Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

Răspunsuri

Incă mă chinui cu rezolvarea acestei probleme de modificare abuziva a abonamentului de 5 euro cu tva la 8,3 euro cu tva , adica acel 7 euro cum zic ei, ca să para mai ieftin. Între timp a apărut o altă problemă cu un alt operator la care fiica mea a făcut recent un abonament, după ce am primit factura în care mă înștiințează că am de plătit 0 lei....problemă mare, nu-i așa? De la același operator am abonament voce fix 0 lei, adică plătesc doar ce vorbesc, precum si tv analog gratis de câțiva ani buni ! Și chiar nu am avut probleme cu serviciile respective, nici agasari din partea furnizorului, chiar mă simt dator față de ei , deci încep să mă simt din ce în ce mai Fraier in relatia cu Orange, sau Dialog, doar asa am început

flrom
flrom

flrom

User level
Nivel
0
66 / 100
puncte
Custom field 2
flrom

Da, e cheltuiala mult mai mare cu datul în judecată. Mai bine negocierzi mai mult sau treci pe prepay. Nu mai vorbesc de stres, timp pierdut și alte inconveniente, care vor fi mult mai mari.

@Vio73: Nu conteaza cheltuiala cand esti cu sufletul in Rai. Dar cand STII ca la altii se poate si tu nu poti fi pe locuri eligibile indiferent de efort atunci nu ai alta alternativa, indiferent de cost. Si de multe ori, pentru persoana proprie o astfel de cheltuiala merita mult mai mult decat orice promisiuni sau umflari artificiale de scor ale operatorului. E doar psihologie de gradinita...

@cocolosh: Si eu am pierdut timp cautand alternative la inavutirea nejustificata a operatorului, iar timpul acordat acestei indeletniciri nu a fost in van. Satisfactia personala este net superioara timpului pierdut si vechimii de 20 de ani la care am renuntat. Dupa cum am mai spus: un abonament TREBUIE tarifat dupa NEVOIA de resurse pe care o ai TU, nu care vrea OPERATORUL sa o ai. S-ar putea sa nu fi de acord sau sa nu intelegi dar este o filozofie simpla si usor de aplicat. Important este sa vrei.

Ce felicitari pentru cei care au pastrat pe cel de 5?! Felicitari celor ce au inteles si au modificat sau reziliat.Iar in instanta, operatorul castiga dpdv legal, a trimis sms (e legal sms, metoda agreata de ANCOM) cu 30 zile inainte si a acordat drept reziliere fara daune pentru cei ce aveau luni ramase din contract, asa cum scrie in art 7 din contractul pe care noi l-am semnat. Cati l-au citit oare? In instanta, abonatul nu are castig de cauza, garantat. Sa fim logici, daca aceasta campanie era ilegala, ea nu exista. Ce, Orange nu are departament Legal? :))))
@1Qleu, nu se poate face schimb de numar intre abonament si prepay. Doar nr de abonament se poate schimba cu alt nr nefolosit, costa vreo 10 euro. Apropo de taxe, din brosura de tarife si servicii, pag 70-71:
https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/
Poti solicita in plus schimbarea numarului de telefon Orange - 9,59 euro, TVA inclus Numar personalizat - 9,59 euro, TVA inclus Un numar de aur - 19,20 euro, TVA inclus (in plus fata de schimbarea numarului de telefon Orange) Cod PUK - gratuit Factura detaliata - taxa lunara pentru factura detaliata pe hârtie este de 0,95 euro (TVA inclus) sau poti consulta detaliile de convorbire gratuit pe http://www.orange.ro/my-orange Schimbarea cartelei SIM (furt, pierdere, schimbare format cartela, deteriorare cauzata de client etc) - 1,92 euro pentru orice plan tarifar, TVA inclus Reconectarea abonamentului in cazul in care acesta a fost suspendat din cauza neplatii facturii - 2,98 euro pentru contractul/contractele incheiate de mai pu]in de 2 ani, TVA inclus
Telefoanele cumparate din magazinele Orange nu pot fi folosite cu o cartela SIM din alta retea.Poti decoda orice telefon achizi]ionat exclusiv din Orange shop, Orange store sau magazinul online Orange, astfel: Gratuit, daca ai cumparat un telefon fara abonament Pentru 410 RON (TVA inclus), daca ai cumparat un telefon cu abonament si soliciti decodarea in timpul perioadei contractuale Pentru 51,82 RON (TVA inclus), daca ai cumparat un telefon cu abonament si soliciti decodarea dupa expirarea perioadei contractuale Pentru decodarea telefonului trebuie sa mergi cu el si factura fiscala in magazinele Orange.Informatii actualizate despre tarifele de deblocare sunt disponibile pe http://www.orange.ro, in magazinele Orange si la300 - Serviciul Clien]i.
Informatii mai sus utile pentru cei ce nu le stiau.

Îți înțeleg frustrarea Flo dar hai sa ne gândim și poate sa ne întrebăm din ce cauze Orange a preferat implementarea acestor acțiuni. Eu sunt foarte supărat că la pompa tot crește prețul motorinei,ce sa fac,sa dau in judecata companiile Petrom,Mol,OMV etc? Plătesc și gata,nu am ce face. Ori nu mai folosesc mașină și merg cu transportul in comun. De ce Orange ar fi diferit. E deranjant că s-a scos din oferta acel abonament de 5 euro,dar ce putem face? Lucrurile și serviciile se scumpesc peste tot de multa vreme,oare Orange a fost cumva forțat să adopte aceste măsuri? Oare și politică fiscală a guvernului,celebra OUG 14, l-a determinat să schimbe oarecum politica? De ce nu dam in judecată guvernul fiindcă de acolo pleacă problema. Politica fiscală e cauzà iar scumpirile (peste tot) sunt efectul. Noi vrem drepturile noastre sa fie respectate,dar nici companiile nu pot lucra în pierdere. Așa zisa "taxa pe lăcomie a fost o tâmpenie" iar acum tragem ponoasele unor greșeli făcute de statul român. Hai sa privim în ansamblu problema.

@Ascary: "Frustrat" eu? Confunzi termenii. Zici ca mine dar faci ca tine. Cand vei intelege imi vei da (poate) dreptate. 1. Pana atunci, pe ORANGE nu l-am intrebat de profit, dar i-am expus pe tava nevoile mele si costurile pe care le pot suporta. Ignoranta totala la bordul Orange. Nu ai cu cine sa te intelegi... atunci PA! 2. Combustibil scump asa cum spuneai? Exista alternative multiple, dar orice abatere si dorinta de confort se plateste. Decizia iti apartine. 3. Energie scumpa? Eu am decis "sa-mi fac" hidrocentrala. 4. Abonament scump? Eu nu mai am nevoie de resurse de la altii ci doar de un numar ACTIV. Simplu. Si asta am ales acum. Asta ca sa nu-mi fac si "centrala telefonica". cu fir direct la "satelit" :)) Resurse am eu, iar de gestionat le gestionez cand vreau, nu cand vrea Orange. Dar ce observ ca nu se intelege este ca orice abatere si comoditate este taxata spre bucuria portocalei si nu numai.
Si ca sa intelegi cresterea lunara a abonamentului "numai cu 1 euro sau 2": Eu nu sunt platit in euro, iar abonamentul este anual (ca sa nu spun 24 de luni la altii). Deci calculeaza si vezi paguba suplimentara din ceea ce ar putea reprezenta pentru tine o alta investitie, nu cheltuiala fara rost.
Si ca sa mai clarificam si problema mult laudata cu "acoperirea orange": De cand cu posibilitatea apelarii Wi-Fi, nici nu mai conteaza cum il cheama pe operator daca puterea semnalului mi-o asigur cu "jucarele" personale.

Pai si atunci unde e problema, Flo, daca ai hidrocentrala,satelit si alternative la transport? Dupa cum observ nu ar fi gaura-n cer pentru un euro in plus dat lui Orange pentru resurse mai multe . Nici pentru Orange nu-i gaura-n cer daca 1-10-100-1000 de abonati aleg prepayul (sau altceva) in loc de abonament. Iar de paguba ce sa mai vorbim,scumpirea e echivalenta cu o sticla de apa plata pe luna. Eu fumez de 10 euro pe zi,crezi ca imi pasa ca abonamentul nu mai este 5 ci e 6 euro pe luna? (Hai ca m-am laudat si eu :) )

@Ascary: Dupa cum am spus, "nu vei intelege". Ai citit una si ai scris alta. Restul povestilor sunt fara rost, fara legatura cu topicul. PS: eu gasesc bidon de apa cu 2 lei, dar daca tu abia gasesti o sticla la 5 lei atunci iti inteleg starea.

Eu beau Vittel :) Dar nici tu nu vrei sa intelegi ca pana la urma renuntarea la abonamentul de 5 euro al lui Orange este o masura luata de ei fortati de anumite imprejurari economice ale statului român.Mi-e greu sa-i explic acest lucru vecinului meu pensionar dar sper ca un user erudit ca tine va înțelege.

Ca să umbli prin judecată ,pentru o scumpire de 2€ al abonamentului mi se pare ceva fără sens.Dacă se poate găsi o cale de mijloc pentru o negociere care sa convină,dacă nu sunt alte alternative mai puțin costisitoare,fără stres și umblături pe drumuri.Aceasta este parerea mea ,în rest fiecare face cum dorește..

Am scris si eu, am citit tot ce au scris si altii la acest subiect. Concluziile le va trage, desigur, Orange (acum cateva zile, o cunostinta care a mers sa plateasca factura intr-un magazin mi-a spus ca inauntru se discuta problema asta pe un ton ridicat) dar poate ii vor ajuta un feedback de genul asta, pe viitor:
Toata lumea stie ca se scumpesc... toate. In acest caz insa problemele au fost/sunt legate de "cum, cu cat si alternativa cat de cat avantajoasa pentru ambele parti". Sa le luam pe rand.

1. Nu sunt de acord cu sintagma "clientul nostru, stapanul nostru" dar cand ai un contract semnat pe 12/24 luni pe un anumit pret, fa bine si respecta-l (chiar daca poate esti acoperit legal sa il schimbi unilateral) si lasa-l sa se incheie asa chiar daca ti-ai dat seama ca poate nu a fost asa de avantajos pentru tine sau cum sperai. Ulterior poti scumpi si sunt sanse mari ca acest lucru sa fie acceptabil de catre cealalata parte. Pentru mine, clientul, nerespectarea acestui contract inseamna lipsa de incredere (ca urmare dupa aproape 19 ani de abonament am trecut deocamdata la prepay, mai vad mai incolo ce voi face) ceea ce se traduce in evitarea de a mai incheia orice contract de (alte) servicii cu o astfel de firma atat timp cat ce e obligatoriu pentru mine pentru ea e optional. Concret, era in discutie sa achizionam servicii de tv satelit (pentru casa de la tara - intre timp am semnat cu alta firma deocamdata totul e bine din toate punctele de vedere: pret, pachetul de programe), telefon fix, internet si televiziune prin cablu. Cat timp voi participa activ la plata acestor servicii, oferta Orange va fi ignorata cu desavarsire din start si pe perioada.... nedeterminata pentru ca mi s-a dovedit ca obligatiile contractuale sunt punitive exclusiv pentru mine.
2. Lasati textul cu "numai" 2 euro. In cazul de fata 2 euro inseamna 40% in plus si nu toti sunt IT-isti sau bugetari cu salarii/pensii mari. Iar daca (asa cum a fost cazul meu) aceasta scumpire vine la scurt timp dupa o alta (fapt ce duce scumpirea la 70% in cca. 2,5 ani in conditii de consum relativ constant de aceleasi resurse), despre ce vorbim?
3. Am mai scris, consumul estimat de mine pentru abonamentul de 5 euro era undeva la 30%. Cu noua scumpire nu faceam decat sa platesc in plus resurse nesolicitate pe care nu le-as fi folosit niciodata. Normalitatea ar fi trebuit sa fie: instiintare ca la terminarea perioadei contractuale vor trebui ajustate preturile; inainte de sfarsitul acelei perioade o discutie clara cu un reprezentat al firmei privind nevoile mele reale si cat ar costa ele. (Cel putin la consumul meu de resurse, chiar mai taiat din ele, cred ca ma incadram lejer la 5 euro, tva inclus). Dupa care luat decizia finala, convenabila de ambele parti si fara resentimente. "Just business"

In loc de final: In multii ani de abonament singurul lucru cumparat pe baza unor reduceri si puncte de fidelitate a fost o casca bluetooth pentru telefon. Cu toate acele reduceri combinate (vechime + ziua de nastere), a avut un pret aproape identic cu ce puteam cumpara la liber din alt magazin. Alta facilitate a abonamentului (redirectionare apel) cred ca am folosit-o de 5 ori in 18 ani. Semnalul Orange la casa de la tara e "dupa cum bate vantul". Sunt lucruri pe care le-am acceptat pana acum pentru ca mi se pareau ca se incadreaza la pretul si relatia cu furnizorul corecte (apropo, in toti acesti ani am intarziat o singura data plata abonamentului cu cca. 5 zile pentru ca am fost plecat in strainatate. Cum sunt zile intregi in care efectiv nu trebuie sa dau telefon la nimeni e posibil ca reincarcarile mele prepay sa nu fie deloc cu frecventa lunara).

@pipzn bine ai venit pe comunitate. Imi pare rau de situatie. Referitor la respectarea perioadei contractuale,probabil ca implementarea masurilor luate de Orange ar fi durat mult mai mult timp tinand cont datele diferite a abonamentelor,unele terminandu-se intr-o luna-doua altele intr-un an si ceva,in functie de data cand au fost incheiate,asa ca probabil Orange a ales calea de mijloc si sa faca trecerea odata de la un abonament la altul. Imi pare rau ca ai pierdut anii de vechime.

@pipzn: Perfect de acord cu modul de analiza prezentat si ma bucur pentru decizia luata, dar sper totodata sa fi gasit si o alternativa convenabila tie, in special ca resurse dar si cost. Intr-o situatie similara (ca si consum de resurse sau tarif abonament) eram si eu, iar o astfel de abordare nu am mai putut suporta. Noroc ca sunt alternative garla. Trebuie doar sa ai curaj sa le abordezi. Comoditatea costa.
Totusi se pare ca nu doar Ascary ci si alti membri ai comunitatii gasesc pentru cel in cauza ca ajutor de empatizare <doar pierderea anilor vechime>. Anii de vechime sunt un fleac pe langa restul indurate si platite, facturi achitate chiar si inainte sa le poti vizualiza online pentru care Orange nici nu iti multumeste (ca de premiat nu se pune problema). Pana Orange se va destepta sa faca abonamente pliate pe NEVOIA clientului va mai trece muuult timp.

Am sa trec pe digi, ca nu m-a anuntat nimeni de modificarea contractului.

Rus ioa
Rus ioa

Rus ioa

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Rus ioa

@Rus ioa înainte să închei un abonament la Digi eu zic să testezi cel puțin jumătate de an rețeau lor cu o cartelă Pre Pay... Eu am avut abonament la ei și nu aveam semnal în multe zone.
Întradevăr, prețurile la Digi sunt imbatabile, dar testează rețeau înainte să îți faci un abonament pe o perioadă mai lungă - 1-2 ani
@adrian.prodea bine ai venit și felicitări pentru părimul răspuns oferit :)
Poți detalia decizia ta de a renunța la abonamentul pe care îl ai la Orange?

@Rus ioa si eu am crezut ca nu m-a anuntat nimeni,ba chiar am crezut ca am scapat :) insa cand am fost intr-un Orangeshop cu o treaba,a venit vorba si de abonamentul meu de 5 euro care era 7 de acum. Bineinteles ca am facut ochii mari si l-am intrebat pe consultant cum se poate sa fi modificat abonamentul fara sa fiu anuntat. Vanzatorul a verificat si mi-a zis ca in data de ,pe numarul x,am fost notificat. In fine,mi l-a scazut la 6 euro (tva inclus) . Cand am ajuns acasa am intrebat-o pe sotie (ea folosea numarul respectiv) daca a primit un mesaj de la Orange cum ca se modifica abonamentul. Mi-a zis ca da, a primit, dar a uitat sa-mi spuna. Zic ca ar trebui sa verifici si tu,trebuie neaparat sa fi fost notificat.

Am facut sesizare on-line și am primit mesaj precum că o să revină la vechiul abonament,aștept cu nerăbdare următoarea factură.Totuși,am impresia că e o situație creată de angajații mai mărunți ai firmei,bonusați probabil pentru orice modificare in sensul maririi tipurilor de abonamente,seamănă cu situația aceia în care ajunsese și polițiștii,să fie promovați în funcție de amenzile date,acesta fiind un criteriu de performanță.Dacă problemele create de această abordare ar fi conștientizate și de către șefii mai de sus din structura acestei firme sigur ar schimba acest tip de abordare din ultima perioadă.Ideea că acel abonament de 5 euro nu e rentabil pentru operatorul de retea e chiar ridicolă având în vedere că deserveste în general doar un serviciu de voce,probabil cu o medie de consum per abonament sub 100 minute lunar,și la cum se dezvoltă rețelele locale wi-fi s-ar putea ca elementul date mobile sa fie din ce în ce mai putin atractiv.Mi-aduc aminte de primul meu abonament la serviciul de cablu tv,furnizorul respectiv avea monopol pe vremea aceea,aveam contractul semnat pe 3 sau 4 dolari,nu erau euroii pe-atunci,și după câțiva ani am realizat că plateam vreo 10 euro.Cand m-am dus să încerc să renegociez m-am lovit de un zid,cu argumente dintr-alea...că am atâtea programe,că ăsta e abonamentul,altcum nu se poate.etc.,chiar nu au vrut sa rezilieze contractul,spunându-mi că nu poate întrerupe contractul decât dacă nu plătesc factura în nu stiu câte zile, însă o să apar rău platnic în sistem,nu mă mai cablează nimeni,etc.Bineînțeles am asteptat să treacă perioada,m-au decablat intr-o zi pe la ora 12,insă celălalt operator pe care-l contactasem între timp a venit și m-a cablat pe la ora 14.In anii următori nu pot să vă spun de câte ori,căte pliante,telefoane,agenti pe la ușă,oferte de tot felul,cred că știți și voi despre ce e vorba.'Ce a pierdut și cât a cheltuit inutil acel operator în perioada următoare ?',întebarea asta ar trebui să ajunga la stafurile companiei Qrange Romania,asta in speranța ca încă nu este prea târziu.

flrom
flrom

flrom

User level
Nivel
0
66 / 100
puncte
Custom field 2
flrom

@flrom: "Te-ai lovit de zid?" Bine spus. Eu nu stiu ce sa cred despre "echipa fantastica" creatoare a acestei bulversari cand la o propunere de 5 euro nu-si mai amintesc decat de un standard de 6 euro. Oricum e mult, eu unul avand nevoie doar de o perioada activa, nu de resurse. Asa ca important e sa ai alternative.

Nu sunt sigur că abonamentul Orange avea inclus TVA, dar sunt sigur că la Telekom TVA nu era inclus în abonament ci îl plăteam la valoarea întregii facturi.

Toate abonamentele la Orange au tva inclus. Orange Me 5start costa 5 euro (tva inclus), mai ieftin ca la prepay și bonus roaming și minute internaționale mobil UE multe (400). Acolo au fost costurile mari pe orange pe roaming și internaționale mobil UE.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!