Întrebare fară răspuns

[Încheiat] Modalități înregistrare cartele PrePay

Salut tuturor!

Mulți dintre voi știți deja că începând cu 1 ianuarie 2020 (UPDATE 31 martie 2020) nu vor mai putea fi achiziționate cartele PrePay fără un act de identitate. Iar persoanele care au cumpărat sau vor cumpăra o cartela până la finalul acestui an vor fi nevoite să își înregistreze datele de identificare până la 1 septembrie 2020.

 

Ținând cont de această situație aș vrea să lansăm o provocare. În opinia voastră, care ar fi cele mai simple modalități de înregistrare a datelor? Cum credeți că ar fi cel mai ușor să se facă înregistrarea persoanelor mai puțin tehnice?

 

EDIT: Ordonanța de Urgență nr 62/2019 a intrat în vigoare în data de 3 Septembrie 2019 și a fost declarată neconstituțională prin decizia Curții Constituționale la data de 18 Februarie 2020. Luând în considerare decizia CCR, datele de identificare ale utilizatorilor de cartele pre-plătite Orange, colectate până în prezent în baza acestei OUG, vor fi șterse.

Răspunsuri

Pagina 2 din 5

La sate e mai greu sa mearga oamenii în Shop pentru atâta lucru, greu ii unești din loc.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Buna MihaelaC,

Sunt atat de multe situati în cazul acesta ca nu sti care ar fi mai corectă. Orange comercializează in prezent 2 tipuri de cartele prepay, cea cu 5 euro credit si cea cu 0 euro credit. Eu am avut nevoie de o cartelă prepay cu 0 euro credit, am gasit foarte greu una si am achiziționat-o de la un magazin de colt. Am ales aceasta variantă pentru că voiam sa o incarc online din contul de abonat pentru bonusuri si reduceri. In cazul acesta cei care achiziționează cartele cu 0 euro credit cel mai simplu ar fi sa existe un QR code si un link care sa te duca pe un site(portalul Orange pentru ca are trafic gratuit) sau aplicația (alta decat MyOrange) in care sa încarci poza cu buletinul si sa iti faci un selfie sau un scurt video in care sa zici o frază. Pentru cei care cumpără cartela de la shop cu credit se pot inregistra in shop sau la fel pe site/aplicație. Ar fi ok ca in aceea aplicație/site ca existe opțiunea de a comanda un sim Orange dupa înregistrare. Sa poți alege daca vrei credit sau nu pe el si sa fie livrat la adresă prin Poștă ca si imprimat. Cartela nu ar trebui sa fie funcționala pana cand nu se încarcă credit pe ea. Site-ul/aplicația sa ofere support in mai multe limbi, română, engleză, franceză, germana. Pentru cei care nu au telefoane cu Android sau iOS ar trebui să meargă in magazine Orange pentru înregistrare.

@DC, bine ai venit în Comunitate! Mulțumim pentru răspuns!
Tu la ce modalitate de înregistrare te gândești pentru persoanele în vârstă din mediul rural, atehnice?

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Pentru persoanele mai putin tehnice sau care locuiesc in zone izolate si care nu au posibilitatea sa se deplaseze la un magazin, cred ca metoda cea mai practica ar fi prin apelarea unui numar de telefon dedicat, discutie cu un operator care sa le explice prevederile legale si faptul ca exista riscul ca acel numar de telefon sa fie suspendat in caz contrar + inregistratrea convorbirii si asumarea raspunderii ca datele furnizate sunt cele reale.

Părerea mea este că, la majoritatea persoanelor vârstnice, de reîncărcare se ocupa altcineva.... La majoritatea, nu la toți... Probabil se poate găsi o soluție tot din contul meu Orange, sau din *100# prin care cei care incarca să poată să înregistreze cartelele telefonice...

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

După cum am zis ieri, legea nu va intra in vigoare până ce nu va fi declarată constituțională de către CCR. Sunt șanse mari să pice și de această dată.
https://adevarul.ro/news/eveniment/avocatul-poporului-ata...

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

DanielaH, eu as vedea cateva solutii:
Solutia simpla pentru Orange dar complicata legal, pentru ca trebuie amendata legea, e ca numerele neinregistrate sa nu mai aiba acces la numerele de urgenta, 112&co(mai sunt si alte scurtaturi).
O solutie intermediara: cand un client prepay neinregistrat suna la 112, sa fie anuntat si redirectionat in functie de judet catre numarul de la politie pentru probleme neurgente(toate inspectoratele de politie judetene au asa ceva). De acolo poate fi redirectionat oriunde, cu intarziere e adevarat, dar totusi nu e lasat de izbeliste.
Sau ceva mai drastic, sa blocati apelurile de iesire pentru cartelele neinregistrate, dar sa mentineti active apelurile de intrare + o valabilitate mare pentru cartelele cu apelurile de iesire blocate(pentru a evita sa tot anulati mii de cartele lunar).
Alta solutie: La prima incarcare din 2020 incolo, a cartelelor noi si folosite, userul sa fie redirectionat catre un numar USSD (*999# de exemplu) care sa-i ceara scurt: introduceti CNP-ul dumneavoastra pentru a continua. CNP-ul fiind unic, identificabil pentru autoritati, si va scuteste de dat prea multe explicatii cu GDPR-ul, CNP-ul singular nefiind o data personala suficienta pentru ca un angajat Orange sa poata asocia cu o persoana si identifica persoana in cauza, daca nu are niciun abonament Orange.
Totusi nu vad nicio solutie pentru a verifica corectitudinea inregistrarilor. Fiind in 2019, va fi si o varianta digitala, on-line, a inregistrarii cartelelor. E imposibil sa te asiguri ca persoana care completeaza formularul e si persoana din datele completate. Mai ales ca de multe ori cineva va ajuta pe altcineva atehnic completand in locul ei.
In unele tari europene, initial s-au inregistrat cartelele si apoi s-a renuntat din cauza datelor eronate in procent mult prea mare.
Obligatia asta legala o sa fie o mare pacoste pentru operatori, mai ales ca trebuie sa se inteleaga sa faca la fel si apoi sa furnizeze statului informatiile ce trebuie unificate intr-o mare baza de date. Si daca informatii sunt eronate, si vor fi destule, oare pe cine vor da vina?

Ar trebui să nu mai poți accesa 112 fără să ai o identitate clară. Altfel riscăm în continuare tot felul de glume nereușite când nu e cazul.

Voi răspunde stict pentru persoanele care locuiesc în mediul rural, pentru că în cel urban există cam în fiecare oraș câte un Orange shop, sau magazin partener.
Cred că Orange ar putea încheia parteneriate cu Poșta Română sau chiar cu una dintre Băncile care au acoperire și în mediul rural.
Sau un sistem de genul Pay Point la care să fie scanată cartea de identitate pentru înregistrarea numărului și a persoanei care îl deține, deși aici s-ar putea să fie o mică problemă legată de securitatea datelor cu caracter personal

Sa vedem legea valabilă și apoi cum se va implementa.
@svetlana, buna idee cu poșta română, dar destul de greu de implementat.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Discutam de persoane mai putin tehnice si persoane care locuiesc in zone izolate, iar voi veniti cu propuneri de genul pagina dedicata / aplicatie / My Orange / etc si unde mamaie de 70 de ani sa se inregistreze, sa faca o poza dupa CI si sa incarce poza pe pagina dedicata.......

Credeti ca o persoana mai putin tehnica poate face diferenta inte ORANGE.ro/pagina-dedicata si 0RANGE.ro/pagina-dedicata ?!?!? Cea din urma putand fi o clona pentru a colecta date cu caracter personal, in speta copii dupa C.I. ???

Pentru aceste persoane probabil un parteneriat intre operatori si primariile sau posturile de politie comunale ar fi cea mai practica varianta.

O alta varianta ceva mai costisitoare ar fi incheierea unor acorduri intre operatori (pentru optimizarea costurilor), organizarea si deplasarea unor caravane comune in aceste zone izolate, caravane in care persoanele din sate / comune sa vina pentru asocierea cartelelor SIM cu datele personale.

Și sa le facă agenții abonamente apoi :D, cam asta e rolul caravanelor.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Stai linistit, că nici o mamaie de 70 de ani nu își reîncarcă ea telefonul singura. Se vor găsi soluții, probabil mai multe variante propuse, și fiecare poate sa își aleagă din varianta corespunzătoare.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Daca agentii desemnati nu vor avea drepturi de acces in sistem pe zona de postpay si doar pe pagina dedicata inregistrarii acelui SIM, nu o sa poate incheia abonamente.

FaraUnID, nu cunosti sistemele si procedurile Orange. Nu cred ca Orange se apuca sa le faca tuturor vanzatorilor de prepay usere in orangestore, cu acces in EPOS doar in rubrica inregistrare prepay.
E improbabil spre imposibil.
In primul rand, toate magazinele ar trebui sa devina parteneri Orange prin contract, angajatii magazinelor sa urmeze cursul formal GDPR si sa-si asume niste reguli, sa isi asume cineva din magazin rolul de ofiter pentru protectia datelor cu caracter personal(alt curs de instruire), toate magazinele trebuie sa devina obligatoriu operatori de date cu caracter personal.
Sanctiunile pentru incalcarea GDPR incep de la amenzi de mii de euro.
Vedeti voi ca magazinul din satul X sa poata respecta toate astea si altele pe care le-am uitat eu? Si sa-si asume posibilitatea sa ia o amenda cat profitul lor pe un an?
E mai posibil sa se faca asta pe sub masa, in sensul de sa fie un oarecare formular on-line pe site-urile companiilor de telecomunicatii, la magazin sa aiba ala un laptop de unde vanzatorul sa completeze el si sa ataseze in formular o poza a CI-ului facuta cu telefonul lui, totul contra unei atentii.
Si uite asa se deschide o bisnitareala de nivel scazut, in care o sa se combine pe net CI-uri si certificate de inregistrare ale firmelor cu care sa-si inregistreze cine vrea cartela prepay si sa ramana tot anonim.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!