Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Mda... surprinzator, mesajul meu cam suparat a aparut :)), in general forumurile unde postarea ta e verificata inainte de a fi postata nu sunt "fair" si numai mesajele de apreciere apar.

  • Imi pastrez suspiciunile in legatura cu angajatii Orange, prea multi ii luati apararea in conditiile in care nu e corecta modificarea abonamentului indiferent de ce este oferit in plus, pot include acel abonament in oferta lor si sa se mute cine vrea nu sa iti fie bagat pe gat.
  • @ arsradu
  • In primul rand cheltuielile Orange nu sunt problema mea, in momentul in care ei au decis sa ofere un abonament de 5E trebuie sa stie in ce se baga, le-a placut sa aduca lume din alte retele din cauza acelei oferte dar acum au cheltuieli prea mari ? daca crezi asta esti gresit informat, sau vrei sa ne informezi gresit pe noi.
    in al doilea rand Orange avea cel mai mare profit si cei mai multi clienti de pe piata din Ro intre firmele de telefonie ultima data cand am verificat eu, e vorba numai de bagat mai mult in buzunar si ar fi trebuit sa gaseasca alte metode pentru a mari profitul decat sa te oblige sa treci la alt abonament cand eu am abonamentul ales de mine, l-am ales pt. ca asta am considerat eu ca am nevoie.

    • Am doua abonamente de 5, unul pentru mine, in conditiile in care eu sunt in tara 1-2 luni pe an iar in rest sunt intr-o tara unde nu pot folosi minute de roaming incluse, nu pot folosi net, nu prea pot folosi telefonul in general, pentru ca apel catre ro ma costa 2.65E/min iar internet 13E/MB, iar acest abonament era destul de ieftin ca sa il tin chiar daca ma folosesc de el foarte putin, am nevoie sa imi pastrez numarul si sa pot fi gasit oricand, atat.
    • Al doilea abonament este pentru mama, iar abonamentul de 5 era mai mult decar de ajuns.

      • Si inca o data, motivele mele sunt irelevante, mi s-a facut o oferta si avem un contract, dar care nu conteaza cand Orange a decis sa schimbe conditiile, dar daca vreau eu sa schimb conditiile contractului, mai incearca, ca am semnat.
      • Puteau fi mai "smart about it" si sa scoata abonamentul din oferta si la prelungire sa te anunte ca acel abonament nu mai e in oferta, tot ar fi plecat unii, dar cu mult mai putine resentimente, dar e vorba de bani repede, banii acum...., plus ca le place sa iti faca o oferta daca te abonezi pe 2 ani sa fie siguri ca nu pleci dar acum sa astepte 2 ani... mmmm, nope.
      • Sanatate multa

Bula
Bula

Bula

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Bula

Cred ca relaxarea multora se datorează faptului ca au ajuns la abonamente de cinci euro, plecând de la 30 de euro. In aceste condiții, in care Orange ne-a tot scăzut costurile, ne-a dat bonusuri și resurse ca și cum am fi plătit zeci de euro, poate ar trebui sa avem și noi înțelegere.
Cu siguranța nici Orange nu se îmbogățește cu doi euro, nici noi nu sărăcim. Evident ca nu se bucura nimeni sa plătească in plus. Eu am înțeles ca abonamentul de cinci euro nu mai este rentabil pentru Orange. Așa ca firma este dispusă sa renunțe la el. Și ne da posibilitatea sa alegem, nu ne bagă nimic pe gât. Poate, chiar sper, sa se revină, cândva, la abonamente mai mici de șapte euro. Pana atunci, rămân cu șapte euro. Mai încarc o cartela cu cinci-șase euro pentru soț, deci, per total, pentru mine este bine. Important este sa ni se ofere resurse suficiente, astfel încât sa nu stau sa le economisesc.

@ Tina
Sunt perfect de acord, am fost si eu acolo la 30, dar modul in care au procedat este gresit, si nu au coborat de la 30 pentru ca sunt ei buni la suflet, i-a obligat piata, daca erau singuri pe piata plateam mai mult de 30 si acum si tot ca nu e rentabil mai putin ar fi spus, iar in cazul meu marirea imi este bagata pe gat, nu pot veni in tara maine sa imi portez numarul, si nu pot nici renunta si sa raman fara un mod de a fi contactat din tara.

Bula
Bula

Bula

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Bula

@bula
Ei, uite, sunt total de-acord ca totul s-ar fi putut face mai elegant si cu batai mai mici de cap pentru toata lumea. N-as merge pana la a arata cu degetul si a spune ca e incorect, pana la urma in contract scrie ca au acest drept, dar ar fi putut sa le lase sa moara de moarte buna. Eu as mai fi avut un an de contract. Socrul meu vreo 5-6 luni... Dar cum zicea si Tina mai sus: eu am ajuns la 5 eur de la 11 (sau 15, nu mai stiu), deci 7 e rezonabil :-D.

Sotia mea a primit un astfel de SMS, contractul ii expira peste circa o luna. Urmeaza sa primesc, probabil, si eu, peste doua luni. Avem o vechime de peste 14 ani. Ne-a deranjat stilul imperativ. Oferta cuprinde ca resurse: minute si SMS nelimitate, in retea si nationale, internet 50 GB, minute internationale 100, fara roaming. Modificarile constau in: - crestere de la 5 GB la 50, minute nationale de la 900 la nelimitat. Minutele internationale, la fel, adica 100 (fara modificare). Desi suntem pensionari, ramanem tot aici. Am avut discutii, fata in fata, la sediul central, cu un reprezentant Orange. Nu sunt sanse de negociere. Cele bune! Un "incepator", primul mesaj!

@ramscher, bine ai venit în Comunitate! Felicitări pentru primul răspuns postat! Mulțumim pentru feedback!

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Da, si eu cred ca problema cea mai mare in toata chestia asta nu e neaparat pretul, sau noua oferta, cu noile beneficii, cat...felul in care s-a pus problema: e asa, sau deloc. Si de obicei cand pui problema in felul asta, oamenii tind sa aleaga varianta B. Pentru ca se simt impinsi de la spate sa faca ceva ce nu vor. E mai mult o problema de principiu decat orice altceva.

O abordare mai eleganta (dar mai putin profitabila pe termen scurt) ar fi fost intr-adevar sa dea optiunea utilizatorilor sa-si pastreze abonamentul la 5E, cu beneficiile aferente, pana la expirarea lui. Dar cum am zis, asta ar fi insemnat probabil ca un numar destul de mare de abonamente n-ar fi adus profit imediat, pentru ca abia au fost facute. Si intr-o lume in care tehnologia avanseaza intr-un ritm halucinant, ma gandesc ca varianta asta pur si simplu n-ar fi putut sa aduca rezultatele dorite intr-un timp scurt.

Daca nu vreti modificarea, si daca doriti sa intoarceti "serviciul" Orange-ului, dupa ce ati primit SMS-ul ala de notificare, inainte sa luati decizia sa portati/reziliati, puteti sa le scrieti pe chatul Orange(cu log pe mail pentru dovada) ca nu sunteti de acord cu oferta si atat. Nu reziliere unilaterala din partea voastra, nu tranfer pe cartela.
In caz ca nu va contacteaza nimeni pentru o negociere si nici nu va dau preaviz pentru reziliere(initiata de ei), si schimba unilateral, fara acordul vostru, contractul de servicii, la prima factura cu noua suma, o trimiteti on-line ANPC-ului, impreuna forward la mailul cu discutia in care n-ati fost de acord cu schimbarea si contractul cu abonamentul de 5 euro scanat(sau fotografiat cu telefonul) atasat la mail-ul trimis.
Cei de la ANPC ii vor intreba pe cei de la Orange in temeiul carui contract au facturat ce scrie in factura. Orange trebuie sa prezinte contractul(sau actul aditional) in vigoare, impreuna cu acordul clientului. SMS-ul e doar o instiintare si nu are rol de act aditional sau contract nou. Factura trebuie sa vina doar urmare a unui contract incheiat cu acordul partilor(logul ala din mail dovedeste ca acordul nu exista, fiind de fapt un dezacord clar).
Daca tot doreste Orange sa ne electrocutam, macar sa ne electrocutam reciproc.

Nu-mi daţi sfaturi! Ştiu să greşesc şi singur!
(Kant)

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Odată ce un user a comentat-raspuns la comentariul vostru,nu mai editați. Editați atunci când o cratima nu e la locul ei sau când ați pus un â din a in loc de î din i,dar sa modifici textul nu e cușer,mon cher :)

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Două chestii: 1) Știu pe cineva care a sunat la Serviciul Clienți și a obținut o ofertă de 6 euro. 2) Vreau să trec pe cartelă (Orange), dar nu știu exact care ar fi avantajele și dezavantajele. Mereu am avut abonament. Știe cineva?

Cum zicea si cineva mai sus, n-ar fi fost atatea reactii negative daca acest tip de abonament ar fi fost scos din uz cand se termina pentru fiecare client perioada contractuala. In acel moment el ar fi fost informat de noile tipuri de abonament si i s-ar fi cerut sa-si aleaga noul abonament care l-ar fi multumit ca si beneficii.

Am vorbit cu cei de la relatii cu clientii,cred ca nu depind de ei.Ma voi interesa de serviciile altor retele si ma voi hotari atunci. poate chiar nu conteaza pentru ei câțiva clienți luând in considerare ca Telekom vinde serviciile pe care le ofera in Romania.

Cred ca nu avem ce face raportat la modificarea abonamentului,dar putem propune ca orange sa cumpere un teren de vreo 50 hectare orinde ,cel mai ieftin si să-l inpadureasca iar noi sa participam la plantare. Poate e o idee proasta dar asa copiii nostri sa beneficieze de un nesperat aer mai proaspat.sa se numeasca padurea orange.

Orange are nevoie de fibra optica pt avansarea în 5g in 2020 .sa ai o rola e ușor și ieftin, sa o legi de stâlpi și în orașe și în toată țara pt acoperire mai buna a rețelei 4g și 5g nu e ieftin deloc.
Tu că Nr 1 din Romania sa te iei cu fibra cu 4 luni înainte de 2020 e rușine mare.

Update, toți prietenii sau cunoștințele mele au acceptat majorarea abonamentului. Mai sunt câțiva care așteaptă mesajul, dar nu cred că va fi o problemă.

Eu inca nu am primit mesajul.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Eu am depus o sesizara la anpc. Mai am un abonamemt la ei. La acela trebuie sa platesc daca vreau sa renunt. Din ce am discutat cu ei, au o atitudine foarte agresiva. Maresti sau pleci. De parca este vina noastra ca avem aceste abonamente.

Cei care au încercat sa mai negocieze au obținut 1000 de minute naționale, 24 Gb net, 100 minute internaționale mobil UE și acces în roaming SEE la 6 euro (tva inclus).

 

Din ce am citit și observat, celor care li se majorează abonamentul Orange Me start 5 la Me start 7 primesc resurse duble de net, funcție de cât au avut anterior negociat. Astfel, cine a avut 5/10/15/20 Gb primește 10/20/30/40 Gb și 100 minute internaționale UE, unii au avut și 400 de minute și se păstrează accesul în roaming SEE.

Orice abonament de telefonie trebuie insotit de un contract legal incheiat. Sa zicem ca multi clienti n-o sa zica nimic urmare acelui SMS de notificare, si Orange o sa le modifice abonamentul de la 5 la 7 euro.
Apoi, peste o oarecare perioada, de cateva luni, destui dintre clientii aia fac plangere la ANPC ca li se factureaza alta suma fata de cea din contractul semnat si agreat de ambele parti pe care-l au ei.
ANPC o sa ceara celor de la Orange documentatia. Adica contractele(si eventualele acte aditionale) semnate de clienti(sau cu inregistrarea cu acordul verbal). Si cum astea nu exista, si SMS-ul ala de notificare nu are valoare juridica = o ploaie de amenzi pentru Orange.
Si amenzile ANPC pentru asemenea neconcordante nu sunt deloc mici, mai exact e (tentativa de) inselaciune sa ai acte pe o suma si sa facturezi alta.
Nu conteaza ce spui si ce stii, conteaza ce poti dovedi.

Eu cred că Orange are destui juriști care sa fi studiat și acest aspect așa că dacă cu toate acestea au luat hotărârea renunțării la abonamentul de 5 euro,deși văd că în continuare la retenție se încheie contracte de 5 euro,înseamnă că nu o să aibă probleme din cele enumerate de tine.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Ma gandesc tot mai serios la portare

unu
unu

unu

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
unu

Acel SMS are valoare de notificare, inclusiv în justiție, iar prin faptul că nu se răspunde la el, înseamnă că acea persoana e de acord cu majorarea. E simplu. Se comunică prin orice mijloc autorizat, inclusiv SMS.

teacher_ pai fara un act agreat de ambele parti acea instiintare prin SMS este egala cu 0.
In sens juridic, notificare = instiintarea oficiala scrisa ca urmeaza sa se intample ceva. Daca SMS-ul avea valoare de contract, se vindeau bunuri prin SMS cu gramada. Daca un contract de servicii ar putea fi modificat prin SMS, de ce nu ar putea fi modificat si un contract de vanzare-cumparare, sa-ti cumperi un apartament prin SMS sau o masina? Cum poti modifca un amanunt, serviciile, de ce sa nu poti schimba si titularul tot asa?
Exagerez intentionat pentru a observa cat de aiurea e ca un SMS sa tina loc de act aditional sau nou contract.
Si daca ar fi valabil, e valabil in ambele parti. Deci daca eu scriu catre 300 un SMS in oglinda cu cele trimise de ei, in care precizez ca de la urmatoarea data de facturare abonamentul devine 1 eurocent, si sistemul automat de la 300 sigur n-o sa-mi raspunda, totusi asta nu inseamna ca se va modifica ceva, desi ar fi exact simetric cu ce face Orange acum..
Am scris asta sa se observe cat de absurd e sa se schimbe un contract prin inactiunea destinatarului la un SMS trimis de un sistem automat.
Si apropo, pentru cei ce ziceau ca impactul negativ va fi aproape 0 si majoritatea vor accepta cuminti modificarea, din cunostintele mele care au acel abonament si au primit sms-ul, 3 se porteaza la concurenta, pentru ca Orange nici macar n-a vrut sa stea la discutie cu ei, pe sistem "accepti sau adio!", 2 au trecut pe prepay si 2 au trecut pe un abonament cu 1 euro mai scump(6 euro dupa negociere), dar fara neliminat national, fara roaming si cu doar 100 min in SEE. Si altii, ca mine, asteapta SMS-ul care va veni aproape de data facturarii.
Ce modalitate a gasit Orange sa-si creasca ARPU. :)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!