Întrebare fară răspuns

Tinerii și realitatea virtuală

Constant apar noi tehnologii bazate pe realitatea virtuală, precum: filme și jocuri 3D, app-uri care aduc imaginile la viață, căști și ochelari VR și multe altele. Când folosim aceste tehnologii, fie că sunt folosite pentru amuzament, în scopuri comerciale, pedagogice sau chiar terapeutice, este nevoie să fim precauți, mai ales când este vorba despre folosirea lor de către copii.

 

Un sfat important de care să țineți cont este ca înainte să cumpărați copiilor un produs bazat pe o astfel de tehnologie, să citiți cu atenție instrucțiunile de sănătate și siguranță ale producătorilor, inclusiv restricțiile de vârstă, incluse în manualul de utilizare. 

 

Copiii voștri folosesc această tehnologie? Dacă da, de la ce vârstă?

 

Aveți alte sfaturi pentru părinții care vor să achiziționeze un astfel de produs pentru copiii lor?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Legat de acest subiect, ar fi multe de dezbătut. Cuvintele de aur sunt : totul cu măsură!
Din punctul meu de vedere nici nu se pune problema de ochelari sau casti VR pana pe la 12 ani cel puțin. Avem ochelari VR în casa dar fiul meu nu știe de existenta lor. Sa zicem un film 3D din când în când, dar nu mai mult de atât. Și ce mi se mai pare cât de cât rezonabil sunt aplicațiile AR de pe telefoane sau tablete care, folosite cu responsabilitate, pot fi foarte educative. Dar, totul trebuie sa fie cu măsură, copilul trebuie sa păstreze tot timpul contactul cu realitatea naturala, nu sa se scufunde cu totul în cea augmentata sau virtuala. Modificările care se produc asupra creierului, atunci când se depășește o anumita limita sunt nu de puține ori ireversibile sau necesita ani de munca și terapie.
Prin natura meseriei, eu și nevastă-mea fiind printre putinii medici stomatologi care tratează copii cu afecțiuni din spectrul autist, și nu numai, am venit în contact cu mulți copii cu diverse afecțiuni conexe abuzului de jocuri, telefon, tableta, televizor, unii chiar cu autism virtual și credeți-mă, este înfiorător ce vedem. Copii căzuți în capcane întinse de părinți care considera ca nu se întâmplă nimic dacă stau azi 1 ora pe telefon sau 3 la televizor, și mâine, și poimâine... Ei bine, se întâmplă! Cu atât mai mult dacă vorbim despre AR sau VR. Pt creierul lor este realmente mind-blowing.
Prin forța lucrurilor, ne-am documentat intens despre aceasta problema, și sfătuim pe oricine, decât o ora pe telefon, mai bine o ora în ploaie afara. Câștigul este imens.
Arătați-le tehnologia la vârsta potrivita, învățați-i sa o folosească pt ca asta e lumea în care vor creste, dar nu ii lăsați sa abuzeze de ea.

Și eu, prin natura meseriei vin in contact cu copii, dar nu de vârste foarte mici. Ce am observat, cam de la 15-16 ani se accentueaza la tineri jocurile cu o grafica performanta. Astfel, își petrec orice timp liber îl au pe astfel de jocuri, existând o lipsa a comunicării destul de grava. Am întâlnit inclusiv elevi cu probleme sociale destul de grave din cauza acestor jocuri. Sa nu zic că majoritatea dintre ele sunt destul de sângeroase, și incită la violență. Nu mai departe de acum 2 săptămâni, un elev și-a trântit telefonul in ușă, pentru faptul că a terminat pe locul 2 un joc...iar acel telefon era un S8, relativ nou... Și mai departe apar problemele sociale, cu prietenii și cu familia. Unde vor duce astea? Nu pot sa spun, pot doar sa sper că se va incerca o substituire a lor cu altceva, mai creativ, iar cei care produc acele jocuri le vor face mai puțin sângeroase..!

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Copiii sunt bombardați cu violență de mici, începând cu desenele animate și continuând cu jocuri pe pc/console/telefon și mai nou cu VR. Practic aceste gadgeturi își ating scopul și copiii devin consumatori și dependenți de ele.

Din păcate, toate aceste lucruri, nu prea fac bine celor mici. Ideea este să încercăm să le explicăm ce rol au aceste gadgeturi și cum si în ce scop pot fi folosite.

Copiii mei folosesc ochelari VR atasati consolei PS4. Baiatul are 10 ani si fata are 7, dar incerc sa le limitez cumva accesul (in sensul ca nu ii las mai mult de 30 minute intr-o zi pe VR pe fiecare si, in principiu, au voie doar in week-end).Limita minima stabilita de producator este 12 ani, de aceea , de cate ori se joaca puradeii cu asa ceva, ma simt putin vinovata, dar ma incuraj ca folosesc VR-ul pentru educatie, mai degraba decat pentru altceva. In general am cumparat "experiente" mai degraba decat jocuri. Au calatorit cu Apollo 11 si au aselenizat, s-au plimbat prin Africa cu diferite animale.. Chestii de astea. Au si jocuri, evident, dar in 30 minute nu ai timp de prea multe :-). Abia astept sa imi iau eu, pentru mine, Star Trek Bridge Crew si nu cred ca ma voi putea limita la 30 minute :-D, dar eu am peste 12 ani (wink, wink).
Aaa, si ca intrebati de sfaturi: nu va zgarciti la bani. Porcariile alea de 50 de lei care promit "VR" daca bagi telefonul in ele nu fac decat sa nenoroceasca ochii si creierul. Daca tot vreti sa luati asa ceva, investiti in ceva de calitate, care are studii in spate si care este facut cu simt de raspundere. Asteptati sa se adapteze ochiul si creierul la echipament, nu se intampla din prima. Incepeti cu cateva minute de expunere la VR si cresteti incet-incet timpul de utilizare al echipamentului. Si, cel mai important, daca nu aveti intentia sa luati, nici macar nu incercati casti VR. Prima data cand le-am folosit, intr-o vizita, am fost atat de impresionata, incat si acum imi simt ranjetul pe fata, mi se blocase musculatura pe functia "zambet larg de incantare". In mai putin de un an ne-am luat si noi.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!