicatia Netograf de la ANCOM: https://gadgetreport.ro/netograf-verific-oficial-cum-ii-merge-internetul/ intrucat aceasta permite folosirea datelor in discutiile oficiale si in reclamatii ulterioare. Aplicatia permite si efectuarea de teste la un interval prestabilit, astfel incat poti arata evolutia timp de cateva zile. Se poate intampla din cand in cand sa fie probleme in retea si din cauza asta sa observi viteze mai mici, insa te intereseaza daca este un incident izolat sau daca este o limitare mai genreala.

In ceea ce priveste furnizorul... depinde foarte mult:

- La Digi mi-a mers impecabil pe fibra, acasa la mine (la casa). Vitezele pentru destinatii nationale se apropiau foarte mult de cele declarate in contract. Pentru destinatii internationale, aveam constant 10-15Mbps, mult sub ceea ce era declarat - asta cu toate ca la speed test vedeam niste numere de imi luau ochii chiar pentru destinatii similare.

La alte doua puncte de instalare, unde fibra este pana in bloc iar de acolo oamenii au cablu, viteza in metropolitan e ok, in cazul destinatiilor nationale (ex: Bucuresti-Timisoara) uneori merge, alteori nu, iar pe international stau si plang langa el, rugandu-ma sa prind mai mult de 1-2Mbps.

- La Telekom am avut fibra pana acasa si mi-a mers excelent, am avut tot timpul viteze similare cu cele din contract indiferent de destinatie. In plus, nu am avut nici un fel de probleme pe toata durata contractului. Mi-as dori sa ma intorc, insa nu au acoperire unde locuiesc acum.

- La UPC (unde sunt acum) nu pot trage fibra asa ca stau pe coaxial. Am viteze de ~430Mbps download si ~20Mbps upload - ceea ce pe mine ma enerveaza la culme. Desi downloadul imi este ok, eu fac si foarte mult upload si este cel putin frustrant cand am de transferat 100-150GB pe un server in Frankfurt si am nevoie de un concediu pentru a face asta. As pleca de la ei maine, dar in zona mai am doar Digi - iar cu Digi sunt in litigiu. Decat Digi, prefer sa ma apuc de telegrafie pentru comunicatie la distanta :)

Tragand linie si adunand:

- verifica dispozitivele si reteaua. Eventual da-ti si un restart la router (da, mi s-a intamplat ca dupa un restart sa isi ia alt IP si sa imi mearga bine)

- foloseste Netograf si testeaza timp de cateva zile

- daca problema persista, in baza datelor de la Netograf deschide o sesizare la Orange (chat sau mail). Lasa-i sa testeze si sa ia masuri

- daca nu se rezolva, poti pleca. Este pur o presupunere din partea mea, nu am verificat contractul si nici legislatia, insa in mod normal ar trebui sa poti denunta unilateral un contract fara penalitati in cazul in care poti demonstra prin probe acceptate din punct de vedere legal ca furnizorul nu isi indeplineste obligatiile. In cazul tau, cred ca ar fi posibil sa te poti folosi de datele de la Netograf si de reclamatia/reclamatiile deschise la Orange pentru a rezilia fara costuri contractul daca problema persista, insa trebuie putina rabdare si pregatire a dovezilor in acest sens.

va multumesc pentru raspunsuri si sugestii (unele foarte utile). am luat legatura cu cei de la tehnic si de acolo eu m-am enervat mai rau pentru ca au zis ca ei garanteaza wireless minim 15Mbps! pai la testare aveam 630Mbps! cine mai sta cu cablu de net prin casa conectat la laptop? in fine astept sa ma contacteze cineva de la ei sa vedem ce solutii ofera. Intre timp mi-a mai crescut viteza ce-i drept si poate a fost doar o problema de la ei insa eu sper sa nu o duc asa fluctuant 2 ani pt ca nu e normal. si nu inteleg ce este ping-ul asta?adica inteleg ca semnalul de la server la dispozitiv si inapoi util la jocuri... cu speedtest imi arata 3-4 iar cu speedchek 17-20! e clar ca si aplicatiile astea sunt orientative dar asa diferente? si are ping-ul asta vreo alta relevanta in afara de jocuri online? va multumesc pentru raspunsuri

Sa o luam pe rand:

1. Pe wireless nimeni nu garanteaza nimic. Poate merge, poate nu. Sunt atat de multe probleme ce pot aparea, incat toate testele oficiale se fac pe cablu. Exemplu concret: prin wireless pe laptopul meu, la 1m de router si fara obstacole, uneori imi merge cu ~450mbps, alteori cu 80-90mbps. Tine de reteaua pe care e (2.4 vs 5 GHz), tine de "cum bate vantul", uneori trebuie sa resetez adaptorul de retea sau sa dau un restart la Windows pana isi revine. Pe cablu insa, tot timpul am aproape de maximul Gigabit.

Cam asa iti recomand si tie: testele orientative fa-le de pe telefon sau de pe laptop/pc prin wireless cu Netograf. Daca observi ca sunt intr-adevar probleme, testele se fac musai prin cablu, utilizand Netograf, avand placa de retea, cablul si routerul/portul Gigabit ca sa iti dea viteza maxima si sa nu fi limitat la 100mbps.

2. Mi s-a intamplat de cateva ori routerul meu sa fie vinovat de scaderea drastica a calitatii conexiunii, in special prin wireless (la unele modele se poate inclusiv schimba puterea de emisie, iar asta influenteaza puternic semnalul).

3. Tot prin wireless, mi s-a intamplat sa fiu intr-o zona dens populata, cu foarte multe retele wireless. In acest caz, uita-te la canalul folosit si vezi daca poti identifica un canal mai liber. Eu folosesc Wifi Analyzer (pe Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en ) pentru aceste informatii obtinute rapid. Cu cat intr-un loc ai mai multe retele si dispozitive care opereaza pe acelasi canal, cu atat calitatea si viteza vor scadea la toate.

4. Ping-ul reprezinta timpul scurs de cand o bucatica mica de informatie pleaca de la tine, ajunge la destinatie si se intoarce la tine. Acesta reprezinta latenta conexiunii si iti arata cat de rapid comunica. Cu cat latenta este mai mare, cu atat o sa dureze mai mult pana incepe sa se incarce sau pana se corecteaza eventualele erori ceva. De exemplu: sub 100ms in general esti ok cu exceptia catorva jocuri de tip massive multiplayer, insa apoi vei vedea ca dureaza mult pana se incarca o pagina (in sensul ca fiecare bucatica se incarca instant, dar dureaza mult pana cand calculatorul cere efectiv bucatica aia). Cel mai cel mai usor se observa la o conferinta video sau la apeluri de voce, intrucat acolo vei avea senzatia ca vorbesti de unul singur daca latenta asta este mare - va parea ca trece mult timp de cand zici ceva pana cand celalalt reactioneaza.

5. Latimea de banda reprezinta cantitatea de date pe care o poti trimite intr-un interval anume. Poti avea o latime de banda mare (ex: 1000mbps) sau o latime de banda mica (ex 6mbps). Sa zicem ca descarci un fisier: cu o latime de banda mare il vei descarca mai repede decat cu o latime de banda mica. Cu toate astea, daca ai latenta mare, va dura mai mult pana incepi sa descarci versus daca ai latenta mica. Cu exceptia unor nise destul de clare (streaming la calitate foarte inalta, multiple calculatoare descarcand continut mare - programe, media, torrente, etc), de la 70-80mbps in sus nu prea mai simti diferenta in prezent.

Sunt multi furnizori care iti iau ochii cu latimea de banda mare, insa nu iti spun ca ai latente foarte mari si per ansamblu tot greu ai senzatia ca iti merge (de exemplu: conexiunile de internet prin satelit; acolo ai latimi de banda decente, dar latente de cateva sute de milisecunde)

6. Pierderile de pachete sunt importante. Informatia nu se transmite intr-un flux continuu, ci este impartita in bucatele mai mici, numite pachete. Pachetele pleaca din calculatorul tau, fiecare pachet merge pe drumul lui si ajunge apoi intr-o ordine oarecare la destinatie. Calculatorul destinatie le asteapta si le pune in ordinea corecta, iar apoi le foloseste. Daca unul din zece pachete s-a pierdut pe drum, calculatorul sursa il retrimite. Toata operatia asta costa timp, deci s-ar putea sa vezi ca ai o latime de banda mare (transferi mult deodata), latenta foarte mica (reactii imediate), dar pierzi pachete pe drum si pare ca netul abia se taraste.

Cum ziceam mai sus, problemele pot fi temporare. De exemplu, se taie o fibra de comunicatii undeva pe traseu. In primul moment, toate datele (pachetele) care erau transmise fix atunci se vor pierde. Echipamentele de retea sunt configurate sa isi dea seama cand se intampla asta, iar traficul se va relua pe o alta parte in 2-3 minute. Din pacate, acel alt circuit va avea atat traficul de dinainte cat si o parte din noul trafic preluat la taierea fibrei, deci s-ar putea sa vezi ca iti scade latimea de banda, iti creste latenta si e posibil sa vezi si pierderi de pachete.

Am mai intalnit probleme temporare cand echipamentele furnizorilor incep sa functioneze incorect (in general la temperaturi extreme sau cand au avut probleme cu sursa de curent). Din pacate furnizorii nu pot vedea intotdeauna cand se intampla asta, astfel incat dupa ce tu ii anunti, ei se duc si fac efectiv masuratori si vad de unde e problema. Uneori se poate rezolva cu un restart de echipament, alteori trebuie inlocuit un echipament sau o parte din traseul de cablu/fibra.

Nu in ultimul rand, la Digi tin minte ca am intalnit si situatia in care mie imi mergea totul mai putin YouTube. Dupa nenumarate sesizari si masuratori, cand deja ma acuzau ca sunt nebun, am reusit sa le dovedesc ca echipamentul lor din bloc avea un port defect - portul in care eram eu conectat. Ei au refuzat sistematic sa il schimbe pana cand le-am demonstrat ca un port era vinovat, iar portul acela era al meu.

Sper ca nu te-am zapacit. Te rog insa, daca vrei, sa revii in cateva zile si sa ne spui ce ai mai descoperit/rezolvat.

Pe wireless pot apărea probleme, din cauza interferențelor cu celelalte rețele și a blocajului generat de trafic mare pe același canal. Spectrul radio este un produs finit și nimeni nu poate garanta o viteza minimă ca și în cazul conexiunii pe cablu de rețea.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Pe Wifi daca userul ce a deschis acest topic a scos viteze de 600+ e clar ca era pe banda de 5 Ghz conectat.
Cand vine echipa sa verifice internetul acasa aceasta o va face cu un laptop conectat pe portul LAN 1 Gbps intrucat doar asa se verifica/confirma vitezele cu certitudine, Wifi-ul e loterie mai ales pe banda de 2.4 Ghz unde emit grosul retelelor.
Banda 5Ghz e clar mai ferita de interferente datorita propagarii slabe si e recomandat ca aceasta sa fie folosita in locul celei de 2.4 Ghz.

Orange net fix merge in general bine, cel putin pe verificate la mine in Iasi in doua locatii.

Manu
Manu

Manu

User level
Nivel
1
200 / 750
puncte
Custom field 2
Manu

ma bucur ca am deschis acest topic deoarece aflu tot felul de lucuri noi! mersi trixen si altii cu idei pertinente. am sa incerc de saptamana viitoare sa aplic tot ceea ce am citit aici (cateva zile nu voi fi acasa). Am descarcat pe telefon Netograful si deocamdata ce mi-a data pe wireless imi confirma ceea ce stiam deja: ca la un abonament smecher (considerat de mine) de 1000Mbps am niste valori foarte fluctuante (am atasat si poze), masurare facuta la 10 azi dimineata si la 22:00 adineaori. inca o data inteleg ca nu voi avea tot timpul 600 si ceva cum mi-a aparut initial dar nu pot nici sa accept acelesi valori pe care le aveam la digi la un abonament de 200Mbps pe care l-am avut(si nu 300Mbps cum am zis eu pe undeva). Am atasat si poze cu speedtestul cand am avut 637 Mbps (cred ca am sa o pastrez de nostalgie doar ca sa ma dau mare ca am avut candva 637 :)) si una facuta to astazi cu incredibila valoare de 22Mbps. De precizat ca folosesc doar banda de 5Ghz. Sa vad de saptamana viitoare cand voi face toate demersurile ce rezultate voi obtine. Va tin la curent. P.S. cu asa comunitate faina aici mai ca nu as renunta la Orange dar pana la urma daca platesc un serviciu si nu am niste beneficii cat de cat pe masura asteptarilor nu ma mai uit la contract si il rup, ii dau si foc, si imprastii cenusa in 7 zari :)))

O curiozitate as avea. Vitezele mai mari le ai de obicei dimineata? Si cele mai scazute seara? E vreun pattern intre momentele in care ai vitezele scazute si cele unde vitezele sunt ok? Cand ai viteze scazute pe WiFi, ai facut cumva si un test de viteza pe LAN? Sau poti sa faci? Pentru ca am o vaga banuiala ca nici viteza de pe cablu n-o sa fie stralucita in cazul asta.

Ce pot sa-ti spun este ca vitezele alea sunt intr-adevar cam mici pentru Gb LAN, cu un router WiFi decent. Ce router folosesti? Si pe ce telefon? Daca ai ajuns la cateva sute de megabiti pe secunda, presupun ca atat routerul cat si telefonul au wireless ac.

Am facut si eu un test pe 4G si am cam aceleasi valori pe care le ai tu pe WiFi. :)) Ceea ce nu e ok deloc. WiFi-ul meu nu e de la Orange, dar n-am avut niciodata probleme sa scada sub 300 Mb/s. Deci probabil ca ceva se intampla in cazul tau. Nu dispera. Ia-le pe rand. Si eu zic ca se va rezolva intr-un fel sau altul.

Se pot rezolva micile probleme, dacă rețeaua a funcționat corect. Trebuie doar anunțat și vor veni să verifice. Poate odată cu trecerea pe fibra lor, vor fi și mai puține probleme. La mine pingul e cam mare. În rest, e ok.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Poate nu e o chestie permanenta. Nu am Love insa din reviewuri am vazut ca prin fibra Orange viteza este totusi destul de buna. Poate routerul are o problema.

Noul ruter, am înțeles că e mult mai ok. O să-l cer și eu la reprelungire.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Banuiesc ca este mai stabil pe parte de wifi și oferă viteze mai mari?

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Da, oferă viteze mult mai mari.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Buna seara! revin cu informatii...in urma indicatiilor primite de la voi am urmat sfaturile si se pare ca cu un simplu reset si-a revenit net-ul (si mie inima la loc:) deci daca la un abonamet de 1000Mb pe wireless aveti 30-50-70Mb cum aveam eu incercati un restart...va multumesc

Super! Bravo. Bine ca ai rezolvat. Si da, e bine de stiut. E bine ca ai revenit cu informatii, in caz ca mai sunt si altii cu aceeasi problema. :)

Cu noul ONT nu mai apar deloc probleme! E foarte bun, atât la stabilitate, cât și la viteze!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!