Întrebare fară răspuns

[Încheiat] Modalități înregistrare cartele PrePay

Salut tuturor!

Mulți dintre voi știți deja că începând cu 1 ianuarie 2020 (UPDATE 31 martie 2020) nu vor mai putea fi achiziționate cartele PrePay fără un act de identitate. Iar persoanele care au cumpărat sau vor cumpăra o cartela până la finalul acestui an vor fi nevoite să își înregistreze datele de identificare până la 1 septembrie 2020.

 

Ținând cont de această situație aș vrea să lansăm o provocare. În opinia voastră, care ar fi cele mai simple modalități de înregistrare a datelor? Cum credeți că ar fi cel mai ușor să se facă înregistrarea persoanelor mai puțin tehnice?

 

EDIT: Ordonanța de Urgență nr 62/2019 a intrat în vigoare în data de 3 Septembrie 2019 și a fost declarată neconstituțională prin decizia Curții Constituționale la data de 18 Februarie 2020. Luând în considerare decizia CCR, datele de identificare ale utilizatorilor de cartele pre-plătite Orange, colectate până în prezent în baza acestei OUG, vor fi șterse.

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

Răspunsuri

Pagina 1 din 5

Eu cred că fiecare companie telecom ar trebui să vândă cartele doar la magazinele proprii și automat să-i ia în evidențe pe cumpărătorii respectivi, în baza actului de identitate. Adică să nu se mai vândă cartele cu număr pe la toate chioșcurile sau să existe campanii de oferire gratuită.

Online, prin intermediul unei platforme special concepute în cadrul site-ului Orange sau la fiecare reîncărcare online pe site și la platformele de reîncărcare, offline prin rețeaua Orange/Orange store/Parteneri Orange sau la fiecare punct de reîncărcare al cartelei Orange de la parteneri (kioscuri, automate sau supermarket). O altă posibilitate ar mai fi și prin intermediul aplicației my Orange în care să încarci o poză cu buletinul. Sa vedem dacă se va aplica, că avocatul poporului ia în calcul să atace OUG la CCR.

@Vio73, mulțumim pentru răspunsul prompt!
Ai vreo idee si despre modalitatea/ modalitățiile prin care să se facă înregistrarea persoanele care au cumpărat sau vor cumpăra o cartelă prepay până la finalul acestui an? Cum ar fi cel mai simplu din punctul tău de vedere?

Cea mai rapida metodă ar fi ca la activarea cartelei din My Orange să existe posibilitatea introducerii datelor de identificare. In magazin de asemenea la cumpărarea cartelei prepay vânzătorii vor cere datele de identificare ale cumpărătorului chiar daca acesta își activează cartela mai târziu.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

PRobabil ca toti detinatorii de prepay ar trebui instiintati printr-un SMS cu un text scurt, prin care sa fie informati, si totodata, sa li se spuna ca daca nu se inregistreaza, sunt pasibil de anumite pedepse.
Sau si mai bine, cei care se inregistreaza pana la o anumita data, sa primeasca ceva reducere sau bonificatie la resurse.
Oamenii merg doar cand stiu ca e o problema, sau cand primesc ceva gratuit. Sunt de parere ca ar trebui sa se vanda doar in Shop/Store sau magazine partenere cartele, pentru ca trebuie semnate si acorduri pentru prelucrarea datelor. De asemenea, ar trebui pus la dispozitie o sectiune speciala in meniul *100#, cu o ramura inregistrare prepay, si optiunea de a suna la un numar unic dedicat, care se va ocupa doar de asta. Si nu in ultimul rand, o sectiune speciala din contul meu Orange, in care oamenii sa isi poata inregistra cartela. @Razvan, pentru asta exista casuta de bifare cu Datele sunt corecte, si sub incidenta legii, magazinul este curat, pentru ca cerandu-i datele corecte si punand sa semneze ca datele sunt cele corecte, este absolvit de o eventuala vina.

Nu e suficient ca magazinul să fie absolvit de orice vină, scopul acestei înregistrări este sa fie corect, transparent și sa nu se lase cu abuzuri. Cum ar suna, Ionel înregistrează cartela pe numele lui teacher și apoi face prostii și teacher se trezește acasă cu vreo amendă? Cam asa se întâmplă în prezent cu mașinile vândute și neînmatriculate de noii proprietari. Omul a vândut de buna credință și că se vor face actele, dar nu s-au mai făcut. Noul proprietar nu a plătit vigneta sau a mers tare și amenzile veneau la primul proprietar, așa a ieșit legea cu înmatricularea obligatorie în 90 de zile, cu condiția ca vânzătorul sa scrie pe talon, înstrăinat de la data X.

Părerea mea este că la momentul reîncărcării să nu li se mai dea posibilitatea celor care nu sunt înregistrați deja să o facă. Adică să existe ceva pași pentru logare în momentul reîncărcării pentru toți cei care sunt în acea situație. Ceva ca și când ar fi abonat și vrea să reîncarce o cartelă pentru cineva. Acolo apare exact că tu ai încărcat, dar nu poți s-o faci oarecum, ci logându-te!
Iar la achiziție sau înregistrare, să fie nevoie să mergi la un magazin sau de pe site-ul Orange, unde să parcurgi toți pașii, ca și atunci când creezi My Orange! Adică să primești sms-uri pe număr și coduri de verificare. Se găsesc modalități, nu se poate spune că nu sunt!
Eventual să se aibă posibilitatea și a se atașa C.I.-ul scanat!

Nu stiu daca ce spun eu aici este tehnic posibil, dar eu ma gandesc ca cel mai simplu ar fi ca o cartela Pre Pay sa nu functioneze daca nu este activata de un operator. Pentru activare, cel care a cumparat cartela (indiferent de unde) ar trebui sa se prezinte la un magazin Orange (Shop sau Store) cu cartea de identitate. Daca deja am un numar si nu fac decat sa reincarc cartela, ar trebui sa primesc un SMS care sa imi spuna ca este nevoie sa ajung cu o copie dupa CI la un magazin fizic, in caz contrar la 1 septembrie 2020 cartela se va dezactiva (si chiar sa se intample asta). Stiu ca asta ar pune presiune pe angajatii din magazine, dar nu cred ca exista o alta varianta pentru cei ce nu sunt foarte tehnici. Evident, intr-o lume ideala ar trebui sa pot intra in My Orange, sa completez datele, sa pot atasa si o poza a CI.. Dar asta functioneaza pentru cei ce au o bruma de know-how. Dar, vorba cuiva mai sus, cine stie ce va mai fi pana cand trebuie sa se aplice legea...

imch
imch

imch

User level
Nivel
3
4003 / 5000
puncte
Custom field 2
imch

Pentru persoanele foarte putin tehnice, probabil ca cel mai simplu ar fi sa se prezinte in magazin.

Pentru cele cat de cat tehnice, presupun ca se poate face foarte simplu din My Orange, printr-o sectiune de genul "Inregistrare SIM PrePay" (asta presupune, evident, ca userul are deja un cont My Orange si aplicatia instalata). In caz ca are mai multe numere, un drop-down de selectie a numarului pentru care se face update al datelor.

Un formular in care userul isi introduce datele, un camp de Upload pentru o poza de CI pentru confirmare, cu o bifa pentru "declar pe propria raspundere ca datele furnizate sunt corecte" si un buton de Submit, si cam asta ar fi tot. Zic eu.

Pentru userii care nu au inca CI, parintele sau tutorele legal va fi cel care va furniza datele lui.

Si cred ca va fi nevoie si de o mentiune pentru GDPR care sa detalieze scopul in care se va face colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Fiindca treaba-i serioasa / Bine-ar trebui sa fie / Sa nu se vanda cartele / In chioscuri si-n bacanie / Ca a noastre date,toate / Trebuie bine protejate / Sa nu fie hacuite / De Orange bine pazite / Misiunea-i foarte grea / Ca la noi,in toata tara / Sunt multi colaboratori / Ce nu-s “profi” uneori / Realitarea e cam dura / Nu-mi pot tine a mea gura / Si sustin cu fermitate / Doar de Orange trebuie luate. ;)

Romeo.
Romeo.

Romeo.

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Romeo.

Eu propun o pagina dedicata pe site-ul orange.ro, poza dupa actul de identitate, poza cu seria SIM de pe blisterul de plastic si confirmarea inregistrarii printr-un cod trimis prin SMS. Online, elegant, simplu. Ca-n 2019. :)
|In cazul in care blisterul nu mai exista, eventual o poza direct cartelei SIM, iar daca aceasta nu e vizibila atunci sa se faca o schimbare in magazin si sa se inregistreze datele pe loc.

In rest cred cu tarie ca trebuie sa mergem pe online, spre digitalizare si simplificarea proceselor si operatiunilor.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
2
799 / 2000
puncte
Custom field 2

Cu clienții noi nu e problema, ci ea va interveni cu obligarea celor care au deja cartele, sa le înregistreze, pentru că nu se știe exact cate sunt sau unde. Probabil doar la reîncărcarea lor, sa se ceara ceva confirmare din partea Orange că sunt înregistrate. Doar câteva luni sa tina asta, cat durează perioada de gratie la o cartela..

Un avertisment prin SMS prin care utilizatorul prepay este somat să-și pună datele de identificare la dispoziția Operatorului ar grăbi lucrurile.In caz contrar se va bloca cartela.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Eu va inteleg ca vreti on-line, toti de aici suntem tineri, dar ce facem cu toti cei de varsta a 3-a din mediul rural? Problema e ca distanta fata de un oras cu magazin Orange e mare, iar majoritatea 60+ din mediul rural sunt atehnici. Multi dintre ei nu au deloc ajutor, copii/nepotii sunt plecati prin alte tari si au ramas efectiv singuri pe lume. Orange nu va putea oferi suport personalizat fiecarui client prepay, in mediul rural pana si cei mai tineri o sa se inregistreze cu dificultate(abandonul scolar a facut si face ravagii in mediul rural). Si multi isi vor pierde numerele.
Eu inteleg ca cei de la 112 sunt ofuscati din cauza apelurilor false, dar nici macar nu au incercat alte metode in afara de eterna tentativa de amenda.
Si inregistrarea on-line presupune multe inregistrari eronate. Cautati pe google images "poza ci" sau "poza buletin" sau "certificat inregistrare registrul comertului". Veti gasi muuulte poze neblurate, cu toate datele in clar. Avand in vedere avalansa de date ce-o sa vina, n-o sa stea sa verifice nimeni in amanunt. Cine vrea sa ramana anonim, va ramane anonim sunt acoperirea unor date false/eronate/inexistente.
Odata cu timpul, multe cartele se vor pierde, numerele isi vor schimba posesorul, credeti ca bazele de date ale operatorilor vor tine pasul?
O sa fac un pariu: In 5 ani vor fi atatea date false, eronate, lipsa, ca nimeni nu va mai lua in considerare legea si se va gasi un oarecare guvern sa abroge legea in urma lobby-ului facut de companii pentru a putea face iar caravane prepay.
Si cu GDPR-ul cum facem? Voi aveti incredere in companiile de telefonie romanesti? Va vor folosi datele fara mila in campanii de marketing daca bifati intr-un oarecare formular on-line ca sunteti de acord sa va foloseasca datele personale. Eu unul nu am incredere deloc. Orice intelegere cu o companie de servicii din Romania e ca si cum te-ai imprieteni cu un hot cleptoman si ai spera sa nu iesi in paguba.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!