Întrebare cu răspuns(uri)

Posibil problemă Orange/ telefon dual sim?

Deschid acest topic, în speranța, ca unii dintre voi s-au mai confruntat cu aceasta problema. Dețin un telefon Huawei P20 pro, în care am pus 2 cartele sim (orange/telekom). Caz 1, dacă vorbesc la telefon de pe simul de Orange, și ma suna altcineva pe numărul de Telekom, el primește mesaj ca numărul nu are semnal și implicit primesc sms ca m-a contactat persoana X. La Orange ca să primesc acest sms (notificare) ar trebui sa am activa căsuța vocală, trecem peste. Dacă vorbesc pe telefon pe numărul de Telekom și sunt apelat pe numărul de Orange, în teorie ar trebui ca apelantul sa primească (numărul Orange nu poate fi contactat sau să intre căsuța vocală), dar numărul nu se apelează, în acest caz nu este semnalizat de rețea. Fiindcă am mai auzit de încă 2 cazuri, că nu pot fi apelați pe orange, când sunt activi pe celalalt nr, întreb dacă este o problemă Orange sau de la telefon?, din moment celălalt sim se comportă normal.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

În urma discuțiilor cu operatorul din cadrul Departamentului Tehnic Orange și a testelor efectuate de dansul cu userul mr.17, s-a ajuns la următoarele concluzii.

 

Serviciile "Mesagerie vocală și Non-stop/robotul ca abonatul nu are semnal" au unele bug-uri de sistem, când utilizatorul are activat serviciul de telefonie Volte și, anume:

 

 

1. În momentul în care simul de Orange este inactiv, din cauză că este utilizat al doilea sim, și ambii parteneri de discuție (exclusiv rețeaua Orange) au serviciul Volte activ, va intra în funcțiune, fie mesageria sau roboțelul că abonatul nu are semnal

 

2. Orice apel din Orange 2/ 3G sau alt operator din rețeaua națională către utilizatorul Orange cu serviciul Volte activ, rețeaua va da eroare și nu va semnaliza acest lucru, iar apelantul nu va fi informat ca utilizatorul este inactiv.

 

În urma testelor, pana la finalizarea și posibila rezolvare a problemei, pentru utilizatorii cu 2 simuri sau pentru cei care au mesagerie vocala activa și nu vor sa piardă niciun apel, este recomandat sa tina serviciul de voce în 2/ 3G, pentru a evita erorile mai sus amintite.

Dacă se efectuează un apel din 4G în 2/ 3G, nu este absolut nicio problema, doar invers apar aceste conflicte de sistem.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (11)

Da (10)

48%

10 membri au votat cu DA

11 membri au votat cu NU

48% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 1 din 3

Eu as spune ca de la telefon.. dar, e doar o parere.. n-aș sti sigur.. Eu am avut probleme cu digi si orange.. momentan am 2 telefoane, dar, as cam vrea sa revin la unul singur dual.. ca e greu asa, plus telefonul de serviciu..
O varianta de a afla ar fi schimbând sim-ul care crezi tu ca are probleme.. cu unul din alta retea in prima faza si-apoi, în funcție de rezultat cu alt sim orange..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Din cate stiu si am mai intalnit, in momentul cand vorbesti pe unul din numere, celalalt apare ca fiind deconectat. Eu personal desi detin un telefon dual sim, am doar o cartela sim bagata in el deci nu pot spune ca telefonul meu face asta. Mama in schimb are telefon dual sim cu doua cartele bagate in telefon (orange si digi) si cand vorbeste pe unul din numerele de telefon, celalalt suna ca si cum nu ar avea semnal sau ar fi inchis. Eu de fiecare data cand sun si apare unul din numere inchise, sigur vorbeste pe celalalt numar. Precis si la tine este sa vie telefonul care reactioneaza asa doar ca nu inteleg din ce motiv numarul de orange nu se apeleaza. Stiu ca ceva aseamanator se intampla cand o sun pe mama, astept foarte mult pana imi intra mesajul ca "abonatul nu poate fi contactat".

Florin D
Florin D

Florin D

User level
Nivel
3
4435 / 5000
puncte
Custom field 2
Florin D

Zic și eu, dacă era telefonul, celalalt număr nu mai semnaliza rețeaua. Un prieten are P20, cu Orange/Digi, la fel și la el, Orange nu se apelează, deși are căsuță vocală activă, Digi nu are semnal/intră căsuța vocală.

Aparent, asta suna ca o problema de compatibilitate, un "conflict" de interese intre cele doua retele.
Dar, nu ar trebui sa fie o problema de la telefon, din moment ce dual sim-urile sunt facute sa sustina doua cartele simultan, indiferent de natura lor, nu-i asa ? Si aici intervine chichita :D
Oare poti tu sa verifici si sa afli ce fel de dual-sim are telefonul ?
1.Dual Sim Pasiv - nu este un telefon dual-sim in adevaratul sens al cuvantului, avand un singur modem radio, care poate fi conectat la o singura retea si cu un singur numar de telefon .
2. Dual Sim Dual Standy - tot de un singur modem radio vorbim si aici cred ca se incadreaza Huawei-ul tau, deoarece in clipa in care preluam un apel, cartela de pe care am raspuns este singura care ramane activa, cealalta find deconectat de la retea pe toata perioada convorbirii. Odata terminata convorbirea, cea de-a 2a cartela revine online si poate fi utilizata normal. Tot aici, daca ai setat de exemplu conexiune de date sa se faca prin cea de-a 2a cartela, cat timp folosesti prima cartela, telefonul tau va fi deconectat de la Internet .
3. Dual Sim Dual Active - ambele cartele sunt active simultan, tot timpul, fiecare avand alocat un modem radio dedicat, insa costul de achizitie al telefoanelor cu Dual sim Dual Active este mai ridicat decat restul .

Sper sa iti fie de ajutor !
Cu Stima,
Iulia .

Iulia, mulțumesc de explicație, însă nu e vorba să fie online, înțeleg că nu e dual sim activ tot timpul. Problema este de ce nu se apelează numărul de telefon Orange, când sunt angajat într-o convorbire pe celalalt număr de telefon, adică să intre robotul și să zică ca nu are semnal/căsuța vocală ca la telekom/digi.

Daca in setarile dual-sim din telefon nu gasesti nici o functie, problema nu este de la telefon. Incearca doar cu o cartela, sa vezi in primul rand daca mesageria (sau mesajul de ocupat) functioneaza, si activeaza-l, si apoi vezi daca merge si pe dual.
Cred ca problema este la Orange, care nu a setat corespunzator cartelele pe modul dual-sim.

Cum a zis si Iulia, sunt mai multe tipuri de Dual SIM. Iar telefonul tau este Dual SIM (dual-standby).
Ceea ce inseamna ca doar in Standby va folosi ambele sim-uri si va putea primi apeluri pe oricare dintre cele doua numere.
Odata ce esti in apel pe unul dintre SIM-uri, celalalt SIM va deveni automat indisponibil.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Normal ca trebuie sa devina indisponibil, problema e de ce nu se apelează numărul și sa intre robotul "abonatul Orange nu poate fi contactat", în schimb apelul nu se initializeaza, arata ca se efectuează apelul, dar nu zice nimic, se întrerupe.

Da, ai dreptate. As zice ca probabil cazul asta nu e acoperit pe partea Orange. Stii ca ai acele cazuri de deviere apel catre casuta vocala (daca e activa)? Ma gandesc ca acel caz specific in care tu vorbesti pe un alt numar, iar numarul tau (de Orange) este pus "pe pauza", nu e acoperit de niciunul dintre acele cazuri. Si atunci, oricine te-ar suna pe Orange, nu primeste niciun mesaj, pentru ca nu e configurat niciun mesaj pentru cazul asta.

Asta cred ca ar trebuit dat ca sugestie/bug (dar mai probabil sugestie) de implementare.

Si mai e o chestie, din moment ce Orange nu pare sa foloseasca metoda clasica de redirectionare a apelurilor (de exemplu **61*nr de tel# + Call), nu stiu de ce, nici nu stiu daca iti poti configura tu cumva cazul asta.

Parerea mea e ca:
1. Orange ar trebui sa foloseasca standardul folosit de toata lumea pentru redirectionari. Astfel incat sa nu trebuiasca sa umbli prin meniuri ca sa iti dezactivezi casuta vocala in loc de un simplu apel la ##002#.
2. Pentru cazul asta, cel mai probabil va trebuie sa iei legatura cu cineva de la relatii cu clientii, pentru ca s-ar putea sa trebuiasca implementata chestia asta pe partea Orange.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Pai da... Problema e ca SIM-ul nu e chiar dezactivat. Asta e si problema. Nu exista setat niciun mesaj pentru cazul asta specific. Banuiesc ca e un cod specific cu care se intoarce in urma unui apel de genul asta. Si pentru acel cod, cred ca nu e setat nimic. Evident, e doar o parere.

E ceva de genul:
1. nu e in retea?
nu.
2. ok. e in retea dar nu raspunde?
nu.
3. e ocupat?
telefonul zice ca da.
4. e ocupat pe a SIM-ul asta?
nu.
OK, atunci nu stiu ce e de facut. :)) Fallback? Nu. Ok, atunci inchidem apelul.

Atata timp cat Orange pare sa foloseasca o implementare custom a serviciului de redirect...e greu de spus ce anume se intampla in spate.
Asta e doar o supozitie.

De-aia ziceam ca poate daca ai lua legatura cu cineva, te-ar putea ajuta. Acuma, nici nu stiu, Orange are in oferta vreun telefon dual-sim? Pentru ca ma indoiesc ca problema asta e in vreun fel specifica telefonului tau.

Mai am o curiozitate (si scuze daca ai mentionat cumva deja chestia asta pe undeva): daca suni de pe alt telefon pe nr de Orange (in timp ce tu esti deja intr-un apel pe Telekom), pe telefonul de pe care suni, se aude ca si cand s-ar face apelul (si suna) sau nu se aude nimic si la un moment dat se inchide?

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Telefonul e cumpărat de la orange, teoretic trebuie sa asigure suport,
”Mai am o curiozitate (si scuze daca ai menționat cumva deja chestia asta pe undeva): daca suni de pe alt telefon pe nr de Orange (in timp ce tu esti deja intr-un apel pe Telekom), pe telefonul de pe care suni, se aude ca si când s-ar face apelul (si suna) sau nu se aude nimic si la un moment dat se închide?”
Dacă sun de pe un număr din afara rețelei orange, se apelează, dar nu se mai face legătura și se aude un bip scurt, dacă sun de pe orange, îmi semnalizează că numărul de telefon este inactiv.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!