Întrebare fară răspuns

Ce se întâmplă cu cei carora li se mareste abonamentul impotriva vointei lor

Excrocheria maririlor de abonamente

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Dacă nu sunt de acord, pot să anuleze contractul cu Orange.
Asta se și stipulează in SMS-urile de informare trimise de operator, nu? ;)

Potrivit legii actuale, operatorul poate majora unilateral prețul la servicii și consumatorului (clientului) i se oferă posibilitatea ca în 30 de zile de la primirea înștiințării să poate rezilia contractul sau să accepte majorarea de preț. Cu alte cuvinte, toată treaba este legală, atât timp cât respectă legislația națională.

Nu se poate majora împotriva voinței lor, ci trebuie să-și dea acordul. Adică ei te informează că din data de × ți se va majora cu o sumă abonamentul. Dacă nu ești de acord, poți să reziliezi sau îi contactezi și se găsesc alte soluții amiabile de comun acord. Majorarea unilaterală a abonamentului sau rezilierea acestuia în caz că nu ești de acord cu ea sunt prevăzute în contract. Trebuie doar citit cu mare atenție. Dar cum toți operatorii au mărit anul acesta prețurile la abonamente, sunt sigur că mulți abonați care sunt în situația ta vor înțelege și vor găsi cea mai bună soluție! Plus că noile abonamente la care se face trecerea au resurse mult mai multe incluse, adică dai 2 euro în plus pentru trafic de internet cel puțin dublu. Lucru ce nu mi se pare deloc neglijabil. Succes!

Daca, dupa parerea ta, Orange mărește prețurile impotriva vointei tale, inseamna ca toate preturile din tara noastra se maresc impotriva vointei noastre si nu ne anunta nimeni prin sms.. Toti furnizorii, de servicii, maresc impotriva vointei noastre, dar, nu ne trimite niciunul sms, sa ne spuna ca putem renunta la contract daca nu acceptăm pretul... In privința noului abonament, resursele sunt foarte multe, iar clientul, poate sa accepte trecerea la noul abonament sau poate sa renunte, la abonament sau la Orange... este alegerea fiecăruia ce face mai departe..
Mai găsești aici alte informatii, deoarece acest subiect s-a mai discutat în comunitate...
https://comunitate.orange.ro/questions/2100230-orange-modifica-unilateral-abonamentul-orange-me-5

În altă ordine de idei, să spunem că renunți la abonamentul Orange și vrei să portezi. Nu văd variante foarte avantajoase la concurență.
Poate doar dacă se oferă ceva în plus atunci când negociezi portarea dar nu prea cred.
Trebuie să te gândești bine dacă merită să pleci de la Orange.

Se mai întâmplă ceva cu voința noastră în această țară? :) Nu prea avem ce face,mergem după curent. Nu este cazul Orange aici,era previzibilă aceasta renunțare la un abonament neavantajos pentru companie.

Nu este nicio escrocherie pentru ca aceste aspecte sun prevazute negru pe alb in contract:

"Orange România îsi rezerva dreptul de a modifica oricare dintre prevederile cuprinse in termenii si conditiile Contractului, notificând Clientul asupra modificarilor propuse cu cel putin 30 zile calendaristice înainte ca modificarea sa devina efectiva. Clientul are dreptul de a denunta unilateral Contractul in termenul de mai sus, daca nu accepta modificarile propuse, fara a fi obligat la plata vreunei despagubiri catre Orange România, în caz contrar considerându-se ca a acceptat modificarile propuse."

Clientul (chiar si acel client care semneaza ca primaru') poate denunta unilateral abonamentul fara a plati penalitati, poate trece pe pre-pay, poate porta sau poate solicita o discute cu cei de ofertare / retentie pentru a negocia un abonamnet care sa se preteze cel mai bine pe nevoile sale de comunicare.

Toate maririle din ultimul an din tara noastra s-au facut impotriva vointei noastre. Orange nu este singura firma de telefonia care a marit costurile la abonamente. Nu este nicio escrocherie atata timp cat si-a anuntat clientul in termenul prevazut de lege si alegerea finala de a continua colaborarea ii apartine clientului.

Nu știu dacă este escrocherie, pentru că ești informat de modificare. Dacă nu erai informat, apărea problema. Poți renunța oricând la acel contract daca modificarea nu îți convine. Cu forța nu tine nimeni pe nimeni. :)

Se numeste acord tacit. Ei te anunta care sunt noile termene si conditii. Ai optiunea sa le accepti sau nu. Nu te obliga nimeni sa le accepti. Daca spui nu, contractul se reziliaza fara nicio problema. Daca nu zici nimic, se considera ca esti de acord.

Dar in niciunul dintre cazuri nu esti in vreun fel fortat sa-l accepti.
Pur si simplu ai doar doua optiuni: noul abonament, cu noile beneficii la noul pret. Saaau...nu. Nu e ca si cand platesti mai mult pentru acelasi lucru. Ceea ce vrei tu este, presupun, pastrarea abonamentului actual. Ceea ce ar fi optiunea nr 3, si din pacate nu e o optiune disponibila. :)

Doar dacă ai cumpărat telefon subvenționat, ești un pic constrâns sa accepți majorarea abonamentului, deoarece ești nevoit sa achiți contravaloarea bonusului primit sau a ratelor rămase până la terminarea contractului, însă nu este cazul în această situație.

Este mult spus ca vor fi mărite abonamentele împotriva voinței cuiva. Dacă abonatul nu este de acord cu creșterea abonamentului are posibilitatea de a rezilia contractul fără penalități. Practic, ți se da posibilitatea sa alegi.
@Razvan, ma îndoiesc ca cineva cu abonament de cinci euro și a reușit sa cumpere telefon subvenționat. Știu ca acesta posibilitate exista de la 7 euro in sus. Oricum și dacă a nu ar fi așa, sigur se va găsi o soluție de rezolvare a situației fără ca cineva sa fie constâns. Nu se poate prin constrângere, se da posibilitatea unei alegeri.

Toată lumea e nervoasă când se măresc prețurile la serviciile de telecomunicații, dar nimeni nu zice nimic de alte măriri de prețuri, taxe impozite etc. Unii chiar spun oricum se măreau. Deci la alimente și celelalte oricum se măreau, dar la astea, nu!

Oare această majorare a tarifelor nu este similar cu ce s-a întâmplat cu creditele înainte de OUG 50, căci și atunci se puteau rezilia contractele de credit dacă nu erai deacord cu noile condiții?
Personal mi se pare foarte avantajoase beneficiile pe care le oferă Orange - minute si SMS-uri nelimitate nationale si in retea, 100 minute internationale si 50GB trafic de internet și nu cred că aș fi deranjată de această majorare, având în vedere traficul de net primit.
Însă mă întreb dacă totuși se poate găsi o soluție pentru persoanele care nu utilizează atât de mult internetul (cum ar fi de exemplu soacra mea) să poată păstra în continuare costul inițial.
Aproape toți operatorii de telefonie din România au anunțat în acest an că vor majora abonamentele, iar principala cauză o constituie Ordonanța 114, care a introdus o taxă de 2% pentru companiile din telecomunicații.

@tina, m-am referit la modul general, pentru ca mâine, și alții ne putem trezi cu majorarea preturilor la serviciile de telecomunicație.
.

Stim ca-n fiecare toamna / Preturile se maresc / Acum si-n abonamente / Cred ca e ceva firesc / Pentru a fi de calitate / Marirea e necesara / Chiar de biet salariul nostru / Ramane de-odinioara / Nu e o escrocherie / Atunci cand ti se anunta / Ramai cu abonamentul / Doar de e a ta dorinta. ;)

Orice modificare a unui contract e necesar sa fie acceptata de toate partile din contract. Daca voi primi SMS de marire a pretului, voi comunica Orange prin intermediul chatului(cu logul conversatiei in mail pentru dovada), ca nu sunt de acord cu modificarea contractului si nici nu doresc sa reziliez unilateral (rezilierea unilaterala e decizie proprie(nu fortata), pe care eu nu doresc sa o adopt).
Daca Orange doreste modificarea contractului trebuie sa fiu si eu de acord. Sau sa-si asume si sa-mi trimita preaviz de reziliere.
Ce-mi ofera ei la abonament gasesc la prepay cu un euro in plus(si la Orange si la Vodafone), daca se va intampla ca in cazul altora si vor mari pretul cu 2 euro si in plus vor taia din minutele catre mobil in SEE, chiar nu o sa mai am niciun motiv sa raman pe un abonament mai scump ca un prepay, cu resurse mai putine.
Si in plus, ce companie mai e si Orange, faci o intelegere cu ei si apoi o modifica ca intr-un bazar?
Tipul asta de decizii ale sefilor cei mari distrug orice farama de credibilitate a celor ce vand serviciile Orange. La TV prin satelit au scumpit in doua randuri cu pachetul lor sport. Acum au trecut la voce.

Se da preaviz de reziliere de 30 zile, oricum. Deja unii abonați și-au renegociat abonamentul după sms-ul primit și au obținut iar abonament Orange Me5 și 6, nu Me7. Succes în negociere.

Cu alte cuvinte,mult zgomot pentru nimic :) Daca accepți tacit abonamentul de 7euro,cu resurse reconfigurate e bine,daca nu îți convine negociezi pentru rămânerea la abonamentul actual. Toată lumea mulțumită :)

Nu mi se pare corect ca Orange sa denunte unilateral contractul.In primul rand este o lipsa de respect fata de abonati.In al doilea rand ar trebui penalizati la fel cum ar fi penalizat abonatul care renunta la contract inainte de termen.Nu se schimba regulile jocului in timpul jocului.Daca ar fi o firma corecta ar astepta pana la finalizarea contractului si dupa aceea ar anunta ca vechile abonamente nu mai sunt disponibile.Altfel pare o actiune haiduceasca.In loc sa-si fidelizeze clientii Orange cauta sa scape de ei.Eu sunt in aceasta situatie dupa 17ani si jumatate.Sunt profund dezamagit si indignat.Pentru ca nu am folosit complet niciodata resursele oferite de abonament de ce sa platesc in plus?

Așa este Ioanbz,de ce să plătim in plus combustibilul când prețul barilului scade,de ce să plătim in plus curentul electric când energia se obține mai nou de la vânt,de ce plătim in plus alimentele,electrocasnicele,utilitățile etc De ce? Acesta-i trendul. Nici Orange nu putea să practice niste preturi necompetitive in timp ce toate celelalte s-au scumpit.

Este un ABUZ bișnițăresc, absolut! Cum mai spunea cineva, nu schimbi regulile jocului în timpul jocului! Și mie vor să îmi impună mărirea abonamentului de la 5 la 7 euro și vor să îmi închidă gura cu 20 gb net, în plus față de cei 20 pe care îi am acum și pe care oricum nu ii folosesc niciodată pe toți. Deci vor să îmi mărească abonamentul cu aproape 50%, băgându-mi pe gât resurse pe care oricum nu le folosesc! Asta în condițiile în care mai am 1 an jumate din perioada contractuală și sunt client de 12 ani la ei! Normal, de bun simț și singurul mod legal prin care să se facă acest lucru ar fi trebuit sa fie după expirarea perioadei contractuale.

Nu poți compara situația asta cu măririle pe care le fac furnizorii de alte servicii cum ar fi gazul etc., așa cum am văzut că au comparat alții aici. Prețurile la acele servicii depind de alți factori externi.

Eu o sa refuz această mărire și denunțarea unilaterală din partea mea. Dacă mă poate obliga indirect să denunț eu contractul, o s-o fac. Sau să o facă ei. Nu accept această umilire. Ar trebui să ne unim mai mulți și să ducem totul în instanță. Eu mă gândesc serios la acest lucru. Oricum ar fi, nu o să accept așa ceva. Mi-e silă de țara asta și de legile ei care le permit acestor magnați să își bată joc de noi...

Puteți rezilia contractul sau accepta noile condiții, din nefericire legea nu stipulează în mod clar și echivoc că operatorul nu are voie să majoreze serviciile de abonament fără acordul expres al clientului.

Mie nu mi-e sila de "tara asta". E tara mea,cu bune cu rele. N-am ales sa emigrez. Îmi plac bătrânii noștri,câmpiile și dealurile,munții și marea. E minunată și o iubesc mult. Am muncit și m-am descurcat astfel încât să nu îmi pese daca Orange îmi mărește abonamentul cu 2 euro,sau că Focus a mărit prețul la cartela,sau sau sau. Chiar nu mă deranjează. Daca m-ar deranja mi-aș găsi servicii la alt furnizor sau in alta țară. Nu,nu mi-e sila de tara mea. O iubesc!

Cred ca fiecare ar trebui sa iubim țara în care ne-am născut. Avem mare, câmpii, dealuri, podisuri și munți, în proporții egale și bijuteria Delta Dunării.

Foarte dur ceea ce spui, @Bsw28... Respect decizia ta, până la o limită. La o adică, nu te obliga nimeni sa continui. Și referitor la scumpirile la alte servicii... Sa știi că un principiu al economiei spune că o scumpire va aduce după sine alte 3 scumpiri, și tot așa. Din ce stiu, nu Orange a inceput cu scumpirile. Ai dreptate, avem legi proaste, date de cei pe care i-am ales, dar tot noi suntem cei cu stampila in mână...

Articolul 7 este o clauza abuziva.

"Orange Romania isi rezerva dreptul de a modifica oricare dintre prevederile cuprinse in termenii si conditiile Contractului, notificand Clientul asupra modificarilor propuse cu cel putin 30 zile calendaristice inainte ca modificarea sa devina efectiva."

Datorita acelei clauze contractul care era valabil pana in mai 2021, practic nu are nici o valoare. Eu voi face o sesizare la ANPC pentru acest fapt.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!