Întrebare fară răspuns

4G+ si serviciile VoLTE si VoWIFI pe terminalele neagreate

Pe cand se va renunta la provizionarea serviciilor de 4G+ apel wifi si volte doar pe terminalele "agreate" de orange?
Suntem destul de multi care avem telefoane net superioare huawei and co. ce suporta aceste tehnologii si ne lovim de eternul raspuns ca "nu este pe lista" si de aceea nu primim nici 4g+ nici apel wifi nici altele.
Se poate denunta unilateral contractul pentru ca nu primesc aceste servicii ?
Oare ANPC ce parere are de treaba asta?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 1 din 9

Salut!
Felicitari pentru primul topic deschis!
Referitor la ce ai propus, cred ca este politica companiei de a seleca modelele agreate pentru apel Wi-fi si VoLTE, care probabil in primul rand tine de securitate! Acele modele au trecut niste teste, printre care si de securitate, si de asemenea sunt in preferintele clientilor. Sincer, nu orice telefon care apare pe piata poate fi inclus in categoria asta. Iar ANPC nu are ce sa faca, decat ca e treaba Orange cum isi gestioneaza modelele de telefoane acceptate.

Și atunci de ce să plătim niste servicii care nu sunt oferite? In contracte scrie 4G+ , volte, etc.
Banii se iau cu două mâini când vine vorba de luat.
Ar trebui să se lase la dispoziție clientului dacă vrea să își activeze ceva ce nu a fost testat pe rabla lui. Dacă nu merge, dezactivezi că doar nu ești semiretard

Eu stiu ca apelurile VoLTE se fac si in baza infrastructurii puse la dispozitie de Orange. Adica ei pun infrastructura la dispozitie, si noi sa facem ce vrem cu ea? Mi se pare normal, ca in orice domeniu unde sunt reguli, sa le respectam! Altfel, nu am prea ajunge nicaieri. E mai usor sa iei un telefon din lista aia agreata, decat sa fii oaia neagra si sa arati cu degetul. In contract scrie de servicii, dar la modelele agreate. Nu te obliga nimeni sa nu iti iei alt telefon, dar atunci te alienezi la ce ai cumparat. Aici nu e vorba doar de Orange, sunt sigur ca e regula valabila la toti operatorii de telefonie mobila din lume, adica ei isi fac propriile reguli de comunicare VoLTE si 4G+... Nu inteleg la ce te-ai referit ca banii se iau cu doua maini...! Te-ai simtit dezavantajat cu ceva fata de restul oamenilor? Poti sa ne povestesti aici, sa gasim o rezolvare, dar situatie reala, existenta, nu care incepe cu "daca" si "poate".

Da, chiar mă simt deranjat de faptul că trebuie să îmi aleg ceva din oferta operatorului. Există piata liberă unde poți alege ce dispozitiv să folosești. La fel există și alți operatori unde aceste servicii funcționează fără să existe o listă scurtă de dispozitive agreate. Sau daca nu funcționează și faci o sesizare, îți deblochează acest serviciu pe răspundere ta ca și client , că de aia plătești niste servicii, să le primești. Ca să nu mai zicem că sunt atât de încântat de serviciile Orange încât nu pot sa plec fiind obligat să rămân 2 ani chiar daca am abonament luat fără telefon.
Discuția se oprește aici daca nu cumva ești reprezentant legal orange si ceea ce spui in continuare este poziția oficială a companiei.
Best regards

Scrie explicit in contract ca ar trebui sa primesti VoLTE? Nu vorbesc de 4G. Ci specific "VoLTE". Daca da, atunci interesant... Si nu specifica nimic de faptul ca functionalitatea serviciului depinde de telefon?

Nu stiu, eu sunt pe cartela, asa ca nu mai stiu care sunt clauzele contractuale in momentul asta. Si cu toate ca iti inteleg perfect nemultumirea intrucat si eu am aceeasi problema pe unul dintre telefoane, nu stiu daca serviciile 4G sunt garantate, avand in vedere ca nici acoperirea nu e 100%. Dar cum am zis, se poate sa gresesc aici.

Nu stiu exact dpdv tehnic ce anume trebuie facut pentru ca un device care din fabrica suporta VoLTE, sa functioneze pe VoLTE la Orange RO. Poate o chestie isteata ar fi sa se puna la dispozitia clientilor Orange un patch pe care sa si-l poata instala singuri si care sa adauge si chestia asta. Cu toate ca s-ar putea sa necesite acces de root, intrucat modifica sistemul de operare. Nu stiu daca poti s-o faci de pe partea de user. Dar...poate cu un tool extern...sa poti face si treaba asta. Cu acelasi tool cu care poti sa reinstalezi Android-ul pe diverse modele de Android, sa poti sa instalezi si patch-ul asta.

Dar se prea poate sa gresesc. Daca as avea mai multe detalii tehnice, as putea poate sa ma pronunt mai bine. Dar asa, nu prea. Tot ce stiu e ca pentru Android, softul trebuie sa fie customizat. Si chiar si device-uri care sunt in oferta Orange, nu suporta VoLTE. Cu toate ca telefonul in sine suporta VoLTE. Nu e o limitare a telefonului. E alegerea operatorului. Si, din cate am inteles eu, un soft customizat costa extra. Si daca modelele alea nu se considera ca o sa aiba vanzare, nici nu se cere soft custom.

Daca ai ceva mai multe detalii in sensul asta, m-as bucura sa stiu si eu. Pentru ca, momentan, din cate am reusit eu sa aflu, ai nevoie de soft custom pentru Android.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Pentru a avea acces la VoLTE si WoWi-Fi trebuie ca si producatorul terminalului sa ofere setarile pentru operatorul respectiv in softul telefonului, de altfel majoritatea terminalelor chinezesti deja functioneaza in Apel 4G si Apel prin wireless, desi nu apar niciunde in lista.

Mai exista si posibilitatea ca, prin acces in sistemul de fisiere al firmware-ului sa-l faci functional, insa depinde de multe variabile (model, implementare in hardware si software, diverse riscuri samd).

Cat priveste partea contractuala, faptul ca nu ai aceste doua servicii din pacate nu te scuteste de plata abonamentului sau dreptul la rezilierea lui fara taxa (daca este achizitionat si echipament promo), intrucat in acel contract este stipulat accesul la serviciile de date si voce, prin retelele 2G/3G/4G, nefiind specificata o anume tehnologie minima de acces sau o rata minima de transfer in ceea ce priveste serviciul de date mobile.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
2
799 / 2000
puncte
Custom field 2

@Simple_dreams, este o problema cu lista telefoanelor cu apel VoLTE, ar trebui sa se facă un upgrade. Sunt de acord că nu toate modelele corespund, dar dacă terminalul respectiv este popular, ar trebui setat ca funcțional în VoLTE. Am mai dat exemplu Nokia, care are caracteristici bune, de la Nokia7 in sus. Mai sunt și alte modele, eu sper sa se refacă acea listă și să se mai introducă alți producători, acum că tot urmează intrarea în 5G.

ANPC in sus ANPC in jos,o fi având și ANPC îl rolul lui dar nu trebuie sa ne bazam pe asta,uneori contractele furnizorilor sunt atât de bine gândite încât ANPC nu are nici o portiță de intrare. Cel mai sigur mod este negocierea cu furnizorul fara sa se ajungă la amenințări voalate de genul "ANPC-ul ce părere are de treabă asta"

Ce să vezi, furnizorul zice să iau telefon compatibil din lista lor de monopol.
Normal că trebuie și ANPC să aibă un cuvânt de spus. Chiar și Consiliul concurenței din moment ce doar anumite mărci sunt agreate de o companie , nu ?

Producătorul trebuie sa introducă setările de Volte și Vo-wifi în terminal ca să funcționeze. Dar pentru acest lucru, trebuie sa colaboreze cu ORO și e posibil să implice un contract de finanțare pentru testarea noilor terminale. Nu faceți reclamație la Anpc, ca nu are nicio autoritate în acest caz și nu vă poate ajuta, decât pe parte de garanție în raport cu vânzătorii.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Nu inteleg nedumerirea cu VoLTE, eu am doua telefoane pe care funcționează ambele servicii VoLTE și VoWIFI. Nici unul din modelele nu se afla in minunata lista agreata. Eu cred ca aceste servicii funcționează dacă soliciți acest lucru la relații clienții, dar nu intr-un mod amenințători sau agresiv. Am avut niște mici probleme in trecut pe care nu cred ca le-as fi rezolvat dacă nu as fi discutat frumos la telefon. Am încercat și metoda dura și nu am rezolvat absolut nimic!
Clar nu stipulează nimeni in contract de 4g+ sau de VoLTE sau de hd ori hd+ voce.

Vorbești degeaba frumos. Sau urât.
Sunt după cum știi în aceeași situație .
Nu a contat modul în care am discutat .
Nu s-au putut rezolva nimic .
Telefon care a funcționat corespunzător în altă rețea LTE aici este neagreat și cu asta basta .

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
1
513 / 750
puncte
Custom field 2

Dar ce telefon ai, ca peste tot te plângi?

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!