Întrebare fară răspuns

Tehnica de vanzare sau de manipulare?

Am fost intr-un magazin Orange Store sa imi reincarc numarul. Toate bune si frumoase, pana ce vanzatorul mi-a vandut ceea ce el spunea ca este un fel de cartela telefonica pe care nu va trebui sa o incarc 12 luni, cu valoarea de 5 euro... cand am ajuns acasa, am fost stupediata de mesajul primit, cu textul bine ai venit in familia orange, abonamentul ales este de 5 euro... practic am incheiat un abonament fara sa fiu informata, cand eu voiam o optiune de reîncarcare. Nu mi se pare prea ok, eu nu voiam abonament.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Din păcate, mai există și astfel de situații. E destul de neplăcut. Sincer, îmi pare rău că există persoane care recurg la asemenea tertipuri.

Buna ziua, și felicitări pentru prima intrebare..!
Din păcate se mai întâmplă și astfel de cazuri, mai ales în Store sau in magazine partenere, unde vânzătorii încearcă să își crească targetul... Îmi pare sincer rău pentru situația ta, daca ai incheiat acel contract recent, poți merge să îl închizi, pentru că nu e ok sa plătești pentru ce nu vrei.
Sincer, mă bucur că nu este vorba de o sumă mai mare.

Da, se practica în serviciile de vânzare telecom din țară. Soacra mea s-a dus la digi sa închidă un abonament și a plecat cu altul, făcut din propria voință a angajatului.
Poți sa ne spui în ce Orange Store ți s-a încheiat un abonament fără acordul tău?

Nu pot sa mai fac nimic, a trecut o luna. Nici nu mai stiu unde era sincer, am intrat doar sa imi reincarc.... tin minte ca era doar store.

Plangere ANPC si ANCOM, pentru ca nu este pentru prima data cand sunt raportate asemenea tehnici infecte de atingere a target-ului si vad ca a nu se schimba nimic.

Poti sa spui si locatia magazinului + numele agentului de vanzari? Nu de alta, dar sa-l facem "celebru" !

A semnat, nu a citit, a mers doar pe încredere. Același lucru l-am mai reclamat de multe ori, în unele magazine s-a mai ameliorat situația, în sensul ca în prezent se pot schimba cartele prepay în Orange Store, înainte doar te inhatau cu un abonament pe 6 luni.

Recunosc că mi-e greu să mă pronunț dacă e manipulare sau dacă s-a exprimat greșit operatorul. Ați semnat ceva? A menționat cuvântul ”abonament” în discuția purtată? Vă recomand ca, oriunde ați merge, atunci când vi se oferă orice fel de servicii, oferte, alternative, să puneți cât mai multe întrebări pentru a fi sigură că sunt ce căutați.
De exemplu, am fost cu mama mea să-și schimbe cartela și i s-a oferit un abonament. Mi s-a părut că operatorul încearcă ”să-i bage pe gât” abonamentul, însă după câteva întrebări și clarificări, am realizat că oferta respectivă era mult mai avantajoasă decât cartela.
Însă am și un exemplu negativ. Am vrut să-mi fac abonament la Orange, pe atunci era opțiunea de internet nelimitat. Până m-am hotărât că vreau, ea dispăruse de pe site, dar operatorul m-a asigurat că încă există. Am confirmat că vreau abonamentul, mi-a oferit contractul să-l semnez, dar l-am rugat să îmi citească ce conține încă o dată. Surprinzător, am avut dreptate și acea opțiune dispăruse, operatorul aflase între timp asta, însă a omis să îmi spună..

Nu este corecta deloc aceasta practică a magazinelor partenere. Vânzătorii stau pe holurile mallurilor sau chiar în stradă și "agata" clienții creduli cu tot felul de oferte "avantajoase" și până te dezmeticești te trezești cu un abonament inutil și costisitor.Recomand mai multă atenție la astfel de "oferte" și ofertanți.

Este vorba de minciuna prin omisiune, pe care unii agenți de vânzări - care stau pe obraz - au ridicat-o la rang de arta.

Prin Shop-uri mai umblau cu (,) cioara vopsita și în momentul în care mergeai sa achiziționezi un telefon prin programul Phone Credit și erai întâmpinat cu un sec "nu comercializam telefoane la liber" sau "modelul ales de dvs este disponibil doar la abonament", în schimb aveau pentru tine, prin Phone Credit, modele de telefon care în comerț se vând cu 49 lei.

Ma repet: Cred ca ANPC și ANCOM trebuie sa facă ceva în privința asta.

Nasol moment... Funny, pentru ca imi aminteste de situatii similare in care oamenii se duc sa-si inchida un card la banca si se intorc cu credit. :)))

Evident, nu e cazul aici. Si eu unul nu am patit asa ceva. Plus ca incarcarile mi le fac singur, online, din cont. Asa ca nici nu prea am avut ocazia. Dar probabil ca m-as fi dus instant pe capul aluia sa-l anuleze. :))

Nu stiu ce e nebunia asta cu abonamentele. Toate magazinele push-eaza ingrozitor abonamentele. Vorbeam si cu un consultant acum cateva saptamani si exact asta ii spuneam si lui: parerea mea e ca Orange ar trebui sa-si focuseze eforturile in a avea cat mai multi clienti multumiti, nu cat mai multe abonamente facute.

Pentru ca daca omul e multumit, n-o sa plece, indiferent daca e cartela sau abonament. Decat daca eventual primeste o oferta mai buna in alta parte. Pe cand, daca nu e, o sa plece indiferent cate restrictii si cate piedici ii pui in contractul ala. N-o sa-i fie usor, dar daca intr-adevar vrea sa plece din retea, nu-l poti tine cu forta. O sa-ti plateasca ce are de platit si o sa plece oricum. Dar na, e doar parerea mea.

Acuma, daca nu ma insel, consultantii din magazin primesc bonus daca fac abonamente. Ceea ce nu stiu cine o cere, nu stiu daca e o chestie de management intern al magazinului sau o politica generala Orange. Dar oricum, tertipuri de genul asta nu ar trebui facute indiferent daca tu primesti sau nu vreun bonus/comision din vanzarea acelui abonament. Clientul trebuie sa stie intotdeauna pentru ce plateste.

Stefyyy, sa nu te superi pe mine dar este in mare măsura vina ta. Cum ai crezut ca exista o cartela de doar cinci euro, plină cu beneficii care nu se mai termina și care sa fie valabilă 12 luni!? Pai dacă exista așa ceva cine mai stătea pe abonamente sau pe cartele prepay, valabile o luna... Nimeni! Ai primit și un telefon in aceasta oferta? Măcar ai resurse suficiente? Dacă ai avea, nu ar fi tragedia prea mare. Alții ne-am dori abonamente la cinci euro de care sa fim și multumiți.

@Tina, cum spui că e vina clientului că intră să cumpere o cartela, și iese cu un contract pe un an? Făcut fără să semneze nimic, din ce am înțeles. Am mai auzit de astfel de idee, un fel de strutocamila, nu e nici abonament, nici cartelă, dar dacă nu încarci până într-o anumită dată, ai o problemă. Euro GSM mai făcea așa, pe vremuri...! Și nu te gândi că ai cine știe ce beneficii, sunt exact ca la cartelă. Fara telefon, fara nimic. Pentru că există niște targeturi, pe care fiecare reprezentant vrea sa le atingă.

Nu am fost acolo sa știu sau sa văd, repet, nu vreau sa supăr pe nimeni, este părerea mea, dar oferta (dacă a fost așa) nu era de crezut. Adică, cu cinci euro sa vorbesti tot anul? Cum sa crezi așa ceva? Și eu am fost in aceasta situație cu cartela soțului meu. Acesta și-a rugat tatăl sa ii reîncarce cu cinci euro, iar vânzătoarea l-a convins sa facă un abonament pe tot anul in aceleași condiții. Plus un telefon! In minutul imediat următor , după ce a semnat CONTRACTUL, soțul meu a primit câteva mesaje in care era informat despre tranzactie și condiții. Nu aveai cum sa nu îți dai seama ca tocmai ai făcut o înțelegere pe un an cu cinci euro pe luna. L-am anulat in câteva ore fără probleme. Socrul a înțeles despre ce era vorba, dar a zis ca oricum plăteam cinci euro pe luna, și nu avea cum sa ne deranjeze.

În fine, ideea este că te alegi cu ceva ce nu vrei, indiferent că e pe tot anul și primești ceva gratis.. și da, se poate și fără să semnezi, și da, se poate sa primești mesaj peste 1 ora de exemplu, nu fix atunci..

Din pacate acest lucru se intampla si in alte tari nu doar la noi.Este trist pt.ca se strica imaginea operatorului de telefonie desi cei care vand cred ca sunt colaboratori.Imi pare rau ca ti s-a intamplat asemenea incident Steffy. :(

Eu am o parere similara cu @Tina. Banuiesc ca nu era prima data cand cereai o reincarcare. Apoi ca sa-ti faca un abonament, operatorul avea nevoie de datele tale personale. Nu ti s-a parut ciudat ca dintr-o data esti nevoita pentru o banala reincarcare sa furnizezi mai multe date?
Nu vreau sa scuz operatorul si nici sa te acuz pe tine in vreun fel. Dar daca el te-a manipulat prin omisiune, in momentul in care ai primit mesajul trebuia sa mergi inapoi la el si sa-l reclami, sau sa suni la Orange si sa le transmiti cele intamplate. Acum ca transmiti acest lucru dupa o luna nu rezolvi nimic, ba chiar pari ca te-ai impacat cu ideea de a fi abonat.

Orice abonament fără telefon inclus se poate rezilia în orice moment fără costuri suplimentare. Păcat, că astfel de practici mai sunt întâlnite, deși au mai fost reclamate. Am pățit-o mai mereu, când vroiam să în carc o cartelă, mă luau cu abonament, că e același lucru. Fratimio și-a pierdut telefonul și în store, nu vroiau să îi dea sim nou, decât pe abonament, evident că nu a acceptat.

Tipic orange in ultimul timp. Dupa ce ca a u inceput si ei sa aibe probleme cu semnalul au inceput sa copie si concurenta. Adica I-și pacalesc clientii!

Nu sunt tipic Orange, pentru că sunt oameni și oameni. Sunt oameni care îți sunt alături și te ajută din prima, iar alții, care te duc cu vorba. E valabil și în viață!

Eu sunt de parere ca un angajat iti vine cu o propunere de abonament si ti-o transmite cat de bine se pricepe. Alegerea finala este a clientului daca e de acord cu ea sau nu. Eu raman la ideea mea ca nu poti face un abonament fara datele personale ale clientului si fara ca el sa-si dea consimtamantul prin semnarea acelui act.

Este tipic pentru o parte din agentii de vanzari din magazinele Orange si partenerii acestora, care dupa cateva zile de training in care verifica ce au mai postat prietenii lor pe facebook, se cred experti in vanzari.

Zilele trecute am fost cu un amic la un magazin partener Orange pentru ca acesta sa-si reincarce atat cartela lui cat si cartela pre-pay a tatalui sau. A si inceput fatuca de la casa "Vad ca reincarci constant in fiecare luna, nu esti interesat sa-ti activezi reicarcarea automata? Se semneaza un contract pentru asta. Este ca un fel de abonament doar ca nu faci cost suplimentar!"

Tehnici de vanzare de ..... Cam asa sunt incaltate unele persoane (de regula persoane in varsta) cu abonamente.

Urata aceasta metoda de promovare. Inteleg ca vor sa-si atinga targhetul, dar sa-l faca fara a minti clientul. Sa le zica in fata ca e un abonament tot de 5 euro si au ca avantaj faptul ca nu mai stau lunar cu grija reincarcarii.

Nu cred că în Shop se practica, de regulă în Orange Shop am întâlnit cat de cat profesioniști, sau daca nu știu ceva, întreabă și ei mai departe, pe chat-ul intern. Problemele apar la Store, sau alte magazine partenere...!

Fix in Orange Shop-uri umblau cu "telefonul acesta este disponibil doar la abonament" in momentul in care intentionai sa achizitionezi un telefon prin Orange Phone Credit. Aceste este si motivul pentru care s-a luat decizia (una foate buna) ca achizitia de telefoane prin Phone Credit sa se desfasoare exclusiv in magazinul online.

Nu spun, ca n-ar fi oameni si oameni, dar, mi se pare SF sa crezi ca poti folosi telefonul timp de 1 an, sa suni sa dai mesaje si sa folosesti netul fara probleme, cu doar 5€. Probabil, asa cum facem toti cand suntem grabiti, nu ai fost atenta la ce-ti spunea, sau, daca reprezentantul a spus baliverne, la primirea mesajului de la Orange, din moment ce nu voiai abonament, trebuia sa mergi imediat inapoi sa-i explici despre protectia consumatorului... Presupun ca ai reincarcat de multe ori pana acum, nu ti s-a parut ciudat ca vrea un buletin sau ca te pune sa semnezi un contract? Ca, daca n-ai semnat nimic, atunci poti sa faci reclamatie, desi, ma repet, daca nu ai semnat nimic, nu vad cum te pot obliga sa platesti acel abonament, in baza a ce?.. Si, cum sa nu stii unde ai intrat sa reincarci?!!.. Wow :O... Daca ai lasat sa treaca o luna, fara sa faci ceva in acest sens, nu te supara, dar, din punctul meu de vedere ti-a convenit oferta, altfel mergeai si-l faceai pilaf, teoretic vorbind :)
A nu se intelege ca iau apararea consultantului, indiferent al cui este, mi se pare o practica gresita si creatoare de frustrari si nervi.. insa ei incearca sa vanda, intr-un mod gresit, pe sistemul scopul scuza mijloacele si, practica asta, este, din pacate, foarte folosita de agentii de vanzari.. dar, este treaba noastra sa spunem NU.. Si pe mine ma intreaba diverse chestii de obicei, de fapt ma intrebau, ca, de cateva luni, imi platesc din cont facturile, asa ca am scapat de problema asta, dar, mereu spun "nu, multumesc!"... si-mi vad de drum.. Daca ma intereseaza ceva atunci sunt atenta la ce-mi spune consultantul..

Se întâmpla, din păcate, dar dacă nu ai pus întrebări, ai fost de acord și ai și semnat contractul, te-ai ales cu un abonament. Și mie mi s-a adus in vedere acest lucru când am vrut sa iau o cartela cu număr pentru bunica care își pierduse numărul de la neincarcare, dar eu nu am fost de acord. Mergi înapoi la aceeasi persoana și vezi ce se mai poate face. Ar fi primul lucru pe care l-as face.

Ideea de baza ramane aceea ca tehnica aceasta abjecta de a vinde pentru a atinge target-ul nu este una izolata. Ca a trecut 1 ora, o zi, o saptamana sau o luna din momentul in care s-a intamplat este irelevant in acest caz.

Aceste tactici se practica pe scara larga in anul 2019. Sigur, nu generalizam si ne place sa ne amagim cu faptul ca a fost un incident izolat, dar nu este deloc asa.

Am mai spus-o la un moment dat, am mers in Orange Shop Bistrita pentru a achizitiona un telefon de buget la liber. Deplasat la magazin, luat bon de ordine, stat cca 1 ora in asteptare, preluat de o angajata care m-a informat sec "da' noi nu vindem telefoane la liber, doar la abonament" cu toate ca absolut toate telefoanele de la panou avea trecut si pretul fara abonament.

@FaraUnId, eu nu înțeleg cu ce a greșit vânzătoarea dacă a prezentat o oferă... Nu a băgat-o nimănui pe gât. Își facea datoria. De asta este acolo, ca sa vândă. Dacă nu spune despre oferă, de unde sa afle clienții?

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!