Întrebare cu răspuns(uri)

“Caută în comunitate” si evită întrebările dublate

Atunci când vreți sa publicați o întrebare sau atunci când căutați ceva in comunitate, folosiți funcția “Caută in comunitate/ Search”? Nu este tocmai o întrebare, ci o sugestie. Am observat ca sunt deschise multe topicuri pe aceleași teme și ar fi bine sa utilizați aceasta funcție. O găsiți pe prima pagina.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Din ce am observat, intotdeauna cand incepi sa scrii o intrebare iti apar intrebarile similare.. Ne mai trebuie doar putina rabdare sa mergem pe acele intrebari sa vedem daca nu cumva gasim raspuns pentru ce ne intereseaza.. Ideea e ca daca vrem raspuns si vrem ACUM sunt mai mari sansele sa gasim intr-o intrebare similara decat sa intrebam acelasi lucru inca o data asteptand sa raspunda cineva care deja, poate, a raspuns de cateva ori la aceeasi intrebare.. :)
Cand încerci să scrii o intrebare iti arata intrebarile similare, însă, cand încerci să cauți, daca scrii 1-2 cuvinte, e posibil sa gasesti mai multe întrebări, unde ai putea găsi ce cauti...

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată și doar dacă ești autentificat)

Nu (0)

Da (0)

0 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

0% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Cred ca se poate implementa o functie prin care, in momentul in care vrei sa dezchizi un topic nou, sa-ti apara o fereastra de tip pop-up prin care sa-ti fie recomandata utilizarea functiei SEARCH inainte de a deschide topicul respectiv.

Ceva de genul: "Este posibil ca intrebarea ta sa aiba deja raspuns in comunitate. Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic nou!"

Am observat faptul ca foarte multi utilizatori noi deschid topicuri pe banda rulanta despre subiecte deja discutate si marcate cu "Solutie" in ideea de a avansa rapid in clasamentul general, topicuri in care nici macar ei nu-si sustin cu argumente solide punctul de vedere.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

@FaraUnID, din cate am observat eu, se intampla deja chestia asta la deschiderea unui topic nou. Acel field pentru "intrebare" are si rol de search.

Eu m-am referit la un pop-up de tip banner si care sa acopere ecranul. Cum sunt pop-up-urile de tip GDPR sau Newsletter.

O alta idee de imbunatarire ar fi ca un utilizator nou sa nu poata deschide topicuri in primele X zile de la inregsitrare, poate raspunde la topicurile deja deschise dar sa nu poata deschide topic nou. In acest fel acesta va fi nevoit sa utilizeze functia Search si se va si familiariza cu modul de functionare al platformei.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

E bine de știut pentru cei care adaugă o întrebare că trebuie să caute mai înainte dacă nu cumva mai există deja teme asemănătoare abordate deja.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Pop-up-urile in general (in special cele care iti acopera content-ul) sunt o metoda destul de "intrusive" de a atrage atentia. :)) Eu unul recomand evitarea lor. Personal, prefer implementarea actuala.
Iar varianta cu "primele X zile" cred ca omite faptul ca sunt useri care nu posteaza in fiecare zi (nici macar reply-uri la alte topic-uri). Astfel incat, daca nu intri pe site in decurs de X zile, cand intri din nou, vei fi la fel de necunoscator ca-n prima zi. :))
Si mai e o chestie: pop-up sau nu, daca aleg sa-l ignore cu succes, n-ai ce sa le faci. :)
Daca vrei sa faci o treaba de genul asta, si nu-i o idee rea, ai putea sa limitezi accesul la crearea de topic-uri noi nu pe nr de zile, ci pe nr de post-uri (ceea ce iti va arata si cat de involved este acel user in site-ul tau). De exemplu, pe unele forum-uri, exista o functionalitate similara cu cea descrisa de tine, in care noii useri nu pot deschide topic-uri noi, daca au mai putin de 20 de post-uri pe forum.
Acuma, 20 de post-uri mi se pare un pic cam mult pentru a te familiariza cu site-ul. As zice undeva la 10 post-uri sunt suficiente.
Ideea e ca, daca il faci cu 20, userii o sa-ti inceapa sa spameze forumul cu tampenii doar ca sa ajunga la acele 20 de post-uri. So...also not a good idea.
Ii vrei familiarizati cu site-ul, nu spammeri by default. :))

Vă mulțumim pentru sugestii! :)

Acum, pentru a evita dublarea întrebărilor avem bara de căutare în toate paginile și opțiunea "Întrebări asemănătoare" în pagina de adăugare topic nou. Această opțiune funcționează similar cu cea de căutare în comunitate și este activată la introducerea titlului întrebării noi.

Pe viitor vom vedea dacă va fi nevoie să facem modificări.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!