Întrebare fară răspuns

Ce se întâmplă cu cei carora li se mareste abonamentul impotriva vointei lor

Excrocheria maririlor de abonamente

Gafe
Gafe

Gafe

User level
Nivel
0
21 / 100
puncte
Custom field 2
Gafe
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 4 din 8

ANCOM nu este ANPC. ANPC este autoritatea care constata existenta unor cauze abuzive si la ei ar trebui facuta sesizarea.

Repet nu este vorba despre marirea pretului. Este vorba despre felul in care s-a facut marirea pretului.
Avem incheiat un contract pe 2 ani de zile, deci trebuia sa mareasca preturile la sfarsitul perioadei contractuale.
Ce este asa de greu de inteles?

@Razvan interesant raspunsul.

in raspunsul ANCOM se zica ca ANPC se ocupa de clauze abuzive si poti sa ii dai si tu in judecata.
<citat>
"În măsura în care prevederea contractuală referitoare la posibilitatea modificării unilaterale a contractului doar de către furnizor ar fi considerată abuzivă (în sensul dat de prevederile Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, republicată), menţionăm că instituția ce are atribuţii privind constatarea existenţei unor clauze abuzive în contractele încheiate între consumatori şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (http://www.anpc.gov.ro). De asemenea, menţionăm că pentru constatarea sancţiunii nulităţii unei clauze abuzive persoanele interesate se pot adresa cu o cerere instanţei judecătoreşti competente, în condiţiile dreptului comun."
<sfarsit citat>

Deci cel mai bine este sa apelezi la ANPC nu la ANCOM.

Legea da dreptul furnizorului de a modifica unilateral contractul și scrie și în termenii și condițiile serviciului de furnizare, pe care i-ai agreat odată cu răspunsul de acceptare prin apel telefonic sau prin semnătură.

@Razvan chiar daca accepti niste termeni ai contractului asta nu inseamna ca sunt legali.
Nu este prima data cand furnizori de servicii au avut clauze abuzive in contracte si nu va fi ultima data.
Trebuie doar ca si clienti sa stie care sunt drepturile lor si institutiile abilitate sa intervina in mod corect.
Uite aici cateva clauze potential abuzive https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/unfair-tr...
In special:
<Citat>
3. Clauza de ieșire în favoarea comerciantului
Termenii care sunt obligatorii pentru consumator, dar îi permit comerciantului să iasă dintr-un contract de furnizare de servicii care nu îl avantajează.
<sfarsit citat>
Orange mi-a marit pretul pentru ca nu il avantajeaza si practic in felul asta ma forteaza sa reziliez contractul.
<citat>
10. Modificarea unilaterală a contractului
Clauzele care îi permit comerciantului să modifice un contract în mod unilateral, cu excepția cazului în care contractul prevede un motiv întemeiat în acest sens.
<sfarsit citat>
Orange modifica in mod unilateral contractul fara a avea un motiv intemeiat.
<citat>
11. Modificarea unilaterală a produsului sau serviciului
Termenii care îi permit unui comerciant să efectueze, în mod unilateral și fără un motiv valabil, modificări ale produsului sau serviciului care urmează să fie furnizat.
</sfarsit citat>
Orange imi modifica abonamentul fara un motiv valabil.

Razvan a publicat raspunsul primit de mine de la ANCOM pe care l-am publicat partial pe softpedia.
Intradevar, raspunsul spune, pe scurt:

  • Clientul are doar doua optiuni dupa SMS-ul ala de notificare: Nu face nimic si accepta oferta prin inactiune(fara a fi necesar un act aditional), sau reziliaza(prin portare sau pur si simplu, cu trecere pe prepay sau nu).
  • Clauzele din contract sunt abuzive doar daca o instanta hotareste asta, in rest sunt valide chiar daca nu sunt corecte.
  • Chiar daca uniunea europeana recomanda ceva, pana nu zice justitia din Romania ca este, nicio clauza nu e abuziva. Romania nu are un sistem juridic bazat pe precedent, astfel ca pentru a elimina o clauza contractuala trebuie ca o institutie a statului sa se indrepte in justitie impotriva Orange in numele consumatorilor afectati. Destul de complicat si dureaza.
    De ce am scris ANCOM si nu ANPC? Pentru ca e decizia ANCOM(Decizia președintelui ANCOM nr.158/2015) ca operatorilor de telecomunicatii sa le fie permis sa notifice modificarea contractelor clientilor prin SMS si alte mijloace de comunicare. Decizia aia se bazeaza pe niste legi. Stiu ca e incurcat, dar pe mine ma interesa cat de legala e procedura, nu ce e scris in contractul cu Orange.
    Linkul catre decizia aia(in care se spune si pe ce legi si articole se bazeaza) il puteti gasi aici: http://www.ancom.ro/cum-poate-fi-modificat-contractul-de-...
    Deja am consumat exagerat de mult timp pentru niste amarati de 2 euro pe luna in plus, dar m-a deranjat modalitatea Orange de a-si considera clientii sclavi pe plantatie si a devenit o chestiune de orgoliu.

Așa fac toți operatorii, până la urmă e un business. La ORO e prima dată când se întâmplă acest lucru, o mărire în masă a abonamentelor. Într-adevăr nu e mult 2 euro, dar ar fi trebuit sa se tina cont și de consumul resurselor incluse, unii chiar au realizat economii, însă o parte din abonații Orange Me start 5 euro, au consumat multe resurse incluse (minute internaționale mobil UE și date în roaming în SEE).

Poate nu e mult dar daca înmulțim ori x abonamente se aduna ceva milioane de euroi :)
Până la urmă cine stabilește dacă e mult sau nu? Daca e sa luăm după procente este o creștere de 40% ceea ce e ENORM.Daca e să mă iau după mine,este o creștere de juma' de pachet de țigări ceea ce e un fleac :) Cred că depinde până la urmă de bugetul fiecaruia. Poate până la urmă e vorba de un principiu...

Salut, si eu mie mi-au majorat pretul abonamentului la orange TV cu aproximativ 2€, de la 18 lei la 26 lei, Desi acum cateva luni i-am sunat si am reclamat ca, de un abonament de 22 lei ajunsesem ca dupa 2 ani sa achit si 36 lei. In fine, dupa o discutie mai aprinsa cu operatorul, acesta mi-a propus un pachet de canale la 18 lei daca doresc sa prelungesc abonamentul pe inca 2 ani. Am acceptat, dar nu ma gandeam ca dupa 4 luni voi avea din nou parte de o majorare. Eu m-am hotarat sa nu mai platesc abonamentul chiar daca mai are o valabilitate de 1 an si 8 luni. Voi cauta un alt furnizor mai cinstit.

Chiar situație neplăcută s-a stârnit odată cu această majorare. Nu știu dacă aș fi în pielea unui dintre cei către care s-a majorat cum as fi reacționat.

Creșterea abonamentelor de la 5 la 7 euro, probabil va duce și la creșterea ARPU, ca acolo doare o companie de telefonie mobila.

Venitul mediu pe utilizator.
Average revenue per user (ARPU), sometimes known as average revenue per unit, is a measure used primarily by consumer communications, digital media, and networking companies, defined as the total revenue divided by the number of subscribers.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Average_revenue_per_user

Trebuie sa fi foarte atent la ei.. sunt foarte smecheri propunandu-ti si aburindu-te cu diferite oferte ca sa mai ramai clientul lor, iar odata ce ti a marit abonamentul parerea mea e sa anulezi tot abonamentul si sa discuti si cu ei.

O mărire nu prea este văzută bine de nimeni dar dacă servicile sunt de calitate merită să plătești ceva în plus.Dacă nu ești de acord cu mărirea poți negocia cu ei să ți se mai ofere vreun bonus sau poți rezilia contractul.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!