Întrebare fară răspuns

Suspendări și închideri financiare pentru un cont cu mai multe numere

Kruk +Orange=love?
Toți știm că executările făcute de firme gen Kruk nu sunt legale iar cei care au fost (păcăliți) sa dea bani in contul unor datorii au fost furați.
Întrebare : folosesc abonamentul unei cunoștințe care mai are încă 2 abonamente afiliate aceluiași contract (cont Orange).
El a plecat din tara și nu a vrut să mai plătească abonamentul pe care îl folosea astfel Orange a închis toate cele 3 numere.
Am luat legătura cu Orange și ei au zis că e imposibil sa le deschidă pe celelalte 2 și că situația va rămâne așa până când titularul vine in persoana într-un magazin Orange.
Nici nu au trecut 5 zile de la scadență și pe numărul pe care îl dețin am primit apel de la Kruk fiindcă titularul a fost băgat în biroul de credite....etc etc...
Am căutat soluții la Orange pentru a rezolva problema insa de la acea dată Orange nu a vrut să discute cu mine sub nici o forma...
Ce părere aveți despre asta?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Normal și firesc este ca Orange sa vorbească doar cu titularul abonamentelor, tu nefiind titular nu cred ca poți face nimic. Ție ți-ar convenii ca informațiile tale sa fie spuse oricui?
Dacă știai ca cunoștinta ta va pleca puteai transfera abonamentul pe tine înainte de plecarea sa, sau măcar te putea împuternici legal.

Ceea ce spui tu are o oarecare logica, dar este imposibil de realizat. Doar titularul abonamentului poate sa rezolve problema asta. Exista număr de fix la care poate sa apeleze din orice țară și să încerce rezolvarea problemei...!

Acum ce vină are Orange că titularul a decis sa nu mai plătească serviciile utilizate. Dacă știai că are de gând să nu mai plătească abonamentele trebuia să faci cesiune de abonament înainte să plece, ca să aveți numere separat. Dacă ai încă numărul și este activ, nu închis, portează-l doar după ce titularul îți face o împuternicire.

Din păcate noi nu am stiut nimic și astfel am ajuns sa avem ambele abonamente închise .
As fi vrut poate că Orange sa separe plățile celor 3 abonamente iar noi sa continuam sa putem sa folosim serviciile pe celelalte 2 numere pe care le avem iar cel de-al treilea să rămână suspendat..dar din păcate nu am putut sa vorbim cu nimeni și nici în conturile Orange nu ne mai răspunde nineni

La biroul de credite te baga bancile. Operatorii de telefonie te baga in preventel.

Legislatia este destul de clara in acest sens si spune clar ca operatorul nu te poate baga in lista neagra fara ca in prealabil sa-ti trimita o notificare in acest sens (un fel de somatie sau preaviz) cu posibilitatea intelegerii pe cale amiabila si achitarea datoriilor in termen de 30 de zile.

Dupa aceasta perioada urmeaza procedura de raportare catre preventel.

1. Daca nu esti tu titularul de contract, nu discuta nimeni cu tine.
2. De ce te intereseaza asa tare aceste aspecte daca nu esti tu titularul de contract ???
3. Inainte sa plece din tara, cunostinta ta putea trece acel abonament pe numele tau - fie prin modificarea titularului de abonament fie prin cesiune la notar - iar acum discutia aceasta nu mai avea loc.

E destul de nasoala situatia pentru tine, dar, asa cum au spus si cei de mai sus, in acest moment nu prea ai ce face pentru ca, din punct de vedere legal, Orange vorbeste doar cu titularul. Daca ar vorbi cu tine, ar fi o incalcare a regulamentelor legate de protectia datelor si ar putea sa dea de mare belea. Acum, pentru ca pentru tine este un mare inconvenient sa nu mai ai telefoanele, poate poti sa-ti convingi prietenul sa iti faca procura de acolo de unde este\, astfel incat tu sa te poti ocupa de toate in numele sau. Cred ca procura se poate face doar pentru a rezolva problemele legate de Orange. Din pacate fara aceasta procura nu cred sa poti rezolva tu ceva. Cealalta optiune este sa iti faci un alt abonament si sa renunti la a mai avea numerele respective. Daca ma intrebi pe mine, poate e mai bine sa ai "fresh start", si sa iti gestionezi singur relatia cu furnizorii. Succes!

Trebuia să nu te bazezi pe altcineva și să-ți faci abonament pe numele tău sau sa îți rogi amicul sa te scoată de pe numele lui atunci când a plecat. Știai că nu o sa îl mai intereseze abonamentul și o sa ramai in aer. Faptul că el e executat acum de Kruk nu te afectează, decât că o să trebuiască să îți faci abonament pe numele tău și o sa ai alt număr. Altădată, fi mai atent!

Nu e mare chestie pentru mine ci mai mult mi-e milă de cei de la Orange că pierd 3 numere de telefon cu facturi destul de mari și că nu vor mai putea încasa niodata de la titular sau de la rudele acestuia vreun ban .
Nu am avut niciodată , pe numele meu , un abonament la vreo firma de telefonie și nici nu vreau să îmi fac acum.

Trebuie ca titularul abonamentului sa discute cu cei de la Orange, sau sa facă procura notariala pe numele dumneavoastră, cu care puteți rezolva situația doar in Shop! Astea sunt soluțiile, daca nu, nu se poate face nimic.

Si in cazul acesta care ai fi ideea? Crezi ca Orange Romania va intra in insolventa pe faptul ca a pierdut 3 abonamente si alea restante?

In trecut, Telekom a pierdut in decursul a 12 luni cca 1 milion de utilizatori (cumulat atat segment prepay cat si segment postpay) si tot sunt pe piata.

Crezi ca board-ul Orange Franta a intrat in sedinta pe faptul ca operatorul a pierdut 3 abonamente in Romania?

Din pacate nu ai cum rezolva tu situația pentru ca tu nu ai niciun fel de contract cu Orange.. nu are cum sa poarte compania o discuție cu tine, din moment ce nu există nicio legatura directa intre tine si ei.. în calitate de ce ar putea face asta?... Numai prietenul tău poate sa rezolve pentru ca el are o relație contractuală cu Orange.

Mădălin, nu cred că o să fie așa un mare deranj pt Orange, dar tu va trebui, dacă vrei să mai tii legătura cu lumea, să îți faci un contract cu o firmă de servicii mobile sau sa îți iei o cartelă, dar nu se mai pune pb acumulării de puncte.

Eu nu am solicitat nimic celor de la Orange decât că celelalte 2 abonamente pentru care s-au plătit facturile sa fie utilizabile și să îl blocheze doar pe cel ce nu e platit.
M-am gândit că așa ar trebui sa se procedeze..

Fiindcă nu înțeleg de ce o firma de telefonie mobila oferă mai mult de 1 număr unui abonat...având în vedere că pot apărea astfel de situații...De ce sa ii dai unei persoane fizice 10 numere de telefon având în vedere că are doar 2 urechi

Mădălin, nimeni nu poate interzice unui abonat sa încheie câte contracte are nevoie. Văd ca ești foarte implicat im aceasta problema. De ce nu achiți și abonamentul al treilea și se rezolva totul?

Madalin, eu am 3 abonamente: eu, sotul meu si mama mea, fiecare cu 2 urechi (bine, eu sunt cam intr-o ureche, dar asta e spaga mea :-D). La nici un fel de operator de telefonie nu se va opri doar abonamentul "defect" pentru ca ei privesc abonatul in ansamblu, pentru Orange, Vodafone, Telekom si ceilalti datoria este a abonatului, nu a abonamentului, drept urmare abonatul nu mai primeste servicii. Cumva e normal, daca stai sa te gandesti: omul nu si-a indeplinit conditiile contractuale, compania nu si le mai indeplineste nici ea. Oricat ne-ar placea noua sa ne gandim ca suntem importanti pentru furnizori (si suntem pana la un punct), nu suntem de neinlocuit. La sutele de mii sau milioanele de abonati pe care probabil ii are Orange, 3 numere nu inseamna mare lucru. Poate daca ai fi fost vreo companie cu sute de abonamente, ar fi fost altceva. Asa cum stau lucrurile, fiecare dintre noi suntem "inlocuibili" daca ne dovedim a fi clienti cu risc. Iti inteleg si frustrarea si speranta ca lucrurile s-ar putea rezolva, dar fara implicarea amicului tau nu se poate. Legea romana nu permite. Nu pot decat sa iti urez succes, sa gasesti o solutie care sa functioneze pentru tine.

Pentru ca acel abonat poate avea o sotie, o mama, un tata, o sora, un frate, 1 , 2 , 3 copii si doreste sa aiba un management centalizat asupra acelor numere de abonament.

Mădălin, tu întrebi de ce se admit mai multe abonamente pe un singur nume, când tu beneficiezi de o asemenea situație? Pt Orange, cele trei abonamente reprezintă un singur abonat, chiar daca sunt folosite de trei persoane. Când un abonament nu e plătit, sunt afectate toate, chiar daca doua sunt cu plata la zi. Asta e riscul când mai multe abonamente sunt pe un singur nume. Îți place sau nu, ai acceptat situația. Credeai că sunt doar avantaje și zero riscuri? Nu există așa ceva! Din păcate, doar titularul oficial poate rezolva problema, pt Orange tu nu reprezinți nimic oficial, nu poți duce tratative cu această companie, nu ai cum!

Eu nu stiu cum poate un abonat sa aibe 1 abonament neplatit si 2 platite. Adica, la mine, pentru cele 3 abonamente am o singura factura. Sotul meu, pentru abonamentele lui are tot o singura factura. Da, sunt defalcate pe abonamente, dar suma de plata este una. Chiar si cand decid (daca decid) ca platesc doar o parte din suma datorata, tot nu se aloca suma pe fiecare departament in parte ci pe codul de abonat...

E complicat rău de tot, adică fără ieșire. Partea bună, dacă se poate spune așa, este că nu ai tu probleme și poți să-ți faci un abonament nou, pe numele tău. Succes!

Titularul abonamentului poate trimite un fax la numărul Orange dedicat prin care sa solicite modificările pe care le dorește sau poate trimite un fax în tara cu o împuternicire.
Eu am folosit prima varianta pt a transfera un abonament, acum ceva ani, de pe numele soacrei mele din Spania, pe numele meu.

@Romeo, probabil sunt mai multe firme de specialitate care se ocupa de asta, e greu sa lasi doar in seama unei firme toate contractele neplatite si nesolutionate..!

Mi se pare normal sa se opreasca utilizarea tuturor numerelor de telefon, fiind servicii prestate pe baza de abonament, nu prepay, pentru care titularul e acelasi si existand un risc mare de neplata, precedentul fiind creat. Sa o luam altfel, daca ai avea de prestat niste servicii pentru cineva, sa zicem sa ii asiguri mentenanta pentru 3 locatii si nu te-ar plati la un moment dat pentru una dintre ele, i-ai mai presta pentru celelalte doua?

Salut Madalin,

Stiu ca raspund cu intarziere, dar... in locul tau mi-as urmari interesul. Avand in vedere ca tu nu esti parte din contractul incheiat de cunostinta ta, Orange nu are voie sa vorbeasca cu tine (dupa cum se scria si mai sus). Interesul Orange este sa isi recupereze banii, insa nu risca nimeni puscarie ca sa iti recuperezi numarul de telefon).

1. Daca iti este necesar NUMARUL de telefon pe care il aveai, vorbeste cu cunostinta ta, convinge-o sa iti faca si sa iti trimita o procura notariala pe care sa o poti folosi in relatia cu Orange in tot ceea ce presupune administrarea contului, semnare, reziliere sau cesiune abonamente, achita tu costurile pentru a stinge datoria, apoi foloseste-te de procura pentru a cesiona catre tine numerele care te intereseaza si a inchide (posibil cu penalitati) celelalte contracte. Este costisitor, dureaza, presupune efort din partea amandudora, insa ramai cu numarul.

2. Desi foarte putin probabil la cum povestesti, in cazul in care cunoscutul tau vrea sa isi rezolve problemele, probabil Orange Chat din contul lui Orange si apoi platit rapid totul la zi ar trebui sa iti redea accesul la numerele tale.

3. Daca nu iti este absolut necesar numarul, anunta-l pe cunoscutul tau de situatie, achita-ti costurile tale la zi si ia-ti un prepay/abonament separat. Pana la urma sunt deciziile lui si implicit este datoria lui sa isi rezolve problemele.

Din pacate nu exista o solutie rapida si eleganta asa la situatia asta.
M-am lovit de multe probleme si situatii nasoale la toti operatorii de pe piata. Solutii exista cam tot timpul, insa problema principala aici este ca nu esti titular si, implicit, nu ai dreptul legal sa te implici (*nu vad nici exceptii in situatia data, desi in trecut am reusit sa ocolesc asta pentru a castiga o speta in relatia cu Enel :) )

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!