Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Am trecut la cartela dupa vreo 15 ani de abonament. Nu de bani, din principiu.

mDa
mDa

mDa

User level
Nivel
0
33 / 100
puncte
Custom field 2
mDa

Salut!
E primul meu mesaj aici. Am aflat de aceasta comunitate dupa ce, ieri, pe unul din telefoanele cu abonament de 5 Euro a fost primit infamul SMS cu majorarea de 40% a abonamentului.
Am 5 abonamente la Orange; doua dintre ele sunt de 5 Euro (cu TVA inclus). Sunt pentru doua persoane in varsta, din mediul rural, ce folosesc telefoane cu taste mari. Nu am obligatii de intretinere pentru ei.
Abonamentele sunt vechi, nu mai stiu de cati ani. Au 500 minute in retea, 100 minute in afara retelei, 40 SMS si 20 MB (ati citit bine: douazeci de MB trafic de net). Din acest total, se consumau lunar vreo 300 minute in retea si sporadic, ceva minute in afara retelei. Oamenii de care vorbesc nu au citit in viata lor un SMS iar telefoanele lor nu suporta navigare pe net. E si firesc pentru niste persoane aproape de 80 de ani. Mesajele pe telefon, le citeste o nepoata de-a mea, cand ii mai viziteaza pe respectivii oameni.
Am ales abonamentele de 5 euro, exclusiv pentru serviciul de voce si pentru a nu complica inutil calea de comunicare cu acei oameni (sunt rude de-ale mele). Abonamentele le platesc pe o singura factura, cand achit si abonamentul meu. Daca as fi ales prepay, ar fi trebuit sa am grija sa nu uit sa incarc cartela. Daca as fi uitat si ar fi fost o urgenta (de genul boala sau accident) nu mi-as fi iertat-o in veci.
Asadar, sun la serviciul clienti si le expun faptul ca nu am nevoie de nelimitat in retea, roaming sau zeci de giga de net. Sa ramana asa cum e. Adica 5 Euro. Am avut strania senzatie ca am vorbit cu peretii. Am rugat interlocutorul, aproape l-am implorat sa ramana abonamentul doar cu 300 minute in retea, fara nimic altceva. Mi-a zis ca e imposibil. Abonamentul va deveni 7 Euro.
Ei bine, in aceste conditii nu se va putea continua relatia cu cei de la Orange pentru cele doua abonamente.
Digi are abonament de 2 Euro (adica 2,38 Euro cu TVA) cu 200 minte nationale. Ii voi instrui pe oamenii respectivi sa imi dea beep atunci cand vor sa comunice cu mine. Sau sa sune in caz de urgenta. Adica, exact ca acum 20 de ani.
Multumesc, Orange.

Ryvain
Ryvain

Ryvain

User level
Nivel
0
56 / 100
puncte
Custom field 2
Ryvain

Alternative de "beep" sunt de la 1-2€ ceea ce voi face si eu, fiind intr-o situatie similara de batjocura si neintelegere a cauzei si nevoilor, iar a plati ceva ce nu folosesc e cea mai mare prostie.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@Ryvain bine ai venit în Comunitate! Îți mulțumim că ai împărtășit opinia ta cu noi. Te mai așteptăm în comunitate cu noi răspunsuri sau întrebări la care ceilalți membri îți pot veni în ajutor.

@MihaelaC: Astfel de "abuzuri" doar initiatorul lor le va repara. Comunitatea nu poate in acest caz decat sa se lamenteze ca la teatru (vezi GLOSA lui Eminescu). Orice altceva (detalii contractuale) contravine regulamentului.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Ryvain, la orange eu platesc 9,5 lei si am 10 minute nationale si doar 200 in reteaua orange
si nu-i asa? dai 2 eur, nu cum zici tu, si pt 9,5 lei la digi ai minute internationale 200 si alta retea tot 200, deci pt un amarat de 10 minute sa ia orange 9,5 lei?

Treabă cu portarea poate ține la unii clienți dar la alții nu. Acolo unde și ceilalți operatori au semnal bun mai treaca-mearga o portare dar unde Orange este principalul și singurul operator care are acoperire ce ne facem? :)
Eu inca mai sper că se poate negocia ceva, fiindcă nu am alternativa portarii.

Fiecare își alege ce dorește, pentru că de aia are această posibilitate. Sunt curios ce se va întâmpla când vor mări iar și ceilalți abonamentele, pentru că au mai făcut-o!

@Vio73: "Ceilalti" au crescut abonamentul de la gratuit la 2-3€, Orange a considerat in timp sa creasca abonamentul de la 3-4€ la zeci de € in mai multe randuri. Si apropo,desi nu am nevoie: care e singura retea mobila care nu ofera net nelimitat, ...ca tot e la mare cautare? Ai ghicit. Si stiu ca vei fi vesnic portocaliu. Dar fiecare alege dupa buget, nu neaparat constient de nevoi.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Fiecare alege ce dorește și ce i se potrivește mai bine. Eu mi-am mai scăzut costurile în ultima vreme și sunt mulțumit. Dar am pachete de servicii!

Da, si eu le-am scazut fiind orbit de mirajul portocaliu, iar acum incep sa le cresc crezand in promisiuni electorale. Si ca tot se vorbea si de semnal: de 2 ani de zile am doar promisiuni de imbunatatirea semnalului la limita lui 2G in interior, intr-o zona unde afara ai si 4G. Asadar niste mincinosi ca toti portocalii. Faptele se schimba doar cu masuri radicale, nu cu povesti si portocale inghitite.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Da, speram sa fie o solutie, dar nu e pe receptie apeluri. Doar pe apeluri formate (initiate). Si la cat spuneam ca initiez apeluri... e degeaba. Eu am nevoie de nr. de mobil pt receptie, nu pt initiere apeluri. De aceea nici resurse nu am nevoie, doar perioada activa. Dar orange nu vrea sa inteleaga aceasta populatie. Pierderea lor. Cum spuneai: "fiecare alege...". Se pare ca si Orange a ales.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Cum ar fi daca și clientul s-ar hotărî într-o bună zi să plătească cu doi euro mai puțin? Uite așa că vrea el,ce el n-are voie să-și modifice abonamentul? :))) Desigur legea ar trebui respectată,în acest sens clientul care s-au hotărât să plătească mai puțin abonamentul va fi obligat să notifice Orange printr-un SMS ,cu 30 de zile înainte,în care sa specifice de exemplu a că de luna viitoare de Sf. Marie își va plăti abonamentul cu 2 euro mai puțin. Acu' e treaba Orange daca ignora SMS-ul sau îl citește prea târziu,clientul l-a notificat :)))

Suntem mici, el e un elefant portocaliu. Deci nu vei putea sa-l obligi sa faca ce vrei, dar il vei putea evita pe viitor. Singuratatea e dusmanul chiar si al gigantilor.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Da...m-ar deranja foarte tare sa vad ca mi se modifica abonamentul fara sa fiu de acord .si da..as trece la pre-pay

ariana
ariana

ariana

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
ariana

Posibil ca și Prepayul să crească în curând. Ce ne facem atunci ? :)
Renunțăm la telefoane? Nu,nu cred. Telefonia,combustibilul și mâncarea se vor vinde bine întotdeauna. Multinationalele știu asta și mereu vor scumpi pentru că știu că nu vom renunța la ele. Ia sa nu mai cumpărăm benzina o luna de zile...ia să renunțăm la abonamente două luni să vedeți atunci cum vor reduce prețurile. Și cu mâncarea am putea sa ne descurcam cumpărând de la producătorii locali și nu de la supermarketuri. Nu că la producătorii locali ar fi mâncarea mai ieftina,uneori ba din contra dar macar știm că-i mai sănătoasă...cat de sănătoasă o mai fi și pe la ei. Oricum direcția spre care ne îndreptăm nu e una buna. Vom fi sufocați la un momendat.

Ai dreptate Ascary, pentru ca mobilul a devenit o necesitate firmele de telefonie profita de acest lucru si-si permit sa creasca preturile fara a fi afectati. Din cate observ Orange a asteptat ca mai intai sa creasca preturile celelalte firme si apoi le-a urmat exemplu. Deci nemultumiti sunt in toate retelele. Probabil acum vor face schimb de clienti. :))

Reziliere abonament, clar...

Babusca
Babusca

Babusca

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Babusca

eu deja am renuntat la serviciile voce + date ale Orange. Ma pregatesc sa renunt si la TV.

Je
Je

Je

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Je

La rezilierea contractului din vina Orange, se poate cere companiei Orange plata contravalorii abonamentului inmultit cu numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei minime contractuale?
Am doua abonamente de 5 Euro si alte trei de valori mai mari.
Daca solicit rezilierea celor trei abonamente mai mari de 5 euro, dar in perioada contractuala, sunt obligat la plata unor taxe de reziliere?

Ryvain
Ryvain

Ryvain

User level
Nivel
0
56 / 100
puncte
Custom field 2
Ryvain

Rezilierea se poate face fara alte costuri in 30 de zile de la notificarea privind creșterea abonamentului de la 5 la 7 euro,in caz că nu s-a ajuns la un acord între Orange și abonat. Rezilierea celorlalte abonamente este posibilă daca nu ai achiziționat pe abonament și telefon.

@Ascary: Daca gandesti cu "comoditate", atunci 1 euro in plus la abonament e un fleac. Dar 12 euro/an cum e? La resurse pe care nu le folosesti nici pe jumatate? Cu o recunostinta ca abonat care ti-e ignorata? Cu solicitari si plangeri care "sunt receptionate" si rezolvate peste secole??? PREPAY-ul macar iti ofera o liniste temporara ca esti parte din retea fara taxe lunare furate de elefantul portocaliu. Stii ca poti avea date mobile cu doar 2 euro/3 luni? Stii ca poti folosi aplicatii de VoIP in genul WhatsAPP chiar si pentru apeluri pe telefonie fixa, cu identificarea numarul tau portocaliu? Si atunci de ce sa inchid ochii in fata abuzurilor portocaliilor??

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@Flo_1, oricând se poate rezilia, de aia este democratie. Se poate rezilia, cere în instanță daune, etc. Fii sigur că acele decizii s-au luat în urma consultării unor experți din mai multe domenii. Eu am mai zis-o și o repet. Pana peste 6 luni, toți își vor scumpi tarifele! Atunci să-i văd pe toți.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Nu exista "taxa de reziliere" exista penalități sau despăgubiri pentru încetarea contractului înainte de termen. Aceasta formulare "taxa de reziliere" fost desființată prin hotărâre judecătorească, iar operatorii telecom au fost obligați sa reformulez clauzele contractuale.

Daca ai trecut negru pe alb în contract taxa de reziliere, sau dacă ai fost înștiințat în mod oficial ca trebuie sa achiți taxe de reziliere, aceasta clauza este abuziva, iar o plângere către ANPC va rezolva problema de partea ta.

In principiu ești liber sa ceri și luna de pe cer. Asta nu înseamnă că se va și întâmpla.

Daca în momentul abonarii nu ai beneficiat de ceva oferta speciala (sub toate formele ei) trecuta în contract, poți rezilia înainte de termen fără a plăti penalități.

@teacher_: Asa spuneam si eu candva, pana am cunoscut marfa, nu doar ambalajul. Si m-am ales doar cu tergiversari ca sa nu ma portez si sa mai treaca niste luni cu plata de abonament catre elefantul portocaliu. Esti optimist. Eu nu stiu ce va fi peste o luna si tu deja esti Nostradamus cu avans de 6 luni.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Flo_1 nu țin partea Orange . Nu-l plâng eu pe Orange că nu mai are bani de investiții și crește abonamentul de la 5 la 7 euro. Eu am spus că pentru mine e un fleac acești 2 euro în plus,treaba e de ce sa ii dau? E vorba de un principiu. La mine nu prea se pune fiindcă am doar un singur abonament la 5 euro. Problema se acutizează la cei care au trei-patru numere la 5 euro pe lună. Oricum și eu mă gândesc serios sa trec abonamentul de 5 euro pe prepay și să revin cu el la abonament când voi prinde vreo oferta care sa îmi convină,eventual cu telefon ceva. Nu vreau sa dezvolt subiectul deocamdată însă să știi că și eu mă lupt cu Orange pentru alte tipuri de abonament. Sper sa se rezolve situația altfel va fi furtună și aici și pe toate celelalte forumuri pe unde îmi fac veacul. Ii rog sa nu deschidă cutia Pandorei fiindcă sunt pregătit să calc totul în picioare.

Până la urmă, drepturile de consumator trebuie respectate. Unii sunt mai habarnisti, și poate pe asta mizează companiile mari, in general, până la un punct...

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

@Ascary: Cutia Pandorei a fost deschisa. Eu chiar ma bucur ce am gasit. Vezi ca orange te lasa doar sa urci pe scara valorii abonamentului: e o certitudine actiunea sepuku. Nu te lasa sa cobori ca risti sa iesi din cladire. Asa ca prepay e un prim pas, dar si portarea poate fi o alta. Incercati solutia VoIP si va fi o surpriza si pt voi, utilizatori.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@Flo_1, să știi că se poate și în jos! Soția mea a trecut într-un abonament inferior ca și preț, și a obtinut resurse aproape identice ca și celalalt, anterior, fara nici un fel de problema. Se poate și în jos, daca este de unde. De exemplu, de la 16 la 13 euro... Nu de la 7 la 5 :)

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!