Întrebare fară răspuns

Orange limitează viteza seara în roaming

Știu ca s-a mai discutat despre aceasta speță și alta dată, dar în seara asta, m-am trezit iar cu internetul limitat și șchiop. Pentru ce mai plătim abonament pentru Roaming în SEE, dacă nu funcționează în parametrii?, când avem nevoie de el. Propun sa fac și eu o pauza de la plata abonamentului, asa și cum ORO face pauza de la livrarea serviciilor. Trist ce se întâmplă de vreun an, pe partea de roaming în această companie.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Asta nu este bine și chiar îmi pare rău că se întâmplă!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Nu știu dacă tine de Orange, sau de partenerii lor externi asta. Pentru că nu cred că Orange are vre-o legătură cu rețeaua din tara în care ești, in afara de a semna un contract prin care acel partener se obliga sa furnizeze servicii pentru tine. Cred că, in acest caz este responsabil furnizorul local.... Îmi pare rău că ai ajuns la asta, într-adevăr este neplăcut sa nu poți beneficia de resurse în roaming.

Daca nu ma insel, cand s-a mai discutat despre limitare in roaming, parca tot la concluzia asta s-a ajuns.. ca limitarea n-o face Orange ci furnizorul extern.. presupun ca n-are cum s-o faca Orange, daca altcineva furnizeaza un serviciu pentru el..

Din păcate, din testele de pe Softpedia Orange a reieșit ca Orange ar limita viteza la net, la fel cum a fost prinsa și compania soră din Marea Britanie, EE (Orange+Telekom) . Au fost utilizatori care au testat rețele în paralele orange/telekom/vodafone/digi și rețeaua locală, culmea ca doar ORO mergea cel mai prost, prea mare coincidenta. Și limita se aplica seara deobicei între 21-24 h ora locala.
În timp ce pe numărul meu viteza la net era inutilizabil, la soție pe prepay mergea decent corespunzător gradului de încărcare al rețelei EE, asa mi-am dat seama ca și la mine se aplica limita de viteza. Mai testez și diseară.

Cred ca tine mai mult de furnizorul local si mai putin de Orange. Indiferent de conventiile incheiate de Orange cu partenerii externi, furnizorul local va cauta intotdeauna sa-si protejeze clientii sai in detrimentul oaspetilor.

Seara, ore de varf, trafic intents, prioritate au ai lor.

Aceeași rețea, un număr prepay Orange merge decent și al meu, abonament limitat la 1 Mbs, nu are ce grad de încărcare sa fie.
Asa am crezut și eu la început, am ținut partea Orange, dar când te lovești de problema, nu mai este asa de plăcut. Și în aceasta dimineață, limita a fost ridicata.

@Razvan nu cred ca e vorba de ridicarea limitei de viteza. Cu siguranta seara era traficul mai mare si de aceea aveai valorile mai scazute. E posibil ca firma din acea tara sa ofere servicii mai bune propriilor abonati si ceva ceva mai slab calitativ celor aflati in roaming.

Am mai observat ca limitarea se aplica pe clase de IP-uri, nu sunt toate limitate, probabil mai sunt abonamente lăsate la liber, din anumite motive pe care nu le cunosc.

@Razvan, conform specificului serviciului de roaming, această viteză depinde în mare masură de caracteristicile rețelei partenere, respectiv acoperirea outdoor, indoor, tipul de rețea selectată, încărcarea rețelei la un anumit moment etc.

 

Vom încerca să transmitem operatorului cele semnalate de tine cu solicitarea de efectuare de teste si luare de măsuri. Spune-ne, te rog, unde te afli și în ce rețea ești înregistrat. Din poze se vede EE-orange, Marea Britanie. Corect?

 

Mulțumim pentru feedback! Ne ajută să identificăm mai bine partenerii pe relația cărora trebuie să îmbunătațim calitatea serviciilor.

Sunt în Londra pe rețeaua EE. Aseară după ce am dezactivat datele mobile, am trecut pe modul avion, pe rețeaua Telekom și apoi revenit la Orange limitarea a dispărut pentru câteva minute, ulterior s-a schimbat automat IP-ul și limitarea a reapărut.

Și eu tind sa cred ca sunt de vina partenerii, dar și Orange trebuie sa aibă grija de calitatea serviciului de internet in roaming. Sunt niște servicii care trebuie îmbunătățite. Am observat din topicuri ca multi s-au izbit de o problema asemănătoare.

Seara trecută, IP-ul nu s-a mai schimbat, e același și în aceasta dimineață. Deși au mai fost sincope, e posibil sa fi fost datorate rețelei EE. O sa mai testez în week-end în Bulgaria, unde data trecuta am avut aceasta limitare. Mai jos pun câteva teste de viteza de aseară și azi dimineață.

pe scurt:
retele partenere nu te limiteaza, deoarece este interesul lor sa faca bani de pe urma ta.
orange ne limiteaza pentru ca nu are destula capacitate de transport si nu este dispusa sa faca upgradeurile necesare.

atasate sunt cateva exemple actuale care dovedesc clar limitarea aplicata de orange.

testele au fost facute in croatia folosind:
cartele prepay: orange ro, a1 hr, ht hr
abonamente: orange ro, vodafone de
retele partenere testate in acest calup: HT HR si A1 HR (VIP HR)
terminale folosite: samsung galaxy s8, 2x S9

Am făcut o serie de teste cu aplicația Speedcheck Pro, deși pingul rămâne la fel, dintr-o data, bariera pe download este ridicata de Orange. Upload-ul nu prea are cum sa fie mai mare de 10x decât download-ul, dpdv tehnic. Voi mai depune un ticket la Orange și pe Bulgaria, dar aici e evidentă limitarea. Am ajuns sa plătesc degeaba internetul în roaming SEE, luna de luna, când am nevoie de el, nu îl pot folosi câteva zile pe an. Ar trebui sa primesc un discount lunar la abonament, echivalent cu resursele în roaming disponibile și când mai ies din țară, sa folosesc un prepay de la un operator din țară, care nu limitează internetul.

Incearca sa schimbi operatorul de retea cu altul decat cel pe care il folosesti acum in roaming. Din punctul meu de vedere sigur problema e la el deoarece incearca sa-si protejeze clientii lui in detrimentul parteneriatelor roaming. Cand are trafic mare si infrastructura mica ii limiteaza pe altii. De exemplu in Grecia pe abonament se conecteaza automat Cosmote iar pe prepay automat Wind. Wind e slab si la acoperire si la date. Pe prepay am selectat manual reteaua Cosmote si totul e ok acum. Am date si acoperire bune. Aceasta poate fi si solutia ta.

@Cicerone situatia persista pe toti operatori parteneri din tara respectiva si nu are legatura cu vreo congestie locala sau prioritizare a clientiilor proprii.
am zeci de teste cu care pot sustine afirmatiile acestea.

Pionierii în limitarea internetului în roaming au fost cei de la EE companie rezultată prin fuziunea Orange și T-mobile în 2012.
https://www.theregister.co.uk/AMP/2017/08/16/ee_customers...
Părerea mea este ca Orange limitează viteza, și poate la un moment dat se va sesiza Comisia Europeană, ca să se termine odată cu limitarea, ca în cazul EE.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!