Întrebare cu răspuns(uri)

Poate o firma de telecomunicații sa facă refuz la portare?

Daca treci la un alt operator, acela poate sa te refuze? Mulțumesc

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

O firmă de telecomunicații poate sa refuze portarea daca cererea nu este corect completată, daca datele abonatului nu sunt corecte sau nu el este posesorul numărului care se dorește portat, daca sim-ul este declarat furat sau n-a fost folosit deloc in reteaua donoare, asta oficial.. neoficial, te mai pot tracasa un pic, cu sau fara voie, dar n-au de ales, daca totul este in regula in ce te priveste, portarea se face... Trag unii de timp, dar, nu pot refuza portarea fără unul din motivele menționate mai sus, pentru ca ar fi sancționați de ANCOM, unde poti face o sesizare, daca primesti un refuz nejustiifcat.. Ca si durata, pot întârzia portarea destul de mult, maxim 25 de zile.. mie mi se pare mult acest maxim..
Pe http://www.portabilitate.ro se gasesc mai multe informatii si pasii de urmat in cazul in care se intampla sa ai probleme la portare..

Operatorul la care vrei sa mergi ma cam indoiesc ca vrea sa refuze un client nou.. poate daca ai un istoric de rau platnic, atunci nu cred ca te vrea nimeni.. Cei cu istoric negativ cred ca trebuie sa se mulțumească cu varianta prepay..
Oficial, compania acceptoare, poate refuza portarea unui utilizator doar daca nu furnizeaza serviciul solicitat de acesta...

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată și doar dacă ești autentificat)

Nu (0)

Da (0)

0 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

0% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Operatorul acceptor poate refuza portarea numărului în cazul în care nu furnizează tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

Operatorul donor poate refuza cererea de portare în următoarele condiții:

cererea nu este corect completată;
datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numărul a cărui portare se solicită;
numărul se regăsește în una dintre categoriile de resurse de numerotaţie exceptate de la portabilitatea numerelor;
operatorul donor nu furnizează servicii prin intermediul numărului respectiv (de exemplu, prin încetarea contractului ca urmare a unei solicitări venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare);
numărul pentru care se solicită portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri în rețeaua operatorului donor;
cartela SIM este declarată pierdută/furată.

Detalii pe :

http://www.ancom.org.ro/cand-pot-operatorii-sa-refuze-o-c...

@vio73:

Ce înseamnă "numărul se regăsește în una dintre categoriile de resurse de numerotaţie exceptate de la portabilitatea numerelor " sau "numărul pentru care se solicită portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri în rețeaua operatorului donor" ?

Din câte știam eu, doar dacă nu ai achitate toate facturile, nu te poți porta. Cazurile enumerate de voi, probabil sunt reale, dar unele cerințe sunt ...

P.S: se pare că m-am înșelat -poți avea restanțe, dar probabil acelea se recuperează în alte moduri:

  • existenţa unor datorii ale abonatului către operatorul donor;
  • existenţa unei durate minime a contractului încheiat cu operatorul donor;
  • suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv.

Nu știu nici eu detalii, dar aceste lucruri sunt redate pe site-urile ANCOM și pe portabilitate.ro. Probabil că există și unele situații excepționale care se încadrează la aceste categorii!

http://www.portabilitate.ro/ro-a216-când-pot-operatorii-să-refuze-o-cerere-de-portare

Portabilitatea numerelor se aplică tuturor categoriilor de resurse de numerotaţie prevăzute în Planul naţional de numerotaţie, cu excepţia următoarelor categorii:
a) resursele de numerotaţie utilizate numai în interiorul unei reţele de comunicaţii electronice;
b) resursele de numerotaţie utilizate ca numere tehnice;
c) numerele naţionale scurte de forma 1tv(xyz);
d) numerele utilizate de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pentru accesul indirect la servicii;
e) indicativele de selectare a transportatorului;

Chiar nu știam de atâtea chestii pentru care se poate face refuz la portare. Eu știam doar că dacă nu ești la curent cu plata abonamentului, dar uite că sunt posibilități nelimitate.

@Miha Z:

Ar fi interesant - clientul face cerere de portare, și tot el să refuze portarea ... Probabil doreai să spui firma de telecomunicații - dar oricum, mai întâi mergi unde dorești să te portezi, și ei îți spun dacă poți/ au serviciul respectiv în portofoliu sau nu. În acel caz,nici nu poți face cerere de portare..

Pare putin utopic, dar se poate intampla. Poate omite sa spuna ca vrea portarea de la un abonament la Pre Pay. Pentru firma poate sunt niste costuri cu portarea pe care ei spera sa le diminueze prin abonamentul nou incheiat. Daca clientul se suceste si spune ca el de fapt vrea cartela Pre Pay ( pe care ar fi putut-o lua si fara a renunta la un alt abonament si a implica timp pierdut din partea celeilalte firmei ) nu mai e avantajos pentru firma si poate refuza cererea clientului.

@MihaZ: clientul / utilizatorul poate să-și retragă cererea de portare, dar nu poate refuza portarea, dacă s-au făcut toate demersurile. După ce cererea de portare și noul contract se semnează, nu se mai poate renunța, mai ales că până la portarea efectivă, va beneficia de un număr provizoriu și de beneficiile noii rețele. Decât dacă e dl. Răzgândescu, care azi zice una, mâine vrea alta ... Dar și în acel caz, un contract semnat trebuie respectat !

Te poti porta de cate ori vrei tu in orice combinatie: prepay - prepay; postpay - postpay; prepay - postpay; postpay - prepay. Operatorul (atat cel de la care pleci cat si cel la care intentionezi sa mergi) nu poate refuza portarea sau nu-ti poate impune sa te portezi doar in abonament.

Este adevarat faptul ca daca esti in preventel si vrei sa te portezi in abonament, operatorul poate cere depunerea unei garantii, suma ce va fi returnata in momentul in care reziliezi abonamentul cu ei si daca nu ai restante.

Totusi, portarea nu te scuteste de datoriile catre operatorul de la care ai plecat.

@eda2k ai dreptate, am recitit informatia si intr-adevar e vorba de firma de telecomunicatii. Am inteles eu gresit, dar tin sa precizez ca nu eu am sters raspunsul cu pricina, ci un moderator. Nu vreau sa se inteleaga ca nu-mi asum greselile facute si pentru a da bine sterg raspunsuri. :)

Cele mai multe reclamații pentru neacceptare cerere de portare de către operatorul donor la ANCOM sunt înregistrate pe Telekom și Orange România, după cum se poate observa, la noi procesul de portare e destul de anevoios și de o parte și de alta.

Buna ! Eu cred ca operatorii doresc sa aiba cat mai multi abonati si nu cunosc pe NIMENI care sa fi fost refuzat, atunci cand dorea sa se porteze in alta retea . Fie ca era pe cartela sau pe abonament, noul furnizor venea cu oferte peste oferte, cat sa il meneasca pe noul client spre ei. Cred ca oricare ar fi problema ( cum a mentionat si @Jay, sim furat, date incorecte ), noul furnizor o sa gaseasca o metoda ca sa faca sa fie bine :D

Probabil că mai mult îți refuză portarea operatorul ,,donor" decât cel ,,acceptor". Acesta din urmă are tot interesul să te primească!

@vio73:

Nu există această posibilitate - de ați refuza portarea. Pot, cel mult, să întârzie, din diferite motive, pentru a te descuraja. Dar legal, dacă sunt îndeplinite toate cerințele, această posibilitate NU există !
Dacă cunoști un caz în care operatorul donor a refuzat portare unui client, te rog să ne spui.
Succes ! :)

Oricum, trebuie sa fi făcut ceva foarte grav ca sa nu te primească în rețeaua lor. La mine nu a fost cazul, sunt in Orange de când mă știu. :)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!