Întrebare fară răspuns

Acoperire sau bruiaje?

Vi s-a intamplat ca in buricul targului cu semnal de 4G, sa fiti apelati de pe un numar de telefonie fixa si totusi sa para ca nu aveti semnal? Sau cel putin o putere a semnalului de parca ar fi la limita de acoperire a semnalului de voce, nu de date. La mine s-a intamplat in 21.08.2019 ora 09:44, fiind apelat de pe un Telekom fix si purtand un dialog sub "valurile apei".

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Da, am pățit și eu odată, fiind apelat la semnal plin 4G și când am răspuns nu am auzit nimic, parca vorbeam singur...
Sigur, asta tine de mai multi factori, nu neapărat de semnal. Există într-adevăr zone în care nu poți vorbi din cauza diverselor bruiaje, dar nu m-am intersectat cu astfel de zone.

Si atunci unde e problema? Terminalul fix era o centrala care ma indoiesc sa fi fost "de pe vremuri, cu disc". Terminalul meu, recunoscut si de Orange ca fiind performant, l-am folosit imediat dupa acel apel si s-a auzit perfect. Oricum vina nu va fi a nimanui, doar consolarea va fi a abonatului.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

La mine la un moment dat auzeam alte voci pe fundal, și persoana cu care discutam la telefon m-a asigurat că e singură. Sunt într-adevăr cazuri ciudate, pe care după cum spuneai și tu, nu le va explica cineva vreodată.

De aceea astfel de cazuri trebuie aduse la lumina. In caz contrar, totul pare ROZ, dar utilizatorul retelei are de suferit. Ba poate mai da si cu terminalul de pamant crezand ca problema e la el.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Ma gandesc ca uneori anumite numere sunt ascultate si probabil ca nu se "acopera" cum ar trebui acest lucru. Si de aici apar si "bruiajele" si nefunctionarea pentru cateva secunde in conditii optime a apelului.

Mi s-a întâmplat să nu meargă din prima, dar, de obicei, a mers a doua oară. Dacă nu merge nici a doua oară, e o problemă cu rețeaua ce trebuie raportată.

De obcei asa faceam si eu cu o trista consolare interna. Dar cand apelul nu este initiat de tine ci primit de pe un numar de cetrala telefonica, de la o persoana straina.... ce te faci? Nu cred ca ii spui apelantului suna-ma altadata ca reteaua are zoale...

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Nu mi s-a întâmplat ca in centrul orașului sa rămân fără semnal. Poate zona era afectată de elementele de mediu sau de construcții (clădiri, subsoluri).

@Vio73: Mersi de sugestie. De obicei cand ti se programeaza un interviu telefonic (la care alegi eventual data si intervalul orar) raspunzi si dai ce ai mai bun. Amanari sau scuze echivaleaza de fapt cu un rateu. Ce sau cine sa repare? Consolarea si speranta ca viata vine cu ceva mai bun decat intamplarea descrisa. De aceea spuneam si in alt post (pe buna dreptate) ca semnalul la ORANGE e maxim intr-un loc si inexistent dupa colt.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@Laura.cio: Ceea ce spui e perfect adevarat pe termen lung. Dar cand ieri din acelasi loc /ora era o voce clara la un numar de tefon aleator, dupa o zi sa ai surpriza asta? Hmmm...

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Sunt probleme, congestie de rețea, care din păcate au început sa reapară. Telefonul lângă mine, dau apel, îl trimite în centrală, dar în final nu mai semnalizează telefonul și cel de pe care am apelat se închide.

Din pacate, da... Se mai intampla. Destul de sigur ca se intampla si la alti operatori. Dar da, din pacate nici Orange nu face exceptie. Cu toate ca, in general, stau mai bine la capitolul asta decat concurenta.

@arsradu: Atat timp cat end-user-ul se complace si alege sa lase capul plecat furnizorul va ascunde gunoiul sub pres. Cand se vor spune lucrurilor pe nume, atunci nici un operator nu va contesta erorile si problemele de furnizare al serviciului GARANTAT. In contractul meu cu Orange nu gasesc nici o clauza privitoare la procedura in astfel de situatii, sau cel putin OBLIGATIA Orange de a fi anuntate. Pana una alta, unii ridica osanale crezand ca le face bine, altii se ascund dupa deget cu morcovul si prea putini spun lucrurilor pe nume atunci cand se intampla ceva. Autosesizarea nu exista in acest caz, eventual DELETE de la postare.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Flo_1, sunt perfect de acord. Acoperirea defectelor nu duce la progres. Asa cum nici scoaterea lor in evidenta, in detrimentul lucrurilor bune, nu ajuta. Parerea mea e ca ar trebui sa fim constienti ca orice retea are plusuri si minusuri.

Incercam doar sa spun ca, din pacate, asta e o limitare a retelelor de telefonie mobila. Exista congestii pe retea, pentru ca sunt foarte multi utilizatori, si exista interferente datorita numarului mare de retele, care mai de care incercand sa ofere servicii cat mai bune clientilor ei.

Ceea ce se intampla in cazul tau e un fenomen destul de des intalnit. Nu e ideal. Dar nu stiu exact cat de mult se poate face de pe partea operatorului. Ca sa nu zic ca depinzi un pic si de ce se intampla la capatul celalalt al "firului". Nu zic ca e cazul aici. Zic doar ca se poate intampla.

Daca problema e de congestie a retelei pe 4G, poti incerca eventual un switch pe 3G, in caz ca reteaua e mai libera pe acolo. S-ar putea sa ajute.

Also, nu cred ca o sa-ti stearga nimeni postarea. :) Nu ai zis absolut nimic aiurea. E parerea ta, e experienta ta, si nu mi se pare ca te-ai fi exprimat in vreun fel necorespunzator. Asa ca, din punctul meu de vedere, nu exista niciun motiv pentru a-ti sterge cineva mesajul postat.

Acuma, ca se poate face ceva, de aici din comunitate, sa se rezolve problema in zona ta...aia nu stiu. Dar ce pot sa-ti spun e ca nu vad niciun motiv (cel putin in momentul de fata) pentru care postarea ta sa fie stearsa. In cel mai rau caz, va fi editata de un moderator.

Am pățit de câteva ori să se audă de parcă eram sub apă dar cred că ține și de condițiile semnalului interlocutorului.
Într-adevăr sunt lucruri inexplicabile.

cocolosh
cocolosh

cocolosh

User level
Nivel
3
2770 / 5000
puncte
Custom field 2
cocolosh

@FLo_1, mulțumim pentru subiectul propus și pentru faptul că împărtășești aici cu noi din experiențele tale. Acesta este și scopul acestei comunități, să ne ajutăm între noi punând întrebări, adăugând răspunsuri, sfaturi utile, să facem schimb de experiențe, indiferent dacă acestea sunt plăcute sau neplăcute. Iar pentru noi orice feedback este important pentru că ne ajută să ne imbunătățim.

 

Noi nu intervenim în postările voastre decât dacă ele încalcă Principiile Comunității (de ex. conținut pornografic, obscen, limbaj licențios, ofensator, ameninţător, rasist, sexist, atac la persoană etc.), ceea ce nu este deloc cazul aici.

@DanielaH: Ca patitu' nu e nimeni. Mai mult nu are rost dezvoltat subiectul pentru ca nu e util nimanui.

@cocolosh: Nu exista lucruri inexplicabile. Sunt doar realitati pe care unii nu si le asuma, lasandu-le din inertia timpului sa treaca uitate si spunand ulterior ca de fapt nu s-au intamplat. De aceea sunt "inexplicabile", de aceea se renunta la a lamuri o situatie. Stiti cum s-ar fi demarat o sesizare? Raspuns: "Vom analiza problema si vom remedia situatia (in acest caz nu prea vad cum), iar ulterior va vom anunta!".

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Mie mi se intampla in casa sa am semnal foarte bun intr-o zona si aproape inexistent in alta parte. Partile din casa variaza. In mod uzual imi spun cei cu care stau de vorba "Te-am pierdut, nu te mai aud" sau "Te aud cu intreruperi, unde naiba esti?". Mai simpatic e cand nu ma misc din loc, dar in mijlocul conversatiei scade brusc semnalul... M-am gandit o vreme ca e de la telefon, dar nu mi se intampla doar mie. Simpatic e si cu netul. Am o camera (mai ferita asa si in care se intra pe rand) in care, desi imi apare ca am semnal uneori si 4G, e o adevarata provocare sa navighezi.
Deci, ca sa sumarizez, da, mi s-a intamplat si mie sa patesc asa ceva (e adevarat, inca nu intr-un moment atat de dramatic ca cel al unui interviu) si e destul de frustrant.

Salut FLo_,

Si eu am întâmpinat aceleași probleme in jurul orei 9 si eram pe VoLTE, a trebuit sa comut pe 3G pentru a avea o calitate bună.

@imch: Stii care e raspunsul ORANGE la situatie ca a ta? "Am verificat situatia in zona unde locuiti, intradevar sunt probleme cu semnalul in acea zona, dar le vom remedia in cel mai scurt timp posibil" .... si au trecut ani de la acel raspuns.

@rafa.bloger: Daca 4G produce astfel de "distractii", eu zau ca nu mai inteleg de ce sunt unii asa de exaltati in ceea ce priveste 5G (vezi topicuri pe aceasta tema)... ca si cum acesta ar rezolva toate problemele pe care nici 3G sau 4G nu sunt in stare.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Eu cred ca totul depinde de circumstante. Pana la urma folosim o retea mobila in orase aglomerate pline de semnale radio de toate felurile. Ieri vorbeam cu sotia mea la telefon si asa cu au descris colegii imi spunea ca ma aude de parca as fi sub apa, apoi am reapelat-o si s-a auzit impecabil fara sa schimb locul nici eu nici ea. Amandoi folosim abonamente de la Orange. Eu pun aceste probleme pe seama bruiajelor si nicidecum pe calitatea retelei.

@imch: Stii care este solutia Orange pentru cazul tau? Utilizaza APEL WI-FI. Doar ca se ignora aspectul ca tu mai trebuie sa si primesti apeluri, nu doar sa initiezi apeluri. In fine... tot cu jumatati de masura.

@Romeo: exact, de acord cu tine.Si atunci te consolezi ca "a fost soarta"? Uite un exemplu (daca nu stiati): La furnizarea de energie electrica daca distribuitorul din diverse motive (cauze) "reuseste" sa "PRAJEASCA" aparatele electrice sau electrocasnice, prin VOIA NATURII sau MANEVRELOR, este despagubit. Alte detalii nu-si au rostul.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Atunci când vorbim de calitatea unui semnal trebuie sa luam în calcul o multitudine de factori care îl pot perturba: condiții atmosferice, topografia zonei, variații ale câmpurilor magnetice, undele radio, radiațiile ionizante, aparate de bruiaj (a se vedea calitatea semnalului în supermarketuri vs orice alta construcție de tip hala) la care mai adăugăm și restricțiile zonale de semnal care sunt impuse în diverse situații (sunt zone în orașe unde semnalul GSM este în mod voit bruiat din motive de securitate. Sau, aduceți-vă aminte de vizita președintelui american la București acum câțiva ani când în preajma coloanei oficiale nu exista niciun fel de semnal).
Atât timp cât aceste bruiaj sunt punctiforme și ocazionale nu avem ce sa facem, nici noi, nici operatorul de telefonie.

@The Special List: Ca sa simplificam povestea: Ce faci cu un bilet pentru un spectacol care fie nu se mai desfasoara, fie a fost sub asteptarile tale? Eu din ce-am inteles de la tine, il vei pune in rama. Detalii precum "de ce", "de unde", "cum" nu ajuta deloc in absenta unor SOLUTII (fie preventive, fie de rezolvare).

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Din pacate topicul cere solutii, nu cauze si specialisti.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1105 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

FLo_1, apelul wifi e alta distractie, fara legatura de data asta cu Orange... Am pus o intrebare acum ceva vreme legata fix de problema asta. Am dezactivat apelurile wifi pentru ca era mai rau decat ce am descris eu mai sus. Oricum ar fi, daca ma gandesc la toate situatiile in care interactionez cu produsele si serviciile Orange, tragand linia sunt multumita. Mi-ar placea sa fie totul perfect? Absolut! Ma derajeaza situatia suficient incat sa fac ceva (plangere, reclamatie, ceva..)? Nu... Poate daca as pierde un apel cu miza n-as mai fi atat de ...serena :-).

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!