Această întrebare nu a fost actualizată în ultimele 24 de luni, de aceea conținutul poate să nu mai fie de actualitate. Îți recomandăm să folosești funcția de căutare de mai sus pentru a obține un răspuns actualizat.

Întrebare fară răspuns

Tehnica de vanzare sau de manipulare?

Am fost intr-un magazin Orange Store sa imi reincarc numarul. Toate bune si frumoase, pana ce vanzatorul mi-a vandut ceea ce el spunea ca este un fel de cartela telefonica pe care nu va trebui sa o incarc 12 luni, cu valoarea de 5 euro... cand am ajuns acasa, am fost stupediata de mesajul primit, cu textul bine ai venit in familia orange, abonamentul ales este de 5 euro... practic am incheiat un abonament fara sa fiu informata, cand eu voiam o optiune de reîncarcare. Nu mi se pare prea ok, eu nu voiam abonament.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 2 din 3

Din pacate acest lucru se intampla si in alte tari nu doar la noi.Este trist pt.ca se strica imaginea operatorului de telefonie desi cei care vand cred ca sunt colaboratori.Imi pare rau ca ti s-a intamplat asemenea incident Steffy. :(

Eu am o parere similara cu @Tina. Banuiesc ca nu era prima data cand cereai o reincarcare. Apoi ca sa-ti faca un abonament, operatorul avea nevoie de datele tale personale. Nu ti s-a parut ciudat ca dintr-o data esti nevoita pentru o banala reincarcare sa furnizezi mai multe date?
Nu vreau sa scuz operatorul si nici sa te acuz pe tine in vreun fel. Dar daca el te-a manipulat prin omisiune, in momentul in care ai primit mesajul trebuia sa mergi inapoi la el si sa-l reclami, sau sa suni la Orange si sa le transmiti cele intamplate. Acum ca transmiti acest lucru dupa o luna nu rezolvi nimic, ba chiar pari ca te-ai impacat cu ideea de a fi abonat.

Orice abonament fără telefon inclus se poate rezilia în orice moment fără costuri suplimentare. Păcat, că astfel de practici mai sunt întâlnite, deși au mai fost reclamate. Am pățit-o mai mereu, când vroiam să în carc o cartelă, mă luau cu abonament, că e același lucru. Fratimio și-a pierdut telefonul și în store, nu vroiau să îi dea sim nou, decât pe abonament, evident că nu a acceptat.

Tipic orange in ultimul timp. Dupa ce ca a u inceput si ei sa aibe probleme cu semnalul au inceput sa copie si concurenta. Adica I-și pacalesc clientii!

Nu sunt tipic Orange, pentru că sunt oameni și oameni. Sunt oameni care îți sunt alături și te ajută din prima, iar alții, care te duc cu vorba. E valabil și în viață!

Eu sunt de parere ca un angajat iti vine cu o propunere de abonament si ti-o transmite cat de bine se pricepe. Alegerea finala este a clientului daca e de acord cu ea sau nu. Eu raman la ideea mea ca nu poti face un abonament fara datele personale ale clientului si fara ca el sa-si dea consimtamantul prin semnarea acelui act.

Este tipic pentru o parte din agentii de vanzari din magazinele Orange si partenerii acestora, care dupa cateva zile de training in care verifica ce au mai postat prietenii lor pe facebook, se cred experti in vanzari.

Zilele trecute am fost cu un amic la un magazin partener Orange pentru ca acesta sa-si reincarce atat cartela lui cat si cartela pre-pay a tatalui sau. A si inceput fatuca de la casa "Vad ca reincarci constant in fiecare luna, nu esti interesat sa-ti activezi reicarcarea automata? Se semneaza un contract pentru asta. Este ca un fel de abonament doar ca nu faci cost suplimentar!"

Tehnici de vanzare de ..... Cam asa sunt incaltate unele persoane (de regula persoane in varsta) cu abonamente.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Urata aceasta metoda de promovare. Inteleg ca vor sa-si atinga targhetul, dar sa-l faca fara a minti clientul. Sa le zica in fata ca e un abonament tot de 5 euro si au ca avantaj faptul ca nu mai stau lunar cu grija reincarcarii.

Nu cred că în Shop se practica, de regulă în Orange Shop am întâlnit cat de cat profesioniști, sau daca nu știu ceva, întreabă și ei mai departe, pe chat-ul intern. Problemele apar la Store, sau alte magazine partenere...!

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Fix in Orange Shop-uri umblau cu "telefonul acesta este disponibil doar la abonament" in momentul in care intentionai sa achizitionezi un telefon prin Orange Phone Credit. Aceste este si motivul pentru care s-a luat decizia (una foate buna) ca achizitia de telefoane prin Phone Credit sa se desfasoare exclusiv in magazinul online.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Nu spun, ca n-ar fi oameni si oameni, dar, mi se pare SF sa crezi ca poti folosi telefonul timp de 1 an, sa suni sa dai mesaje si sa folosesti netul fara probleme, cu doar 5€. Probabil, asa cum facem toti cand suntem grabiti, nu ai fost atenta la ce-ti spunea, sau, daca reprezentantul a spus baliverne, la primirea mesajului de la Orange, din moment ce nu voiai abonament, trebuia sa mergi imediat inapoi sa-i explici despre protectia consumatorului... Presupun ca ai reincarcat de multe ori pana acum, nu ti s-a parut ciudat ca vrea un buletin sau ca te pune sa semnezi un contract? Ca, daca n-ai semnat nimic, atunci poti sa faci reclamatie, desi, ma repet, daca nu ai semnat nimic, nu vad cum te pot obliga sa platesti acel abonament, in baza a ce?.. Si, cum sa nu stii unde ai intrat sa reincarci?!!.. Wow :O... Daca ai lasat sa treaca o luna, fara sa faci ceva in acest sens, nu te supara, dar, din punctul meu de vedere ti-a convenit oferta, altfel mergeai si-l faceai pilaf, teoretic vorbind :)
A nu se intelege ca iau apararea consultantului, indiferent al cui este, mi se pare o practica gresita si creatoare de frustrari si nervi.. insa ei incearca sa vanda, intr-un mod gresit, pe sistemul scopul scuza mijloacele si, practica asta, este, din pacate, foarte folosita de agentii de vanzari.. dar, este treaba noastra sa spunem NU.. Si pe mine ma intreaba diverse chestii de obicei, de fapt ma intrebau, ca, de cateva luni, imi platesc din cont facturile, asa ca am scapat de problema asta, dar, mereu spun "nu, multumesc!"... si-mi vad de drum.. Daca ma intereseaza ceva atunci sunt atenta la ce-mi spune consultantul..

Se întâmpla, din păcate, dar dacă nu ai pus întrebări, ai fost de acord și ai și semnat contractul, te-ai ales cu un abonament. Și mie mi s-a adus in vedere acest lucru când am vrut sa iau o cartela cu număr pentru bunica care își pierduse numărul de la neincarcare, dar eu nu am fost de acord. Mergi înapoi la aceeasi persoana și vezi ce se mai poate face. Ar fi primul lucru pe care l-as face.

Ideea de baza ramane aceea ca tehnica aceasta abjecta de a vinde pentru a atinge target-ul nu este una izolata. Ca a trecut 1 ora, o zi, o saptamana sau o luna din momentul in care s-a intamplat este irelevant in acest caz.

Aceste tactici se practica pe scara larga in anul 2019. Sigur, nu generalizam si ne place sa ne amagim cu faptul ca a fost un incident izolat, dar nu este deloc asa.

Am mai spus-o la un moment dat, am mers in Orange Shop Bistrita pentru a achizitiona un telefon de buget la liber. Deplasat la magazin, luat bon de ordine, stat cca 1 ora in asteptare, preluat de o angajata care m-a informat sec "da' noi nu vindem telefoane la liber, doar la abonament" cu toate ca absolut toate telefoanele de la panou avea trecut si pretul fara abonament.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

@FaraUnId, eu nu înțeleg cu ce a greșit vânzătoarea dacă a prezentat o oferă... Nu a băgat-o nimănui pe gât. Își facea datoria. De asta este acolo, ca sa vândă. Dacă nu spune despre oferă, de unde sa afle clienții?

"Oferta" se prezintă cu subiect și predicat fără o omite "din greșeală" dezavantajele.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!