Întrebare cu răspuns(uri)

Posibil problemă Orange/ telefon dual sim?

Deschid acest topic, în speranța, ca unii dintre voi s-au mai confruntat cu aceasta problema. Dețin un telefon Huawei P20 pro, în care am pus 2 cartele sim (orange/telekom). Caz 1, dacă vorbesc la telefon de pe simul de Orange, și ma suna altcineva pe numărul de Telekom, el primește mesaj ca numărul nu are semnal și implicit primesc sms ca m-a contactat persoana X. La Orange ca să primesc acest sms (notificare) ar trebui sa am activa căsuța vocală, trecem peste. Dacă vorbesc pe telefon pe numărul de Telekom și sunt apelat pe numărul de Orange, în teorie ar trebui ca apelantul sa primească (numărul Orange nu poate fi contactat sau să intre căsuța vocală), dar numărul nu se apelează, în acest caz nu este semnalizat de rețea. Fiindcă am mai auzit de încă 2 cazuri, că nu pot fi apelați pe orange, când sunt activi pe celalalt nr, întreb dacă este o problemă Orange sau de la telefon?, din moment celălalt sim se comportă normal.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

În urma discuțiilor cu operatorul din cadrul Departamentului Tehnic Orange și a testelor efectuate de dansul cu userul mr.17, s-a ajuns la următoarele concluzii.

 

Serviciile "Mesagerie vocală și Non-stop/robotul ca abonatul nu are semnal" au unele bug-uri de sistem, când utilizatorul are activat serviciul de telefonie Volte și, anume:

 

 

1. În momentul în care simul de Orange este inactiv, din cauză că este utilizat al doilea sim, și ambii parteneri de discuție (exclusiv rețeaua Orange) au serviciul Volte activ, va intra în funcțiune, fie mesageria sau roboțelul că abonatul nu are semnal

 

2. Orice apel din Orange 2/ 3G sau alt operator din rețeaua națională către utilizatorul Orange cu serviciul Volte activ, rețeaua va da eroare și nu va semnaliza acest lucru, iar apelantul nu va fi informat ca utilizatorul este inactiv.

 

În urma testelor, pana la finalizarea și posibila rezolvare a problemei, pentru utilizatorii cu 2 simuri sau pentru cei care au mesagerie vocala activa și nu vor sa piardă niciun apel, este recomandat sa tina serviciul de voce în 2/ 3G, pentru a evita erorile mai sus amintite.

Dacă se efectuează un apel din 4G în 2/ 3G, nu este absolut nicio problema, doar invers apar aceste conflicte de sistem.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (10)

Da (10)

50%

10 membri au votat cu DA

10 membri au votat cu NU

50% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 3 din 3

In urma discutiei cu o persoana de la servicul tehnic orange si a unor verificari in retea s-a constat ca este o problema de retea si care a fost raportata mai departe pentru a fi rezolvata. Momentan,sunt doua variante in care pot functiona notificarile prin sms a apelurilor pierdute orange atunci cand se vorbeste pe celalalt sim, astfel:

  • atat apelantul cat si apelatul orange au serviciul volte activ;
  • sa dezactivez volte orange in telefonul meu dual sim Huawei P20.

mr.17
mr.17

mr.17

User level
Nivel
1
143 / 750
puncte
Custom field 2
mr.17

În urma discuțiilor cu operatorul din cadrul Departamentului Tehnic Orange și a testelor efectuate de dansul cu userul mr.17, s-a ajuns la următoarele concluzii.

 

Serviciile "Mesagerie vocală și Non-stop/robotul ca abonatul nu are semnal" au unele bug-uri de sistem, când utilizatorul are activat serviciul de telefonie Volte și, anume:

 

 

1. În momentul în care simul de Orange este inactiv, din cauză că este utilizat al doilea sim, și ambii parteneri de discuție (exclusiv rețeaua Orange) au serviciul Volte activ, va intra în funcțiune, fie mesageria sau roboțelul că abonatul nu are semnal

 

2. Orice apel din Orange 2/ 3G sau alt operator din rețeaua națională către utilizatorul Orange cu serviciul Volte activ, rețeaua va da eroare și nu va semnaliza acest lucru, iar apelantul nu va fi informat ca utilizatorul este inactiv.

 

În urma testelor, pana la finalizarea și posibila rezolvare a problemei, pentru utilizatorii cu 2 simuri sau pentru cei care au mesagerie vocala activa și nu vor sa piardă niciun apel, este recomandat sa tina serviciul de voce în 2/ 3G, pentru a evita erorile mai sus amintite.

Dacă se efectuează un apel din 4G în 2/ 3G, nu este absolut nicio problema, doar invers apar aceste conflicte de sistem.

Și eu am dual sim! Cartela principala este cea de Orange! Când vorbesc și in timpul convorbirii ma suna cineva, persoana nu aude sunetul de ocupat, ci ca suna și nu răspund!
Am Huawei P20!

@Lorelewi, situatia descrisa de tine se intampla pentru ca este activa optiunea "apel in asteptare" pe telefon, indiferent ca este dual-sim sau nu. Cand aceasta optiune nu este activa, persoana care te suna, cand vorbesti, primeste tonul de ocupat.

Am și eu telefon dual sim in două rețele diferite, dar nu am această problemă; dacă sunt intr-o convorbire și mă apelează o altă altă persoană, telefonul mă avertizează dacă vreau să-i răspund; pot pune în așteptare pe cel cu care vorbesc si răspund celuia care m-a apelat. În cazul în care nu-i răspund i se transmite ca nr respectiv este ocupat, să revină mai tîrziu. Nu este o problemă Orange; dacă era o problemă din partea Orange aș fi avut aceleași probleme. S-ar putea sa aibă o mică problemă telefonul asta nu-i exclus .

@Gianni: este vorba de apelarea numarului de pe sim1 in timp ce tu vorbesti deja pe sim2. Daca apelul2 este pe acelasi sim, nu sunt probleme. Dar atunci cand utilizezi un sim, celalalt devine inactiv. Observata si vazuta si la mine pe un galaxy serie A50.
Faptul ca poti folosi un singur sim la un anumit moment (fie date, fie voce) poti zice ca tine de telefon, nu de retea. Asta nu inseamna ca e defect, ci asa functioneaza, adica doar un sim activ la momentul utilizarii.

Eu am doar o cartela bagata in telefonul dual sim. La fel cum zicea cineva mai sus daca vorbesc cu cineva si in acelasi timp sunt sunata de altcineva, nu vad acest apel. Nici nu ma anunta vreun sonor. Dupa ce inchid vine sms de la mesageria vocala ca am fost sunata. Am incercat in alt telefon si e tot asa. Am sunat la Orange si azi in sfarsit a zis un baiat ca e de la ei din sistem si ca rezolva problema. Nu s-a rezolvat nici acum, el zice ca a facut ceva sa mearga, dar e tot asa

Ade, in cazul tau (un singur sim in telefon, indiferent daca telefonul e dual-sim sau nu) problema este alta. Probabil ca nu ai semnal cel putin 3G (sau telefonul e setat manual pe 2G) sau nu ai activata functia de apel in asteptare din telefon. Parerea mea.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

E Samsung S10. E activata functia apel in asteptare. Tot asa e si daca bag cartela in alt telefon, In timpul unei convorbiri nu imi apare daca ma suna altcineva. Daca activez mesageria vocala dupa terminarea convorbirii vine mesaj ca am fost sunata. Daca dezactivez mesageria vocala habar nu am daca ma suna cineva atat timp cat eu vorbesc la telefon. Cel care ma suna (al doilea) aude ca suna si eu nu raspund

Interesaaant! :)

"Apel 4G" se refera la functia VoLTE (Voice over LTE) a telefonului. Odata dezactivata, telefonul va trece in timpul unui apel din 4G (presupunand ca esti deja pe 4G) in 3G/2G, in loc sa ramana pe 4G. Nu e tocmai recomandat, mai ales daca nu prea ai semnal pe 3G in zona respectiva.

Deci practic la tine acum trece mereu pe 3G cand faci un apel, ceea ce inseamna ca, din moment ce nu se reproduce pe 3G, e posibil un bug pe undeva. Din moment ce eu unul n-am reusit sa-l reproduc, presupun ca ar putea sa fie un bug fie pe partea telefonului, la implementarea VoLTE, fie pe partea aplicatiei responsabile de managementul apelurilor. La Samsung-uri, din moment ce soft-ul e atat de customizat, se poate ca ala se fie un bug al aplicatiei. Sau, poate e un bug ciudat de retea, care se manifesta doar in cazul ala specific.

De curiozitate am testat si eu mai devreme chestia asta si la mine a mers... Adica mi-a aparut ca ma suna cineva (si eu am un telefon dual-SIM, dar e folosit doar un slot) in timp ce eram deja intr-un alt apel pe 4G. Nu am casuta vocala.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!